Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 1033
Hei!
Min w810i vil ikke lade med vanlig lader.
I en god stund så har det vært stress å få den til å lade, jeg måtte "herje" med laderpluggen for å få den til å lade.
Men nå nekter den å lade uansett hva jeg gjør. Har også prøvd med forskjellige (orginale) ladere uten hell.
Jeg har også prøvd å "rense" kontantpunktene med en tannpirker e.l.
Den lader uten problemer via usb, men det er jo litt upraktisk.

Er ikke dette litt rart?
Hva kan jeg gjøre? Vil det fungere med elektronikkrens?
Eller vil det kanskje fungere bedre med en uorginal lader?
Noen som har noen erfaringer?

Aavar

Edit: Jeg vet at jeg kan kjøpe ny telefon, men det vil jeg ikke fordi jeg er fornøyd med den ellers.
Sist endret av aavar; 22. desember 2008 kl. 02:08.
høyre stjerne venstre venstre stjerne venstre stjerne. tast inn dette kombinasjonen ved standby, da kommer det opp en meny, der du blant annet kan teste funksjoner, og velge om lading skal være av eller på (tror jeg ihvertfall, lenge siden jeg har hatt SE)

prøv å endre på den attributten.

litt rart at det virker å lade via usb da, som en nødløsning kan du jo faktisk kjøpe en usb lader, og bare lade telefonen via datakabelen
Trådstarter
38 0
Takk for svar!
Jeg fant ingen funksjon for dette inne på den menyen.
Ellers så har jeg prøvd å lade med en usb lader (jeg regner med du mener en sånn der du har 230V i ene enden og en usb-kontakt i den andre?), men det fungerer ikke. Sansynligvis av samme grunn så fungerer det ikke å lade på en windows-pc hvis ikke programmvaren er installert.
Noen andre forslag?

Aavar
hmm, det eneste jeg kan tenke meg da er at telefonen ikke tør å trekke strøm fra veggadapteren, fordi den ikke kan spørre usb-porten om mer strøm (dette er helt normal oppførsel for usb-ting som skal trekke mer enn 100 mA (tror jeg det er)).

det som er rart er jo at det plutselig har skjedd, men at det har virket før

EDIT: når jeg ser på ladekabelen vs. usb kabelen til min gamle telefon (w800i) ser jeg at pinnene på usbkabelen er litt lengre enn på laderen.

tror du det kan ha noe med ditt problem å gjøre?
Sist endret av VivaLatrina; 22. desember 2008 kl. 03:03.
Trådstarter
38 0
Ja, jeg har lurt litt på dette med lengden på kontaktene (siden den fungerte dårlig før den slutta å fungere). At det har skjedd noe med ladepunktene på selve telefonen slik at kontaktene på laderen rett og slett ikke er lange nok. Er litt derfor jeg tenker at kanskje en uorginal lader kan fungere... eventuelt så har jeg to ladere og to usb-ledninger. Så jeg vurderer å slakte en av hver å prøve å lage en ny lader... Kan funke?

Aavar

Edit: SKal prøve å dra litt i kontaktene på laderen med en pinsett i morgen. Telefonen får stå på lading med nytt batteri i natt.
Sist endret av aavar; 22. desember 2008 kl. 03:23.
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Lading til SE telefoner har alltid vært en svakhet. Var så heldig å jobbe på Hovefestivalen i sommer og 2/3 av de som hadde SE telefoner måtte spes si i fra om at den ikke lada når man satte inn laderen, man måtte da fysisk "rote" litt rundt med laderen for at den i det hele tatt skulle ta strøm. Blir SE telefoner gamle i bruk, så er "lademekanismen" utslitt, siden de blir dratt ut og kjørt inn så mange ganger. Beste tipset er å sjekke med SE om de skifter slikt, eller om man rett og slett bare må ha ny telefon.
Jeg vil ikke anbefale pinsett, da du kan kortslutte hele sulamitten.
Trådstarter
38 0
Jeg (og sikkert mange andre) hadde håpet at ladeproblemer var noe som tilhørte forrtiden med den nye typen kontakt som kom for noen år siden. Men det ser dårlig ut :P
Men det rare her er jo at den tar lading fra usb... er det noen andre kontakter den bruker da?
Eventuelt så har jeg en død w810i som er brukt i 2 dager før den døde eller noe. Kan kanskje ta ladepunktene fra den? Men de er vel lodda rimelig tett vil jeg tro...

Aavar
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Vil ikke anbefale deg å overføre noen deler fra den ene telefonen til den andre, da du muligens kan sitte igjen med 2 døde telefoner. Og det blir jo serdeles kjipt, om du ikke har ubegrenset tilgang til telefoner som "faller av lastebiler".
de fleste bruke SE sine ladere feil. Man skal IKKE ta den rett ut. Man skal på en måte "knekke" den rett ned, bøye den ut på en måte. Da glir den lett ut. Å drive å vri å vrenge på ladepluggen er bare tull, det eneste du risikerer er å ødelegge den mer og fucke garantien. Hvis du har et problem, gå dit du kjøpte den å spør. Jobber i elektrosjappe og jeg ser ikkenoen tegn til at SE sine ladere er dårligere en andre. Noen slutter og funke, men dette får man fixet på garanti/reklamasjon.
Trådstarter
38 0
hva med å modde en lader (altså bytte plugg)? Noen som tror på suksess med det? Eller bruker usb laderen noen andre punkter?

Aavar
Med mindre du har feil på ladern din hjelper det jo lite og modde den. Og det er strengt tatt ikke mye og modde. Du kan jo selffølgelig prøve å bytte bunnplugg, eller systemconnector eller hva faen delen heter. Virker som forskjellige teknikere bytter litt. Betyr jo ikke mye så lenge kunden vet hva som menes.

Dette kan du jo forsåvidt spørre Deltaservice om de kan sende til deg. Noe de neppe gjør da de heller vil at du skal sende dem til seg. Selv om de vil si at de ikke kan gjøre dette p.g.a. regler fra produsent osv.(dette er noe jeg tror, ikke vet sikkert) Du vil kansje ha hell med at den lokale mobilsjappa bestiller den til deg. Noen er kule på dette. Men det spørs litt hvem som står bak disken. Er ikke så mye å tjene på dette i forhold til hva du bruker av tid. For ofte er verkstedene like vanskelige med forhandlerne. Men om du kjenner noen som jobber på elektrosjappe hjelper jo dette.

Men al i alt vil jeg tro det er mindre hassel og få noen til og reparere den for deg for 600 kr. Forutsatt at bare bunnpluggen må byttes.

Edit: Klarer faen ikke starte innleggene mine med stor bokstav. Eller avslutte med punktum.
Sist endret av murloc; 23. desember 2008 kl. 01:33.
Trådstarter
38 0
Nei, det jeg tenkte på var å klippe ledningen på en lader og en usb-kabel og spleise de. Dette fordi usb-ladning fungerer utmerket. Dvs. at enten så bruker usb-laderen andre punkter i kontakten for å lade, eller så har usb-laderen en bedre plug. Noen som har noen formening om dette?

Aavar
Sitat av aavar Vis innlegg
Takk for svar!
Jeg fant ingen funksjon for dette inne på den menyen.
Ellers så har jeg prøvd å lade med en usb lader (jeg regner med du mener en sånn der du har 230V i ene enden og en usb-kontakt i den andre?), men det fungerer ikke. Sansynligvis av samme grunn så fungerer det ikke å lade på en windows-pc hvis ikke programmvaren er installert.
Noen andre forslag?

Aavar
Vis hele sitatet...
Sitat av aavar
Nei, det jeg tenkte på var å klippe ledningen på en lader og en usb-kabel og spleise de. Dette fordi usb-ladning fungerer utmerket. Dvs. at enten så bruker usb-laderen andre punkter i kontakten for å lade, eller så har usb-laderen en bedre plug. Noen som har noen formening om dette?

Aavar
Vis hele sitatet...
er ikke det litt selvmotsigende da? hvis det ikke virker med 230V > usb adapter, burde det jo heller ikke funke hvis du spleiser 2 forskjellige ledninger.

Sitat av VivaLatrina Vis innlegg
hmm, det eneste jeg kan tenke meg da er at telefonen ikke tør å trekke strøm fra veggadapteren, fordi den ikke kan spørre usb-porten om mer strøm (dette er helt normal oppførsel for usb-ting som skal trekke mer enn 100 mA (tror jeg det er)).
Vis hele sitatet...
jeg stiller meg fortsatt bak den påstanden.

EDIT: du kan jo prøve å sende en mail til SE, og forklare problemstillingen din.
Sist endret av VivaLatrina; 23. desember 2008 kl. 14:55.
Trådstarter
38 0
Nå er jeg ikke med... Jeg er rimelig sikker på at den ikke vil lade med en usb-kabel med adapter fordi den ikke får koblet til en pc, på samme måte som at den ikke vil lade via usb hvis ikke softwaren er installert på en pc.
Men hvorfor den ikke vil lade via nettadapteren vet jeg ikke, men jeg vil tro at det er det vanlige med at den ikke får kontakt med pinnene skikkelig. Og som noen nevnte oppi her, så stikker pinnene litt mer ut på usb-laderen.
Derfor (hvis den bruker de samme pinnene) så vil det i mine øyne fungere å modde slik jeg tenker.

Aavar

ps: er det noen som har fått til å lade med en usb-kabel og en 230v-usb-sak? I tilfelle, hvilken?
Jeg får heller ikke skikkelig kontakt med 230-kontakta. Men med litt lirking så funker det bra. Dette er jo et stort minus med telefonen, men et stort pluss er jo at batteriet holder i vel en uke!
Trådstarter
38 0
Det er det som er problemet mitt... lirking funker ikke lengre. Og batteriet mitt (nytt i går) holder ikke en uke... nermere en dag. Kanskje fordi jeg lader med usb?

Aavar
Har akkuratt det samme problemet, men nå er jeg ved lirkestadiet.. Jeg tror det skjer med mange av w810i'ene iom at brodern hadde samme problemet :s Men er du sikker på at du ikke bare har holdt på alt for lenge med lirkinga sånn at det har skjedd noe i inngangen eller no? For det har alltid vært min teori.. Og ja, batteriet blir ikke ordentlig lada når du ladern med usb, veit ikke hvorfor
har en k800i,den må lades med usb datakabel..forsøker med vanlig lader,men ingenting skjer..
Trådstarter
38 0
Det er nok det som har skjedd ja, men det er derfor enda mer merkelig at den lader via usb syns jeg...

Aavar

Edit: Rafabenitez: Akkurat det samme som meg. Måtte du også lirke med ledningen før den slutta helt å lade?
Sist endret av aavar; 24. desember 2008 kl. 02:00.