Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 4814
hei har lenge ønsket å lage meg en man cave og skal nå innfri mitt eget ønske (på tide!)

jeg har en del ideer fra før, men vil gjerne høre hva som er den perfekte man caven. hva definerer den og hva burde herrefristedet inneholde? er det noen gadgets som er obligatorisk å kjøpe inn...i så fall, hva da?

ideer til rommet:

- 60" tv
- gitar
- musikk/film-plakater
- pc til gaming
- musikkhøyttalere
. 2-seters sofa
- lenestol



kom gjerne med innspill og husk at jeg er åpen for alle slags ideer en man cave kan inneholde hva som helst! (så lenge det er maskulint, vel og merke).
Hva med å bare fylle den med greier du liker?
Enhver man cave trenger kino følelse imho. Et skikkelig lerret og en ok projektor.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
I og med at det ser ut som du vil legge litt i det, hvorfor ikke lage noe ala dette:Hidden door
Hva med et stort pinballspill som de hadde på bowlinghallen før i tiden
Innrammede drakter fra forskjellige lag
Et state of the art ølkjøleskap
Arkadespill a la pacman
Legge noe fake bekledning på veggen kanskje. Så en med tømmerhyttevegger...gnarly as hell

Kult å se noen bilder etterhvert?
Jeg personlig er veldig nerdete på en del områder, og slikt som fotball bryr meg der sola aldri skinner. Og personlig ville jeg ha hatt en benk med pc, mikroskop og stereolupe. Et annet sted ville jeg ha hatt et stereoanlegg for musikk. Mye bokhyller for div. (bestemmelses)litteratur. Et bord til å ta (makro)bilder på (altså et lite fotolaboratorium). Og ikke minst en plantepresse og evt. sopptørke til å lage herbarium. Men det er nå meg... Og jeg tviler mange andre her ville hatt noe lignende som "mannehule"!
Cool du liker planter slik som meg, om jeg ikke tar veldig feil da.
En mannehule må vel inneholde et sted å der han kan hygge seg med en dame, eller enn annen mann i våre tider?
Klem fra betty
Eget lite (stillegående) kjøleskap og komfyr med uttrekksvifte

Egen utgang.

Eget barskap som du fyller med tiden, med forskjellige glass og bartenderutstyr.

Ellers gode idèer du har.
Bardisk med tappekran for øl
lys i mange farger dekke veggene med fin Tagging får sikker noe uv maling som kun vises om du har uv lys..?
Graffiti, type navnet ditt eller noe? Kjenner mange sprayere
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
Jeg ville gått for et bryggeri og en liten gym (power rack med stang og vekter, pluss en benk).
Parkettetterligning
Er jo nesten obligatorisk med en fin bar. Dart/biljard/arcade og lignende. Gjerne ølbryggeutstyr eller kanskje et lite kobber destilleri. Finne mange flotte små på ebay som passer seg utmerket som pynt om du ikke skal bruke det.
Sitat av trappetryne Vis innlegg
Er jo nesten obligatorisk med en fin bar. Dart/biljard/arcade og lignende. Gjerne ølbryggeutstyr eller kanskje et lite kobber destilleri. Finne mange flotte små på ebay som passer seg utmerket som pynt om du ikke skal bruke det.
Vis hele sitatet...
Håper du ikke får besøk av politi der...
Drømmen min:
En god TV, ikke bare stor, men at den er god er første prioritet.
Konsoller, gamle og nye.. ikke kritiser.. de har alle gode spill.(Hvis du får en god PC så kan du alltids kjøpe deg en xbox kontroller for PC og laste ned emulatorer for alle de gamle konsollene for så å plugge pc'en opp til tv'en.)
Ett kjøleskap
En sovesofa, for det er deilig å ligge over hele sofaen
Gode høytalere, fordi filmer og musikk blir 100x bedre med det.
Vet ikke hvor stort rom du tenker, men synes iallefall at en Man-cave skal være liten og kompakt.
Bilder! Stemning i rommet betyr mye.
Skap, for å holde ting.
God løsning for varme, og like god løsning for ventilasjon.
Pledd, fordi det er hærlig.
Synes dette er det grunnleggende, du kan legge til mer ettersom du får følelsen for det.


Alt må se stilig ut!
Hadde min drøm om man-cave, startet et prosjekt som skulle simulere dagslys, men alt tok brått slutt da jeg aldri fant ei løsning på sikkerhet..
Før det hadde jeg følgende:

42 tommer på veggen.
Liten suround, mens stua hadde mega knall dyr duper.. Så jeg så alltid film i stua.
PS3
Datamaskin + 4 skjermer
1 plakat
Sofa og god stol

Nå er rommet bod for søppel og annet...
Det kommer jo an på både interesser og hvordan du tenker å bruke den... Skal den være et sosialt sted for å ha med kompiser, eller skal den bare være ditt eget "fristed"?

Personlig, om jeg får tid og rom (og råd) så vil jeg nok vurdere noe slikt som
- Stor TV, evt projector.
- Konsoll - her er ideen å spille sammen med kompiser, ikke sitte foran PC-en...
- En bar, eller i alle fall et barskap og et bord å blande på.
- Pokerbord/biljardbord
- Gode stoler og/eller sofa. Den typen som er god å sitte i, ikke som ser fin ut
- Surroundanlegg
- Kjøleskap

Innredningsmessig ville jeg gått for mørke farger og tunge møbler - Chesterfieldstoler, bokhyller og bord i mørk eik, men med sportsrelaterte bilder.

Morsomme ting å ha;
- Flipperspill/arkadespill
- Popcornmaskin

Her ville jeg tatt en øl eller fem med gutta, sett på fotballkamp og spilt Mario Cart.

@Betty; Jeg mener at man-caven ikke er stedet for å "hygge" seg, enten det er med damer eller menn. Caven er et fristed fra kone og familie, og du skal ha en nokså forståelsesfull kone skal du hygge deg på si. Dessuten; Man cave er i utgangspunktet "Men only"...