Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1229
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Noen som har erfaring med å emulere denne programpakken? Er avhengig av mesteparten (photoshop, illustrator, indesign og golive) i skolesammenheng, og programmene må fungere 100%.
Har crossoveroffice, og der fungerer eldre photoshop, men har ikke prøvd CS. Dog uten mulighet for "Save for Web", som jeg savner sterkt.

Last resort blir å skaffe meg en windowspartisjon, men det er VELDIG uønsket.
Jeg tror CS skal fungere i CrossOver Office, men du kan jo prøve deg på Gimp hvis du skal ha en erstatning for CS. De andre programmene vet jeg desverre ikke noe om.
Det jeg gjorde var rett og slett å kjøre stasjet i vmware ved behov.
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Trådstarter Donor
Vmware er en form for emulator? Opensource? Evt. noen snuskete kilder som vil bytte den mot fysiske tjenester?
[offtopic]
Leste et sted at Adobe driver og utvikler sine programmer for Linux. Vet ikke hvor jeg leste det, eller hvor langt de er på vei eller noe som helst egentlig, men det høres jo kult ut, da
devine: www.vmware.com
Virtual Workstation 4 er programmet du vil ha.

http://www.google.com/search?q=VMwar...utf-8&oe=utf-8
Finn fila du skal ha der et sted. Er en del mirrors rundt omkring. Serial på serials.ws. Programmet er proprietært.
Krever vmware mye ram?? Kanskje jeg skal teste det jeg og..
Du stiller inn hvor mye ram som skal allokeres til den virtuelle maskinen.
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Trådstarter Donor
Sounds good, takk for hjelpen sålangt.
Er det slik at jeg må legge vmware inn på windows så en klient eller no på linux..? Har aldri prøvd før det er derfor jeg spør.. Vet noen om en guide som kan hjelpe meg?
Du installerer vmware virtual workstation i linux, starter programmet og installerer et OS på den virtuelle maskinen du lager med vmware. vmware er som virtual pc, bare bedre).

http://img.osnews.com/img/3863/vmware2.jpg (screenshot av en eldre vmware-versjon)
Å, så jeg "legger inn" windows på linux, gjennom vmware. Har jeg forstått det riktig?
Noe i den duren. I en egen virtuell maskin med egen virtuell disk (i form av en diger fil på systemet ditt).
Takker, hørtes mye bedre ut en wine og Xover office?
Opprinnelig postet av Nichotin
Noe i den duren. I en egen virtuell maskin med egen virtuell disk (i form av en diger fil på systemet ditt).
Vis hele sitatet...
Må du ikke installere Windows hver gang da? Eller lagrer den alt?

Da er det vel bedre med dual boot.
Frazzy: den lagrer det du gjør på maskinen, akkurat som om det skulle vært en fysisk maskin.

VMWare funker som ei kule det
Eneste som kan bli litt plagsomt er hvis du har lite RAM (fysik ram) slika du ikke kan bruke så mye på den virituelle maskinen... Har opplevd å få problemer ved at mengden ram jeg har mulighet for å bruke har sunket mellom virituelle reboots i vmware.

btw. noen som vet hva som skjer hvis man endre mengden ram på en virituell maskin som kjører et OS med swappartisjon, hvis swappartisjonen f.eks. er dobbelt så stor som mengden ram(la oss si 256mb), og du så bruker et par Mb mindre ram (f.eks. 116Mb)...?

(PS.ja jeg er trøtt)
Nå har jeg lagt inn vmware... Jeg la in evaluation eller trial versjonen av 4.5.. Men jeg har ikek fått spørsmål om å skrive in serial ennå, noen som vet hvor jeg jeg skal skrive den inn??