Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2075
Hei. Jeg kan starte med å nevne med at jeg i noen år har hatt en gammel støvete asus mini bærbar stå på 24/7 gjemt bak sofaen + koblet til stikk kontakten. Og dette funket fint hele tiden da jeg brukte denne som "hjemme-server". Huset har enda ikke brent ned

Så nå er altså denne erstattet med en Macbook air som er koblet til stikk kontakt og ligger på akkurat samme plass. Denne trenger jeg i tilfelle jeg må gjøre andre diverse ting som jeg ikke får gjort på en windows pc.

Så langt har det gått fint, og den lager ingen lyd og bråker ikke Men er dette trygt i lengden? Er det noen her som har gjort dette som kan bekrefte?
Det går fint i 99.999999% av tilfellene.
Har sett ladere ta fyr mange ganger, og jeg var bare innom basic IT i 1.5 år. Går greit stort sett, men helt ufarlig er det ikke.
Trådstarter
Sitat av EvilSink Vis innlegg
Har sett ladere ta fyr mange ganger, og jeg var bare innom basic IT i 1.5 år. Går greit stort sett, men helt ufarlig er det ikke.
Vis hele sitatet...
Bare sånn helt uten videre?
den kommer nok til å bråke mer og mer, jo mer støv som samler seg inni (vifter, temperatur), men det skal mye til før den tar kvelden hvis den står i ro. ville også anbefalt og ikke holde skjermen lukket, heller åpne så den får "luftet" seg mens den står på.
Hvis du bare skal bruke den som en server, er det ikke like greit å faktisk kjøpe en server? Selger du Macen, så er jeg helt sikker på at du får en bedre og kraftigere server som passer mye bedre til formålet til samme prisen!
Trådstarter
Sitat av BearSleeps Vis innlegg
den kommer nok til å bråke mer og mer, jo mer støv som samler seg inni (vifter, temperatur), men det skal mye til før den tar kvelden hvis den står i ro. ville også anbefalt og ikke holde skjermen lukket, heller åpne så den får "luftet" seg mens den står på.
Vis hele sitatet...
Skjermen er aldri lukket, alltid oppe
Du bør være flink til å støvsuge så den ikke blir tett av støv eller støvet tar fyr.