Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 662
Jeg har til nå brukt en laptop med windows vista på, i morgen kommer pakken fra komplett.no med en pc som jeg skal bygge selv. Her om dagen, da jeg satt og lagde bestillingen på komplett.no klarte jeg ikke å få meg til å kjøpe ett operativsystem til 1000-lappen
Så det jeg lurer på da er da om jeg kan bruke vista-lisensen fra laptopen over til den nye hjemsnekra-pc´n? Eller må jeg kjøpe nytt?
Tja. Så lenge du laster ned riktig versjon av vista skal det gå det. Mest sannsynlig en oem-liens. Microsoft vil fremdeles mene at det ikke er lovlig dog...
Om det er en OEM-lisens så slår microsoft deg på labben. men hvorfor ikke bare bruke den du har kjøpt?
Sist endret av mo3; 2. september 2010 kl. 19:39.
Sitat av mo3 Vis innlegg
Om det er en OEM-lisens så slår microsoft deg på labben. men hvorfor ikke bare bruke den du har kjøpt?
Vis hele sitatet...
Har aldri kjøpt noe operativsystem, bare fått med de maskinene jeg har kjøpt...
leste feil, tenkte det stod at du HADDE kjøpt en lisenspakke, men da hadde jo egentlig ikke tråden make'a any sense^^
hvis du skal bruke windows 7 så bruk chew-wga eller removewat.
Sitat av mathsterk Vis innlegg
hvis du skal bruke windows 7 så bruk chew-wga eller removewat.
Vis hele sitatet...

eller windows loader , funker konge det
eller bruk 7loader, som jeg har brukt siden w7 kom ut, uten problemer...
Kjempemessig!! Takk skal dere ha! :-D
▼ ... over en uke senere ... ▼
Du kan ikke bruke OEM lisensen på en annen maskin, men du kan dette hvis maskinen har EKSAKT samme hovedkortet. Hvis du har retail versjonen kan du bruke den på en annen maskin