Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1682
Anonym bruker
"Ivrig Hydra"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg aner ikke (røyker sjeldent), men det virker jo egentlig slik. For det første er det sjeldent tørke på weed i storbyene, og for det andre leser man jo mest om hasjbeslag langs grensene.

Nå om dagen kan jo de fleste dyrke weed dersom de går inn for det. Det finnes jo tusenvis av tutorials på nettet som viser hvordan man går frem for å dyrke. Selv liker jeg weed mer enn hasj så tørken påvirker ikke meg, men har egentlig aldri tenkt så mye på hvor weeden egentlig kommer fra 🤠
Anonym bruker
"Firkantet Slattenpatte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vanligvis kjøper jeg hasj men det jeg har kjøpt de siste åra har nesten bare vært norsk. Kjøpte noe tidligere i vinter som hadde ukjent opprinnelse og det er ikke så vanlig.

I følge svensk politi er Sverige selvforsynt med weed. Det samme burde jo være mulig i Norge.
Anonym bruker
"Rød Draug"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg tipper at mesteparten er dyrket i Norge, og 80% av grønt som kommer inn fra utlandet vil jeg tippe er produsert i Sverige eller Danmark.
Meste av grønt tror jeg stammer fra Norge men vet også det er noe som kommer utenfra. Med hasjen er det omvendt, så og si alt kommer utenfra.
Anonym bruker
"Firkantet Hamløper"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hva er egentlig grunnen for det meste av hasjen kommer ifra utlandet?
Anonym bruker
"Ivrig Hydra"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hva er egentlig grunnen for det meste av hasjen kommer ifra utlandet?
Vis hele sitatet...
Mulig fordi prosessen med å lage hasjen krever litt mer utstyr, plass osv. At de har «hasjlabs» i utlandet. Kanskje et varmere klima? Jeg aner ikke, bare spekulerer 😎
Det skyldes i all hovedsak at det er lange tradisjoner for å lage hasj i midtøsten, sentral asia og landende rundt middelhavet. Det er ikke en veldig krevende prosess, og definitivt ikke kostbart. Du trenger kun vann, filtre og en presse.

Å smugle hasj er enklere enn weed, og sånn holdes også tradisjonene ved like når verdensmarkedet åpner seg opp.

Jeg vil tro at grunnen til at du ikke ser så mye norskprodusert hasj, rett og slett skyldes at du får mindre igjen for platematerialet enn du gjør ved å selge det som ubehandlet ugress.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hva er egentlig grunnen for det meste av hasjen kommer ifra utlandet?
Vis hele sitatet...
For cannabisen de produserer er så dårlig at det må raffineres til hasj for å kunne selges. Innenlands produseres veldig bra cannabis, man trenger ikke presse det til hasj for å selge det. En annen faktor er at det kreves ganske mye cannabis for å lage hasj, og innendørsdyrking er begrenset av plass.

Flere dyrkere lager litt hasj av avklippet (man klipper vekk overflødig blader osv, og sitter bare igjen med toppene (blomsterknoppene).
Men det er ikke mange grammene og de holder ofte dette for seg selv og kanskje et par gode kompiser.
Sist endret av Dodecha; 5. april 2020 kl. 18:03.