Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1564
Anonym bruker
"Leken Griff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei. Jeg har noen venner som surrer noe jævlig på benzo om dagen, og jeg bare lurer på hvor alvorlige abstinens man kan møte på etter 2 uker med minst 15mg alprozam daglig? Hva med 4 uker? Noen erfaringer? Tips til hva jeg kan gjøre? De vedkommende husker jo ikke hva vi snakker om dag til dag..
Anonym bruker
"Leken Griff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Altså, dette er jo bruk som eskalerer med toleranse, i tillegg.
Jeg har selv tatt benzo ved flere anledninger, og da gjerne ofte hver dag i en ukes tid. Jeg har i senere tid fått større respekt for pillene fordi jeg har hørt mange skrekkhistorier om folk som har blitt nervevrak etter avhengighet. For de aller fleste er det ikkeno problem å bruke benzo i korte perioder (helst ikke mer enn en uke) Det går faktisk ann å bli så ødelagt av dem at du må behandles for det og det finnes ingen idiotsikker kur på hvordan å anvende seg benzo. Start nedtrapping så fort som mulig. Rusen virker casual men hvis du vender deg til det kan det å plutselig være uten bli et helvette. Søvnmangel, konstant uro for å nevne noe
Sist endret av Loddyh; 23. oktober 2020 kl. 20:51. Grunn: Edit
Anonym bruker
"Leken Griff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Loddyh Vis innlegg
Jeg har selv tatt benzo ved flere anledninger, og da gjerne ofte hver dag i en ukes tid. Jeg har i senere tid fått større respekt for pillene fordi jeg har hørt mange skrekkhistorier om folk som har blitt nervevrak etter avhengighet. For de aller fleste er det ikkeno problem å bruke benzo i korte perioder (helst ikke mer enn en uke) Det går faktisk ann å bli så ødelagt av dem at du må behandles for det og det finnes ingen idiotsikker kur på hvordan å anvende seg benzo. Start nedtrapping så fort som mulig. Rusen virker casual men hvis du vender deg til det kan det å plutselig være uten bli et helvette
Vis hele sitatet...
Ikkesant! Der er jo det de innså også, at «dette er jo ikke så tung rus». Hvem i alle dager snakker jeg med om hjelp? Jeg kommer ikke til å begynne å ringe rundt til familien, det er snakk om voksne menn som tar sine egne valg, som ingen får stoppet, og de vet dette er dumt. Vi gjør jo alle det. Er redd dette bare skal eskalere videre. Er jeg for tøff er jeg redd bruken bare blir skjult fra meg, og de tar avstand. Men det er ikke så fett å henge med noen som er helt fucka på benzo uansett, om man ikke er det selv. Til slutt blir det bare gjentagelser og velting rundt.

Jeg føler meg rådvill.
Jeg forstår redselen din, men dette skal gå bra. Rolig nedtrapping, også må du utfordre deg selv litt. Men blir det for tøft så oppsøker du lege. Jeg kjenner ikke situasjonen desverre men jeg har venner som fortalte meg om svetting og søvnløse netter, men som det sikkert er med all rus så er det følelsen av å være urolig og at du mangler komforten som er utmattende

Beklager, jeg mistolket deg litt der. Det er vennene dine du er bekymrer for?
Sist endret av Loddyh; 23. oktober 2020 kl. 21:11. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Leken Griff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Loddyh Vis innlegg
Jeg forstår redselen din, men dette skal gå bra. Rolig nedtrapping, også må du utfordre deg selv litt. Men blir det for tøft så oppsøker du lege. Jeg kjenner ikke situasjonen desverre men jeg har venner som fortalte meg om svetting og søvnløse netter, men som det sikkert er med all rus så er det følelsen av å være urolig og at du mangler komforten som er utmattende
Vis hele sitatet...
Det er spesielt er par av guttenes bruk som bekymrer meg, de elsker det virkelig, og opplever at de nå for første gang på lenge faktisk klarer å være seg selv.. Den typen karer som ikke kommer til å oppsøke hjelp for problemene sine med det første, er jeg litt redd. Spesielt nå, som de har fått seg denne jævla krykka. Det skumle er jo at effekten vil bli borte med toleransens økning, og hvor faen ender dette da, tenker jeg mye på.

Takk for at du hører meg, jeg setter pris på det. Jeg tror også det skal gå «fint», men det virker som det har gått så langt nå at det er snakk om jo før de gir seg, jo bedre vil det gå. Benzo kan være så skummelt, den jævla halveringstiden. Noen ganger virker det som de våkner opp like ruset som de la seg, og starter dagen med alt for mange piller, helt jævla automatisk
Jeg kan fortelle om en god venn som hadde livet på stell: (har det fortsatt men det kunne gått skeis) Han jobbet som selger samtidig som han fullførte lærlingstiden for å bli snekker. Han tjente litt penger på siden ved å fungere som megler mellom folk som skulle selge/kjøpe store kvanta valium etc. Han begynte å tygge pillene på jobb og ante ikke at noe var galt før sjefen tok han inn og fortalte at samtlige i bedriften var bekymret fordi han var sløv og de hadde til og med sett på overvåkingskamera at han rangla rundt som en narkoman. Vennen min hadde ingen anelse at dette hadde foregått. Du må få gutta dine til å forstå at det kan sakte
Men sikkert gjøre deg monoton, sløv og et skall av deg selv.

Veldig hyggelig å kunne Kanskje hjelpe deg litt med problemet. Du virker som en bra fyr og jævlig bra at du ser varsellamper tidlig
Sist endret av Loddyh; 23. oktober 2020 kl. 21:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Leken Griff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Loddyh Vis innlegg
Jeg kan fortelle om en god venn som hadde livet på stell: (har det fortsatt men det kunne gått skeis) Han jobbet som selger samtidig som han fullførte lærlingstiden for å bli snekker. Han tjente litt penger på siden ved å fungere som megler mellom folk som skulle selge/kjøpe store kvanta valium etc. Han begynte å tygge pillene på jobb og ante ikke at noe var galt før sjefen tok han inn og fortalte at samtlige i bedriften var bekymret fordi han var sløv og de hadde til og med sett på overvåkingskamera at han rangla rundt som en narkoman. Vennen min hadde ingen anelse at dette hadde foregått. Du må få gutta dine til å forstå at det kan sakte
Men sikkert gjøre deg monoton, sløv og et skall av deg selv.

Veldig hyggelig å kunne Kanskje hjelpe deg litt med problemet. Du virker som en bra fyr og jævlig bra at du ser varsellamper tidlig
Vis hele sitatet...
Den siste delen der merket jeg at jeg trengte å høre, hjertelig takk. Det er så trist å se på, og jeg føler noe ansvar for vennene mine. Jeg legger også min lit til at dette er en periode som ikke vil definere deres eksistens i alle år fremover. Kommer til å gripe litt mer i det, hvis jeg får de i en relativt edruelig situasjon.

Takk for at du deler!
Anonym bruker
"Bekymret Villsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg var i Thailand i 5 uker og begynte spise valium, xanax og riotril daglig.
Brukte litt av og til hjemme, men der var det på apotekene og så billig og lett tilgjengelig.

Piller for å få det mer gøy, sove og reparere dagen der på.

Da jeg kom hjem var reisen og festen over og hadde ikke tilgang på noe.

Trodde det var jetleg jeg opplevde, søvnløs, masse uro og forvirring. Kvalme og Dire.

Den gang viste jeg ikke at man ble avhengig av piller på den måten, men au for en vanvittig smell jeg gikk på etter bare en mnd med benzobruk!
Kan egentlig ikke ordsette følelsene jeg opplevde etter første uka uten.

Det var min historie!
Anonym bruker
"Fortrolig Kirkegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ingen store fysiske abstinenser etter bare noen uker! Litt angst kanskje fordi overgangen fra pillerus til normalen kan virke stor og uvant selvom det er den normale verden. Og av vane kan man få psykisk lyst på piller igjen men det beste er å innse at man burde holde seg helt unna når man først har erfart å like dem for godt!

Du kan jo bare være ærlig å si at du ikke liker den de blir og åssen de oppfører seg på piller så du orker ikke henge med dem når dem er rusa eller dagen derpå etter rus og si de kan ringe deg når de er klar i hodet i stedet.
Det er en pain in the ass å henge med pillerusa folk når man ikke er rusa selv...
Til en kompis sa jeg fra og han slutta aldri, har ikke sett han på mange år men sist var han enda mer på kjøret og enda mer idiot som alle på puben ville ha ut og jule opp. Mens en annen kompis tok seg sammen og vi ble buddies igjen etter et år når han hadde kommet seg vekk fra avhengigheten. Vi ble aldri uvenner men jeg måtte ta vare på meg selv og sette grenser for hva jeg gadd bruka tida og kreftene mine på og det var ikke å henge med pillestukere som oppførte seg som dritt i rus..

Har btw vært avhengig av piller en periode selv så no diss til personene, men oppførselen naaah fuck that shit. Derfor jeg slutta selv og!
Anonym bruker
"Leken Griff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ingen store fysiske abstinenser etter bare noen uker! Litt angst kanskje fordi overgangen fra pillerus til normalen kan virke stor og uvant selvom det er den normale verden. Og av vane kan man få psykisk lyst på piller igjen men det beste er å innse at man burde holde seg helt unna når man først har erfart å like dem for godt!

Du kan jo bare være ærlig å si at du ikke liker den de blir og åssen de oppfører seg på piller så du orker ikke henge med dem når dem er rusa eller dagen derpå etter rus og si de kan ringe deg når de er klar i hodet i stedet.
Det er en pain in the ass å henge med pillerusa folk når man ikke er rusa selv...
Til en kompis sa jeg fra og han slutta aldri, har ikke sett han på mange år men sist var han enda mer på kjøret og enda mer idiot som alle på puben ville ha ut og jule opp. Mens en annen kompis tok seg sammen og vi ble buddies igjen etter et år når han hadde kommet seg vekk fra avhengigheten. Vi ble aldri uvenner men jeg måtte ta vare på meg selv og sette grenser for hva jeg gadd bruka tida og kreftene mine på og det var ikke å henge med pillestukere som oppførte seg som dritt i rus..

Har btw vært avhengig av piller en periode selv så no diss til personene, men oppførselen naaah fuck that shit. Derfor jeg slutta selv og!
Vis hele sitatet...

Ja altså, fy faen så kjørt man kan bli. Har skjedd så mye dritt og merkelige greier i det siste nå, man er ikke helt å kjenne igjen etter noen uker på alt for mye benzo. Det gikk kort tid før jeg så bivirkningene, man kan faen meg bli kald ass. Alltid trist når det går feil retning med venner, håper det går seg til, eller at rusreformen faktisk har noe for seg. En gruppe man kan kontakte når man ser slikt skje burde jo finnes! Uten fett for etterfølgelse og straff, og alt det drittet der. Bare ren simpel hjelp.

Men godt å høre at det skal litt mer til før man får fysiske abstinenser. Regnet med at møtet med virkeligheten kan bli litt ekstra tungt. Som du sier er det noe skummelt med å vite hvor effektivt og enkelt man kan ta knekken på de vonde følelsene. Verden er tøff, og ting er merkelig om dagen.

Mange takk for innspill!
Anonym bruker
"Leken Griff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg var i Thailand i 5 uker og begynte spise valium, xanax og riotril daglig.
Brukte litt av og til hjemme, men der var det på apotekene og så billig og lett tilgjengelig.

Piller for å få det mer gøy, sove og reparere dagen der på.

Da jeg kom hjem var reisen og festen over og hadde ikke tilgang på noe.

Trodde det var jetleg jeg opplevde, søvnløs, masse uro og forvirring. Kvalme og Dire.

Den gang viste jeg ikke at man ble avhengig av piller på den måten, men au for en vanvittig smell jeg gikk på etter bare en mnd med benzobruk!
Kan egentlig ikke ordsette følelsene jeg opplevde etter første uka uten.

Det var min historie!
Vis hele sitatet...
Så ekkelt det må ha vært å komme ut av. 5 uker med ganske intenst bruk og toleranse eller? Hørt abstinensene blir verre jo flere benzoer man blander..

Takk for at du delte!
Anonym bruker
"Snakkende Griff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
For mye benzo har en tendens til å gi folk gudekompleks, kan være positivt for deg og negativt for andre rundt deg, lol
Har netopp kutta ut benzo fra 5-15 xans eller diaz daglig (og stortsett fra 3 øl og liter sprit) pluss blandingsmisbruk av stimulanter osv. Rusa meg meg daglig på hasj daglig fra jeg var rundt 20, og sporadisk fra jeg var 16. La meg inn 3 uker på avrusning. Synes ærligtalt abstinensene var overkommelig. Var bare å få det litt på avstand for min del. Vært værre å slutta med hasjen
Benzo lærer man seg å hate, men man lærer seg aldri å slutte å elske det heller. Benzo var mitt Drug of Choice i flere år, gjerne sammen med Amfetamin, Alkohol eller Opiater. Hva som helst egentlig. Jeg hadde alltid en eller flere typer Benzo i blodet, og kom jeg over noen andre rusmidler endte de gjerne opp i systemet mitt også.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
minst 15mg alprozam daglig? Hva med 4 uker? Noen erfaringer?
Vis hele sitatet...
Kamerat, 15mg Alprazolam er i samme ballpark som å kaste i seg 200mg+ Valium (Diazepam) eller 450mg med Sobril (Oxazepam).

Dette er doser som jeg kan love deg har gjort normale, snille og gode mennesker til mordere uten at de selv husker hva de har gjort, eller som har endt med OD og død om det blir kombinert med andre downere.


Det pleier å gå sånn her:

Benzo har ekstremt deilige effekter alene, enda mer sammen med andre rusmidler > Benzo blir brukt mer og mer i forskjellige situasjoner. Gjerne kombinert med andre rusmidler > Man ender plutselig opp med å gjøre noen helt på trynet handlinger, enten det er å sette seg bak rattet = bilkræsj med døden til følge, vold, overgrep, narkotikakriminalitet. Nå bestemmer man seg (forhåpentligvis) for å slutte/roe ned bruken > Man innser plutselig at man er psykisk avhengig, gjerne fysisk også > Nå har man et hat/elsk forhold til Benzodiazepiner og veien til komplett avholdenhet er gjerne lang og kronglete.
Her bør man involvere DPS eller fastlege på en eller annen måte, for nedtrapping og samtaleterapi er virkelig den letteste veien å gå.

Jeg ble noe tilsvarende en narkoman, hang i Brugata dagen lang og solgte alt fra Rivo + andre piller, Lyrica og alle typer medisiner som kunne gi rus, Amf og Heroin.
Jeg har overdoset (kombinasjonsrus) og vært døden nær 3-4 ganger på grunn av Benzo.
Jeg har fire narkodommer på rullebladet og venter på å sone for siste lovbrudd. Min første narkodom var en filleting, bruk og oppbevaring av MDMA.
Resten av dommene har vært forholdsvis grove og hver gang jeg har blitt tatt har jeg vært rusa på Benzo.
Jeg skylder ikke på benzo, for det var jeg som tok valget om å ruse meg, men det er utrolig hva man blir i stand til å gjøre mot seg selv og andre i benzorus. Jeg tar fullt personlig ansvar for alt som har blitt gjort.

Jeg har hatt mine perioder med Coke, MDMA, røykings, drikking osv, men det er bare når pilleknaskingen begynner jeg ender opp på gata som heltidskriminell.

Se for deg dette: Du har tatt noen Rivotril og Bikkjebein og er så jævlig borte vekk, bekymringsfri og udødelig og plutselig har en kompis satt et skudd med Speed for deg fordi du ville våkne litt. Og nå kjenner du hvor digg Amfetamin og Benzo er!!
Så fortsetter det med sporadiske skudd med speed her og der fordi det er så jævlig fett, og plutselig er du dømt til et liv som narkoman på grunn av noen idiotiske valg i pillerus.

-------------------

Terapeutisk bruk er jeg 100% for.
En enke som nettopp har mistet mannen sin har nok stor hjelp av noen uker med lave doser Valium eller Sobril.
En 40 år gammel mann som sliter med panikkangst kan ha ekstremt god hjelp av Xanor, hvis han bruker det ved behov og det behovet er sjeldent.
Valium er perfekt til bruk ved nedtrapping, til og med Rivotril kan være aktuelt i begynnelsen om man har brukt ekstreme rekreasjonelle doser. (Lang halveringstid er nøkkelen når det kommer til nedtrapping)


MEN!
Fuck rekreasjonell bruk av Benzodiazepiner, det ender så ofte med kjipe historier og ødelagte relasjoner. Ikke sjelden ender det med ødelagte liv, enten fordi noen blir drept eller dør av overdose eller fordi personen blir narkoman og i praksis lever et ødelagt liv.

Ikke la deg selv eller vennene dine rote dere inn i slikt tull, hvertfall ikke idioti som 15mg Alprazolam, just for fun
Hva sitter man igjen med etter det liksom?


(Beklager langt og "preachy" innlegg, men dette er et tema jeg har alt for drøy personlig erfaring med, Benzodiazepiner ødela jævlig mye for meg. Mine foreldre og kjære har opplevd helt forferdelige ting som følge av valg jeg har tatt i benzorus. Dama mi har blitt tvunget til å utføre full hjerte- og lungeredning på grunn av overdoser jeg selv har tatt. Bare drit i å utsette deg/dere selv og deres kjære for slikt )
Sist endret av krystallkongen; 26. oktober 2020 kl. 17:35. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
R.i.p 23.04.2021
Skriver under på det krystallkongen sier ,benzo har forårsaket alle problemene jeg hadde i livet. Totalt ukomfortabel forhold til familien atm og ingen venner igjen.
New generation
colakork's Avatar
Tenker at folk vokser ifra hverandre.. Kanskje kompisene trenger en avbrekk fra normale hverdagen, eller er ferdig med å leve norske standardene.

Uansett så kan ikke du stoppe dem fra å leve som de vil. Du bør heller være klar som den "streite" kompisen som kan ta imot gutta når de lander og ser hvor fuckd de har vært. En sånnen kompis er på nivå med jesus for en kar som har vært på kjøret..

Du er enten med eller så gjør du din egen ting. Kanskje du skal distansere deg selv litt mens de lager kaos og synder..

Kan ikke stole på folk som er på benzokjøret fordi de husker jo ingenting og starter dagen med bare seg selv i fokus.