Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 2237
Hei, har tenkt til å kjøpe no brunings, også lurer jeg på hvor mye er en «bag»?

Er det mye eller lite liksom?

Også lurer jeg også på om man kan bruke vanlig rullepapir man får kjøpt på butikker til å lage rullings av?
Anonym bruker
"Bitter Moskusfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
En bag er hvor mye du vil ha. Du må bare spørre om han kan ordne en bag med ditt ønsket antall. Ellers så er det ofte 2,5g en bag refereres til.
En bag er som oftest mellom 2,5-3,3g
Anonym bruker
"Sjuk Gorgon"
2,5-3G brur. Tror jeg må ordne en selv idag også
Anonym bruker
"Sjuk Gorgon"
Du har nok røykings i 3-4 dager vil jeg si. Men kommer jo an på det
ER SYKT DEILIG
vindaloo's Avatar
Riktig nok over ti år siden jeg røyka, men jeg kan ikke huske å ha hørt "bag" brukt i forbindelse med hasj før, når oppsto det og
hva er logikken? Er det så mange som ikke har råd til eller vil ha en femmer at det har blitt behov for et eget begrep.

Man kunne selvsagt kjøpe 2.5g hvis man ba om det, men det var kun 5 (femmer), 10 (tier) og 100 (hekker) vi hadde egne ord for.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Riktig nok over ti år siden jeg røyka, men jeg kan ikke huske å ha hørt "bag" brukt i forbindelse med hasj før, når oppsto det og
hva er logikken? Er det så mange som ikke har råd til eller vil ha en femmer at det har blitt behov for et eget begrep.

Man kunne selvsagt kjøpe 2.5g hvis man ba om det, men det var kun 5 (femmer), 10 (tier) og 100 (hekker) vi hadde egne ord for.
Vis hele sitatet...
Før var det vanlig med en femmer ja. Nå får du en bag til samme prisen. Er nok en måte å inflasjonsjustere prisen på. Dealere ønsker ikke å "kreve mer" istedet endrer man hvor mye man får. Så nå får man ett sted rundt 2-3g for samme prisen som en femmer back in the days.
den fjerne statsmakt
supranaut's Avatar
Hørte det fra 10-15 år siden i ungdomsmiljøene (oslo og omegn) brukt om klipsposer - som regel med grønning, da. Bæg, bag, bagger. 2.5-3.3 gram ut ifra hvor mye du betaler for grammet, som Drugsarebad sa. Idéelt sett 3.3 grammos men etter hvert ble det utvidet(innskrenket) til å også bety 2.5g fordi noen strains er mer potente og man får det man betaler for og cali bud og ingen frø eller stilker eller hva enn unnskyldning en dealer vil bruke som forhåpentligvis har rot i virkeligheten. En "bag med hasj" er litt upresist med dette tatt i betraktning men samtidig er det jo også.. en bag med hasj?

Jeg skulle ønske vi kunne nevne pris i et tilfelle som dette hvor det ikke forekommer noe transaksjon mellom oss som deltar i diskusjonen men heller bare snakker av interesse. Jeg får ikke mindre per dags dato i mine bags enn hva jeg gjorde på ungdomsskolen for 15 år siden. Unntaket har vært under COVID når det var ekte tørke og folk var villige til å betale skjorta for en éner med bildekk.
Sist endret av supranaut; 1 uke siden kl. 10:56.
Aldri hørt om en bag med hasj, men bag med weed derimot har jeg hørt om. Da er det vanligvis rundt 3g da det kun er plass til 3g i en liten pose.
Sist endret av IneartheDx; 1 uke siden kl. 10:56.
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
en bag skal være 1/8 unse
Anonym bruker
"Fattig Hvithval"
Sitat av bananaman123 Vis innlegg
Hei, har tenkt til å kjøpe no brunings, også lurer jeg på hvor mye er en «bag»?

Er det mye eller lite liksom?

Også lurer jeg også på om man kan bruke vanlig rullepapir man får kjøpt på butikker til å lage rullings av?
Vis hele sitatet...
Hvor langt er et tau? Du sløser vekk omtrent 20-30 % mer av bønna med vanlig rullepapir fordi de brenner for fort. Sammenlignet med edibles forsvinner da omtrent halvparten eller mer opp i røyk, siden joint allerede er en ganske lite effektiv inntaksmetode.
den fjerne statsmakt
supranaut's Avatar
I mine øyne er det mer latterlig med folk som er så usikre at de føler at å kjøpe X mengde narkotika er å legitimere seg. Ingen ler av deg hvis du respektfull, kontrollert farlig og ser folk i pupillene. Jeg har ikke behov for å sitte på mengder i f.eks. en kursperiode hvor jeg ikke vil røyke mer enn en kveld eller to. Snakk for deg selv, Snakkende Rån.
Sist endret av supranaut; 1 uke siden kl. 12:44.
Anonym bruker
"Snakkende Rån"
Sitat av supranaut Vis innlegg
I mine øyne er det mer latterlig med folk som er så usikre at de føler at å kjøpe X mengde narkotika er å legitimere seg. Ingen ler av deg hvis du respektfull, kontrollert farlig og ser folk i pupillene. Jeg har ikke behov for å sitte på mengder i f.eks. en kursperiode hvor jeg ikke vil røyke mer enn en kveld eller to. Snakk for deg selv, Snakkende Rån.
Vis hele sitatet...
Takk for oppvekkeren. Jævlig dårlig humør i dag… Skal holde kjeft resten av dagen Håper det ordner seg for deg, TS.
Anonym bruker
"Ergerlig Rein"
Er i hvertfall slik i oslo. Har merket at når skal handle utenfor oslo så oppereres det ofte med pris per gram og ikke "antall bags"
ER SYKT DEILIG
vindaloo's Avatar
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har merket at når skal handle utenfor oslo så oppereres det ofte med pris per gram og ikke "antall bags"
Vis hele sitatet...
Slik det burde være (og var).
Da jeg var ung, en evighet siden, ble dritten veid opp og ville man kunne man også se vekten.
Anonym bruker
"Rik Pegasus"
Brukes ikke for en spesifik mengde. Du kan si til kompisen din at du har kjøpt en "bag" og det kan være alle mengder
Anonym bruker
"Sjuk Gorgon"
Du ble enten lurt eller så røyker du som en skorstein
Vis hele sitatet...
Fikk 2,5 som jeg synes er altfor lite uansett. Og ja jeg røyker en del, må det når kvaliteten er så om den er
Anonym bruker
"Rik Pegasus"
Føler dere også at dere blir hustla når det må betales 500 for 2,5G? Spørs litt hvem jeg kjøper av også, men herregud. Tror jeg må kjøpe en plate neste gang jeg ass for pengene bare flyr ut vinduet ved småkjøp.. hva er bra pris på plate om dagen da?
Vis hele sitatet...
Om det var brunt og du ikke bor på bygda så ja
Så, nå har jeg sletta unna 12 innlegg i denne tråden pga prisdiskusjon, om dere ønsker at denne typen tråder skal få bli stående anbefaler jeg at dere forholder dere til reglene våre
I tillegg til det mange nevner i denne tråden kan ordet "bag" brukes sammen med mengden penger du ønsker å bruke også. For eksempel, "skal ha en 1000 kroners bag med grønt ass". Mange som gir litt beng i akkurat hva prisen per gram er, bare varene står i stil med prisen.
Anonym bruker
"Sjuk Gorgon"
Kommer kvaliteten til å være like bæsj når vinteren kommer? Vet at noen steder så er det bra, men vi som bor i innlandet har hatt et kvalitetsproblem har ikke røyka en syk bønne på over 1 år nå.