Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  318 57522
Dette er faktisk et konsept som har vært brukt for mange år siden på noe som het (heter Jeg er ikke sikker) galtvort skolen eller noe i den duren, de har til og med hatt en haug med medlems samlinger flere år på rad.
OPPDATERINGER:

- Du kan nå velge antall eiendeler du vil selge.
- Søknad for prefekt-stilling (Moderator-stilling that is) er nå åpnet. Står om det på forsiden.

Sitat av JoyToy Vis innlegg
Dette er faktisk et konsept som har vært brukt for mange år siden på noe som het (heter Jeg er ikke sikker) galtvort skolen eller noe i den duren, de har til og med hatt en haug med medlems samlinger flere år på rad.
Vis hele sitatet...
Er fullstendig klar over denne galtvortskolen, og som jeg har sagt før;

Galtvortskolen er et mye lettere, mindre avansert og rett og slett dårligere utført spill enn dette. Jeg tilbyr en hel del mer enn Galtvortskolen hva funksjonalitet og design angår. Galtvortskolen har aldri vært anjohan.net's inspirasjonskilde, det eneste vi har til felles er at vi liker Harry Potter.
Sist endret av Anjohan; 2. oktober 2011 kl. 17:47.
Sitat av Anjohan Vis innlegg
OPPDATERINGER:

- Du kan nå velge antall eiendeler du vil selge.
- Søknad for prefekt-stilling (Moderator-stilling that is) er nå åpnet. Står om det på forsiden.


Er fullstendig klar over denne galtvortskolen, og som jeg har sagt før;

Galtvortskolen er et mye lettere, mindre avansert og rett og slett dårligere utført spill enn dette. Jeg tilbyr en hel del mer enn Galtvortskolen hva funksjonalitet og design angår. Galtvortskolen har aldri vært anjohan.net's inspirasjonskilde, det eneste vi har til felles er at vi liker Harry Potter.
Vis hele sitatet...
Jeg skal ikke si noe på det men jeg kan jo påpeke at jeg ikke får sjekka ut din side akkurat nå siden jeg er på med mobil, men jeg vet godt hva du mener med at det andre spillet er dårlig gjennomført så det skal ikke så mye til å lage noe bedre enn det (ikke ta det feil jeg mente ikke det som kritikk) men skal sjekke det ut så fort jeg har pc igjen.
Ingen fare, JoyToy. Tok det ikke som kritikk.

Oppdateringer:

- "Magiferdigheter" er nå mer praktisk stilt for alle brukere. Det koster nå kun 20 galleoner å trene, og du kan nå trene hver halvtime! Før kostet det 25 galleoner og du kunne bare trene én gang i timen. Greit om du vil lære deg mange kule trylleformler og komme deg opp de forskjellige klassetrinnene

- Nå kan man komme seg helt opp til 4 klasse (forlivig). Noen få trylleformler å lære seg der.
Sist endret av Anjohan; 2. oktober 2011 kl. 18:24.
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Jeg er på 3. klasse nå, men når jeg skulle på utflukt fikk jeg følgende melding:
Du møtte på Professur Humlesnurr som delte ut godteri til alle førsteklassingene, og innså at du selv bare måtte ha en. Du ga så opp utflukten!
Vis hele sitatet...
Sitat av datagutten Vis innlegg
Jeg er på 3. klasse nå, men når jeg skulle på utflukt fikk jeg følgende melding:
Vis hele sitatet...
Hahahahaha!

Elsker den setningen, though. Høres nesten pedo ut

OPPDATERING! Nå fungerer huspoengene skikkelig
Sist endret av Anjohan; 2. oktober 2011 kl. 20:18.
Det evvedevve mener er at hvis du f.eks trenger rød fluesopp, så kan du trykke på den eller noe, og så står det hvor du får tak i den.
Sitat av killkalle1 Vis innlegg
Det evvedevve mener er at hvis du f.eks trenger rød fluesopp, så kan du trykke på den eller noe, og så står det hvor du får tak i den.
Vis hele sitatet...
Ja, søren - det va'kke dumt! Kan lage en slags oversikt over gjenstander og hvor de er å finne

OPPDATERING:

- Biblioteket er nå lagt til. Her kan du lese om forskjellige gjenstander og hvor de er å finne. Mer informasjon vil komme

- "Duelleringsklubben" lagt til i menyen til venstre (forbedringer)
- Ny lekse (nr. 3 og 4)
- Utflukt forbedret og bugfixed
- "Lær trylleformler" forbedret. Du kan nå scrolle fram og tilbake i klassene.
Sist endret av Anjohan; 2. oktober 2011 kl. 20:42.
Oppdateringer:

- Duelleringsklubben er forbedret
- Du kan nå se hvilke trylleformler du har lært deg på "Lær trylleformler"-siden så det ikke oppstår forvirring.
- Utflukter er mindre risikabelt og det er større sjanse for å finne ting hvis du har en usynlighetskappe.

Har du noen forslag?

Har du forslag til nye funksjoner, ting du vil se forbedret o.l? Fortell meg, and i shall make your wish come true - hvis det er godt nok.

Holder på med:

- En ny funksjon som kanskje er klar i løpet av uken. Du kan bruke formlene du har lært deg og slåss mot skapninger etc. Er usikker på om den blir offisiell, men holder nå på.
Sist endret av Anjohan; 4. oktober 2011 kl. 15:36.
Kunne du legge til info om Brodd fra Billywig?
Jeg lurer på hva jeg skall bruke trollmanskortene till ? står ikke noe info på de. ogsa vill jeg nevne att jeg har 4 gyldne fluesopp hvor kun 3 av de vises på fred og frank oppdraget (fluesoppene er i 2 stacker)
Sitat av Vargas Vis innlegg
Kunne du legge til info om Brodd fra Billywig?
Vis hele sitatet...
Det kan jeg, og... - da var det gjort!

Sitat av Skille(D) Vis innlegg
Jeg lurer på hva jeg skall bruke trollmanskortene till ? står ikke noe info på de. ogsa vill jeg nevne att jeg har 4 gyldne fluesopp hvor kun 3 av de vises på fred og frank oppdraget (fluesoppene er i 2 stacker)
Vis hele sitatet...
- Trollmannskortene kan selges for en høy sum galleoner. De vil få en viktig rolle senere i spillet hvor de kan bli byttet bort mot andre, sjeldne gjenstander.

- Buggen med de gyldne fluesoppene er fikset. Om du gir meg brukernavnet ditt skal jeg fikse opp i det for deg.
Sist endret av Anjohan; 4. oktober 2011 kl. 16:44.
En bug under snik deg inn på lærerværelset, jeg ble visstnok oppdaget fordi jeg ikke har usynlighetskappe selv om jeg har det.
Sitat av AndreasWB Vis innlegg
En bug under snik deg inn på lærerværelset, jeg ble visstnok oppdaget fordi jeg ikke har usynlighetskappe selv om jeg har det.
Vis hele sitatet...
Jeg skal fikse det!

- Fikset
Sist endret av Anjohan; 4. oktober 2011 kl. 18:50.
Utrolig kult spill, men for å pirke veldig, uten å ha spilt mye... Så bør du endre font på FAQ og alt som er i kursiv, egentlig. Veldig slitsomt for øynene, og liker at du tar det mer avansert enn galtvortskolen Stå på!
Sitat av Mussgaas Vis innlegg
Utrolig kult spill, men for å pirke veldig, uten å ha spilt mye... Så bør du endre font på FAQ og alt som er i kursiv, egentlig. Veldig slitsomt for øynene, og liker at du tar det mer avansert enn galtvortskolen Stå på!
Vis hele sitatet...
Tusen takk! ;D

Skal se nærmere på FAQ-en. Har ikke tenkt så mye over det, men jeg er helt enig.
Sist endret av Anjohan; 4. oktober 2011 kl. 20:04. Grunn: skrivefeil
Ikke noe sånn stort, men utropstegnet er enda bak usynlighetskappe, enda jeg har klikka rundt på alt som kan klikkes på der. Skal det være sånn eller er det en bug?

Ellers syns jeg siden er super! Du skal tro jeg har venta på oppdatering en stund.. (:
Gjerne skriv på de forskjellige leksene/oppdragene om du har lagd dem ferdig.
Sist endret av Sinken; 4. oktober 2011 kl. 22:47.
Forlivig er dette statusene på lekser og Fred&Frank:

- Fred & Frank er ferdig helt frem til oppdrag 4.
- Lekser er ferdig helt frem til lekse nr. 3, dog du kan allerede se hva du trenger til lekse nr. 4.

Mange, mange oppdateringer innad systemet nå, mest for administratorer de siste to timene. Det blir nå tatt logg av dette:

- Utestengelser
- Transaksjoner (sende galleoner til andre brukere)
Jeg har bare lært 3 av 4 trylleformler, men jeg gikk opp til klasse 2. Det står i FAQ at jeg må ha alle.
Sitat av killkalle1 Vis innlegg
Jeg har bare lært 3 av 4 trylleformler, men jeg gikk opp til klasse 2. Det står i FAQ at jeg må ha alle.
Vis hele sitatet...
FAQ er litt utdatert på noen punkter.

1. klasse > 3 formler
2. klasse > 7 formler
3. klasse > 12 formler
4. klasse > 19 formler

- Man kan scrolle seg tilbake og lære trylleformler man ikke fikk tid til å lære seg ved en senere tid.

I 5, 6 og 7. klasse lærer man én av de utilgivelige trylleformlene for hvert av de siste klassetrinnene.
Jeg syntes det var bra laget, men det er veldig lett å cheate(lage mange accounter og sende galleoner til sin hoved account!)
Noe som min kamerat gjorde.
Sitat av EkzM Vis innlegg
Jeg syntes det var bra laget, men det er veldig lett å cheate(lage mange accounter og sende galleoner til sin hoved account!)
Noe som min kamerat gjorde.
Vis hele sitatet...
Veldig lett å cheate vil jeg si er å ta hardt i. Det eneste er dobbelt-bruker opplegget, men jeg har nå laget en meget oversiktlig logg. Hvis noen lager dobbeltbrukere vil jeg få snurten i det øyeblikkelig, og det vil bli ban
"[!] Med en usynlighetskappe blir du ikke lenger frastjålet galleoner under utflukter, og det blir lettere å utføre visse utflukter på lærerværelsene. Du kan også skjule profilsiden din for andre."

Jeg ble akkurat robbet for 3 galleoner på utflukt. Er nok en bug du kanskje burde se på
Sitat av StiSko Vis innlegg
"[!] Med en usynlighetskappe blir du ikke lenger frastjålet galleoner under utflukter, og det blir lettere å utføre visse utflukter på lærerværelsene. Du kan også skjule profilsiden din for andre."

Jeg ble akkurat robbet for 3 galleoner på utflukt. Er nok en bug du kanskje burde se på
Vis hele sitatet...
Oi, damn! Fikset den buggen for flere dager siden, men jeg har tydeligvis glemt å oppdatere med den nyeste versjonen.

Om en 5-10 minutter skal det være i orden! Beklager feilen!

- FIKSET
Sist endret av Anjohan; 5. oktober 2011 kl. 17:00.
Dine eiendeler burde få en helt ny look

Stod nå nettopp "Nytt innlegg i gjestebok", men det var ingen. Bug?
Sitat av killkalle1 Vis innlegg
Dine eiendeler burde få en helt ny look

Stod nå nettopp "Nytt innlegg i gjestebok", men det var ingen. Bug?
Vis hele sitatet...
Hva er gale med Dine eiendeler? Synes den er oversiktlig nok... Forslag?

- Nytt innlegg var ikke bug. Lot alle få en notification slik at man ble obs på den nye funksjonen.
Legg ut en video slik at de som ikke gidder å lage account får sett?
Sitat av Vemund1 Vis innlegg
Legg ut en video slik at de som ikke gidder å lage account får sett?
Vis hele sitatet...
Hvis du skal bli servert en video for å gidde å skrive inn noen få opplysninger for å ta del i spillet, så får du vær så god xD
Jeg solgte akkurat 2 stk gyldne fluesopper til en samlet summ av 1galleon, mens 1 stk rød fluesopp får jeg 2galleoner for. stemmer dette ? de gyldne er jo vanskeligere å finne
Sitat av Skille(D) Vis innlegg
Jeg solgte akkurat 2 stk gyldne fluesopper til en samlet summ av 1galleon, mens 1 stk rød fluesopp får jeg 2galleoner for. stemmer dette ? de gyldne er jo vanskeligere å finne
Vis hele sitatet...
Nei, dette stemmer ikke! Jeg har fikset det nå, og gyldne er verdt mer

- Dine eiendeler har fått en bedre, mer oversiktlig look etter en forespørsel ovenfor. Si hva dere synes enten her eller i chatten! ;D
- Det samme med PM-er.
Sist endret av Anjohan; 5. oktober 2011 kl. 20:13.
Hadde det vært mulig å fikse Flirgott? Slik at man f.eks kunne sette inn og ta ut galleoner fra Flirgotts "hovedside", i stedet for å måtte gå inn på "Sett inn" for deretter taste inn beløp og igjen trykke "Sett inn"??

At man har f.eks:

Underoverskrift: Sett inn penger på konto (ish)
Ny linje: Boks til å skrive inn beløp, deretter "Sett inn"-knapp like til høyre.

Og ditto med "Ta ut beløp"
Når man registrerer seg står det: "Brukernavn (f.eks Fredrik Vandervjell)". Men eksempelbrukernavnet er villedende, fordi det er ugyldig, fordi "Brukernavnet kan kun inneholde bokstavene a-z og tegnet -!", altså er mellomrom ikke tillatt. Hva med å tillate mellomrom i brukernavnet?

Tillegg:
Teksten er feil, mellomrom er faktisk tillatt. Det var en Ø i brukernavnet mitt som ikke ble akseptert.

Og for moro skyld, har du sjekket hvor mange som har registrert seg med passord "harry" eller "voldemort"?

Tillegg 2:
Æsj, jeg kom i Smygard!

Tillegg 3:
Chatten i storsal og oppholdsrom var litt uoversiktlig. Hva med å gjøre de uviktige delen av teksten mørkere? "sier (05.10.11 22:52):" kan stå i mørkegrått istedenfor hvitt.

Tillegg 4:
Det er litt dumt at det står i biblioteket hvor man kan få tak i ting. Det tar liksom bort noe av spenningen ved å utforske.
Sist endret av Kråkelefse; 5. oktober 2011 kl. 22:50.
Hva med å få opp et forum? Og et forum for bare huset sitt. Og kanskje etterhvert få på plass en side hvor man trenger flere på huset for å fullføre oppdraget.

Kanskje satse gallioner på rumpeldunk kamper?

Og du burde definitivt få opp en spott hvor man evnt kan stjele fra/Drepe andre spillere. Da blir plutselig spillet litt mer utfordrende
Du har oppholdsrom. Det virker som et forum. Biblioteket er for å unngå at folk spør hele tiden.

Btw, har nå gått på sikkert 40 utflukter, og ingen venusvogner enda. Det står det skal være en catchrate på15%
OPPDATERING:

- Dine eiendeler (du kan nå selge eiendeler til andre brukere)

- Skolemarkedet (salg av eiendeler - i menyen til venstre).

Sitat av killkalle1 Vis innlegg
Btw, har nå gått på sikkert 40 utflukter, og ingen venusvogner enda. Det står det skal være en catchrate på15%
Vis hele sitatet...
15?! Har jeg skrevet det? Det er sånn 1/20 dels sjanse for å få den. Det er en drit sjelden blomst. Du finner den på UKJENTE stier, og ikke kjente forresten.
Sist endret av Anjohan; 6. oktober 2011 kl. 16:06.
Stod 15% der før. Ja, nå står det 6-8%.
Hvis man skjuler profilen sin kan ikke andre overfalle han da? Jeg bare tenkte hvordan det hadde gått hvis alle hadde hatt usynlighetskappe. Og btw så har du lagd harry potter spillet nesten dobbelt så bra etter du lagde updates
Jeg blir fortsatt frastjålet galleoner på utflukter med usynlighetskappe?!?!
OPPDATERINGER:

- Mysteriekammeret lagt til på utflukt (du må kunne enkelte trylleformler for å kunne se kammeret på utflukt-listen - og for å åpne det).

- Nytt Fred & Frank oppdrag med to insane gode gevinster!

HVA SOM KOMMER:
- Eliksirer. Med eliksirer kan du lure det i andre elever! F.eks "Den levende dødsdrikk" vil gjøre at en elev sovner og kan ikke gjøre noe som helst på 20 minutter. Dette er en grei måte å skape rivaler på!!

Sitat av kvile Vis innlegg
Jeg blir fortsatt frastjålet galleoner på utflukter med usynlighetskappe?!?!
Vis hele sitatet...
Hva??? Impossible! Skal sjekke oppi det...

OBS! Håper dere tar til tanke at det er KUN jeg som jobber med anjohan, noe som er en god del jobbing! Jeg gjør mitt beste, så enkelte ting blir nedprioritert
Sist endret av Anjohan; 6. oktober 2011 kl. 21:54.
Hva med å få tak i flere som kan hjelpe til, vedder på at det er flere her som kan php, og digger HP.
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Eeyh... ny i spillet forresten, dro på utflukt, hadde 10 galleoner på meg, fikk med meg 10 galleoner, ble frastjålet 6, og NÅ har jeg bare 4

Burde ikke det vært 14?
Sist endret av droppboks; 6. oktober 2011 kl. 22:47.
Sitat av Choobe Vis innlegg
Eeyh... ny i spillet forresten, dro på utflukt, hadde 10 galleoner på meg, fikk med meg 10 galleoner, ble frastjålet 6, og NÅ har jeg bare 4

Burde ikke det vært 14?
Vis hele sitatet...
Du må ha sett feil elns. Det er no chance for at det kan ha vært en bug da pengesystemet er ganske automatisert og bugfri. MEN! Jeg skal se inn i det... i'm not perfect :/

Sitat av 4frnt666 Vis innlegg
Hva med å få opp et forum? Og et forum for bare huset sitt. Og kanskje etterhvert få på plass en side hvor man trenger flere på huset for å fullføre oppdraget.

Kanskje satse gallioner på rumpeldunk kamper?

Og du burde definitivt få opp en spott hvor man evnt kan stjele fra/Drepe andre spillere. Da blir plutselig spillet litt mer utfordrende
Vis hele sitatet...
Forum er uaktuelt. Det vil fjerne mye av stemningen, og vi har allerede oppholdsrom og storsal (chat) + gjestebøker på profilsidene. Holder plenty!

De andre forslagene likte jeg. Kanskje jeg bruker dem! ;D
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Ok, er det noe og gjøre som ikke krever at du "drar på utflukt" (ihvertfall som førsteklassing)?

Blir fort kjedelig å vente tre minutter på å kunne lete etter sopp og sånt. :s
Sitat av Choobe Vis innlegg
Ok, er det noe og gjøre som ikke krever at du "drar på utflukt" (ihvertfall som førsteklassing)?

Blir fort kjedelig å vente tre minutter på å kunne lete etter sopp og sånt. :s
Vis hele sitatet...
- Trene magiferdigheter
- Lære trylleformler
- Snakke med andre brukere (storsalen, oppholdsrom, gjestebøker, uglepost).

Dette er tre ting du kan gjøre på når du venter på at de tre minuttene skal tikke ned. Om du ikke takler spill hvor du må vente så-og-så lenge før du får prøve igjen, så er kanskje ikke nettspill noe for deg? ;D

Greien er at utflukt er essensielt for å kunne samle seg gjenstander, galleoner osv. Men om ikke så alt for lenge vil det være flere ting du kan gjøre på (Rumpeldunk - velge lag, tjene galleoner - eliksirer ++).
Sist endret av Anjohan; 7. oktober 2011 kl. 11:55.
Er enig med Choobe, jeg har normalt ikke noe problem med å vente over en viss periode. Men 3 minutter er litt for lenge. Om du kunne gjort det om til 1min30sec'ish, hadde det vært mye bedre. Eller, om du må ha 3 min, så synes jeg hvertfall det skal være en sikker gevinst.

Og når tiden er ferdig, hadde det vært kjekt om du gikk tilbake til der du kan velge hva du skal gjøre på din neste utflukt.
Og en ting til, hadde vært kjekt å sett hvor mye man får for å selge de tingene du finner
Sist endret av phideph; 7. oktober 2011 kl. 12:01.
OPPDATERINGER:

- NY FUNKSJON: Eliksirer (forlivig kun Den levende dødsdrikk tilgjengelig - skriver mer om den nedenunder).
- Skolemarkedet bugfixed - skal nå være 100% funksjonelt.
- Mysteriekammeret har blitt påbygd (nytt rom, og ny, legendarisk gjenstand å finne)

Eliksirer: Med eliksirer kan du bruke dine eliksirmiksturer på medelever. Offeret du velger deg MÅ være i andre klasse eller over, da førsteklassinger er relativt ny i spillet og ikke har kommet så langt.

Frolivig er det kun "Den levende dødsdrikk" som kan brukes, men det vil komme mange flere. Den levende dødsdrikk gjør at eleven du bruker den på sovner - mildt sagt; personen kan ikke gjøre noe annet enn å chatte i åtte minutter. Dette er en grei måte å skaffe seg en rival på!

Kommer:
- Flere eliksirer
- LIV/HP/Energi-system
- Kampsystem (du kan rett og slett - om du kan de nødvendige trylleformlene - ta livet av elever)
- Rumpeldunk-system (rumpeldunklag man kan tjene galleoner og berømmelse med).

Sitat av Layzi Vis innlegg
Er enig med Choobe, jeg har normalt ikke noe problem med å vente over en viss periode. Men 3 minutter er litt for lenge. Om du kunne gjort det om til 1min30sec'ish, hadde det vært mye bedre. Eller, om du må ha 3 min, så synes jeg hvertfall det skal være en sikker gevinst.

Og når tiden er ferdig, hadde det vært kjekt om du gikk tilbake til der du kan velge hva du skal gjøre på din neste utflukt.
Og en ting til, hadde vært kjekt å sett hvor mye man får for å selge de tingene du finner
Vis hele sitatet...
Jeg endrer tiden til 2. min og 30 sec. No less! ;D
Kunne muligens vært litt jevnere fordeling blandt husene. Akkurat nå har Griffing 1/2 av 3. plasse, og 1/3 av 1.plassen
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Sitat av Anjohan.net
Du hadde akkurat kommet deg inn på Herr. Nask sitt kontor ved flittig bruk av Alohomora-formelen, da Fru. Hansen plutselig hoppet fram bakom noen store sneglehus og hveste og gnærldret. Hun sto der med skarpe klør og faretruende blikk. Du stakk fortere enn katten rakk å blunke!Du eier ikke en usynlighetskappe, og ble straks oppdaget av en lærer idet du faret gjennom fullt av ganger mitt på natten med hevet hode og antok at du var usynlig. Du fortalte læreren at du gikk i søvne.

Huset ditt mast: 2 huspoeng.
Vis hele sitatet...
Burde det ikke vært "mistet", also... jeg kan ikke en eneste trylleformel enda så hvordan jeg kom meg inn dit er et mysterium.

(småfeil, vet, men du vil vel ha ALT av tilbakemeldinger? )
Sitat av killkalle1 Vis innlegg
Kunne muligens vært litt jevnere fordeling blandt husene. Akkurat nå har Griffing 1/2 av 3. plasse, og 1/3 av 1.plassen
Vis hele sitatet...
Jeg kan ikke fordele husene av den grunn at jeg ikke kan bestemme hvem av de registrerte spillerne som faktisk kommer til å spille (ofte), og hvem som ikke kommer til å spille i det hele tatt.

Greien er rett og slett at de fleste i *det-og-det* huset spiller spillet, og derfor får de hauevis med huspoeng. Men stol på meg, det kommer nok til å fordele seg nok så greit ettersom spillet vokser og flere blir med. Variasjon i hvem som vinner huspokalen blir det nok ;D

Sitat av Choobe Vis innlegg
Burde det ikke vært "mistet", also... jeg kan ikke en eneste trylleformel enda så hvordan jeg kom meg inn dit er et mysterium.

(småfeil, vet, men du vil vel ha ALT av tilbakemeldinger? )
Vis hele sitatet...
Yesyes, takktakk ^^ I'll fix it!
Sist endret av Anjohan; 7. oktober 2011 kl. 18:36.