Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 629
Anonym bruker
"Engstelig Elg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
…eller kan den ta noe skade av dette? Ønsker erfaringer:-)
Anonym bruker
"Stum Varg"
Det er glass akkurat som man vanligvis setter i maskinen. Hva skulle liksom gått galt?
Spørs litt på materialet den er laget av osv. Er det en bra kvalitet bong av glass går det nok helt greit, men er det sånn jalla saker så blir den knust, som den jeg kjøpte i fra ebay.
Glasset hadde jeg ikke vært bekymret for. Men den seige oljen i oppvaskmaskina kan skape trøbbel om du gjør det ofte
Ville heller lagt i sitronsyre, fyllt med vann og latt det stå i noen timer, så blir den nok helt fin og ren igjen. Hvis du skal bruke bakepulver, så ville jeg ha strødd på bakepulver på det som sitter fast, og så bruke litt vann så pulveret blir litt vått (sprayflaske eller noe sånt), da kan du se at det begynner å bruse, er bare å gjenta prossessen hvis ikke alt blir borte ved første forsøk. Kalkfjerner er også et alternativ
Beste måten du kan vaske en bong på er alkohol (helst 90% eller høyere) og grovkornet salt og sett hånda på toppen og tommelen der hvor shooter'n går og rist hardt! Nærmest uansett hvor tilgriset den er holder under 10 rist ✌️
Sist endret av CannaLars; 6 dager siden kl. 16:04.
Anonym bruker
"Takknemlig Brugde"
Kjøp aceton på Biltema, 70kr. Så fyller du bongen med litt salt og aceton, holder over hullene og rister den ren. Det aller, aller siste man eventuelt ikke får bort med acetonen kan man kjøra i vaskemaskinen uten problemer.
Ville aldri kjørt en brun/svart bong i vaskemaskinen, det blir nok en kjip opplevelse.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kjøp aceton på Biltema, 70kr. Så fyller du bongen med litt salt og aceton, holder over hullene og rister den ren. Det aller, aller siste man eventuelt ikke får bort med acetonen kan man kjøra i vaskemaskinen uten problemer.
Ville aldri kjørt en brun/svart bong i vaskemaskinen, det blir nok en kjip opplevelse.
Vis hele sitatet...
Chill å få fingeravtrykk svidd av i samme slengen. Alkohol holder lenge. Er ikke arvesynden som skal vaskes vekk heller.
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Chill å få fingeravtrykk svidd av i samme slengen. Alkohol holder lenge. Er ikke arvesynden som skal vaskes vekk heller.
Vis hele sitatet...
Man svir da for faen ikke av fingeravtrykka med aceton! Hvor har du det fra?
Sitat av 420master Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Akkurat det dro jeg ut av rævva mi. Men det holder uansett med salt og alkohol.
Anonym bruker
"Takknemlig Brugde"
Vis hele sitatet...
Når du står der å bruker ræva som ett informasjon og kommunikasjonsverktøy, forventer du da noe annet enn å bli tatt hardt i ræva av hard fakta, når dritten din ikke stemmer?

Vis hele sitatet...
Du vet at det selges aceton 99% på apoteket merket som «til bruk på hud», ikke sant?

Jeg antar i same slengen at du også vet at aceton er såpass trygt å komme i kontakt med at man også bruker det som neglelakkfjerner?

I tillegg er det billigere, og langt mer effektivt enn alkohol(hvilken alkohol er det egentlig du snakker om?) som du nevner.

Du får aceton til å høres ut som flussyre, ikke glem å fortelle dama di at hånden hennes kommer til å etse bort om hun bruker neglelakk fjerner.
Lykke til med alkohol, det like lite effektivt mot neglelakk som det er mot tjæren i bongen. Det hadde du vist om du hadde prøvd det, så med mindre du liker å bli pult i ræva så er det kanskje best at du slutter å dra fakta ut av baken. Jeg har ingen interesse av seksuell omgang med deg(iallfall ikke på denne måten), men jeg kommer til å rævpule deg med fakta, gang på gang, dersom du fortsetter å bruke ræva di til å diskutere, rumpa di er jo helt stein.
Vis hele sitatet...
Tenker at du drar det «ut av ræva» også jeg! Absolut Vodka eller? Alkohol kommer i mange former. Også avhenger det litt av oppbygging av tjære og olje

Tjære er jo forholdvis lett å fjerne, men olja fra thc kan være en pest og en plage å fjerne.

Syns nesten det er rart du ikke har anbefalt klorin og salmiakk sånn du bruker ræva som kilde
STAPP DEN I OPPVASKMASKINEN FØR JEG SMELLER DEN OVER SKALLEN PÅ DEG. PS BARE TULLER. Det går fint å vaske i maskin Mods fuck off
Vis hele sitatet...
Fingervatrykka på bongen, ikke fingrene, måske?
Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Fingervatrykka på bongen, ikke fingrene, måske?
Vis hele sitatet...
Og det hadde vært ille fordi? JEG HAR DET! Han er egentlig snut, og prøver å unngå at vi skal ødelegge bevis! Faen, vi er smarte!
Og det hadde vært ille fordi? JEG HAR DET! Han er egentlig snut, og prøver å unngå at vi skal ødelegge bevis! Faen, vi er smarte!
Vis hele sitatet...
Prøvde bare å få deg til å forstå spøken så du ikke står der som en tulling.
Hissige folk her da. Jeg brukte 90% alkohol og salt til å vaske min hvertfall. Haters gonna hate
Kaustisk soda. Alt som er vrient å få rent blir som nytt med kaustisk soda. Virker suverent på feks fettede kølsvarte grill-rister, de blir skinnende blank uten skrubbing etter en dukkert i kaustisk soda. Tåler bongen oppvaskmaskin tåler den kaustisk soda også.
Sist endret av _abc_; 6 dager siden kl. 23:04.
Anonym bruker
"Engstelig Elg"
Trådstarter
Takk for svar alle sammen. Kaustisk soda som abc nevner er nok det jeg er på jakt etter. Har prøvd med grovt salt, alkoholrens, i tillegg til andre midler og rense tingtang - det har tatt det aller meste men er noe som jeg ikke før vekk uansett hvor lenge jeg rister eller lar den stå.

Jeg prøver en runde i oppvaskmaskinen og kaustisk soda.✏️
Anonym bruker
"Takknemlig Brugde"
Takk for svar alle sammen. Kaustisk soda som abc nevner er nok det jeg er på jakt etter. Har prøvd med grovt salt, alkoholrens, i tillegg til andre midler og rense tingtang - det har tatt det aller meste men er noe som jeg ikke før vekk uansett hvor lenge jeg rister eller lar den stå.

Vis hele sitatet...
Prøv aceton… 70kr på Biltema, da kan du rense bongen mange ganger. Om du vedlikeholder den litt når du først får den helt ren kan du riste den ren på ett minutt.

Har prøvd plumbo eller laustikk soda selv husker jeg, det var bare ett mareritt å holde på med.
Anonym bruker
"Løpende Kimære"
Gjort det iårsvis men vasker den alene for når du vasker me kopper så blir det olje på de pluss du må kjøre rense prog litt oftere så lik så godt å finne andre måter viss du ikke er en lazy fuck som meg
Hvis du vaper gjennom glass istedenfor å røyke er det mye lettere å holde reint. Også hvis du bruker ashcatch eller lignende.

Høy % iso med salt i bongen, rist. Denne løsninga kan gjenbrukes mange ganger.

Deretter varmt vann.

Nå er den rein.

Vis hele sitatet...
Bare sleng bongen i kaustisk soda feks over natten og skyll neste morgen. Bongen bør være som ny da. Bruk gummihansker og evt. også vernebriller. Tror ikke du trenger oppvaskmaskin. Er ikke bongen helt ren når du står opp lar du den bare ligge en stund til i kaustisk soda så løsner all driten.