Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 2375
Hei. Jeg driver å lager nettsiden til firmaet jeg jobber for. Er ingen web designer, men har fått den oppgaven likevel. Jeg ønsker nå å få forslag til forbedringer. Nettadressen: http://www.online24.as/html/index.htm

Firmaet Online24 as, driver med nettbaserte regnskapsløsninger og jeg vill ha Team Viewer funksjoner for support og diverse knapper til her.

Kom gjerne med forslag til forbedringer. Takk
Lav oppløsning på "forsiden", "stilling ledig" osv

eks: http://www.online24.as/html/contents...ster_hover.gif
alt litt mer mot midten? på min skjerm ser siden litt derpa ut, hovedmeny i ett ord, og Forside/hoved istedenfor fremsiden i <title></title> Taggen?
Ikke bruk bilder som menyelementer. I korte trekk, ikke bruk bilder som noe som helst annet enn bilder.
Takk. Jeg skall oppdatere nettsiden på neste arbeisdag. Jeg vill komme tilbake her, for mere kritikk
Noen kjappe notater...

Skrivefeil:
Kundeomeråde = kundeområde
Hoved meny = hovedmeny
Fremsiden = forsiden eller hovedsiden

Dropp også dobbelmenyer, f.eks. trenger ikke "fremsiden" og "kontakt oss" å være i både horisontal og vertikal meny. Det er forresten unaturlig at "fremsiden" ligger helt til høyre i menyen og ikke til venstre.

Få til en skikkelig logo. Jeg ville aldri leid regnskapsløsninger fra et selskap som har en logo laget i paint. Få selskap bruker også selskapsform i logoen (AS).

Det er ellers for lite whitespace i den vertikale menyen. Legg gjerne inn noe innhold på en av sidene også, slik at det blir lettere å ta en totalvurdering.
Sist endret av m0nte; 14. oktober 2011 kl. 17:07.
synes ikke den var så moderne og stilren ut, minnet om en side fra 90-tallet, kanskje du burde se på hvordan andre profesjonelle designere har gjort det og få inspirasjon
Det kan lønne seg å ha all styling data i en separat css fil, istedenfor inne i xhtml-filen. Vil gjøre det mye lettere når du begynner å få litt antall på undersidene dine.
Ser også at du har mange text-align, border, osv, nedover i koden, denne kan også med fordel legges i css filen ( i de fleste tilfeller).
Takk igjenn for all svar
Lignet på 90 talls side, hehe.
Men deres forslag og synspunkter fikke meg på tanken å starte på nytt og bruke Joomla.
Kan dere vurdere den også?
På forhånd takk
http://www.online24.as/
Ser mye bedre ut, men jeg ville gjort noe med den headeren. Fikset den og gjort den litt renere.
Jeg innser at dette er en kladd, men få for guds skyld noen til å korrekturlese det før dere lanserer den, da dine grammatikkunskaper ikke gjør seg i en profesjonell sammenheng.

.....er det comic sans du har i headeren? Gud være med deg.
Pixelerte bilder, blant annet på samarbeidspartnerne.
Ellers, mye bedre enn det forrige utkastet.
Ville selv gjort headeren mindre.
Det første som slår meg når jeg går inn på den siden er at logoen på toppen ser ut som noe man kunne laget i en blanding av paint og "fancy bokstaver fra word 9x".
Jeg ville ha foretrukket og det virker som er i vinden nu for tiden å ha en mindre logo øverst til venstre, til høyre har man gjerne linker til div viktige deler av siden (kontakt oss - tjenester - osv). Prøv å fikse en mindre men tydelig logo av et slag, burde jo aller helst være noe som gjør at folk kjenner igjen bedriften automatisk.

Enten kvitte seg med den "fade to blue" på bunnen av siden, med hvit skrift er det nesten umulig å lese hva som står nederst der, eventuelt bare forandre fargen på skriften og la det ligge.
Personlig syntes jeg at det ikke passet med den overgangen til blått på bunnen av siden når du har de grå feltene nedover på kanten av siden.

Har personlig aldri hørt om dette firmaet, men om det/de har et slags symbol som er "deres"(rimi har jo en klassisk rødfarge, iss har en blåfarge) som kan gå igjen på siden i små detaljer. For eksempel at de linkene som er viktige (f. eks. "kundeområde")er merket med deres farge eller noe sånt. Det kan muligens gi et litt bedre inntrykk på siden om den har et gjennomgangstema som virker naturlig for bedriften det er snakk om.
Sist endret av jajamensann; 18. oktober 2011 kl. 13:33.
Herregud, er dette serriøst? Renover hele greia, legg om... synes alt var ikke bare dårlig, men helt for jæ#!€
Ikke for å være negativ, men syns det er litt rart dersom du bruker arbeidstiden din til dette. Firmaet ditt kunne heller kjøpt en tjesten hos noen som vet hva de driver med. Disse har naturligvis en høyere timepris, men jobber bedre og raskere.

Heller enn å få sporadis feedback her inne kan det også være vel så lurt å finne en bok om html/css/js. Da får du forklart hva du bør gjøre og hvorfor. I stedet for å teste 20 forskjellige løsninger på hvert problem først for så og bruke den ene som funket etter planen, og sammen med resten av koden.

Mulig jeg ikke svarer helt på spørsmålet her, men du kan vel lese mellomm linjene hva jeg syns
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Trådstarter
Oppdatert: http://www.online24.as klar for ny runde kritikk
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Så grei ut den, men klager fortsatt på "fremsiden" istedenfor "forside".
Jeg har 14" skjerm, det eneste som møter meg er slideshow. Jeg ønsker å se hele siden når jeg besøker den, ikke et bildegalleri.

Jeg ville gjort noe slik http://bildr.no/thumb/1166452.jpeg
press siden litt lengre opp og legg linkene inn der hvor slideshow er.
- Jeg er enig i at "Fremsiden" burde vært "Forside".
- Samarbeidspartnere skrives med én m, ikke to.
- Synes det ser litt snålt ut med bullet points før logoene til samarbeidspartnerne.
- Fonten på kontaktskjemaet er en annen enn den som er brukt på de andre sidene.
- Bytt favicon, det som er på siden nå er vel logoen til Joomla hvis jeg ikke tar helt feil.

:-)
Sist endret av Årolilja; 26. april 2012 kl. 14:07.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Kan lage ett lite bilde som er bedre for å presentere samarbeidspartnerne.

EDIT: Prøv å få til noe slikt, kan være litt tricky, men det ser penere ut enn nå.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Trådstarter
Takk for svar igjen. Jeg skall nå begynne en ny runde oppdateringer til nettsiden. Jeg vil komme tilbake når det er gjort
Du hører jo ikke akkurat på kritikk. Du har ikke engang ordnet tittelen der det står "Fremsiden". Det tipset fikk du for et halvt år siden.
Sist endret av Mkvarner; 10. mai 2012 kl. 13:52.