Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 649
Skal kjøpe meg ny PC snart, og skal bygge selv for første gang. Pc-en jeg har nå er 2 år gammel, og jeg aner ikke hva slags grafikkort som er verdt å legge penga i nå om dagen. Regner med at PC-en blir innkjøpt om et par måneder, så jeg er klar til Fallout og Black Ops.

Virker som Radeoen er mer på moten nå enn Geforce, men med alle disse nye navnene og tallene har jeg ikke peil. Har fra før et ASUS Geforce 9800GTX, som forøvrig kjører knirkefritt, men like greit å oppgradere når man først er i gang. Så er da ute etter noe som er et godt steg opp fra det. Er forøvrig også åpen for å vente, hvis det er det lureste.

Oppsettet blir AMD-basert, trolig med en Phenom Quad Core Black Edition 3.4ghz.
Tenkte du å kjøpe skjermkort først, for så å kjøpe resten av komponentene til ny maskin senere?

Isåfall ville jeg ventet og kjøpt alt samlet, mtp. at 9800GTX vel fortsatt tillater deg å spille de spillene du ønsker (om ikke på høyeste settings).
Hawaiian organ donor
daimeno's Avatar
Hvilken prisklasse ser du for deg at skjermkortet skal ligge i da?

Når det gjelder Nvidia vs ATI så har vel begge sine fordeler. Men når det gjelder de nye kortene som er på markedet nå, så er jo DX11 representert på begge sider.

Skal du ha et mid/high-end ATI kort så er dette kortet ypperlig.

Skal du ha et mid/high-end Nvidia kort så er dette kortet konge!
Tenker på å kjøpe ny maskin først, den jeg har nå har begynt å vangle litt.
Tenkte i utgangspunktet å kjøpe skjermkort i samme slengen, men hvis mitt kort fortsatt er like bra som de som følger med på diverse "gaming pc-er" så er det jo like greit å vente.

Hadde ikke tenkt å bruke mer enn 2500, men kan strekke meg til 3000,-

Vil det lønne seg å kjøpe to litt "dårligere" kort, også kjøre de i SLI?
Sist endret av Roundsound; 20. september 2010 kl. 18:47.
Sitat av Roundsound Vis innlegg
Tenker på å kjøpe ny maskin først, den jeg har nå har begynt å vangle litt.
Tenkte i utgangspunktet å kjøpe skjermkort i samme slengen, men hvis mitt kort fortsatt er like bra som de som følger med på diverse "gaming pc-er" så er det jo like greit å vente.
Vis hele sitatet...
Det er det ikke . Kjøp alt samlet om du kan, du.
Ser dette oppsettet greit ut?


http://bildr.no/view/724210
Sitat av Roundsound Vis innlegg
Ser dette oppsettet greit ut?


http://bildr.no/view/724210
Vis hele sitatet...
Ser greit ut, men kjøp heller et litt rimeligere hovedkort, en rimeligere AMD-prosessor (PH 965 Black Ed. f.eks.. Ikke den nyeste, men god pris/ytelse. Gjør jobben), en større SSD (om du først skal kjøpe det. Jeg ville kjøpt senere - det gir knapt økt ytelse i spill) og IKKE MINST et HD 5870-kort... Skjermkortet bestemmer først og fremst gamingytelse, så her må du ikke spare på pengene.

En strømforsyning er kanskje også greit å ha?
Sitat av httpwhat Vis innlegg
Ser greit ut, men kjøp heller et litt rimeligere hovedkort, en rimeligere AMD-prosessor (PH 965 Black Ed. f.eks.. Ikke den nyeste, men god pris/ytelse. Gjør jobben), en større SSD (om du først skal kjøpe det. Jeg ville kjøpt senere - det gir knapt økt ytelse i spill) og IKKE MINST et HD 5870-kort... Skjermkortet bestemmer først og fremst gamingytelse, så her må du ikke spare på pengene.

En strømforsyning er kanskje også greit å ha?
Vis hele sitatet...
Så 5870 er det man kjøper om dagen?

PSU tar jeg fra den nåværende pc-en. Tar også 4GB ram og 500GB HDD derfra.

SSD er ikke ment å brukes til spill. Skal kun ha Windows og Firefox der.
Sist endret av Roundsound; 20. september 2010 kl. 19:25.
Sitat av Roundsound Vis innlegg
Så 5850 er det man kjøper om dagen?

PSU tar jeg fra den nåværende pc-en. Tar også 4GB ram og 500GB HDD derfra.
Vis hele sitatet...
Hvis du skal bruke 10k på en gamingmaskin er det knapt noe alternativ å ofre mindre på skjermkortet.

Sikker på at de 4GB´ene passer til resten av riggen? Og hvilken PSU har du? Hvor stor?
Sitat av httpwhat Vis innlegg
Hvis du skal bruke 10k på en gamingmaskin er det knapt noe alternativ å ofre mindre på skjermkortet.

Sikker på at de 4GB´ene passer til resten av riggen? Og hvilken PSU har du? Hvor stor?
Vis hele sitatet...
Ikke sikker på om de passer, men er egentlig ikke så farlig. Aldri brukt mer en 70% av RAM uansett. PSUen er en OCZ på 600w.

Kanskje like greit å bare gå for det ferdige oppsettet fra komplett.


AMD PC i deler