Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 3643
En bekjent kom over et parti med Hoffmann 2009 LSD-25.
Alle som har testa de turer noe heeeelt sykt.
Ekte speedjunkier, herojunkier, turehuer, bønnehuer og lignende trippa i 12 timer på 1 lapp. Masse halliser, prata intergalaktiske elektriske språk med kjøleskapet osv.
Men så er det en kar, bønnehue, litt syk i hue, som hiver innpå 5 lapper, sutta på de i en halvtime og svelga de, UTEN EFFEKT! Dette var for 3 dager siden. Han spiste 5 igjen i går uten funk, og i dag for noen timer siden heiv han innpå 7.

What The Fuck??!!!

Kan noen fortelle meg hvorfor det ikke funker på han?
Han går ikke på medisiner eller lignende, han bare røyker jævla mye hasj.
You made my day ^^ "prata intergalaktiske elektriske språk med kjøleskapet osv." det skulle jeg veldig gjerne likt å sett
Høres ut som han bare har fått toleranse for det. Du kan ikke spise syre hver dag, etter erfaring så bør en vente minst to uker mellom hver trip for å slippe toleranseproblem.
aku
Trådstarter
ja mann skulle tro han hadde blitt imun mot det, men det er bare det at han hadde aldri prøvd det før!
Kun spist flein en gang for 4-5 år siden.
Sist endret av aku; 20. februar 2010 kl. 19:57. Grunn: skrivefeil
Jeg kan lage tittel?
Takub's Avatar
Kan hende det funker for ham om han bare spiser én av gangen ?

Jeg har ingen erfaring med syre men det kan jo hende det rett og slett blir for mye, og at effekten uteblir.
Det stemmer nok ikke, Takub. Jo mer du spiser, desto sterkere blir trippen.
Spiste kompisen din akkurat samme syre som dere? Isåfall må fyren rett og slett være immun..
Er det ikke sånn at noen SSRI-preparater og andre medisiner gjør at effekten på LSD blir mye dårligere?
Mulig han har lagra lappene sine feil?

Kom forresten på en historie jeg leste for en stund siden, "Guru takes LSD with no effect" http://www.miqel.com/entheogens/neem...sd-alpert.html
Sist endret av MrBean; 21. februar 2010 kl. 13:57.
Hvis 90% av vennegjengen din får det de trenger på 1 lapp, hvorfor kaste vekk 3+5+7 lapper på en som ikke får noe utav det?
Sitat av Saape Vis innlegg
Er det ikke sånn at noen SSRI-preparater og andre medisiner gjør at effekten på LSD blir mye dårligere?
Vis hele sitatet...
Antipsykotika dreper en psykedelisk opplevelse. Jeg vet ikke om SSRI-preparater har noen innvirkning, men det jeg vet er at den situasjonen man er i (psykisk) som er grunnen til at man går på SSRI-preparater ikke er ett ideelt grunnlag for og innta psykedeliske stoffer. Kanskje noen andre kan komme med innskudd om SSRI-preparater's virkninger i kombinasjon med psykedeliske substanser.

Personlig synes jeg hele greia høres forkastelig ut og veldig lite respektfullt ovenfor disse magiske molekylene. Rett og slett ett misbruk ved tanke på personene du nevner som inntar disse stoffene, og deres intensjoner ved bruk av disse.

Jeg tror at de som nevner ingen effekt av disse har selv klart og tukle for mye på lappene slik at LSDen fra disse blotterne har mistet effekten. Hvis man tar får mye på lappene med fingrene, oppbevarer de feil, eller lignende så er det veldig lett for at virkestoffet blir ødelagt eller forsvinner over på noe annet (lomme, fingrer, sofa, etc). Jeg har selv vært borti batcher med LSD-blotters som alle har vært meget fornøyd med og fått svært sterke psykedeliske opplevelser, men andre personer som har vært uforsiktig med blottersa har rapportert null effekt av større mengder enn nødvendig. Disse personene har både vært personer som har lite erfaringer med slike ting, og personer som ikke går på medikamenter som SSRI eller antipsykotika.
Sist endret av Quetzalcoatl; 21. februar 2010 kl. 14:06.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
SSRI vil generellt sett dempe hallusinogeners virkning: http://www.erowid.org/chemicals/maois/maois_info4.shtml

Men det ser ut til å variere litt avhengig av preparatet man tar.

EDIT: exocytose, korrekt, jeg blingsa litt på teksten angående zoloft, det hadde ingen effekt på LSD eller MDMA før en viss dose ble tatt.
Sist endret av Dodecha; 21. februar 2010 kl. 14:53.
Mulig jeg misforstår deg, Dodecha, men hvilket SSRI-preparat man tar har ikke noe å si; nedregulering av 5HT2A-reseptorer vil uansett være et resultat av SSRI-er.

Mulig du mener hvilket antidepressivt preparat man tar, for det er sant; f.eks. trisykliske antidepressiva vil ikke føre til samme nedregulering og dermed hemming av LSD sin virkning.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Samtidig er det altså blitt fortalt av trådstarter at denne personen ikke bruker noen medikamenter. Om det er troverdig, er en annen sak.

Sitat av MrBean Vis innlegg
Kom forresten på en historie jeg leste for en stund siden, "Guru takes LSD with no effect" http://www.miqel.com/entheogens/neem...sd-alpert.html
Vis hele sitatet...
Ram Dass (Richard Alpert) og hans beskrivelser av den gangen hans Guru tok LSD er en kul historie. Det blir sagt en del ganske utrolige ting om hans Guru i Ram Dass' bok "Be Here Now", som jeg forresten synes var skikkelig bra!
Stripping The Gurus har et kapittel spesielt om Maharajji, Ram Dass' Guru, som kaster et annet syn på denne karakteren. Det kan også være spennende lesestoff for de som er interesserte!
Sist endret av Mullah; 21. februar 2010 kl. 14:40.
aku
Trådstarter
Sitat av Scabby_Gabby Vis innlegg
Hvis 90% av vennegjengen din får det de trenger på 1 lapp, hvorfor kaste vekk 3+5+7 lapper på en som ikke får noe utav det?
Vis hele sitatet...
Fordi han betaler vel, kaster ikke bort noe som helst.

Sitat av Quetzalcoatl Vis innlegg
Antipsykotika dreper en psykedelisk opplevelse. Jeg vet ikke om SSRI-preparater har noen innvirkning, men det jeg vet er at den situasjonen man er i (psykisk) som er grunnen til at man går på SSRI-preparater ikke er ett ideelt grunnlag for og innta psykedeliske stoffer. Kanskje noen andre kan komme med innskudd om SSRI-preparater's virkninger i kombinasjon med psykedeliske substanser.

Personlig synes jeg hele greia høres forkastelig ut og veldig lite respektfullt ovenfor disse magiske molekylene. Rett og slett ett misbruk ved tanke på personene du nevner som inntar disse stoffene, og deres intensjoner ved bruk av disse.

Jeg tror at de som nevner ingen effekt av disse har selv klart og tukle for mye på lappene slik at LSDen fra disse blotterne har mistet effekten. Hvis man tar får mye på lappene med fingrene, oppbevarer de feil, eller lignende så er det veldig lett for at virkestoffet blir ødelagt eller forsvinner over på noe annet (lomme, fingrer, sofa, etc). Jeg har selv vært borti batcher med LSD-blotters som alle har vært meget fornøyd med og fått svært sterke psykedeliske opplevelser, men andre personer som har vært uforsiktig med blottersa har rapportert null effekt av større mengder enn nødvendig. Disse personene har både vært personer som har lite erfaringer med slike ting, og personer som ikke går på medikamenter som SSRI eller antipsykotika.
Vis hele sitatet...

Den som sitter på disse lappene har oppbevart dem svært forsiktig og riktig.
De har ikke vært i kontakt med annet en innpakningen.
Den som sitter på lappene,trodde selvsagt også at brukern han pella og klissa på de, så derfor så selgern selv at brukern løfta remsa med 5 lapper ut av folien med en saks, og la den på tunga med den.

Hvordan vet DU hva disse personenes intensjoner med lsd er?
Alle som har konsumert lappene er godt voksne, og flere av dem har antagligvis mer erfaring med psykedeliske enn deg. Erfaring har de hvertfall.
Så at du skal komme her og bestemme hvem som skal konsumere lsd, DET er forkastelig. Alle voksne som vet hva de gjør har faen meg rett til det hvis de vil. Du vet ingenting om dems intensjoner med bruk av lsd.
Jeg har en gang opplevd at en person ikke fikk noen effekt av MDMA, mens alle de rundt tura som noen griser. Startet først med ecstasy-tabletter, der vedkomne bare fikk billedklare hallusinasjoner av et annet virkestoff enn MDMA, etterfulgt av kapsler med ren MDMA vedkomne ikke merket noe til.

Synes også det er litt snodig at han ikke merker noe etter så mange lapper, men jeg ser ikke på det som usannsynlig ut fra hva jeg selv har sett.
aku
Trådstarter
Han bruker ikke noe form for preparater eller lignende. Ikke engang paracet eller ibux. Han har vist røyka helt syykt mye hasj de siste 10 åra, testa speed et par ganger og flein en gang. Utgir seg for og være veldig spirituell og "illuminated". Prater ikke om annet enn konspirasjonsteorier osv.
Sitat av Quetzalcoatl Vis innlegg
Jeg har selv vært borti batcher med LSD-blotters som alle har vært meget fornøyd med og fått svært sterke psykedeliske opplevelser, men andre personer som har vært uforsiktig med blottersa har rapportert null effekt av større mengder enn nødvendig. Disse personene har både vært personer som har lite erfaringer med slike ting, og personer som ikke går på medikamenter som SSRI eller antipsykotika.
Vis hele sitatet...
Jeg kan legge til her at disse personene som har rapportert ingen effekt har dog fått effekt når de har tatt de samme type lapper i kontrollerte situasjoner hvor de har trippet med meg og jeg har klipt opp og levert ut blotters uten at de har fått muligheten til og oppbevare de selv. Jeg gjorde dette fordi jeg ville bevise at det er deres feil at de har siklet på de å fiklet for mye på lappene.
aku
Trådstarter
Sitat av Quetzalcoatl Vis innlegg
Jeg kan legge til her at disse personene som har rapportert ingen effekt har dog fått effekt når de har tatt de samme type lapper i kontrollerte situasjoner hvor de har trippet med meg og jeg har klipt opp og levert ut blotters uten at de har fått muligheten til og oppbevare de selv. Jeg gjorde dette fordi jeg ville bevise at det er deres feil at de har siklet på de å fiklet for mye på lappene.
Vis hele sitatet...
Og denne personen spiste tilsammen 17 blottere under kontrollerte situasjoner. Tro det eller ei.
Sitat av aku Vis innlegg
Hvordan vet DU hva disse personenes intensjoner med lsd er?
Alle som har konsumert lappene er godt voksne, og flere av dem har antagligvis mer erfaring med psykedeliske enn deg. Erfaring har de hvertfall.
Så at du skal komme her og bestemme hvem som skal konsumere lsd, DET er forkastelig. Alle voksne som vet hva de gjør har faen meg rett til det hvis de vil. Du vet ingenting om dems intensjoner med bruk av lsd.
Vis hele sitatet...
Hmmm... La meg se. Stikkord er vell definisjoner som: "Ekte speedjunkier," "herojunkier," "turehuer," og "bønnehuer".

Så nevner du: "Bønnehue," "litt syk i hodet," får ikke effekt. Istedenfor og finne svaret på hvorfor, så hiver han i seg uforsvarlige store doseringer uten og vite hvorfor han ikke får effekt.

Eneste aktivitet og beskrivelse som jeg kunne fiske fram var: "Masse halliser, prata intergalaktiske elektriske språk med kjøleskapet osv. "

Jeg VET ingenting sikkert om deres intensjoner, nei. Men utifra beskrivelsen du gir oss så er det jo veldig lett og oppfatte dette som inntak for og bli fucka å se halliser. Alder og hvor mange erfaringer man har med psykedelika har (i min bok) ingenting med hvor godt skikket man er for noe slikt. Du trenger ikke ta deg så nært og sette deg i forsvarsposisjon, for det eneste det gjør er og understreke mitt poeng. Hvis du leser starten av det lille avsnittet hvor jeg nevner respektløst bruk, så starter jeg setningen med: "Personlig synes jeg".

Hvis det jeg skriver ikke stemmer overens med virkeligheten, og de bruker dette som selvterapi eller noe positivt i det hele tatt annet enn ett morsomt minne man kan sitte stuka og mimre over, så kanskje du burde bruke andre ord som ikke er så misledende (les: definisjonene ovenfor).

Fred ut.
Sist endret av Quetzalcoatl; 22. februar 2010 kl. 08:04.
Quetzalcoatl: Det skulle da vitterlig ikke være umulig å kjenne 600µg syre selv om intensjonen er en rekreasjonell tripp.
aku
Trådstarter
Kanskje jeg ikke formulerte meg godt nok angående brukerne, men alle gjorde det for rekreasjonelt, og spirituell bruk og viste godt hva de gjorde. Jeg har desverre ikke tid til og skrive ned alt de sa fikk ut av det.
Men hele poenget var at lappene hadde sterk fysisk, psykisk og spirituell virkning på alle som spiste de, untatt en, som satt midt oppi det og ble ikke påvirket i det hele tatt.
Sist endret av aku; 22. februar 2010 kl. 13:40.
Sitat av aku Vis innlegg
Kanskje jeg ikke formulerte meg godt nok angående brukerne, men alle gjorde det for rekreasjonelt, og spirituell bruk og viste godt hva de gjorde. Jeg har desverre ikke tid til og skrive ned alt de sa fikk ut av det.
Men hele poenget var at lappene hadde sterk fysisk, psykisk og spirituell virkning på alle som spiste de, untatt en, som satt midt oppi det og ble ikke påvirket i det hele tatt.
Vis hele sitatet...
Men så godt og høre da aku!! For ingenting er vell bedre enn spirituelle hardbarka speedfreakere, heroinjunkies, bønnehuer og stuketryner! Det var ikke meningen at min lille offtopic setning hvor jeg forteller om hva jeg personlig føler angående dette skulle utvikle seg så langt. Back to topic? =) Du får forresten ha en veldig fin dag, og fortsett å gi ut ditt spirituelle verktøy hos disse misbrukerne!
Sist endret av Quetzalcoatl; 22. februar 2010 kl. 14:00.
aku
Trådstarter
Sitat av Quetzalcoatl Vis innlegg
Men så godt og høre da aku!! For ingenting er vell bedre enn spirituelle hardbarka speedfreakere, heroinjunkies, bønnehuer og stuketryner! Det var ikke meningen at min lille offtopic setning hvor jeg forteller om hva jeg personlig føler angående dette skulle utvikle seg så langt. Back to topic? =) Du får forresten ha en veldig fin dag, og fortsett å gi ut ditt spirituelle verktøy hos disse misbrukerne!
Vis hele sitatet...
For og gjøre en ting klart så gir ikke JEG ut noe som helst til noen som helst, vi snakker om en jeg veit om.
Hvis de vil bruke dette stoffet av sine egne årsaker så er vel det greit. Den som satt på det vil jo gjerne kvitte seg med det, så istedet for og prakke det på folk som ikke veit hva det er, solgte han det istede til de som viste hva de dreiv med, og hadde holdt på med dette i flere år.
Sist endret av aku; 22. februar 2010 kl. 14:18.
Sitat av aku Vis innlegg
For og gjøre en ting klart så gir ikke JEG ut noe som helst til noen som helst, vi snakker om en jeg veit om.
Hvis de vil bruke dette stoffet av sine egne årsaker så er vel det greit. Den som satt på det vil jo gjerne kvitte seg med det, så istedet for og prakke det på folk som ikke veit hva det er, solgte han det istede til de som viste hva de dreiv med, og hadde holdt på med dette i flere år.
Vis hele sitatet...
Noen selger slikt for penger og egne egoistiske ønsker, mens andre selger dette for og spre informasjon og lærdom

.
Sist endret av Quetzalcoatl; 22. februar 2010 kl. 14:23.
aku
Trådstarter
Sitat av Quetzalcoatl Vis innlegg
Noen selger slikt for penger og egne egoistiske ønsker, mens andre selger dette for og spre informasjon og lærdom

.
Vis hele sitatet...

Han oppdrev dette stoffet på bestilling fra brukerne, og kun det. Kan du gi faen i og skrive her, hvis du ikke kan fortelle meg hvorfor det ikke funker på en person?
Chill, jeg tror Quetxalcoatl prøver å begrave stridsøksa... drit i "knives out" tendensene.

Men ja.. jeg vet ikke hvordan dette kan ha skjedd. har søkt rundt på nettet ang det å være "immun" mot LSD men har ikke funnet noe. Det er jo som kjent et av de mest potente stoffene i verden i tilleg dette her. Ser at andre har vert inne på lignende teorier.. men kan han ha vert VELDIG VEDLIG uheldig å ha fått en del av arket som av en eller annen grunn ikke har blitt dryppa bra nok på? Vet det høres usannsynlig ut siden han har prøvd 2 ganger.. men med tanke på Murphys lov er alt mulig.
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Sitat av Quetzalcoatl Vis innlegg
Men så godt og høre da aku!! For ingenting er vell bedre enn spirituelle hardbarka speedfreakere, heroinjunkies, bønnehuer og stuketryner! Det var ikke meningen at min lille offtopic setning hvor jeg forteller om hva jeg personlig føler angående dette skulle utvikle seg så langt. Back to topic? =) Du får forresten ha en veldig fin dag, og fortsett å gi ut ditt spirituelle verktøy hos disse misbrukerne!
Vis hele sitatet...
Altså, nå synes jeg du er litt vel dømmende her. Selv om personer som inntar psykedelika også bruker eller misbruker andre stoffer på fritiden, vil det ikke si det samme som at de ikke kan ha en fullverdig sprituell opplevelse på psykedeliske stoffer. Ikke alle har like rent mel i posen som gjerne du har, selv om jeg skjønner hvor du vil hen.
Det er mange som bruker andre ting enn bare sopp eller LSD og hasj, samtidig som de har fullverdige opplevelser av stoffet. At trådstarter har vært litt vel ivrig i første post og gjerne fremstilt saken litt feil er èn ting, men du feier alle under en kam.
_
Til trådstarter:

Jeg har selv vært borti enkelte strimler av et ark som ikke har vært skikkelig dryppet eller dryppet i det hele tatt, så det kan være èn årsak til hvorfor han ikke har fått funk.
Samtidig så fungerer det ofte dårlig å spise syre flere dager på rad. De visuelle effektene vil forsvinne og det kan være vanskelig å sette fingern på om syren i det hele tatt fungerer. Hvis disse syrelappene er skikkelig dryppet så antar jeg at personen har bygget opp en toleranse og må da ta seg en pause på i hvertfall 2-3 dager for å få effekt av stoffet igjen.
Det vil ikke si at stoffet ikke fungerer, men man opplever gjerne at det kun fungerer på det mentale plan. Etter gjentatt bruk over flere dager vil brukeren bli vandt til disse tankemønstrene og ettersom det visuelle er borte så kan det være vanskelig å merke at det fungerer eller ei.
Sitat av spQ Vis innlegg
Altså, nå synes jeg du er litt vel dømmende her. Selv om personer som inntar psykedelika også bruker eller misbruker andre stoffer på fritiden, vil det ikke si det samme som at de ikke kan ha en fullverdig sprituell opplevelse på psykedeliske stoffer. Ikke alle har like rent mel i posen som gjerne du har, selv om jeg skjønner hvor du vil hen.
Det er mange som bruker andre ting enn bare sopp eller LSD og hasj, samtidig som de har fullverdige opplevelser av stoffet. At trådstarter har vært litt vel ivrig i første post og gjerne fremstilt saken litt feil er èn ting, men du feier alle under en kam.
_
Til trådstarter:

Jeg har selv vært borti enkelte strimler av et ark som ikke har vært skikkelig dryppet eller dryppet i det hele tatt, så det kan være èn årsak til hvorfor han ikke har fått funk.
Samtidig så fungerer det ofte dårlig å spise syre flere dager på rad. De visuelle effektene vil forsvinne og det kan være vanskelig å sette fingern på om syren i det hele tatt fungerer. Hvis disse syrelappene er skikkelig dryppet så antar jeg at personen har bygget opp en toleranse og må da ta seg en pause på i hvertfall 2-3 dager for å få effekt av stoffet igjen.
Det vil ikke si at stoffet ikke fungerer, men man opplever gjerne at det kun fungerer på det mentale plan. Etter gjentatt bruk over flere dager vil brukeren bli vandt til disse tankemønstrene og ettersom det visuelle er borte så kan det være vanskelig å merke at det fungerer eller ei.
Vis hele sitatet...
Aye, uten å ta noen side her så kan jeg som tidligere (tung) heroinmisbruker så si det at jeg setter veldig stor pris på psykadelia. Iallefall etter et jeg ble "rein" Når man har et veldig tungt misbruk så er det ikke alltid så greit å ta psykadelia da men stort sett har veldig mye å bekymre seg over når man fører et slikt liv som jeg gjorde. Men misbrukere og misbruke er jo forskjellige av grad. Så det er jo svært individuelt.
aku
Trådstarter
Quetzalcoatl jeg skal huske og be om din tilatelse før jeg tenker på og spise psykedeliske stoffer.
Som jeg har skjønt det, er det du som bestemmer hvem som er verdig og ikke.
Sist endret av aku; 22. februar 2010 kl. 16:44.
Sitat av aku Vis innlegg
Quetzalcoatl jeg skal huske og be om din tilatelse før jeg tenker på og spise psykedeliske stoffer.
Som jeg har skjønt det, er det du som bestemmer hvem som er verdig og ikke.
Vis hele sitatet...
Det har jeg aldri sagt, aku! Jeg har selv en tidligere misbrukerhistorie hvor hasj ble hardt misbrukt hver dag, øl alt for ofte i ukedagene, langhelger med amfetamin, sterkt brennevin og benzodiazepine innholdige tabletter. Jeg skjønner ikke hvor du har det fra at det er jeg som sitter i kongestolen og kan bestemme hvem som skal gå inn døren, og hvem som ikke får gå inn.

Det eneste jeg nevnte var at jeg personlig synes det er forkastelig og blande inn psykedeliske stoffer i mitt i en livssituasjon av annet misbruk. Grunnen til at jeg tolket det som mennesker med ett sterkt misbruk av andre stoffer er på grunn av at det jeg ser på som hardbarka speedfreakere og herojunkies er de som misbruker stoffer for og flykte fra seg selv, problemer, hverdagen og virkeligheta. Det kan hende vi har andre baktanker om hva disse definisjonene betyr, men det får nå være. Ord er ord, og kan ikke forklares bedre enn det. Så derfor seg jeg personlig (jeg-jeg-jeg) på bruk av psykedeliske stoffer under en slik situasjon som veldig lite respektfullt bruk av disse substansene. Det vanlige for disse misbrukerne er jo og kjøre i seg stoffer under nedturen av den psykedeliske opplevelsen, og gjerne dagene etter også.

Vi kan vell ihvertfall være enige om at "speedfreak," "junkie," "bønnehue," ikke er definisjoner man ville brukt på personer som bruker rusmidler fornuftig?

Jeg har selv hørt skrytehistorier, personlig observert, til og med lest her på forumet, om misbrukere som har dyttet i seg psykedelika for og så i ettertid av opplevelsen døver det ned med annen rus, og døver ned hele opplevelsen dagen etterpå med mer rus, for og så i ettertid skyte om hvor fett de hadde det. Når jeg var på kjøret holdt jeg meg unna psykedelika, fordi jeg selv har en enormt stor respekt for disse stoffene ettersom jeg har lest og studert de i en veldig lang tid, og vil så absolutt ikke bruke det i (hva jeg ser på som) en feil livssituasjon eller feil tid. Men det er meg... Og jeg dømmer ikke andre eller ser ned på andre som har forskjellige verdier og syn på ting. Folk er forskjellige, men jeg føler for og ihvertfall dele mitt syn på ting.

Jeg mener at man burde være rusfri og klar til sinns i dagevis før en slik hendelse, og også i dagevis etter en slik hendelse, slik at man kan forberede seg, og i ettertid reflektere og dra ut lærdom av dette istedenfor og sløre det til med en rus tåke. Ellers ser jeg ikke helt poenget med og oppleve noe slikt.

For meg personlig (meg-meg-meg) er bruk av psykedelika som ett RUSmiddel/stukemiddel feil bruk av disse substansene, hvis man sammenligner det med hva de historisk har blitt brukt til, og hva de kan brukes til, hva lærdom man kan trekke ut av dette. Ikke bare for og få lattiser, filosofere over hvorfor brødristeren lager en slik lyd når brødet spretter opp, se dine venners ansikt skifte form og farge, eller for og kunne se røde vegger.

Kan forresten nevne at når jeg begynte og utforske den psykedelske verden, så gikk jeg inn for og slutte med mitt misbruk. Jeg hadde for lengst innsett at det var ett (stort) problem for meg og mine nærmeste, og hadde vært rusfri i én måneds tid før jeg bega meg ut på min første reelle sopp-tur, og var selvfølgelig rusfri dagene i ettertid. Jeg mener (jeg-jeg-jeg) at det er først da man vil få den fulle effekten av hva disse substansene har og gi. Det er ikke bare hva man opplever i øyeblikket der og da, men hva man kan lære av øyeblikket der og da for og så dra ut i den vanlige hverdag.

speq: JA, jeg generaliserer vell disse som den stereotype speed og heroinmisbruker og deres intensjoner med og presse rus i kroppen, men er det nå ikke slik sangen vanligvis spilles? Og selvfølgelig hadde det en påvirkning når jeg leser førsteposten hvor det skrives om hardbarka misbrukere som skal gå god for at disse lappene fungerer. Jeg tenkte vell kanskje litt på sånn mentalitet som du hadde med bruk av psykedelika når du begynte med det. No offense speq, og jeg tror faktisk ikke du tar det vondt ment. Men det er jo tross alt veldig mange av misbrukerne der ute som også misbruker psykedelika på den måten.

Jeg er forresten stolt over at du har sluttet med alt tidligere tullet du har gått igjennom i ditt liv, og kan se tilbake på det som lite positivt for og så skrive om det for og opplyse andre mennesker slik de kanskje ikke går i samme idiotiske fella. Jeg liker deg speq! Du er ett veldig fornuftig og godt menneske!

(ikke det at jeg misliker deg aku, det har jeg aldri sagt og det må du ikke få inntrykk av)

aku: Jeg kommer ikke her og sier at dine venner/kontakter/bekjente må slutte med det de gjør. Jeg kommer ikke her og sier at jeg er bedre enn andre mennesker. Jeg kommer bare her og skriver om hva jeg personlig mener om dette. Jeg skrev en liten ubetydelig setning om det i min første post, ang hvordan jeg tolket hele greia mtp hvordan du ordla deg i din førstepost, så utviklet det seg til at du gikk i forsvarsposisjon og begynte og angripe meg og bombardere meg med ditt og datt. Da føler jeg for og forklare meg hva mine tanker bak det var. Hadde du latt det ligge så ville det ikke blitt dratt videre til en diskusjon.

Sitat av Meanstreak Vis innlegg
Chill, jeg tror Quetxalcoatl prøver å begrave stridsøksa... drit i "knives out" tendensene.
Vis hele sitatet...
Meget riktig, mister. I absolutt alle av mine innlegg her i denne tråden har jeg gitt inntrykk for at det er bare mine personlige syn på ting jeg deler. Jeg forteller ikke at de og de skal gjøre sånn og sånn.

Hvorfor skape krig når man kan skape kjærlighet? =) Man kan skape kjærlighet selv om mennesker er annerledes, men man burde da kunne ta imot hva andre sier med åpne armer uten og sette seg i en sinna forsvarsposisjon.

Fred, fred, fred, fred ut.
Peace & Love!