Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1018
Jeg har nå oppgradert fra hardy til interpid, og det har gått sågodt som smertefritt (selv om jeg måtte bruke de gamke kernelen for å få nettkortet til å fungere).
Men jeg har et problem. Jeg har til nå brukt azureus 2.5 til torrents, men i interpid så vil den oppgradere til azureus-wuze 3.0 (noe jeg ikke vil). Normalt sett så ville det vært nok (tror jeg) å kjøre en "aptitude hold azureus" for å holde den tilbake. Men siden det ikke er snakk om en normal upgrade, men at azureus blir erstattet av wuze så fungerer ikke dette.
Er det noen som har en måte å fikse det på?

Aavar
Hvorfor vil du ikke ha vuze? Fordi utseende? For heavy?
Kjører Intrepid selv, og var skeptisk når jeg så vuze på menyen istedenfor Azureus, men når jeg starta den så den akuratt lik ut som gode gamle Azureus
Ja, Vuze er greit, men det har så mange unyttige funksjoner. Startsiden i seg selv gjør programmer treigere. Jeg har byttet til microtorrent, eller utorrent som det også kalles. Det er lynraskt og enkelt å bruke.
Problemet med å bruke alternative klienter, er ofte det at private trackere har bannlyst disse. Stort sett bare nyere versjoner av vuze og µTorrent som er tillatt på samtlige. µTorrent fungerer forresten mycket bra gjennom wine. Eneste problemet jeg hadde etter oppgradering til Ubuntu 8.10, var at fontene ble litt screwed up. Prøvde derfor å finne en klient som de fleste private trackere godtar. Endte opp med ktorrent, som jeg syns var et fint kompromiss. Mulig litt mer minnesluker enn µTorrent, men fortsatt en veldig fin klient.

Angående problemet ditt, 'sudo apt-get autoremove vuze/azureus'. Last ned en binærfil av Azureus 2.5.0.4 (.jar f.eks.). Start med java -jar fil.jar.
Trådstarter
38 0
Jeg vil ha azureus 2.5 fordi den er lettere enn wuze, og jeg ikke gidder å sette opp noen annen klient (måtte blitt rtorrent med ztorrent eller noe). Og jeg har forsåvidt prøvd med en binary, men hadde vært best å ha det i pakkesystemet da...

Aavar
Hvorfor det? Hvis du ikke vil oppdatere den, hvorfor ha den i pakkesystemet?
Ministry of Love
sptz's Avatar
aavar har du noen dokumentasjon på at vuze er tyngre en Azureus? Jeg installerte nettopp vuze på macen min og følte ikke akkurat at det var tregt. Har stort sett brukt det minimalistiske programmet Transmission, men valgte vuze nå pga litt mer (unyttige)funksjoner. Det starter åpenbart tregere, men det er ikke hva jeg opplever som tregt i bruk.

Hva er det som er raskere i Azureus en i Vuze? Alle panel og lister kan lett konfigureres til å vise detaljer Azureus style, uten at jeg så noen åpenbar fordel med den infoen.

Brukte Azureus før for mange mange versjoner siden, kanskje derfor jeg nå opplever programmet som raskere.
Trådstarter
38 0
Jeg kjører azureus via vnc på en PIIIMobile 1GHz og 256MB ram. Jeg merka stor forskjell på wuze og azureus 2.5. Men altså... Hvorfor jeg vil ha azureuz 2.5 er vel litt OT (missforstå meg rett, jeg takker for alle svar)? Aavar