Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  34 8472
Hei! Ser flere og flere bruke huawei for tiden, er dem virkelig så bra? Fås til meget gode priser, og virker jo som flaggskip. Erfaringer med disse? Har pdd en iphone nå.
Uvaksinert 👍
Har en p30 pro. Elendig telefon. Gleder meg til HTC kommer tilbake.
Trådstarter
92 3
Sitat av daffe Vis innlegg
Har en p30 pro. Elendig telefon. Gleder meg til HTC kommer tilbake.
Vis hele sitatet...
Hva er elendig med den?
Du får vel ikke tilgang til Google Play tjenester osv på de nyere modellene, det er verdt å være klar over.

Så det er masse apper som rett og slett ikke finnes, vipps for eksempel.
Synes det var greie telefoner fram til de ble sperret fra google sine tjenester/apper
Sitat av i_et_nøtteskall Vis innlegg
Du får vel ikke tilgang til Google Play tjenester osv på de nyere modellene, det er verdt å være klar over.

Så det er masse apper som rett og slett ikke finnes, vipps for eksempel.
Vis hele sitatet...
Hæ?! Er det virkelig tilfelle?! Det er jo en deal-breaker deluxe. De kan jo ikke selge mange av de telefonene lengre. Når skjedde dette?

Har en Honor 6 . Begynner å bli noen år nå. Fornøyd. Men ikke mer Huawei hvis det ikke er google play.
Sist endret av Arex_x; 4. juli 2020 kl. 14:48.
Det ble snakk om rundt release av P30 telefonene om jeg ikke husker feil. Om det er 30 eller 40 modellene det ble innført er jeg usikker på.

https://www.pocket-lint.com/phones/n...or-honor-phone

Hørte fra en kompis si at de jobbet med vipps, men om/når det blir ferdig og hvor mange andre apper det blir sånn med..?
Sist endret av i_et_nøtteskall; 4. juli 2020 kl. 14:53.
P Smart 2019 er jævlig bra til prisen.
Har tidligere kjøpt de nyeste og dyreste telefonene fra Apple/Samsung. I 2018 slet jeg litt økonomisk, og kjøpte en P20 Lite. Den holder fortsatt, og jeg føler ikke jeg har gått glipp av noe.
Sitat av Arex_x Vis innlegg
Hæ?! Er det virkelig tilfelle?! Det er jo en deal-breaker deluxe. De kan jo ikke selge mange av de telefonene lengre. Når skjedde dette?
Vis hele sitatet...
Sitat fra en post fra Google:

On May 16, 2019, the US government placed Huawei on its Entity List.

This means that Google is prohibited from working with Huawei on new device models or providing Google’s apps including Gmail, Maps, YouTube, the Play Store and others for preload or download on these devices.
Vis hele sitatet...
Jeg kjøpte p30 pro for noen måneder siden og den har alt fra Google. Jeg er kjempe fornøyd med den. Godt kamera, lang batteritid.
Men selv om de ikke er mulig og bruke Google på de nyeste så kan man alltid jukse seg rundt det.
Jeg har kjøpt nye pro light 40E, eller noe i den dur
Den fungerer helt fint som telefon, men jeg får ikke til å spille pokemon go på den. Derfor ble min løsning å ha to telefoner.
Dersom noen vet hvordan jeg komme meg in på min pokemon go konto på den nye telefonen blir jeg glad. Litt bry med to telefoner. Selvfølgelig har jeg glemt passord til stort sett alt.
Klem fra Betty
Jeg har g-mail appen på Huaweien min og ikkenoe problem med Google play store osv?

Er storfornøyd. Eneste som er litt ræva med P Smart 2019 er at bilder på snap ikke blir så fine, men det er jo egentlig en filleting.
Trådstarter
92 3
Sitat av i_et_nøtteskall Vis innlegg
Du får vel ikke tilgang til Google Play tjenester osv på de nyere modellene, det er verdt å være klar over.

Så det er masse apper som rett og slett ikke finnes, vipps for eksempel.
Vis hele sitatet...
Vet du om mate 20 pro har Google Play?

Sitat av Sterol91 Vis innlegg
Jeg kjøpte p30 pro for noen måneder siden og den har alt fra Google. Jeg er kjempe fornøyd med den. Godt kamera, lang batteritid.
Men selv om de ikke er mulig og bruke Google på de nyeste så kan man alltid jukse seg rundt det.
Vis hele sitatet...
Høres bra ut!

Vet du hvilke modeller av huawei som har google play tjenester? 2019 og eldre?
Sist endret av bigdaddy; 4. juli 2020 kl. 17:08. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det gjelder ikke alle Huawei modeller. De modellene som allerede var lansert da dusten på andre siden av dammen dro dette stuntet vil ikke miste Google apper. Det er kun de modelle som ble lansert senere.
Det er fremdeles en Android så den fungerer med android apper, det er bare mer stress å få de installert.
Kan ikke alle Huawei-telefoner rootes og på den måten få Google play?
Trådstarter
92 3
Sitat av SinHazzard Vis innlegg
Det gjelder ikke alle Huawei modeller. De modellene som allerede var lansert da dusten på andre siden av dammen dro dette stuntet vil ikke miste Google apper. Det er kun de modelle som ble lansert senere.
Det er fremdeles en Android så den fungerer med android apper, det er bare mer stress å få de installert.
Vis hele sitatet...
Vet du hvilke huawei modeller som har google play installert? Eldre enn 2019?
Sitat av bigdaddy Vis innlegg
Vet du hvilke huawei modeller som har google play installert? Eldre enn 2019?
Vis hele sitatet...
Nei jeg har ingen oversikt ettersom de har mange modeller. Men sjekk dato på lansering på gsmarena eller lignende, i tillegg i den lokale el sjappa så kan du jo trykke litt.
Trådstarter
92 3
Sitat av SinHazzard Vis innlegg
Nei jeg har ingen oversikt ettersom de har mange modeller. Men sjekk dato på lansering på gsmarena eller lignende, i tillegg i den lokale el sjappa så kan du jo trykke litt.
Vis hele sitatet...
Den jeg vil kjøpe er lansert 2018, October 16.
Sitat av bigdaddy Vis innlegg
Vet du hvilke huawei modeller som har google play installert? Eldre enn 2019?
Vis hele sitatet...
Det ser faktisk ut som at Google play kan installeres på alle modeller...
Har kun gjort et enkelt Google-søk, men det virker som at reguleringen kun er slik at det ikke kan være forhåndsinnstalert når du kjøper tlf
Jeg har hatt Huawei p10 og har nå mate 20 pro og er kjempe fornøyd.

Bra skjerm
God batteritid (holder en hel dag med mye bruk selv etter 1.5 år)
Bra kamera
Dual sim
Lynrask lading
God lyd
Kraftig maskinvare
Desktop modus når du kobler den til en ekstern skjerm

De eneste minusene er at den er for glatt(!), ligger telefonen på en sofa med mer enn 2 grader helling så seiler den avgårde og den er ikke vanntett.

Og den har Google sine tjenester rett ut av boksen.
Sist endret av random105675; 4. juli 2020 kl. 17:27.
Sitat av bigdaddy Vis innlegg
Den jeg vil kjøpe er lansert 2018, October 16.
Vis hele sitatet...
Da er det uproblematisk
Det er derfor nærliggende å tro at Google har gjort det mulig å installere Google play rimelig enkelt. Om ikke ville de jo mistet mange kunder.
Min mor kjøpte en Huawei Y5p. Det viste seg at den ikke støttet Google Play, men at enkelte metoder man finner på nett kunne fikse det. Etter et litt dypere dykk ser det ut som om Google aktivt prøver å stoppe disse metodene fra å fungere, og jeg klarte ikke få installert Google Play på telefonen med noen av metodene jeg fant på nettet.

Personlig ville jeg ikke gått for en Huawei uten Google Play-støtte på dette tidspunktet.
Trådstarter
92 3
Sitat av Rosander Vis innlegg
Jeg har hatt Huawei p10 og har nå mate 20 pro og er kjempe fornøyd.

Bra skjerm
God batteritid (holder en hel dag med mye bruk selv etter 1.5 år)
Bra kamera
Dual sim
Lynrask lading
God lyd
Kraftig maskinvare
Desktop modus når du kobler den til en ekstern skjerm

De eneste minusene er at den er for glatt(!), ligger telefonen på en sofa med mer enn 2 grader helling så seiler den avgårde og den er ikke vanntett.

Og den har Google sine tjenester rett ut av boksen.
Vis hele sitatet...
Er mate 20 pro jeg har sett på

Er den den beste av de to vil du si?

Sitat av steili Vis innlegg
Min mor kjøpte en Huawei Y5p. Det viste seg at den ikke støttet Google Play, men at enkelte metoder man finner på nett kunne fikse det. Etter et litt dypere dykk ser det ut som om Google aktivt prøver å stoppe disse metodene fra å fungere, og jeg klarte ikke få installert Google Play på telefonen med noen av metodene jeg fant på nettet.

Personlig ville jeg ikke gått for en Huawei uten Google Play-støtte på dette tidspunktet.
Vis hele sitatet...
No offence, men den telefonen ho kjøpte koster 900,-. Forventer ikke Google play på den da. Snakker om de litt dyrere og eldre modellene.

Såklart enig, har den ikke google play, ikke vits å punge ut da.
Sist endret av bigdaddy; 4. juli 2020 kl. 17:35. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av bigdaddy Vis innlegg
Er mate 20 pro jeg har sett på

Er den den beste av de to vil du si?



No offence, men den telefonen ho kjøpte koster 900,-. Forventer ikke Google play på den da. Snakker om de litt dyrere og eldre modellene.

Såklart enig, har den ikke google play, ikke vits å punge ut da.
Vis hele sitatet...
Slik jeg forstod det gjaldt dette også dyrere telefoner, som P30 (avhengig av når dem var produsert). Tror ikke prisen skal ha noe å si.
Sitat av steili Vis innlegg
Slik jeg forstod det gjaldt dette også dyrere telefoner, som P30 (avhengig av når dem var produsert). Tror ikke prisen skal ha noe å si.
Vis hele sitatet...
Pris er irrelevant. Det er kun en eneste faktor å tenke på og det er dato for lansering.
P30 har full google støtte ettersom den ble lansert før Trump startet med dette bs.


Edit
Annonsert er vel egentlig ordet jeg leter etter.
Sist endret av SinHazzard; 4. juli 2020 kl. 17:57.
Så nylig på annonse for P30 Lite på power. Da sto det merket i annonsen at den ikke støttet Google Play.

Da kan man vel regne med det står i annonsene for de andre telefonene det gjelder også
Sitat av daffe Vis innlegg
Har en p30 pro. Elendig telefon. Gleder meg til HTC kommer tilbake.
Vis hele sitatet...
Slik kommentaren står så blir den litt meningsløs. Kanskje du kan forklare hva du ikke liker med telefonen?

Har selv modellen fra året før din og er veldig fornøyd. Broder'n har den før der igjen. Og selv brodern's telefon er oppdatert OTA med siste versjon av Android, versjon 10. Huawei er og har for min del vært mest bang for the buck, både mtp på kamera, hardware generelt og ytelse. Og når de støtt gir ut feilrettinger, kritiske fikser, og sikkerhetsfikser samt oppdaterer Android versjonen i årevis etter at man har kjøpt produktet så er det vanskelig å bli veldig misfornøyd.

Om du er misfornøyd pga manglende Google apps så viste du vel det når du kjøpte telefonen, samt at jeg regner med du viste hvordan du skulle løse det slik at du kan bruke google play blant annet og andre google apper.

Har hatt Samsung Note tidligere og trodde det ville bli min faste mobil. Til jeg oppdaget at selv om det kom ny versjon av Note så var det ikke sikkert hardware var radikalt endret. Så fikk jeg lekt med broderns huawei og da ble valget enkelt.

Dessverre så er kronekurs og dermed prisen høyere for årets modeller enn det har vært tidligere, så også huawei er blitt en dyr mobil. Men du får masse mobil for pengene, og mtp oppdateringer så har du nok en kjapp og responsiv mobil de neste 3-4-5 årene som bare virker. Da er kanskje ikke prisen så gær'n likevel?

Jeg heier på de produsentene som støtter nye versjoner av Android på gamle modeller og fortsetter med OTA updates. Det gjør at vi kan bruke mobilen i flere år og at vi kaster mindre og kjøper mindre nytt. Bra for meg og deg og bra for miljøet. Og her leverer virkelig Huawei.
Sist endret av _abc_; 4. juli 2020 kl. 19:37.
Sitat av bigdaddy Vis innlegg
Er mate 20 pro jeg har sett på

Er den den beste av de to vil du si?
Vis hele sitatet...
Mate 20 pro er helt klart bedre enn p10, den begynner jo å bli litt gammel men når den ble lansert så var p10 også en bra telefon og er det fortsatt dersom du ser etter et billigere alternativ men mate serien er jo toppmodeller så p10 når ikke helt opp dit.
Mate 20 pro ligger fortsatt høyt på toppmodell listene.
Sist endret av random105675; 5. juli 2020 kl. 09:14.
Strålende fornøyd mate 20 eier. Google fungerer som vanlig på denne. Knallgodt kamera og laang batterilevetid
Trådstarter
92 3
Sitat av Bearass Vis innlegg
Strålende fornøyd mate 20 eier. Google fungerer som vanlig på denne. Knallgodt kamera og laang batterilevetid
Vis hele sitatet...
Takk for svar!

Eneste usikkerheten min med mate 20 pro er størrelsen. Vil du si den er stor å holde i hånda? Enkel å putte i jeanslomma?

Sitat av Rosander Vis innlegg
Mate 20 pro er helt klart bedre enn p10, den begynner jo å bli litt gammel men når den ble lansert så var p10 også en bra telefon og er det fortsatt dersom du ser etter et billigere alternativ men mate serien er jo toppmodeller så p10 når ikke helt opp dit.
Mate 20 pro ligger fortsatt høyt på toppmodell listene.
Vis hele sitatet...
Liker du størrelsen til mate 20 pro? Er jo en ganske svær telefon å holde i hånda.
Sist endret av bigdaddy; 5. juli 2020 kl. 13:40. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Føler størrelsen på mate 20 pro er helt uproblematisk. Er 6,4" skjerm og en kan bruke en-hånds-sw funksjon om en sliter med å nå hele skjermen med en hånd, eller bare bruke begge hender
Sitat av bigdaddy Vis innlegg
Takk for svar!

Eneste usikkerheten min med mate 20 pro er størrelsen. Vil du si den er stor å holde i hånda? Enkel å putte i jeanslomma?



Liker du størrelsen til mate 20 pro? Er jo en ganske svær telefon å holde i hånda.
Vis hele sitatet...
Ja den er stor, men nå har jeg ganske store hender så det går helt fint her. Den veier også et hakk mer enn feks p10, men jeg hadde ikke hatt problem med å velge samme telefon igjen, det er digg med en god skjerm med litt størrelse.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg måtte plutselig ha ny telefon selv nå i dag pga vannskade. Gikk for en P30 (ikke Pro). Koster bare 3700 på Elkjøp hvis du binder deg til ice.net i 12 måneder. Synes det virker som et bra kjøp!