Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 4251
Hei!
Vi driver å vurderer å kjøpe tattoveringsutstyr her, og i den anledning ser jeg at det ligger endel utstyr ute på ebay, qxl o.l.
Er dette vanligvis bra utstyr, eller er det bare dritt?
Er det noen andre sider som er bra?
Er det visse merker e.l. man bør se på?
Hvilken prisklasse er realistisk å betale for noe bra?

Aavar

PS: Vi har ingen erfaring med dette utover at vi har blitt tatovert.
Er det ikke slik at du burde bytte nål for hver gang du har tattovert noe?

Lurer også på, hva slags blekk bruker man til dette? Har alltid lurt på dette.
"vi" ? Skal du/dere få dere et tattoostudio eller skal dere bare driver å tattovere hverandre i kjellern liksom ?
skal det gjøres proish må dere jo autoklavemaskin osv.

Franks tattoo tilbyr tattoveringskurs..der alt blir gjennomgått (renslighet, utstyr osv osv)
Du får kjøpt diverse pakker hvor du får med blekk, fargekopper, X antall nåler, maskiner og kunsthud som du kan øve deg på. Jeg kan ikke si noe på kvaliteten men jeg tror ikke det er direkte dårlig. JEg tror ikke heller det er noe av det beste du får tak i, men helt greit å tatovere venner med. Du får med esker og alt til å bære tinga rundt på. Er ikke så veldig i miljøet så kan ikke si noe mer enn det, men det er iallefall det jeg har fått inntrykket av
Trådstarter
38 0
Det er snakk om å tattovere venner og sånnt. Ikke starte studio. Takker for svar (og fremtidige svar hvis noen gidder å svare mer )

Aavar
Bra tattooutstyr er ingen billig affære.
En av mine beste kompiser driver studio, så jeg har litt småpeil på diverse priser og kvalitet osv.

Kvalitet og kvantitet er selvfølgelig en stor faktor innen tattooutstyr, som med alt annet.
Men, når du kommer til et punkt hvor du bare har kvalitetsutstyr, så må man begynne å føle seg frem på hva man er mest komfortabel med. Tjukkelse på grips(den tingen man fester til selve motoren, som ligner en pen), Strømforsyning, nåler osv osv..

Når det gjelder maskinen(altså motoren), så er det en "tattoomaskin-lager" eller hva jeg skal kalle det, ved navn Mike Culley, som visstnok lager noen helvetes gode maskiner. Prisen er deretter.

Som sagt, kvalitet er en viktig faktor, men komfort er også svært viktig.

Om du har lyst til å starte og tattovere litt, ville jeg brukt litt kroner på det, ikke bare kjøpe et billig kit på eBay fordi det er billig, også utsette vennene dine for diverse ulumskheter :P

Sjekk ut: http://www.piercingsmykker.no/shop/

Norsk side, med godt utstyr Om det er billig eller dyrt, har jeg ingen formening om. Er i allefall der han kompisen min, som lever og tjener gode kroner(han er utrolig dyktig) på tattoveringsstudioet sitt, kjøper mye av utstyret sitt.

Lykke til

PS: Skallet på honningmeloner er visstnok det som har så lik resistanse som menneskehud, som mulig, uten at det koster det hvite ut av øynene ;P

PPS: Øv, øv, øv, øv! Så ikke du utsetter kameratene dine for alt mange skrot-tattoveringer som dem må "cover'e" i senere tid uansett.. Ta non rumpetattoveringer, eller tattover deg selv på beina først :P så du får følelsen hehe
Jeg anbefaler dere å trene litt på en skinnflekk eller en skinnstol eller noe sånt først.
Uhhhm.. Nei..

tattovere en skinnstol, vil gjøre nålene butte og ubrukelig med engang.

Kjør på med gratis tattoo til hele nabolaget Alle over 14år! Hipp hipp hurra
Sist endret av t0g; 21. oktober 2008 kl. 03:45.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Trådstarter
38 0
Hei igjen... åpner denne tråden igjen jeg siden det er noe i nærheten av det jeg spurte om i utgangspuntet.
Det ble ikke noe tattoveringsmaskin på oss pga. penger rett og slett. Det var for dyrt å kjøpe en skikkelig maskin, og for dårlig å kjøpe en billig. Uansett... En kompis av meg kom her en dag med en ny tattis som han hadde tatt manuelt uten maskin (altså, ett og ett stikk). Så da tenkte jeg at dette kunne vært fun å prøve. Men hva søker jeg etter på nettet for å finne utstyr til dette? Heter det noe spesielt? Og er det forskjell på blekk? Noen som har en webshop, eller kan man kjøpe utstyr for dette på den lokale sjappa?

Håper på svar

Aavar
Skaf tatto blekk, steriliser en nål, og fyr på!

Sitat av t0g Vis innlegg
Uhhhm.. Nei..

tattovere en skinnstol, vil gjøre nålene butte og ubrukelig med engang.

Kjør på med gratis tattoo til hele nabolaget Alle over 14år! Hipp hipp hurra
Vis hele sitatet...
Kommer da an på kvaliteten på nålen... jeg har selv sett et skinnsete i en bil har blitt tatovering. Jævli harri og kult forøvrig.
Sist endret av Spelly; 14. juni 2009 kl. 22:20.
du kan gjøre som i mythbusters; tatovere ei RIBBE!
Trådstarter
38 0
Sterilisere en nål? ehh... en knappenål da eller? Det er en grunn til at tattovører ikke bruker det. Tattoveringsnåler er splittet i enden, og det finnes masse forskjellige typer. Jeg lurer egetnlig bare på hvor jeg får kjøpt slikt, og om det brukes de samme nålene for "manuelle" tatoveringer som for de med maskin.

Aavar
Har en kompis som kjøpte noe utstyr på ebay. Kun tattovert små ting på seg selv og andre
Han øver også på vannmeloner, sa han.
Trådstarter
38 0
Takk for svar. Men det er enda ingen som har svart på det jeg spurte om. Aavar ps: hvilken maskin er det kompisen din har kjøpt? Og hvordan er den?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Etter som jeg husker fra en nettside kostet noen flasker med
blekk ca. 400 kr pr flaske m/farge.
Finns billigere også, og en flaske sort blekk låg på ca.200. + -
Strømmaskindingsen kostet ca. 3000 til 4000 kr, men så på en side en analog powersupply til 500-600 kr.
Hvis det er nødvendig er jo det et billig alternativ til hjemmebruk.
De maskinene som lager stensiler/printer ut tattoen kostet visst rundt 10 000.
Tattoomaskiner får du for alt fra 700 til 5000 +-.

Ville kanskje satset på å kjøpe et tattookit hvis det virkelig er nødvendig med slike fot pedaler.
Såg forledendag et til 5000 kr som inneholdt
1 tattoo-maskin, èn mini power supply, fotpedal, ledning, 30 forhåndstillagde nåler i tre str, 30
engangshåndtak(?) i tre str. Ett sett med blekk - 12 farger, en tattoo safety DVD, pluss diverse små ting.

Kvaliteten skulle være samme som man finner på det profesjonelle tatoveringsmarkedet i Norge,og som man finner i mange lokale tatoveringsstudioer i landet.

Er forressten samme side som t0g nevnte.

Her er link til den som jeg forsåvidt kunne se var den beste til den billigste prisen.
http://www.mamut.net/controls/shop/s...ykker&pid=5004