Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 952
Hai folkens! Har tankt å kjøpe meg H7 eller noe sånt, men hører noen si vannkjøling kjøler like bra som luft, gjør det det? uansett, har dere noen forslag til vann/luft kjølere? har GA-890FXA-UD5 AM3 og AMD Phenom II X6 1090T.

MVH MiiX
Vann- og luftkjøling gjør eksakt det samme, men vannkjøling flytter varmen til et annet sted ved hjelp av vann, for så og flytte varmen til luft.
Her vil jeg føye til at Vannkjøling har en tendens til å lekke å faktisk skade komponenter ved demontering, noe du bør se at kommer til å skje en eller annen gang. Men det kan være langt frem i tid. Ihvertfall noe til ettertanke.
Der er mye gode luft kjølere der ute, og en haug med gode tips og triks for å løse en god gjennomstrømning.
Jeg personlig med en AMD Quadcore prosessor kommer til å holde meg til luft. er veldig fornøyd med støynivå og hete-utvikling.
Dog da etter at jeg fant det for godt å montere en ekstra vifte som sugde varmen en annen vei bort fra Ram-brikkene som befinner seg 5 cm bak CPU viften. :P
Trådstarter
52 0
Sitat av meitemark Vis innlegg
Vann- og luftkjøling gjør eksakt det samme, men vannkjøling flytter varmen til et annet sted ved hjelp av vann, for så og flytte varmen til luft.
Vis hele sitatet...
Var det jeg kom fram til, men føler vann kjøler bedre enn luft fordi lufta blir jo aldri kaldere enn rommet/inni PCen men det blir vel vann fordi att vannet kjøles vel mer ned enn lufta når den går gjennom alle "platene"(om jeg kan kalle det plate >.>)
Vannet vil nok også være på romtemp når det er kaldt. Men, vann tar MYE lettere til seg varme, og kan bli veldig varmt. Så man får en bedre kjøleeffekt ifra det.

Om det er en ferdigløsning du tenker på, så har du ikke så ekstremt mange valg med plassering av radiator og vifte, men du kan sette den til å blåse ut all varme ifra kabinettet.
Om du skal bygge kjølesystemet selv, så kan du ha radiatoren på yttersiden av kabinettet, og du vil få et mye kjøligere kabinett.
Trådstarter
52 0
Viss jeg skal ha Vannkjøling så blir det ferdigløsning fordi jeg har en tendens til å slurve litt men omm jeg kjøper ferdig fester jeg den øverst i kabinettet eller bakerst, kommer ann på hvordan det passer best.