Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1547
Hei, beklager for å lage en tråd som tusen andre har gjort før med å spørre om hvilken PC jeg burde kjøpe som stasjonær. Men jeg håper noen fortsatt vil hjelpe meg med hva jeg burde kjøpe, da det finnes uendelig med forskjellige stasjonære PC'er og deler.

Jeg tenker at jeg skal kjøpe fra komplett, der du velger deler selv og komplett bygger den. Har ikke sjans til å bygge selv eller kontaker...

Hva skal den brukes til?

Den skal brukes til å game mye, og selvfølgelig andre ting som nettsurfing, programmer osv... Den skal kjøre helst de fleste spill på høy grafikk
Spill som for eksempel, minecraft, gta IV

Hvor mye skal den koste?

Jeg tenkte 8-10k er et greit budsett(?)

Trenger ikke mus eller tastatur, eller spill.

Er glad for all tips jeg kan få, har ikke noe peiling på dette.
Komplett Gamer i20 - 760 Edition
Det jeg endra på:

Kabinett: Fractal Design Define R4 (Black)
CPU: i5-4670k (K versjon for enkel overklokking)
PSU: Corsair CX 600M (Modulær)
Hovedkort: MSI Z87-G43 (ATX formfaktor)

Landet på 9944,- og er en veldig god maskin
Du nevner GTA IV, den klarer nok høye innstillinger men ikke helt makset (kjøpte det nettopp, og havner på ca45 fps med alt på maks, med 660Ti SLI).

I fremtiden ville jeg vurdert ny kjøler, det passet ikke inn i budsjettet på 10k (med det jeg valgte anyways).
Sist endret av Eewee; 19. juli 2013 kl. 23:59.
Trådstarter
Tusen takk Eewee Kunne du sendt link? (a)

Btw, bare for å nevne det så trenger jeg ikke skjerm heller
skal du makse gta iv må du opp i minst 15k... det er så forferdelig optimalisert at det gjør vondt. anyways, her er ett greit og kompakt system som skulle holde for de fleste, å i tillegg er ganske stillegående.
btw, så fremt du har lekt med duplo/lego i din barndom klarer du å sette sammen dette selv.
Sist endret av vangsfreaken; 20. juli 2013 kl. 00:11.
Trådstarter
Takk vangsfreaken. Okei, såppass, men det er ikke så nøye da Tror nok ikke det er SÅ lett å bygge den? og jeg sitter jo med skjegget i postkassa hvis jeg ikke får bygget den når jeg har fått delene... Og en ting, kanskje et litt mer "heavy" kabinett. Gjør ikke noe om den bråker, vil bare at det skal være masse kjøling så det holder seg kaldt
Sitat av Maaarud37 Vis innlegg
Takk vangsfreaken. Okei, såppass, men det er ikke så nøye da Tror nok ikke det er SÅ lett å bygge den? og jeg sitter jo med skjegget i postkassa hvis jeg ikke får bygget den når jeg har fått delene... Og en ting, kanskje et litt mer "heavy" kabinett. Gjør ikke noe om den bråker, vil bare at det skal være masse kjøling så det holder seg kaldt
Vis hele sitatet...
det kabinettet der holder i massevis, å etter hvert vil du innse hvor deilig en stillegående maskin er... hvis du absolutt vil ha mere kjøling kan du jo bare slenge på noen ekstra vifter i lista, men det er ikke nødvendig. angående montering så finnes det tusenvis av guider på nettet, sjekk eventuelt ut linustechtips på youtube da han har masse gode guider. det står også klare instruksjoner i bøkene som følger med, å du kan alltids spørre her hvis du vil kan du bare sende meg en pm eller legge meg til på skype, så skal jeg hjelpe deg gjennom hele prosessen
Her er et forslag. Hvis du en gang vil overklokke, så kan du kjøpe en annen kjøler, men foreløbig kan du bruke Intel stock-kjøleren
Sist endret av 23732; 20. juli 2013 kl. 00:45.
Trådstarter
ehm, linken funker ikke? Tror ikke jeg skal overklokke :P
Sitat av Maaarud37 Vis innlegg
ehm, linken funker ikke? Tror ikke jeg skal overklokke :P
Vis hele sitatet...
Fikset lenken.
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
skal du makse gta iv må du opp i minst 15k... det er så forferdelig optimalisert at det gjør vondt. anyways, her er ett greit og kompakt system som skulle holde for de fleste, å i tillegg er ganske stillegående.
btw, så fremt du har lekt med duplo/lego i din barndom klarer du å sette sammen dette selv.
Vis hele sitatet...
15K!? Jeg makser GTA IV med 30-50 FPS (Tipper 35 Avg.) med et R7950 OC..
http://oi39.tinypic.com/17z66x.jpg
Til TS: Bygg PC selv! Du finner masse guider og hjelp på nettet, denne guiden er veldig god.

Denne listen er uten SSD men med kraftig CPU og skjermkort.

Kabinett er opp til deg, men må støtte ATX hovedkort. Disse er anbefalt.

EDIT; La også til en minnepenn som du bruker til å installere Windows.
Sist endret av Fekillix; 20. juli 2013 kl. 01:02.
Sitat av Fekillix Vis innlegg
15K!? Jeg makser GTA IV med 30-50 FPS (Tipper 35 Avg.) med et R7950 OC..

Til TS: Bygg PC selv! Du finner masse guider og hjelp på nettet, denne guiden er veldig god.

Denne listen er uten SSD men med kraftig CPU og skjermkort.

Kabinett er opp til deg, men må støtte ATX hovedkort. Disse er anbefalt.

EDIT; La også til en minnepenn som du bruker til å installere Windows.
Vis hele sitatet...
jeg overdrev litt med vilje, men poenget er at gta har så syke krav... tross alt vil jeg ikke si du makser det glatt med 35 fps, men den diskusjonen har jeg ikke tenkt å ta da den aldri ender. selv har jeg en 2600k, 16 gb ram og ett 7950, men er ikke i nærheten av en tilfredstillende opplevelse på gta. selv med 60 fps (ja, jeg får det) hakker spillet ekstremt å er enkelt å greit forferdelig.

btw, hvorfor oppmuntrer alle til atx-formfaktor? jeg sier ikke at det er feil eller dårlig, men m-atx er minst like bra for 90 % av alle brukere her inne, så ser ikke helt poenget i ett større kabinett eller hovedkort.
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
btw, hvorfor oppmuntrer alle til atx-formfaktor? jeg sier ikke at det er feil eller dårlig, men m-atx er minst like bra for 90 % av alle brukere her inne, så ser ikke helt poenget i ett større kabinett eller hovedkort.
Vis hele sitatet...
For en førstegangsbygger vil det nok oppleves som vanskelig å montere komponentene i et såpass lite kabinett. Det er fint med litt esktra plass når du ikke kan forutse hvor alle kablene må kobles til.

Har bygget maskin i et Define Mini forresten :3
Sist endret av Fekillix; 20. juli 2013 kl. 01:18.
Trådstarter
Sitat av Fekillix Vis innlegg
For en førstegangsbygger vil det nok oppleves som vanskelig å montere komponentene i et såpass lite kabinett. Det er fint med litt esktra plass når du ikke kan forutse hvor alle kablene må kobles til.

Har bygget maskin i et Define Mini forresten :3
Vis hele sitatet...
Nå skal da komplett bygge PC'n
Sitat av Maaarud37 Vis innlegg
Nå skal da komplett bygge PC'n
Vis hele sitatet...
Vi prøver å få deg til å bygge selv kompis! Derfor vi argumenterer hvilket kabinett som er enkelt å bygge i
Trådstarter
Har ikke nok tålmodighet/interesse for å bygge selv så betaler gjerne komplett for å bygge den for meg!

Så ser dette bra ut?

Sånn? Dette du mente, og ser dette bra ut?

Komplett Gamer i05
Kabinett
Cooler Master HAF 912 Plus Midi Tower Vifter: 1x 200mm Front, 1x 120mm Bak, mATX, ATX, Rød LEDs Av/På
Strømforsyning
Corsair CX 500M, 500W PSU ATX 12V V2.3, 80 Plus Bronze, Modular. 2x 6+2pin PCIe, 5x SATA, 4x Molex
Prosessor
Intel Core i5-4570 Processor Socket-LGA1150, Quad Core, 3.2GHz, 6MB, 84W, HD4600, Boxed w/fan, Haswell
Skjermkort
Gainward GeForce GTX 770 2GB PhysX CUDA PCI-Express 3.0, with Splinter Cell Blacklist
Hovedkort
MSI B85M-G43, Socket-1150 m-ATX, B85, DDR3, 2xPCIe-x16, CFX, VGA, DVI, HDMI, DP
DDR3 minne
Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 8GB Kit w/2X HyperX Genesis 4GB DDR3, CL9-9-9-27, 240pin
Optisk leser/brenner, Blu-Ray
Samsung DVD Writer, SH-224DB SATA, DVD±R: 24x, DVD±R DL: 8x, CD-R: 48x, Bulk, BLACK
Harddisk/SSD
Kingston SSDNow V300 120GB 2.5" OEM SATA3.0, 7mm, 450MB/450MB/s read/write, SandForce®
og
WD Desktop Blue 1TB SATA 6Gb/s (SATA 3.0), 64MB, 7200RPM, 3.5"

Totalt:

9.703,64
Ser grei ut den Kansje en ide å gå opp til 650 eller 750w strømforsyning så du evt. kan oppgradere skjermkort når den tid kommer.
Trådstarter
Sleng på en ferdig link så er du toppers Runjdbæll'n
Sitat av Maaarud37 Vis innlegg
Sleng på en ferdig link så er du toppers Runjdbæll'n
Vis hele sitatet...
DU må nok gå inn på "konfigurer selv" og fikse det. Vanskelig å slenge på en link der gitt