Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 938
Heisann,

Jeg har et problem med wlan og linux for tiden.
Problemet er at jeg får et vannvittig stort pakketap, noe jeg ikke gjorde før, med samme kort i samme nettverk.

Det som er litt rart er at når jeg pinger ruteren, før jeg har kjørt dhclient, så ser det til å være helt fintfint, men så fort jeg kjører dhclient, så mister jeg masse pakker fra både ruteren og den store vide verden.

Kunne trengt noen hint om hva som kan være en mulig grunn til dette.

Kortet mitt er foresten et dlink dwl-520+ med et acx100 chipset. Ja, jeg har lagt til riktig modul og firmware.

Hvis dere trenger noe mere info, så er det bare å si i fra.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hadde akkurat samme problem med D-Link DWL-640+ og acx100 driveren. Det hjalp noe, men ikke nok å sette opp mtu verdien på devicen. Nå har jeg kjøpt meg et Orinoco Gold wlan kort som fungerer utmerket i linux.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
stigma: Hvor kjøpte du det kortet? Og hvor fannt du drivere til det kortet? Og siste ting, hvilket distro kjører du?

Er sugen på å kjøpe meg ett nytt WLAN kort til min bærbare. Som har drivere til linux.
Scarab: Da anbefaler jeg smc 2835w. Bruker prism54.
Har du adresse til hvor de selger det da?

Fannt det men tror du det funker i Fedora C2?
Sist endret av moosh; 2. september 2004 kl. 13:44.
ganske sikker på at fedora har større for det kortet ja.
men det som hadde vært veldig fint hadde vært ett kort som hadde utgang for ekstern antenne, og støttet linux.. Noen som vet om det eller? Som selges inorge?