Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1169
Har en gammel Galaxy SII som har sett sine bedre dager. Må derfor gå til anskaffelse av ny telefon.

Er ganske utdatert på mobiler for tiden, men skjønner det slik at Galaxy S4 og Xperia Z1 er de heteste telefonene for tiden...?

Hva ville du gått for og hvorfor?
Om du er interessert i samsung så ville jeg ha venta til mars, da kommer samsung med S5. Men såklart, alle burde ha telefon. Har nylig testa S4 og var ganske førnøyd, fin flyt i programvaren og kameraet var ganske bra. Enkel å grei, har ikke testa Z1 så det får noen andre uttale seg om. Men jeg ville ha gått for S4, og dette kommer fra en iphone elsker.
s4 om du er glad i vannskader. Ellers kjøper du z1.
Sitat av Hager Vis innlegg
s4 om du er glad i vannskader. Ellers kjøper du z1.
Vis hele sitatet...
Ikke meningen å kuppe tråden men lurer litt på det samme, eller Z / Z1, Z1 er jo bare større med samme skjerm som Z uten at det er så mye andre store forskjeller eller?
Sitat av Hager Vis innlegg
s4 om du er glad i vannskader. Ellers kjøper du z1.
Vis hele sitatet...
Kan jo kjøpe S4 active. Har selv S4 fungerer som en drøm og angrer ikke et sekund på kjøpet.
Sitat av indolence Vis innlegg
Kan jo kjøpe S4 active. Har selv S4 fungerer som en drøm og angrer ikke et sekund på kjøpet.
Vis hele sitatet...
Er S4 Active nøyaktig samme mobilen bare at den er vanntett?
Sitat av Mezmerize Vis innlegg
Er S4 Active nøyaktig samme mobilen bare at den er vanntett?
Vis hele sitatet...

Så og si, litt forskjellige på spesifikasjoner, og at den har 3 fysiske knapper i stedet for 1.
Sitat av indolence Vis innlegg
Så og si, litt forskjellige på spesifikasjoner, og at den har 3 fysiske knapper i stedet for 1.
Vis hele sitatet...
i tillegg er den ikke så vanntett som alle tror. dritten må jo tørke etter ett bad før du kan ringe med den... i tillegg er den jo også mye styggere, ville heller gått for vanlig s4. originale programvara er riktig nok søppel, men slenger du inn noe annet som cyanogenmod er den virkelig knall
Vanntett er ikke så viktig, gjekk ifrå htc te xperia z og ser ikke grunnen til å ha vanntett. Eg har hatt fleire mobila so aldri har fått vannskade, men de fekk xperian min... Berre fordi at eg ville prøve kor vanntett den er, og det er den ikke. Den tåler å få vann over seg, men nei den er ikke tett.
Du vil troleg aldri trenge en vanntett mobil, medmindre du liker å prate i telefonen menst du dusjer (noe eg faktisk gjer til tider..) Men er telefonen ikke vanntett, så utsetter du den ikke for vann og den får ikke vannskader. Det er ytterst sjeldent at en mobil blir ødelagt av vannskade. Ihvertfall etter mi erfaring.

Når det kjem til kva mobil du vil ha så støtter eg Z1, den er verkeleg ein god mobil og er godt bygd. Eg liker ikkje so godt s4, det er pågrunn av plastikk konstruksjonen og all bloatwaren som kjem med. Det er selfølfelig litt bloatware på Z1, men ikkje so mykje.

Kan legge til noen grunner for at eg stemmer for Z1
+Tåler mindre vannmenger
+Stål og glass konstruksjon
+Stor og god skjerm
-/+ Vanskeleg å tyde kva som står på skjermen om ein ser den ifrå sida, det er bra med tanke på privatliv men kan av og til vere litt irriterande.
+God kamera software
Jobber i mobilbutikk*
Stod ovenfor det samme valget selv, veide pro`s og con`s i flere dager.
Leste www.gsmarena.com sin 10 sider review om s4 og deres 10 sider review om z1 samt alle de kjente mobilnettsidene, testet begge mobilene, og valget falt på den jeg trodde jeg skulle falle på og, nemlig z1.
Her er de viktigste grunnen til at jeg valgte Z1 ovenfor S4.
Vanntett mobil
Magnetisk lading (fåes forøvrig på s4 men som ekstrautstyr)
3000mah batteri
finere design
råere Hardware
nyere telefon
mer stabil interface enn touchwizen til samsung
Bedre kamera synes jeg
aluminium og glass istedenfor plastikken til samsung
Sist endret av hermanoo90; 26. desember 2013 kl. 19:30.
Elkjøp har kampanje på Z ( og Z1 ) fra 07.00 i morgen.

4495,- og med 500 rabatt på det ved nytegning på Tele2 UTEN binding.
Har selv Sony Xperia Z1 og er storfornøyd. Det som gjorde at jeg kjøpte den var pga. bra kamera, batteri (holder i flere dager), nydlig skjerm, kvalitetsfølelsen (glass & stål), og at den er vanntett.

Mange som ikke ser på det som ett viktig argument, men kan si med min første vanntette mobil er det ganske praktisk. Ett stort pluss fra min side.

Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
i tillegg er den ikke så vanntett som alle tror. dritten må jo tørke etter ett bad før du kan ringe med den... i tillegg er den jo også mye styggere, ville heller gått for vanlig s4. originale programvara er riktig nok søppel, men slenger du inn noe annet som cyanogenmod er den virkelig knall
Vis hele sitatet...
"i tillegg er den ikke så vantett som alle tror" ? Kan du utdype det litt? Hvor du har fått dette fra f.eks.? Jeg har tatt en telefon i dusjen, badet med den og vasker den under vasken hver gang den har blitt litt skitten.

Du trenger IKKE å tørke den på noe vis for å bruke den. Om dette har skjedd hos noen du kjenner har de antagligvis en defekt vare.
Nå er Z1 1000-1500 dyrere å da.

Tror s4 active er best for deg.
s4 med en bedre følelse og gjennom førelse
Og tåler litt til da