Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  68 177591
For guds skyld, vi lever i 2017, i et forferdelig samfunn der status og det matriarkalske betyr mer enn duden på gata. Samfunn med 300x20 genders som vi skal akseptere å leve i harmoni med, ellers tar feminister oss.

Skal si jeg ønsker ikke krig.. men fyfaen, håper nesten krig eller atomkrig evt at Russland griper inn på det forbanna hårsåre samfunnet vi lever i.
La oss for faen utrykke oss som vi vil til en viss grad selvsagt, men slik det har gått til nå gjør meg rett og slet kvalm..

Kjære Putin, æ e finnmarking, jobber gjerne under din kommando (ønske tenking at han leser dette)
Kjære Trump: Fuck yeah, endelig en som har baller til og å utrykke seg, gi faen i hårsåre kvinnfolk evt de som kaller seg for mann.

Moral; La oss ha ytringsfrihet, men kreft må blø (Før kripos/nFF ser på dette som et radikalt og potensialet greie, ikke vær hårsår, bare uttrykke min mening nå)
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av fågelwrap Vis innlegg
For guds skyld, vi lever i 2017, i et forferdelig samfunn der status og det matriarkalske betyr mer enn duden på gata. Samfunn med 300x20 genders som vi skal akseptere å leve i harmoni med, ellers tar feminister oss.

Skal si jeg ønsker ikke krig.. men fyfaen, håper nesten krig eller atomkrig evt at Russland griper inn på det forbanna hårsåre samfunnet vi lever i.
La oss for faen utrykke oss som vi vil til en viss grad selvsagt, men slik det har gått til nå gjør meg rett og slet kvalm..

Kjære Putin, æ e finnmarking, jobber gjerne under din kommando (ønske tenking at han leser dette)
Kjære Trump: Fuck yeah, endelig en som har baller til og å utrykke seg, gi faen i hårsåre kvinnfolk evt de som kaller seg for mann.

Moral; La oss ha ytringsfrihet, men kreft må blø (Før kripos/nFF ser på dette som et radikalt og potensialet greie, ikke vær hårsår, bare uttrykke min mening nå)
Vis hele sitatet...
Jeg tror potensiale er det siste ordet på de flestes tunge i forbindelse med dette innlegget.
Jævla social justice warriors. De blir våres undergang. Skal absolutt bli fornermet av alt man sier. Gidder ikke diskutere mer, men kom ikke her når alt har gått til helvete og klag!
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av A-tillah Vis innlegg
Jævla social justice warriors. De blir våres undergang. Skal absolutt bli fornermet av alt man sier. Gidder ikke diskutere mer, men kom ikke her når alt har gått til helvete og klag!
Vis hele sitatet...
Den funker ikkje. Det er ingen her som har vorte fornærma av noko du har skreve, men eg (og andre) har uttrykt at vi ikkje er einige, og forklart kvifor vi er ueinige. Stortsett har diskusjonen i denne tråden vore rimeleg ryddig, og det er iallefall ingenting veldig grovt å settje fingen på.

At du då svarer slik du gjer er direkte latterleg og fell på si eiga urimelegheit. Ironisk nok er det du som ser ut til å vere mest fornærma over at du har fått kritikk.
Sist endret av vidarlo; 19. mars 2017 kl. 15:26.
Ski og staver! Tror jeg går og runker SV fitta mi.

Da kan du klage når vi sitter her med sharialov med pedofili og steining av kvinner.
Sist endret av A-tillah; 19. mars 2017 kl. 15:43. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av A-tillah Vis innlegg
Da kan du klage når vi sitter her med sharialov med pedofili og steining av kvinner.
Vis hele sitatet...
Det er heller ingen som har sagt noko i den retninga, og det er utelukkande ein stråmann frå di side. Eg har repetert at det er mykje ein kan kritisere islam (og muslimer) for - inkludert t.d. steining. Men eg har altså spesifisert gjentatte ganger at eg har meir tru på å kritisere handlinger, enn det som står i skriftene.
Sitat av A-tillah Vis innlegg
Jævla social justice warriors. De blir våres undergang. Skal absolutt bli fornermet av alt man sier. Gidder ikke diskutere mer, men kom ikke her når alt har gått til helvete og klag!
Vis hele sitatet...
Hva forventa du egentlig? At vi skulle si oss enige og gå å jakte muslimer sammen?
Sist endret av Gelémannen; 19. mars 2017 kl. 15:58.
Sitat av fågelwrap Vis innlegg
Moral; La oss ha ytringsfrihet, men kreft må blø (Før kripos/nFF ser på dette som et radikalt og potensialet greie, ikke vær hårsår, bare uttrykke min mening nå)
Vis hele sitatet...
Radikalt? Nei. Sutrete? Veldig. For jeg undrer - hva annet enn bruk av ytringsfriheten er det de bruker? Det er forkastelig når noen ønsker å bruke sensur for meninger de mener er uakseptable, men om du faktisk står for ytringsfriheten du preker, så må du faktisk forsvare deres rett til å ytre seg som de gjør. Du trenger ikke like de, jeg gjør det ikke jeg heller, men jeg forsvarer deres rett til å si ting, akkurat som jeg forsvarer din rett til det. Selv om dere for meg er unyanserte bråkebøtter som inntar en offerposisjon som profesjon.

Ironien i å innta en offerposisjon for å kritisere at andre gjør det er noe av det mest banale jeg ser i disse diskusjonene.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Anonym bruker
"Villig Lindorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Hva er dette slags sjakktrekk da?
Folk glemmer at det aldri har vær mindre krig i verden en nå. På 70 og 80 tallet var det mer terror en det det er nå. Missforstå meg rett, det er mye ufint som foregår der ute men vi lever i en syk informasjon/kommunikasjons tid der ting føles nærmere og farligere. Vi finner på ord så vi kan sette folk i bås for å vinne politisk terreng. "War on drugs" eller War on terror" går for det samme. Har voks opp i et muslimsk land og mitt beste minne er at jeg ligger i sengen og hører på fredagsbønnen. Vi får håpe at religion blir mer vasket ut i fremtidige generasjoner og at man ikke blander tro med politikk.
Angående 3 verdenskrig så er det for mye penger å tape. De vil alltid provosere/spionere og måle krefter med hverandre men noe 3 verdenskrig skjer ikke med det første.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Det er for mye penger å tape til at det er rasjonelt - det er en mager trøst. Trump og rasjonalitet har aldri vært innen en mil av hverandre, resten av "hovedrollene" i verdenspolitikken er ikke noe særlig bedre, og ideologi, grådighet og regelrett maktkåthet trumfer rasjonalitet hvilken dag som helst. Kina og Russland (og i noe større grad US&A) er begge glade i store, dramatiske gester, i å overreagere vilt på milde eller fiktive "fornærmelser" fra alt og alle, og alle verdensmaktene uten unntak bruker ideologi som skjold og sverd slik at folk ikke skal se hvor fette lite de faktisk bryr seg om noe av det.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Krig er en nødvendig del av livets sirkel. Overskudd av resurser leder til lykke, som medfører økt befolkning, som krever mere plass og større produksjon, som bruker flere resurser, som skaper krig, som dreper folk, som øker resursene igjen. Gjentas uendelig.
Sitat av Prøysen Vis innlegg
Krig er en nødvendig del av livets sirkel. Overskudd av resurser leder til lykke, som medfører økt befolkning, som krever mere plass og større produksjon, som bruker flere resurser, som skaper krig, som dreper folk, som øker resursene igjen. Gjentas uendelig.
Vis hele sitatet...
F.eks Syrias befolkning økte fra 16 mill i 2000 til 20mill i 2010....
Lignende statistikk for Irak, Saudi Arabia.
Sitat av Prøysen Vis innlegg
Krig er en nødvendig del av livets sirkel. Overskudd av resurser leder til lykke, som medfører økt befolkning, som krever mere plass og større produksjon, som bruker flere resurser, som skaper krig, som dreper folk, som øker resursene igjen. Gjentas uendelig.
Vis hele sitatet...
Artig hypotese. Bare synd at den er fullstendig gal. I utrygge og ustabile samfunn får folk mange barn for å være sikker på at noen av de overlever, og befolkningsveksten totalt er gjerne eksplosiv. I trygge, stabile og rike samfunn venter man heller med å få barn til man er ferdig med utdannelsen og har startet karrieren sin, og fødselstallene i vesten er oftest godt under 2 barn per kvinne.

En stor krig kan få befolkningstallene til å midlertidig gå litt ned. Men den viktigste årsaken til denne effekten er ikke, som man kanskje skulle tro, at flere folk blir drept. Det blir de selvsagt, men sammenligna med den vanlige dødsraten er ikke effekten veldig markant. Derimot fødes det færre barn fordi alle mennene er ute i krigen. Det øyeblikket krigen er over kommer de hjem igjen og tar igjen det forsømte. Andre verdenskrig var således etterfulgt av den berømte babyboomen, og i en kort periode steg folketallet mye mer enn det gjorde rett før krigen. Med eller uten andre verdenskrig ville derfor befolkningstallet i USA ha vært omlag det samme på midten av femtitallet.

Så nei. Krig er ikke en nødvendig del av livet.
Etter å ha bodd ikke alt for langt unna Værnes i noen år nå, er jeg passe glad for at jeg nå skal flytte sørover til Risør, og langt unna militære sentrale installasjoner
...Just sayin'
Sist endret av Mokkasinen; 23. mai 2017 kl. 11:17.
Sitat av ojje3333 Vis innlegg
vi lever i en syk informasjon/kommunikasjons tid der ting føles nærmere og farligere.
Vis hele sitatet...
Her treffer du spikeren ganske så midt på hodet.

Internett har gjort verden veldig mye mindre på veldig kort tid.
Utviklingen har gått kjappere enn mange klarer å holde tritt med.
Rykter og halvsannheter spres dessuten langt raskere enn fakta.
"Lik og del" er enklere enn å kritisk lete etter kildemateriale.

Man kan sette det på spissen og si at samfunnet på et vis driver
en informasjonskrig mot seg selv. Våpen man kan forsvare seg
med er blant annet økt kunnskap om språk og samfunn, pluss
en god dose tålmodighet. Idéen om at Trump vant valget delvis
på grunn av Twitter, er et stort tankekors.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Anonym bruker
"Fremmed Blåhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvor lenge tipper dere før helvete bryter løs?
Anonym bruker
"Tom Pigghå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvor lenge tipper dere før helvete bryter løs?
Vis hele sitatet...
Jeg tror Trump er for stolt til ikke å angripe NK, og det eneste som kan gjøre han populær blant deep state eliten er krig. Gir det 4 måneder. God jul og godt nyttår! Kina holder seg utenfor hvis NK angriper først men sier de vil støtte NK hvis USA angriper først. Så om USA angriper først har vi Kina v USA, og da kan vi vel trygt si at Russland blir med på Kinas side. Siden USA startet trenger vel ikke NATO gripe inn heller, (?, uansett burde vi gitt blanke i alt av avtaler for vi har ikke sjangs mot Kina og Russland) så dette er jo en flott mulighet til å bli kvitt USA, forene Det som blir igjen av Korea, se Kina og Russland ta over som militært overlegne alle andre og med dette få Europa til å våkne opp og heller samarbeide med disse to enn å være en brikke i amerikanernes petrodollar spill. Med et Euro/Russo/Kinesisk samarbeid vil vi kunne ha fred i Eurasia i mange hundre år, så fremt vi ikke inkluderer MENA i Eurasia for de vil nok holde på i like mange tusen år fremover som de alt har gjort. Uten amerikanerne sitt petrodollar spill vil fred i Afrika være rett rundt hjørnet og alle utenom Korea (borte vekk), usa (tomt for folk) vil smile fra øre til øre de neste tusen år. Særlig Mexico som kan få tilbake stjålte landområder og Canada som kan legge på noen km2 til landet sitt.

Noen som vedder i mot?
Det jeg tror vi kommer til å se er Kina ta over som verdensmakt, og en "New World Order" som noen aviser så fint putter det, der USA kommer dårlig ut. Stadig ser vi Trump forverre internasjonale relasjoner som lenge har vært bygd på tillit.
Like så dan kommer vi til å se stadig mer populisme, slik som Marine Le Pen bedrev i Frankriket, Geert Wilders i Nederland, og selvfølgelig Donald Trump i USA. Heldigvis for oss har det seg slik at en president/rikskansler/whateveritmaybe ikke kan gjøre som en selv vil, og å ta Le Pen som eksempel, så kan ikke hun rykke Frankriket ut av NATO bare fordi hun selv vil det (les: maktfordelingsprinsippet). Venter bare på dette skal komme til Norge.

Når det kommer til Russland, så tror jeg det er mange som unødvendig redde, der jeg ikke tror Russland ikke utgjør en reell trussel for Norge. Russland bruker kun 5% av sin stadig synkende GDP på forsvar, som bringer dem på totalt ca 80 milliarder dollar. Hvor mye bruker NATO spør du? 918 mrd dollar.
Her også ser vi hvor voksende Kina faktisk er, der de ligger på andreplass bak USA i verden, på hele 215 mrd dollar. WOW!
Kina er virkelig et spennende land å følge i disse dager. Billig arbeidskraft, enorm populasjon, og GIGANTISK økonomisk vekst (vi snakker oppimot 10% i ÅRET!). Heldigvis for oss har vi fått ett litt mer normalt forhold til Kina etter Liu Xiaobo utvelgelsen, for det tror jeg virkelig er et land man vil ha gode handelsrelasjoner til.

Tar gjerne for meg asia også, men er redd jeg kommer til å kjede dere veldig. short story, Kina mobber de mindre landene rundt seg.
tall fra Stockholm International Peace Research Institute og Investopedia
Sist endret av Thrashcan; 12. august 2017 kl. 23:40.