Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1678
Halla. Har tenkt å kjøpe en Gibson SG med har rett og slett ikke peiling på hvilken forsterker jeg burde kjøpe med. Har tenkt bestille gitaren fra www.sound1.no. Spiller for det meste rock, f.eks. Metallica, Foo Fighters, AC/DC, Green Day, Wolfmother, Guns N' Roses osv... Forsterkeren skal jeg bruke mest hjemme, trenger altså ikke noe svære greier. Prisklasse er vel rundt 2000-5000.

Takker for anbefalinger og svar!

Edit: Så litt rundt og fant denne http://www.sound1.no/portal/asp/prod...ktNavn=MG101FX Så grei ut, noen som vet om dette hadde vært et kupp?
Sist endret av LasseAP; 19. mai 2010 kl. 17:18.
Kjøpt blackstar kombo! I din prisklasse, og spikrer klassiske rockelyder jævlig bra. Spiller fletta av marshall mg serien!!! Gitarist og lydfreak i to tiår strax den skal jeg kjøpe selv det er helt sikkert!
Henger meg på Wickeddark, men jeg foretrekker heller disse:

http://www.sound1.no/portal/asp/prod...rodukt_ID=4234
Evt. kjøp Spider III / IIII Mk2 fra en annen butikk. Knuser Marshallen lætt.
Trådstarter
Sitat av Wickeddark Vis innlegg
Kjøpt blackstar kombo! I din prisklasse, og spikrer klassiske rockelyder jævlig bra. Spiller fletta av marshall mg serien!!! Gitarist og lydfreak i to tiår strax den skal jeg kjøpe selv det er helt sikkert!
Vis hele sitatet...
Er det noe sånt du tenker på? http://www.sound1.no/portal/asp/prod...rodukt_ID=5002
Marshall anyone? Hva skjedde med klassikere liksom? MG30fx eller hva den nå heter er vel det du ser etter, klassisk rock'n'roll på sitt beste.
Ellers kan jeg anbefale Epiphone forsterkerne. Triggerman 100H og Blues Custom er gull. Hadde jeg hatt penger hadde jeg kjøpt en av de. Rørforsterkere med deilig lyd.
Marshall MS-2
Jess lasse det er den vannvittig bra lyd i den. Enda bedre blir det om du tar toppen og kjøper ett godt 1x12 cab brukt feks. Spider valve er en veldig god forsterker, men vanskelig å finne under 5k i norge. Få som selger den brukt også.

Marshall er klassisk ja, og jeg elsker marshall av hele mitt hjerte. Men mg serien kan ikke regnes som marshall selv om den har skiltet men de marshall ampene som er gode ligger litt over 5000 i prisklasse. Kan feks på en brukt jcm900 topp til ca 5k, men da trenger du cab. I tillegg spiller den høyt hør youtube klippene av blackstar'n, den har skikkelig godlyd
Kjøp UX1 eller anna data-tilkoblings enhet. Lyden er perfekt!
Med andre ord: "Trenger du ein 7000kr forsterker så bruker du bare, programmet + 2 høytallera"! Nydlig lyd
Har selv en ENGL-topp og 4x12 cab, som lett klarer musikkstilen du ønsker. Dette er dog ikke din prisklasse eller kurrant til hjemmebruk. Har bare gode erfaringer med VOX Valvetronix serien som øvings-og scenebruk, anbefaler deg VT30 eller VT50. VT50 gir deg utgang for ekstra kabinett om du skulle trenge det (Kan moddes på VT30).

Ta en titt på videoen på denne siden, gir en pekepinne på hva forsterkeren kan gjøre. (Er vel noe ACDC-stil fra 02:00)
http://www.voxamps.com/us/valvetronix/vt-series/

En stor fordel med multieffekt-forsterkere er at du slipper en haug av effektpedaler for å finne rett sound. Tviler ikke på at små rørforsterkere som Blackstar gjør en god jobb, men tror du kommer til å måtte kjøpe noen reverb/delay-pedaler for å få rett sound ut i fra dine nevnte artister.

Edit: Og Line6 ville jeg holdt meg unna, syns de låter mye plast.
Sist endret av ne0; 19. mai 2010 kl. 22:43.
Rattus Norvegicus
pr0cyon's Avatar
Marshall MG ville jeg holdt meg langt unna, Blackstar har jeg derimot hørt masse lovord om. Hvis du bare skal sitte hjemme og spille på sengekanten vil jeg også tipse om Roland Cube, bra lyd til en fin pris.

Line 6 Spider Valve er kanskje heller ikke så dum, designet av Reinholdt Bogner og greier, dog et par kroner over prisklassen din.

Bare ta forbehold om at rørforsterekere spiller no djævelsk høyt, og ikke akkurat er hybelvennlige.
Ikke kjøp Marshall MG, de er blitt ganske så kjente for å ha en elendig lyd.
Trådstarter
Sitat av ne0 Vis innlegg
Har selv en ENGL-topp og 4x12 cab, som lett klarer musikkstilen du ønsker. Dette er dog ikke din prisklasse eller kurrant til hjemmebruk. Har bare gode erfaringer med VOX Valvetronix serien som øvings-og scenebruk, anbefaler deg VT30 eller VT50. VT50 gir deg utgang for ekstra kabinett om du skulle trenge det (Kan moddes på VT30).

Ta en titt på videoen på denne siden, gir en pekepinne på hva forsterkeren kan gjøre. (Er vel noe ACDC-stil fra 02:00)
http://www.voxamps.com/us/valvetronix/vt-series/

En stor fordel med multieffekt-forsterkere er at du slipper en haug av effektpedaler for å finne rett sound. Tviler ikke på at små rørforsterkere som Blackstar gjør en god jobb, men tror du kommer til å måtte kjøpe noen reverb/delay-pedaler for å få rett sound ut i fra dine nevnte artister.

Edit: Og Line6 ville jeg holdt meg unna, syns de låter mye plast.
Vis hele sitatet...
Den så passe fet ut den Likte alle effektene. Også kosta den under 2000 kr!? Skal seriøst vurdere den.
Trådstarter
Men da tar jeg en tur til nermeste gitarbutikk i morra og ser på utvalget av forsterkere. Noen tips til hva jeg bør høre etter for å vite om det er en god/dårlig forsterker?