Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  41 5967
ja, jeg måtte vel få ett virus før eller senere... men dette er første gangen noensinne jeg ikke klarer å fjerne det har prøvd alt jeg kan tenke på, men klarer ikke å bli kvitt det uansett hva.... har vært innom tanken på å formatere siden det uansett er på høy tid, men på grunn av begrenset internettlinje vil jeg helst ikke gjøre dette før jeg har backup av alle spill og filmer... har noen noen gode tips til å bli kvitt faenskapen?
Her kan det kanskje være litt god informasjon:
http://freak.no/forum/showthread.php?t=252731
OSTEPOP!
vangsfreaken's Avatar
Trådstarter
Sitat av Dos Equis Vis innlegg
Her kan det kanskje være litt god informasjon:
http://freak.no/forum/showthread.php?t=252731
Vis hele sitatet...
allerede lest, intet håp.
hvis du har en annen pc så kan du prøve å koble til harddisken fra pcen med virus til en sata docking station og så kjøre virusscan
Sist endret av Bluesky_; 14. september 2013 kl. 20:58.
Jeg bruker kaspersky Rescue disk, og den har fungert hver gang jeg har måttet hjelpe noen å bli kvitt dette. Har du prøvd det?
OSTEPOP!
vangsfreaken's Avatar
Trådstarter
Sitat av Bluesky_ Vis innlegg
hvis du har en annen pc så kan du prøve å koble til harddisken fra pcen med virus til en sata docking station og så kjøre virusscan
Vis hele sitatet...
Det går desverre ikke før neste uke, det blir for lenge
Hvem er det som står bak dette viruset? Hvem eier kontoen som det skal betales til?
OSTEPOP!
vangsfreaken's Avatar
Trådstarter
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Jeg bruker kaspersky Rescue disk, og den har fungert hver gang jeg har måttet hjelpe noen å bli kvitt dette. Har du prøvd det?
Vis hele sitatet...
Det er vel det eneste jeg ikke har prøvd enda, er vel verdt ett forsøk
Hitmanpro funket ikke?

@Ormebol: Vel er en spendon type konto så er litt vanskelig å finne ut. Får bare en boks man må skrive inn sin spendon kort kode i.
Rart, fikk dette viruset selv, men det jeg gjorde var å starte i safemode og skru pcen tilbake i tid. tok meg sikkert 5 minutter på den måten.
Når jeg skulle få det fjernet hjalp ikke safemode. Viruset hadde tatt over det også.
Den som bare er der
Virker som mange har fått viruset i det siste? Noen som vet hvor man får det fra?
Og hvordan vet man at man har det?
Jeg satt bare windows til å slå seg av, ventet til den politi-virus skjermen forsvant, avbrøt avsluttingen og kjørte antivirus.... Kan hende jeg var jævlig heldig, så klart.
OSTEPOP!
vangsfreaken's Avatar
Trådstarter
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
Det er vel det eneste jeg ikke har prøvd enda, er vel verdt ett forsøk
Vis hele sitatet...
Kaspersky kjørte hele natta, men ble fortsatt ikke kvitt drittet... Flere forslag folkens?
OSTEPOP!
vangsfreaken's Avatar
Trådstarter
Sitat av Legevakten Vis innlegg
Reinstaller
Vis hele sitatet...
har nok saa stor interesse for aa beholde private filer...
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
har nok saa stor interesse for aa beholde private filer...
Vis hele sitatet...
Backup?
Start i sikkermodus og ta backup derfra?
Brenn livecd og ta backup?
OSTEPOP!
vangsfreaken's Avatar
Trådstarter
Sitat av Legevakten Vis innlegg
Backup?
Start i sikkermodus og ta backup derfra?
Brenn livecd og ta backup?
Vis hele sitatet...
har omtrent 10 gb ledig lagringsplass, saa blir vanskelig.... var egentlig meninga aa gjoere det om noen uker naar jeg har diskplass, men naa passer det ekstremt daarlig.
Jeg er også nysgjerrig på hvor de fleste får det fra. Det kan være til nytte å vite kildene til viruset, slik at vi andre kan unngå det. Lykke til med fjerningen, forresten
Sitat av L33tenGutt Vis innlegg
Jeg er også nysgjerrig på hvor de fleste får det fra. Det kan være til nytte å vite kildene til viruset, slik at vi andre kan unngå det. Lykke til med fjerningen, forresten
Vis hele sitatet...
De aller fleste får vel dette av det jævla fake Java-oppdateringen.
Sitat av Gelémannen Vis innlegg
Det smarteste er nok bare å betale boten
Vis hele sitatet...
Og hva skal det være godt for?
Det eneste du oppnår med det er å bli noen kroner fattigere og sitter fortsatt med viruset på maskinen, så å betale er på ingen måte en god idé.
Sitat av MeTheWall Vis innlegg
Og hva skal det være godt for?
Det eneste du oppnår med det er å bli noen kroner fattigere og sitter fortsatt med viruset på maskinen, så å betale er på ingen måte en god idé.
Vis hele sitatet...
Det var not en ypperlig spøk.
Sitat av Xernox Vis innlegg
Det var not en ypperlig spøk.
Vis hele sitatet...
Jeg tror også det var ment som en spøk, men det er sikkert flere enn TS som er uheldig å får dette viruset og lurer på hvordan man blir kvitt det.
Da er det ikke umulig at de klarer å finne frem til denne tråden, men det er ikke sikkert at de forstår at det "smarte" tipset bare er en spøk, selv om det er opplagt for de fleste.
Så derfor er det greit å tydeliggjøre at man ikke er seriøs, for eksempel ved å slenge på en eller , da blir det litt tydeligere.
Har lett for å glemme det selv, og det er ikke alltid like lett å oppfatte ironi, humor og sinnstemning når man leser en tekst skrevet av en person man ikke kjenner (eller kjenner for den saks skyld).
OSTEPOP!
vangsfreaken's Avatar
Trådstarter
Sitat av Nekran Vis innlegg
Jeg satt bare windows til å slå seg av, ventet til den politi-virus skjermen forsvant, avbrøt avsluttingen og kjørte antivirus.... Kan hende jeg var jævlig heldig, så klart.
Vis hele sitatet...
etter å ha brukt 3 timer på bygge om maskina (skulle bytte hk uansett, så tenkte å ta det sammen med formatering) å 15-20 forsøk på dette funket det helt plutselig. sitter for øyeblikket på nevnte maskin å kjører diverse virussøk, så får vi se hva malwarebytes og MSE klarer å fjerne dog var det absolutt ingen andre metoder som funket.
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
ja, jeg måtte vel få ett virus før eller senere... men dette er første gangen noensinne jeg ikke klarer å fjerne det har prøvd alt jeg kan tenke på, men klarer ikke å bli kvitt det uansett hva.... har vært innom tanken på å formatere siden det uansett er på høy tid, men på grunn av begrenset internettlinje vil jeg helst ikke gjøre dette før jeg har backup av alle spill og filmer... har noen noen gode tips til å bli kvitt faenskapen?
Vis hele sitatet...
Prøvd dette?

http://dataguden.no/hvordan-fjerne-p...s-ukash-virus/
OSTEPOP!
vangsfreaken's Avatar
Trådstarter
Sitat av Eplex Vis innlegg
Vis hele sitatet...
1. ja, ubrukelig...
2. se innlegget over deg.
Hva med å la maskinen stå standby til den røde telleren der på den hvite skjermen går helt mot null?

..Det der tar jo forsåvidt om lag 48t, hvis jeg ikke tar feil. Sikkert et maksimalt n00b spørsmål, men: noen som helst sjangs for at viruset går vekk hvis du klarer å "sitte det ut tiden det tar"?? Eller er det bare å kjøre HitmanPro og drepe det derifra?

(apropos, har viruset sjøl, skulle fikset det det lørdag, men forhører meg med noen som *virkelig* har peil neste uke..)
Hvorfor bruker du ikke linux live? Installer Mint på USB, last ned Clam AV og Clam GUI også scanner du bare maskinen. Ikke verre enn det. Trodde freaks kunne bruke datamaskiner.....
OSTEPOP!
vangsfreaken's Avatar
Trådstarter
Sitat av uaexed Vis innlegg
Hvorfor bruker du ikke linux live? Installer Mint på USB, last ned Clam AV og Clam GUI også scanner du bare maskinen. Ikke verre enn det. Trodde freaks kunne bruke datamaskiner.....
Vis hele sitatet...
som sagt: live-distroer funka ikke...
Jeg løste det ved å gjøre følgende:
1. Boot opp i safe-mode
2. Installer Malwarebytes Anti-malware free
3. Kjør full skann og slett alt som finnes
4. Boot opp på vanlig måte og viruset er borte
Håper dette hjelper flere
Utrolig hvor vanskelig det skal være å lese tråden for å utelukke forslag.
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
1. ja, ubrukelig...
2. se innlegget over deg.
Vis hele sitatet...
Haha, sorry, er ikke helt med
Min forsvant nå ved seineste oppstart på laptopen - tre/fire dager etter at jeg fikk den! Er ett stykke veldig glad Freak-medlem akkurat nå
Sist endret av aeon_illuminate; 16. september 2013 kl. 01:49.
Her har du en tråd hvor TS har fått fjernet viruset.
formater harddisken og kjør recovery etterpå, i safemodus selvsagt. er mange gode gratis recovery program der ute. Lenge siden jeg har fått virus nå og da kjørte jeg vel hitman.

Jeg bomklikka på en annonse på redtube, da jeg skulle se "film".
OSTEPOP!
vangsfreaken's Avatar
Trådstarter
folkens! viruset er borte! virusprogrammer hjalp ikke, å formatering var ikke ett alternativ, så endte med dette.
Sitat av Nekran Vis innlegg
Jeg satt bare windows til å slå seg av, ventet til den politi-virus skjermen forsvant, avbrøt avsluttingen og kjørte antivirus.... Kan hende jeg var jævlig heldig, så klart.
Vis hele sitatet...
viruset kan komme nesten hvor som helst, bare du laster ned noe. Jeg fikk det etter å ha lastet ned java. det du kan prøve (hvis ikke du har gjort det) er å starte pcen, holde inne F8 til du får opp en meny, så gjennoprette pcen til et tidligere tidspunkt og se om du kommer inn. hvis du gjør kjør en fullstendig antivirus scann. (bare for sikkerhets skyld, er sikkert lurt med en scann en gang i blant) denne metoden fungerte på meg. håper du får det bort!!

Sitat av MeTheWall Vis innlegg
Og hva skal det være godt for?
Det eneste du oppnår med det er å bli noen kroner fattigere og sitter fortsatt med viruset på maskinen, så å betale er på ingen måte en god idé.
Vis hele sitatet...
Du må hvertfall ikke betale noe! hvis du gjør det blir du ikke bare noen kroner fattigere, de kan ta kontoen din å tømme alt du har. dette er et virus med falsk politi logo. for det første. det er ingen grunn til å låse dataen pga. det de sier. for det andre. politiet har ikke lov til å sende bøter digitalt. så hva enn du gjør. IKKE OPPGI NOEN PIN KODE!
Det jeg gjorde for en kamerat var og boote i safemode med cmd, for derreter og kjøre en vanlig tilbakestiling av windows. easypeacy.
Det er så teit. du trenger java på nesten alt du gjør, og hvis du prøver å laste det ned får du bare det #¤%& viruset som ødelegger pcen!
Sitat av thorbjorn98 Vis innlegg
Det er så teit. du trenger java på nesten alt du gjør, og hvis du prøver å laste det ned får du bare det #¤%& viruset som ødelegger pcen!
Vis hele sitatet...
Bruk Chrome, den har Java plugin. Får aldri noe beskjed om oppdateringer eller lignende, og aldri fått nevnte virus.
OSTEPOP!
vangsfreaken's Avatar
Trådstarter
Sitat av Xernox Vis innlegg
Bruk Chrome, den har Java plugin. Får aldri noe beskjed om oppdateringer eller lignende, og aldri fått nevnte virus.
Vis hele sitatet...
jeg brukte chrome... syns det er artig at folk enda ikke har fått med seg at jeg har fiksa det, tror jeg har nevnt det 3-4 ganger (det er fint for andre at folk kommer med tips, men jeg ser mange fortsatt er retta mot meg...)