Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 814
Hei! Jeg har merket at mitt GTS250 skjermkort ikke er helt topp som det var før, mest sannsynlig på grunn av nye spill som krever mer ytelse og jeg lurte på om jeg burde kjøpe enda et GTS250 kort eller om jeg bare skulle bruke penger på et nytt kort
Hvilket hovedkort har du da? Og hvor mye kan du evt. bruke på et nytt skjermkort?

Forklar også gjerne hva du ikke føler du kan spille lenger på hvilke innstillinger.
Trådstarter
Sitat av httpwhat Vis innlegg
Hvilket hovedkort har du da? Og hvor mye kan du evt. bruke på et nytt skjermkort?

Forklar også gjerne hva du ikke føler du kan spille lenger på hvilke innstillinger.
Vis hele sitatet...
Jeg bruker en Asus P6T og jeg sikter vel på rundt 2000kr når det gjelder dette. Jeg mener at 40fps i BFBC2 med high, ikke fyller mine behov xD
Sist endret av wareye; 28. juli 2010 kl. 21:42.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Det er nok billigere med 1 til GTS250, da hovedkortet ditt støtter SLI, men det lønner seg ikke i lengden.

Det beste du kan gjøre er å selge det ene GTS250, og heller kjøpe et annet bedre.
Trådstarter
Sitat av Fleff Vis innlegg
Det er nok billigere med 1 til GTS250, da hovedkortet ditt støtter SLI, men det lønner seg ikke i lengden.

Det beste du kan gjøre er å selge det ene GTS250, og heller kjøpe et annet bedre.
Vis hele sitatet...
Hvorfor lønner det seg ikke i lengden egentlig?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Jeg sitter selv med 2 stk GTS250, og kan vel si at de fungerer veldig bra, men de klarer ikke kjøre alle spill på Topp-über grafikk, og med tanke på at det er et Mid-end kort, så er det nok 10X ganger bedre å kjøpe ett nytt high-end kort, istedenfor å kjøpe et litt utdatert.

Når du kjører SLI, så får du ikke 100% ytelse av 1 ekstra kort, nærmere 30-50% Du må også tenke på at det ikke er alle spill som støtter SLI, mange nye gjør, men ikke i begynnelsen(Da Nvidia ikke har nye drivere) Så om du skal kjøre med 2 Stk GTS250, så må du nok vente 1-2 Uker mellom vær gang det kommer nye spill for å kjøre spillene optimalt
Trådstarter
Hmm, kanskje jeg burde vente på Radeon 6000 serien som kommer i 2011
Jeg har brukt SLI i løpet av årene, og etter min erfaring er det langt bedre å kjøpe et high-end kort, kontra to brukbare/mid-end. Den eneste logiske grunnen til å bruke SLI må for meg være når ett high-end kort ikke er nok, dvs; du må bruke flere av de beste kortene. Jeg ville ventet, som du sier. Du trenger uansett kun å skru ned et par settings til medium, så får du bedre FPS - og ikke merkbart dårligere detaljnivå.

Jeg snakker naturligvis om SLI og spill nå.
Sitat av Fleff Vis innlegg
Når du kjører SLI, så får du ikke 100% ytelse av 1 ekstra kort, nærmere 30-50%
Vis hele sitatet...
Dette er delvis tull, man får tilnærmet +~100% hvis man vet hva man skal gjøre.
+0-90% får man hvis man bruker fabrikkinnstillingene.
Sist endret av Rolsen Royce; 29. juli 2010 kl. 13:22.
Viss du ikke vil vente, gå for ett 5770. Drar masse på high med fet fps.
Jeg har testet en del SLI og CrossFire i forbindelse med jobb, og det store ankepunktet er og forblir microstuttering. På grunn av dette kan et SLI/CrossFire-oppsett føles tregere enn et enkeltkort, selv om ytelsestestene viser at FPSen er høyere. Microstuttering er et velkjent fenomen, men mange SLI/CrossFire-brukere stikker hodet i sanden fullstendig. Det er ikke sånn at man alltid opplever microstuttering, men det er tydeligvis lite man kan gjøre for å være helt sikker på å ikke oppleve det (annet enn å ha FPS > skjermens hertz, noe som er urealistisk i mange tilfeller).

http://hardforum.com/showthread.php?t=1317582
http://en.wikipedia.org/wiki/Micro_stuttering
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Sitat av Rolsen Royce Vis innlegg
Dette er delvis tull, man får tilnærmet +~100% hvis man vet hva man skal gjøre.
+0-90% får man hvis man bruker fabrikkinnstillingene.
Vis hele sitatet...
Nå ble jeg nyskjerrig her Sånn ca hva skal man gjøre? Er ikke snakk om tuning i NHancer ellernoe?
Sitat av Fleff Vis innlegg
Nå ble jeg nyskjerrig her Sånn ca hva skal man gjøre? Er ikke snakk om tuning i NHancer ellernoe?
Vis hele sitatet...
Jeg ble litt nysgjerrig selv, så godt utbytte av to skjermkort krever jeg solide kilder på. Dessuten avhenger du utelukkende av hvor god støtte, og hvor godt optimalisert det er med spillet.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av wareye Vis innlegg
Jeg bruker en Asus P6T og jeg sikter vel på rundt 2000kr når det gjelder dette. Jeg mener at 40fps i BFBC2 med high, ikke fyller mine behov xD
Vis hele sitatet...
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=597513 Ga meg godt over 40fps med alt på max på bfbc2