Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 822
Skal kjøpe meg ny datamaskin også kom jeg over en som selger en ubrukt alienware, men datamaskinen har ikke norsk tastatur. er det noe problem og bytte dette? hvor dyrt er det osv?

Ellers er vel datamaskinen så god som du får en bærbar til og bli, eller er det noen som har noen andre erfaringer med alienware?

Her er datamaskinen
Er du kjent med tastaturet, er det ikke noe problem å ha Engelsk layout på det. Knappene har de engelske symbolene, men norsk funksjon.
Ok så det er liksom noen knapper på de samme plassene som æøå pleier og vere? Det er bare og endre tastatur til norsk så i OS så fungerer det på samme måte?
Litt mistenklig?:Betalingen fungerer slik 12000 før jeg sender den og resten når du har fått den i posten. Var ikke 12000 den totale prisen?
Ta og be Selger ta bilde av dataen og ett ark der det står noe du bestemmer, og sende deg bildet.
Sist endret av kaixlaiv; 16. september 2010 kl. 11:48. Grunn: SkrivefÆil
Når en ny, ubrukt maskin selges for under 50% av prisen, så skal du være svært tett om du kjøper den.
her er det vel stort sett quadcore prosessoren som drar opp, ville heller kjøpt en ny direkte fra dell ..hvis du fortsatt vil kjøpe derfra ville jeg nok brukt finn betalingsgaranti, mener jeg har lest det flere ganger jeg har vært på finn at de har det
Har snakket en del med han, maskinen er fra USA hvor den koster ca 17000.
Det er en budrunde, minsteprisen er 12000 jeg har bydd 13000 så dersom jeg vinner den betaler jeg 12000 i forkant og 1000 etterpå. Det er jo sinnsykt vanskelig og svindle her i norge ettersom han har lagt ut tlf nr og alt, dersom jeg ikke skulle få varen så kan jeg jo bare anmelde han for svindel

Sitat av exceed Vis innlegg
her er det vel stort sett quadcore prosessoren som drar opp, ville heller kjøpt en ny direkte fra dell ..hvis du fortsatt vil kjøpe derfra ville jeg nok brukt finn betalingsgaranti, mener jeg har lest det flere ganger jeg har vært på finn at de har det
Vis hele sitatet...
Datamaskinen er jo ny, sjekka på dell.no og viss jeg skulle ha denne der så koster den jo sånn 24000 ca.
Sitat av AdRaste Vis innlegg
Har snakket en del med han, maskinen er fra USA hvor den koster ca 17000.
Det er en budrunde, minsteprisen er 12000 jeg har bydd 13000 så dersom jeg vinner den betaler jeg 12000 i forkant og 1000 etterpå. Det er jo sinnsykt vanskelig og svindle her i norge ettersom han har lagt ut tlf nr og alt, dersom jeg ikke skulle få varen så kan jeg jo bare anmelde han for svindel



Datamaskinen er jo ny, sjekka på dell.no og viss jeg skulle ha denne der så koster den jo sånn 24000 ca.
Vis hele sitatet...
Det er ikke sånn det fungerer.
Tips: Gjør et sikkert kjøp og kjøp en Kunshan fra Multicom. Du får bedre hardware for den samme prisen.

For eksempel:
Den du ser på har et 360M-skjermkort. Kunshan kommer med 460M-skjermkort. Så om du vil game, så ville jeg gått for Kunshan.
Sitat av Miyamoto Vis innlegg
Tips: Gjør et sikkert kjøp og kjøp en Kunshan fra Multicom. Du får bedre hardware for den samme prisen.

For eksempel:
Den du ser på har et 360M-skjermkort. Kunshan kommer med 460M-skjermkort. Så om du vil game, så ville jeg gått for Kunshan.
Vis hele sitatet...
På alienware betaler man jo mye for awesomnessen.
Sitat av Miyamoto Vis innlegg
Tips: Gjør et sikkert kjøp og kjøp en Kunshan fra Multicom. Du får bedre hardware for den samme prisen.

For eksempel:
Den du ser på har et 360M-skjermkort. Kunshan kommer med 460M-skjermkort. Så om du vil game, så ville jeg gått for Kunshan.
Vis hele sitatet...
Ikke bare det - du får garanti på kjøpet. Brenner Alienware´en opp, er det 13k med dyr plastikk.

Og hele dealen høres smått fishy ut, så bruk en sikker betalingsmåte. For 13k kan du kreve det.

Jeg ville forøvrig heller aldri brukt så mye penger på en bærbar spillmaskin. Bruk 7-8k nå og 7-8k om 2 år - eller kjøp en stasjonær til å spille på som faktisk er en spillmaskin med stor S.
Den er ikke verdt 13 000. Du får en mye sykere stasjonær til 13 000.