Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 18108
Hei, er det farlig å svelge stikkpiller?
For eksempel å svelge en stikkpille med paracet istedenfor å ta en vanlig?
Jeg spør fordi vi har masse stikkpiller... og hvis det er det samme så kan jeg like gjerne bruke de hvis jeg får vondt i skallen i stedet for å kjøpe nye?

PS: Hvis det kan være farlig... hvorfor?
hvorfor ikke bare stappe dem i kaviarstjærna da? så vanskelig? du blir ikke homo av den grunn....
Sist endret av apebob; 30. desember 2009 kl. 02:58.
Svelget stikkpille
Den brasilianske spissen Ramalho ble en gang sengeliggende i tre dager etter å ha svelget en stor pille doktoren hans gav ham for å behandle en infeksjon i munnen.
Vis hele sitatet...
Kilde

What what, in the butt?
Du vil uansett få bedre effekt av å stikke den oppi rompa da, så gjør det selv om det er litt ubehagelig. Er ganske vanlig i visse miljøer å stikke Ecstasypiller oppi rompa, og det sies at det gir bedre effekt enn å svelge de.
Valgfri brukertittel
Grimmy's Avatar
Stikkpiller er vel lagd for at de skal gi bedre effekt og raskere, mest i nødfall. I tilfeller som stærk smerter, og trenger smertestillende fort.

Tror også de er ment for små unger osv, som ikke har lyst til å svelge pilla. Litt enklere å stikk'n "where the sun doesn't shine" tipper jeg.
Sitat av Grimmy Vis innlegg
Stikkpiller er vel lagd for at de skal gi bedre effekt og raskere, mest i nødfall. I tilfeller som stærk smerter, og trenger smertestillende fort.

Tror også de er ment for små unger osv, som ikke har lyst til å svelge pilla. Litt enklere å stikk'n "where the sun doesn't shine" tipper jeg.
Vis hele sitatet...
Enklere? Vet ikke om du fikk erfare som unge hvor JÆVLIG det er å stikke noe sånt opp i rattata, men det er langt ifra behagelig.

Uansett, stikkpiller har etter jeg har lest, dobbel dose paracetamol i seg, slik at hvis du skal svelge møkka, ville jeg ha halvert den.

Dog burde du høre med helsesøster/lege/fagperson som kan svare deg på dette.
Sist endret av margido; 30. desember 2009 kl. 03:53.
Sitat av Grimmy Vis innlegg

Tror også de er ment for små unger osv, som ikke har lyst til å svelge pilla. Litt enklere å stikk'n "where the sun doesn't shine" tipper jeg.
Vis hele sitatet...
Så du tror virkelig at stikkpiller er laget for at mennesker som ikke liker å svelge en type ting kan ha en alternativ kroppsåpning å putte det opp i? Jeg gir dine fremtidige barn min velsignelse.

Nei, de brukes fordi de smelter og blir absorbert kjappere i endetarmen.
Sist endret av Butchern; 30. desember 2009 kl. 03:55.
Stikkpiller er no fuzz, hadde ekstremt tannpine når tannlegekontoret var stengt. Hadde spist 15 ibux på en periode på 12 timer og de funka ikke lengre, og alt vi hadde var paracet stikkpiller. Måtte ta 2 stikkpiller og 2 ibux for at smertene skulle gå bort 30-60 minutter, men det var hvertfall nok tid til at jeg fikk spist. Hvis man VIRKELIG har vondt så er det ingen problemer å ta stikkpiller.
Valgfri brukertittel
Grimmy's Avatar
Sitat av margido Vis innlegg
Enklere? Vet ikke om du fikk erfare som unge hvor JÆVLIG det er å stikke noe sånt opp i rattata, men det er langt ifra behagelig.
Vis hele sitatet...
Altså, det jeg mente er at det er enklere å TVINGE en unge som nekter å ta medisinen sin, til å ta en stikkpille.

Dessuten sa jeg ikke at jeg visste 100% sikkert. Jeg sa jeg tror.

Jeg må også legge til at stikkpiller er jævlige, men hvis ungen spytter ut og nekter å ta noen andre form for medisin, så da er det enklere å putte'n i rompa.
Tror ikke du dauer av det, så go for it.
Så morsomt at alle begynte å bli morsomme når tråden handler om stikkpiller.

Nei, det er ikke lurt å svelge stikkpiller. De er designet for analen, ikke for halsen. Trenger jeg forklare hvorfor?
Sitat av Ehapuz Vis innlegg
Så morsomt at alle begynte å bli morsomme når tråden handler om stikkpiller.

Nei, det er ikke lurt å svelge stikkpiller. De er designet for analen, ikke for halsen. Trenger jeg forklare hvorfor?
Vis hele sitatet...
Ja takk.
regner med at det hadde stått på pakken at de ikke skal i kjeften. Eller kansje bare satser de på at folk flest bruker legemiddler som de er ment å brukes.
Har selv knekt torpedoer (paralgin forte-stikkpiller) i 3 og svelgt istedenfor å putte de opp enveiskjøringen. Nevnte dette for legen litt seinere da jeg var hos han, og han bekreftet at det ikke var noe problem. Tok faktisk knekken på tannpinen og selv om de selvfølgelig virker bedre rektalt.

Paracet 250mg stikkpiller har venner hatt til baby/småbarn fordi de ikke er så flink å spise piller og lett kan sette de i halsen. Alt til sitt bruk
Sitat av margido Vis innlegg
Uansett, stikkpiller har etter jeg har lest, dobbel dose paracetamol i seg, slik at hvis du skal svelge møkka, ville jeg ha halvert den.
Vis hele sitatet...
Hvor mye paracetamol det er i en stikkpille(eller hvilket annet stoff), er det som står angitt på pakken. 1g paracetamol oralt = 1g paracetamol rektalt.

Sitat av Ehapuz Vis innlegg
Nei, det er ikke lurt å svelge stikkpiller. De er designet for analen, ikke for halsen. Trenger jeg forklare hvorfor?
Vis hele sitatet...
Hva er så "ikke lurt" med det? Ja, det er lagd for å inntas rektalt, men det er da ingen spesielle problemer knyttet til å innta stikkpiller peroralt, foruten eventuelt ubehag(mtp størrelse).

Til trådstarter: Ja, du kan svelge stikkpiller uten særlige problemer.
ikke akkurat smart å svelge en stikkpille, de kan fort sette seg fast i halsen og ubehagelig å svelge, noe jeg har gjort selv å ikke til å anbefale.
Sitat av flykick Vis innlegg
ikke akkurat smart å svelge en stikkpille, de kan fort sette seg fast i halsen og ubehagelig å svelge, noe jeg har gjort selv å ikke til å anbefale.
Vis hele sitatet...
Knus og svelg med et stort glass vodka. Det går ned lett!
Det fungerer fint (du dør ikke) men effekten blir mindre.
morsomt å se alle utrykkene dere har for analen her ! Kaviarstjerna utløste latterkicket på meg her xD
Stikk piller er ikke bare for barn da. bedre med en liten pille i rompa, en store smerter.
Funker raskt gjør det også ca 10 min. mot 30-40 med vanlig pille.
Er noe voks greier det som er utenpå, og varmes dette opp med fingrene først, er det mindre ubehagelig.
Ikke glad i stikkpiller i det heletatt, Vokste opp med de gamle rompetermometerene (Grøssss).
Var snar å skaffe øretermometer da det kom.