Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  98 7217
Jeg kan hoste server på maskina mi under tg som sagt tidligere i denne tråden Jeg har 8gb ram, og i5 2500K, hvis folk er villige til å spytte i noen kroner hver så kan jeg oppgradere til 16gb ram, hvor mye er dere villige til å spytte i? å hvor mange er interisert i å betale?
Sitat av Julenisse97 Vis innlegg
Jeg kan hoste server på maskina mi under tg som sagt tidligere i denne tråden Jeg har 8gb ram, og i5 2500K, hvis folk er villige til å spytte i noen kroner hver så kan jeg oppgradere til 16gb ram, hvor mye er dere villige til å spytte i? å hvor mange er interisert i å betale?
Vis hele sitatet...
Maskinvare til PC'en din får du kjøpe sjæl.
Sitat av Julenisse97 Vis innlegg
Jeg kan hoste server på maskina mi under tg som sagt tidligere i denne tråden Jeg har 8gb ram, og i5 2500K, hvis folk er villige til å spytte i noen kroner hver så kan jeg oppgradere til 16gb ram, hvor mye er dere villige til å spytte i? å hvor mange er interisert i å betale?
Vis hele sitatet...
Det blir for dumt, vi sponser deg ikke med penger til pc-deler bare så du kan hoste en mc server via hamachi for oss, dessuten har vi vel blitt tilbudt en liten server som en påske-gave her tidligere i tråden?
Sitat av Skateward Vis innlegg
Maskinvare til PC'en din får du kjøpe sjæl.
Vis hele sitatet...
Jeg har nesten nok penger, mangler bare litt, hvis ikke dropper jeg det å bare kjørere 8 gb
Sitat av Julenisse97 Vis innlegg
Jeg har nesten nok penger, mangler bare litt, hvis ikke dropper jeg det å bare kjørere 8 gb
Vis hele sitatet...
Da kan jo like så godt hvilken som helst av oss hoste, ettersom jeg og de fleste andre også har i5 2500k + 8gb ram.
Sitat av Huztle Vis innlegg
Da kan jo like så godt hvilken som helst av oss hoste, ettersom jeg og de fleste andre også har i5 2500k + 8gb ram.
Vis hele sitatet...
Har det jeg også, men regner ikke med de fleste ønsker å hoste. Det blir alltid noe kluss og tar mye tid.

Har du noe erfaringer med hosting av mc-servere fra før nisse?
Sitat av Skateward Vis innlegg
Har det jeg også, men regner ikke med de fleste ønsker å hoste. Det blir alltid noe kluss og tar mye tid.

Har du noe erfaringer med hosting av mc-servere fra før nisse?
Vis hele sitatet...
Og helst da noen erfaring utenom 4-mann på en hamachi eller portforwarding gjennom zyxel-routeren dere har fra telenor.
Jeg har en server fra før å kan relativt mye om det å ha server ja. Sorry for dårlig forklart, men det jeg trenger penger til er å låne de 8gb rambrikkene til en kompis som jeg skrev tidligere, så dere kjøper ikke noe maskinvare for meg

å nei det er ikke mange på serveren min for tiden, men jeg skal klare å takle en server på TG ja

Å skal det være en clean creativ server uten noen plugins? hvis ikke kan jeg begynne å legge inn noen plugins om jeg skal hoste
Sist endret av Julenisse97; 30. mars 2012 kl. 12:08.
Bruker du hamachi eller port forwarder du?
Og hastigheten på nettet?
Sist endret av Mkvarner; 30. mars 2012 kl. 12:12.
akkurat nå er det hamachi da jeg ikke har passordet til å port forwarde, har snakka med stefaren min å han sier jeg skal få åpne portene snart men hva har det å si for en server på TG?
Hamachi gir høy ping og får ofte connection problemer med det.
Kan vi ikke bare spleise på et kjent server host? Da er alt stabilt, og ingen trenger å bekymre seg for noe
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Hamachi gir høy ping og får ofte connection problemer med det.
Vis hele sitatet...
Skjønner fremdeles ikke problemet ditt? pcen er med på TG og det går ikke å port forwarde der. det har ingenting å si hva den vanlige servern kjører på til vanlig?
Sist endret av Julenisse97; 30. mars 2012 kl. 12:34.
Håper det er snakk om multiplayer her?
Det er det som er Minecraft, da! :3
Sitat av sgt_coke Vis innlegg
Håper det er snakk om multiplayer her?
Det er det som er Minecraft, da! :3
Vis hele sitatet...
Har du lest noe annet enn trådtittelen? Det kommer veldig tydelig frem at det er MP.
Spilte 3mnd ned SP før jeg begynte med MP. Fin måte å bli kjent med spillet på. Det var dog i november 2010.
I løpet av helga må vi få det klart om vi skal fortsette med den hosten jeg bruker, eller om Poppee kan hoste en server for oss. Om vi skal bruke min host, så må vi betale innen 5. april.

Ja, det er snakk om MultiPlayer, SP er kjedelig...

Noen som vil være med på laget til meg og GreenRay i Minecraft compoen på TG? Send PM
Kan man være med selv om man ikke er på TG?
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Kan man være med selv om man ikke er på TG?
Vis hele sitatet...
Ja, så lenge en av medlemmene på laget er på TG
Har en server med 8gb ram dual xeon++
1gbs linje (1024 megabit)
Sitat av wtf1337 Vis innlegg
Har en server med 8gb ram dual xeon++
1gbs linje (1024 megabit)
Vis hele sitatet...
Som vi kan låne gratis, som jeg får admintilgang til og som det et lett å skaffe seg backup av?
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Har selv en server jeg kan sette opp til dere disposisjon om trengs, står på 100/100 med noe mid range innmat og 4 gb ram. takler sikkert ikke en milliard spillere, men takler sikkert 32/64. aner ikke hvor mange som spiller på samme server?
Sitat av CHillZoNE Vis innlegg
Har selv en server jeg kan sette opp til dere disposisjon om trengs, står på 100/100 med noe mid range innmat og 4 gb ram. takler sikkert ikke en milliard spillere, men takler sikkert 32/64. aner ikke hvor mange som spiller på samme server?
Vis hele sitatet...
Får jeg admintilgang? Slik at jeg kan laste ned plugins o.l.
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
umm.. Skal dra med meg en filserver som skal fylles opp. Kansje vi kan hoste på den? Kjører win8 på den btw, da den blir brukt som medie pc også. 4GB ddr2 ram og cpu som ligger på 3.5Ghz og gigabitnett så vidt jeg vet.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Sitat av Zumqlex Vis innlegg
Får jeg admintilgang? Slik at jeg kan laste ned plugins o.l.
Vis hele sitatet...
Det skal vi ordne!
Sitat av Echuz Vis innlegg
umm.. Skal dra med meg en filserver som skal fylles opp. Kansje vi kan hoste på den? Kjører win8 på den btw, da den blir brukt som medie pc også. 4GB ddr2 ram og cpu som ligger på 3.5Ghz og gigabitnett så vidt jeg vet.
Vis hele sitatet...
Funker det? Og må vi ikke bruke Hamachi da?

Sitat av CHillZoNE Vis innlegg
Det skal vi ordne!
Vis hele sitatet...
Er det lett å ta backup av filer fra den?
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Sitat av Zumqlex Vis innlegg
Funker det? Og må vi ikke bruke Hamachi da?



Er det lett å ta backup av filer fra den?
Vis hele sitatet...
Ville da ikke tro det? Kan vi ikke bare prate med nettansvarlig så de kan opne en port? Og uansett ser jeg ikke helt problemet med å bruke Hamachi?
Bare å sette opp ftp det.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Er vel ikke noe vanskeligere enn noen andre ? Tror det er win 7 server edition på den. Leeenge siden jeg har sett på den, står hos en kompis med fiber. Titter etter i kveld, greit med mere info da?
Om det fremdeles er behov, så har jeg en server (Q6600 4*2,4GHz, 4GB RAM) stående på en 100mbit linje, som kan brukes. til spillserver.
I tillegg har jeg en annen (Xenon 2*3GHz m/4GB ram) på en 25mbit linje, som evnt. kan brukes for hosting av kart.
Kan dessverre ikke gi deg root på de, men å sette opp serveren er fort gjort. Hvilke plugins er interessant?
Begge maskinene nås over public IP.

Alternativt kan jo noen lokalt i skipet hoste på sin pc? Vi setter ikke opp NAT på TG, så du trenger ikke tenke på portforwards og slikt. Folk utenfor skipet når IP-en du får på TG, om det er et mål, uten å bruke hamachi.
Sitat av ZeRKoX Vis innlegg
Alternativt kan jo noen lokalt i skipet hoste på sin pc? Vi setter ikke opp NAT på TG, så du trenger ikke tenke på portforwards og slikt. Folk utenfor skipet når IP-en du får på TG, om det er et mål, uten å bruke hamachi.
Vis hele sitatet...
Akkurat det jeg mente
Så da setter vi bare opp en server på PCen til en av oss på TG da? Jeg har i7 og 8GB ram, så jeg kan sikkert bare starte opp min som jeg har ferdig satt opp.
Eller satser vi på å hoste den på en ekstern server?
Noen som kan komme på mc.npscraft.com? Vil se hvor mye hærverk den takler før den blir ubrukelig. Alle blir OPs og TnT er lov
Jeg har noen servermapper på pcen. Kan godt bare kopiere en å delete worlden. har i5 og 16 gb ram pcen skal på TG uansett så kan sikkert hoste en

Jeg har uansett tenkt å hoste server, enten for dere og vennene mine, eller bare vennene mine hvis dere ikke er interisert
Sist endret av Battlefield3FTW; 30. mars 2012 kl. 17:06.
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Noen som kan komme på mc.npscraft.com? Vil se hvor mye hærverk den takler før den blir ubrukelig. Alle blir OPs og TnT er lov
Vis hele sitatet...
Tror ikke du har bra nok linje for å hoste for særlig mange.

Sitat av Battlefield3FTW Vis innlegg
Jeg har noen servermapper på pcen. Kan godt bare kopiere en å delete worlden. har i5 og 16 gb ram pcen skal på TG uansett så kan sikkert hoste en

Jeg har uansett tenkt å hoste server, enten for dere og vennene mine, eller bare vennene mine hvis dere ikke er interisert
Vis hele sitatet...
Om vi skal hoste på egen pc, blir det nok min. Men jeg er fortsatt interessert i det Poppee hadde å tilby, hadde han bare svart...
Skypedate

Noen tegefolk som vil bli med på å spille litt mc i kveld? Om en halvtimes tid kanskje? Har bekreftelse fra GreenRay og Zumqlex. Vi som er nubs på release-minecraft kan få litt opplæring osv. Post/send PM hvis du er keen.
Sitat av Skateward Vis innlegg
Skypedate

Noen tegefolk som vil bli med på å spille litt mc i kveld? Om en halvtimes tid kanskje? Har bekreftelse fra GreenRay og Zumqlex. Vi som er nubs på release-minecraft kan få litt opplæring osv. Post/send PM hvis du er keen.
Vis hele sitatet...
Jeg er game!
Skal ikke på "tege", men kan jo bli med alikavel?
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Skal ikke på "tege", men kan jo bli med alikavel?
Vis hele sitatet...
Kan du vel.

Om du fortsatt vil være med på spleisinga for en server til TG, PM meg!
Sitat av Zumqlex Vis innlegg
Om du virkelig er god, kan du sikkert bli med meg og GreenRay på Minecraft compo på TG Jeg satser på gull (SP er for nubs, indeed).
Betyr det at du er med på spleising?
Vis hele sitatet...
God og god, ferdigheter ruster jo med tiden Men kan godt bli med på å spleise på server eller noe sånt, har virkelig lyst til å spille Minecraft på en VIRKELIG GOD server, uten bitchy admins/crew og til dels stor frihet
Hadde vært morsomt å få opp en 24/7 Freakserver. Problemet blir vel å få penger til det.

Edit: Zumqlex, du trenger forge for å joine meg
Sist endret av Mkvarner; 2. april 2012 kl. 01:26.
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Hadde vært morsomt å få opp en 24/7 Freakserver. Problemet blir vel å få penger til det.

Edit: Zumqlex, du trenger forge for å joine meg
Vis hele sitatet...
Om vi lager en ordning med at alle de som vil kan donere 20 kroner hver til serveren i måneden, også betaler vi bare for en server som koster ca. 200 kroner? Tviler på at det er noen som ikke har nok til 20 kr pr mnd.
Sist endret av En-hyggelig-bruker-29; 2. april 2012 kl. 01:36.
Hmm.. Wood Plan med whitelist?
http://provisionhost.com/minecraftservers.php

Jeg kan gjerne være med på å administrere, har god erfaring fra før av.
----------------------------------------------------------------------------
Kan jo eventuelt prøve å få samlet inn nok penger til en server om flere er villige til å gi en del penger

Kan selvfølgelig ikke redigere, med det siste så mente jeg en egen dedikert server som noen freaks hoster.
Sist endret av Mkvarner; 2. april 2012 kl. 01:47.
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Hmm.. Wood Plan med whitelist?
http://provisionhost.com/minecraftservers.php

Jeg kan gjerne være med på å administrere, har god erfaring fra før av.
----------------------------------------------------------------------------
Kan jo eventuelt prøve å få samlet inn nok penger til en server om flere er villige til å gi en del penger

Kan selvfølgelig ikke redigere, med det siste så mente jeg en egen dedikert server som noen freaks hoster.
Vis hele sitatet...

De serverene er så overpriset.. Bruker heller en VPS.
Skal prøve å få en gratis host/sponsor via live chat til ulike hosts

Et forsøk failet, må visst ha en nettside :P
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Skal prøve å få en gratis host/sponsor via live chat til ulike hosts

Et forsøk failet, må visst ha en nettside :P
Vis hele sitatet...
Nettside som i domene, eller webhotel/webhost?
Eksisterende nettside (domene og webhotell) og server så vidt jeg skjønte, de fleste vil visst at man skal ha en brukermasse fra før av.
Sist endret av Mkvarner; 2. april 2012 kl. 03:21.
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Eksisterende nettside (domene og webhotell) og server så vidt jeg skjønte, de fleste vil visst at man skal ha en brukermasse fra før av.
Vis hele sitatet...
Jeg har domene, kan skaffe gratis webhotell og har en server..
Sett det opp og få det til å virke som en veldig populær server fra før av. Da trenger ikke gratis serverhost være så vanskelig å finne. Bare å si at vi vil gi de en svæææææææææææææææææææææær reklameplass på nettisden
Sist endret av Mkvarner; 2. april 2012 kl. 03:49.