Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1922
Enkelt og greit. Hvilket tegnebrett bør jeg skaffe meg?

Jeg er en hobby tegner og har tegnet i så og si alle mine år, er ikke noe særlig mester men jeg kommer kansje med et lite gullskudd i ny og ne.
Jeg kunne trengt et tegnebrett til animasjon og lignende og eventuellt litt tegning på PCen. Å finne tegnebrett er ikke noe problem, spørsmålet mitt er hvor mye jeg bør betale og hvilke merker som duger. Jeg ser brett som er alt ifra 256kr til 8,900kr og har ikke peiling på hva jeg burde skaffe meg.

At det er billig er selfølgelig et pluss, men jeg vill helst ha noe som faktisk fungerer og som varer lenge. Er det mulig og skaffe et som er "average" eller bedre for 1,000kr? Hvis ikke hvor mye koster et decent et? Noen som har erfaring med slike tegnebrett?

er foreksempel dette godt nokk til casual tegning og animering?

Takk på forhånd
Kjøp Wacom Bamboo, det koster under tusenlappen, styr unna Trust sine produkter, de er ikke følsomme nok.
Evt. Så kan du smelle til å kjøpe deg ett Wacom Intuos.
Tror de fra Wacom er best, selv har jeg Bamboo.
Jeg har hørt mye godt om Wacom også
Du vil nok ikke finne noe mer enn average til 1000 kr, og hvis det er nok anbefaler jeg (som andre) Wacom Bamboo. Bruker det selv til redigering av tegneserie og annet grafisk arbeid, og til mitt bruk funker det ypperlig enn så lenge. Jeg er ikke helt komfortabel når det gjelder å tegne på det, men det kan også ha noe med at jeg foretrekker å gjøre det på papir. Vet om mange andre som tegner på det med hell. Jeg linket til Megastore fordi det er der jeg fant det billigst da jeg kjøpte det. Selv om butikken virker bittelitt sketchy leverte de varen fort, og med billig frakt.

Hvis du vil ha noe som er litt bedre (og litt dyrere) anbefaler jeg heller Intuos4, som jeg antar er for de litt over average. Linket til small-versjonen, som er A6-størrelse (samme som det over), hvis jeg ikke tar feil.

Jeg tror begge disse tegnebrettene egner seg godt for folk som er nye med tegnebrett.
Jeg henger meg med på denne tråden jeg.

Jeg har tenkt å skaffe meg et tegnebrett også, og ser at folk anbefaler "Wacom Bamboo".

Men selv har jeg sett på denne: Aiptek Slim Tablet - 600U Premium II
Noen som har erfaring med det?

Er det best med størst mulig overflate, eller kan det lett blir for stort igjen?
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Jeg har ikke tegnebrett. Når jeg skaffer meg, kommer jeg til å gå for nyeste versjon av Wacom Intuos A5.
Søstra mi har Bamboo Pen & Touch og hu tegner hele tida.