Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 1386
Hei,

Vi er et rockeband fra Gjøvik-området som nettopp har spilt inn en ny demo, 2 av sangene ligger på Myspace

Kunne godt ha pilsa til dere på instage konsert
det der var helt sykt dårlig
Dette var helt sykt dårlig, men tror det funker live. Håper ikke dere har betalt for innspillingen, for jeg klarer bedre selv.
Litt med juice i gitaren og skikkelig live-oppsett, så kanskje.
Trådstarter
Sykt dårlig? Husk at det bare er en demo det er snakk om. Har hørt en del verre demoer enn dette, for å si det sånn. Og vi betalte ikke akkurat mye.
Sitat av campCKY Vis innlegg
Sykt dårlig? Husk at det bare er en demo det er snakk om. Har hørt en del verre demoer enn dette, for å si det sånn. Og vi betalte ikke akkurat mye.
Vis hele sitatet...
Jeg synes at dette var fin country & western fra innlandet. Så både kuer og hester beite fredelig rundt Mjøsa når jeg lukket øynene.
Jeg synes ikke dette var så ille Ikke akkurat hva jeg hører på, men er sikker på at dette er noe pappa ville likt å høre på på en lang kjøretur til sverige
Neutral Good
Mith's Avatar
Jeg ville bytta navn på bandet.
Permafrost linker jeg kun til svartmetall.
Ellers var det vel helt grei skuring, men jeg var 100% sikker på at dere spilte knallhard metall når jeg leste navnet.

Se her ja, disse gutta lever opp til navnet: http://www.myspace.com/permafrost666
Trådstarter
Sitat av capidog Vis innlegg
Jeg synes at dette var fin country & western fra innlandet. Så både kuer og hester beite fredelig rundt Mjøsa når jeg lukket øynene.
Vis hele sitatet...
Hahah

Sitat av Mith Vis innlegg
Jeg ville bytta navn på bandet.
Permafrost linker jeg kun til svartmetall.
Ellers var det vel helt grei skuring, men jeg var 100% sikker på at dere spilte knallhard metall når jeg leste navnet.

Se her ja, disse gutta lever opp til navnet: http://www.myspace.com/permafrost666
Vis hele sitatet...
Hehe, vet hva du mener.. Har lenge snakka om å bytte, men har bare ikke funnet på noe enda. Noen forslag?
Synest d var ganske bra jeg. Kunne hørt på det på I-pod'n liksom, i motsettning til utrolig mye annet.
Bytt navn. Permaforst høres svart ut!
Nå skal ikke jeg flame mye, jeg vet dette er en Demo, og dere er sikkert et nystarta band.
Men det er lite tight, dere sliter med rytmene!

Og! Få opp farta på sang 1! Den ligger bak og blir slept med bakken.
Sist endret av DerComment; 23. juli 2009 kl. 11:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av boblesaft Vis innlegg
Jeg synes ikke dette var så ille Ikke akkurat hva jeg hører på, men er sikker på at dette er noe pappa ville likt å høre på på en lang kjøretur til sverige
Vis hele sitatet...
den turen skal være lang da tror jeg.

men var helt ålreit, har ikkke lastet det ned akkurat, men greit.
Permafrost er etter min mening helt galt navn, imo at de fleste her linker det direkte til svart metall. Uansett jeg syntes at musikken deres hørtes grei ut. likte melodien, er ett eller annet med vokal... Til dere som sier: Bla: Det der var helt sykt dårlig... Hvorfor? Kom med konstruktiv kritikk i det minste når du slenger ut med slike utsagn.
Kanskje insanity gjør det bedre selv. Eller så sammenligner han med sitt eget kommersielle favorittband.
Noe man ikke kan. Hører mye på lokale band her i nord og permafrost var ikke dårlig.
Kan ikke sammenligne slike band med kommersielle.
Basert på den første låta: Helt kurant rock 'n roll dette da! Dårlig lyd som enkelte har påpekt, men helt greit til å være demo. Savna kanskje en X-faktor, som sikkert kommer frem når dere spiller live. Kult at det fremdeles kommer nye band som satser på old school r'n'r, selv om dette kanskje ble i overkant "rolling-stonesk".
Jeg synes låtene er sterke, men det er ikke normalt å ha åpenbare taktfeil med i det ferdige produktet som er demoen, samme hvor lite dere betaler. Dersom man tar innspillingen noenlunde seriøst og vil ha en skikkelig demo, så starter man på nytt når trommisen eller noen andre driter seg ut. Det hele virker slurvete for meg. Man trenger ikke penger eller kongeutstyr for å spille tight, og etter låtkvalitet er det faktisk det viktigste. Jeg ville nesten heller ha lastet opp noen ok liveopptak hvis jeg var dere.
Jeg syntes det var helt Ok jeg...

Det var deilig å chille til Far Away Youngster
Trådstarter
Vi gjorde en stor tabbe i studioet, og det var å ikke bruke metronom. Så når trommisen spilte inn satt han i et rom, uten noe kontakt med gitaristen, mens de spilte sammen (uten at gitaren ble tatt opp), og siden vi ikke har spilt sammen veldig lenge + at de fleste sangene var relativt nye, så ble det veldig "sjanglete". Da var det ikke så lett å få resten av instrumentene til å bli helt i takt. Men vi har lært av det, og neste studiobesøk så blir det nok å prøve å spille inn live, med metronom. Føler at vi er mye tightere live.
Sitat av campCKY Vis innlegg
Vi gjorde en stor tabbe i studioet, og det var å ikke bruke metronom. Så når trommisen spilte inn satt han i et rom, uten noe kontakt med gitaristen, mens de spilte sammen (uten at gitaren ble tatt opp), og siden vi ikke har spilt sammen veldig lenge + at de fleste sangene var relativt nye, så ble det veldig "sjanglete". Da var det ikke så lett å få resten av instrumentene til å bli helt i takt. Men vi har lært av det, og neste studiobesøk så blir det nok å prøve å spille inn live, med metronom. Føler at vi er mye tightere live.
Vis hele sitatet...
Det blir nok mye bedre neste gang. De fleste trommiser blir ikke helt 100% av å spille med metronom, men hvis han øver mye på det først, så funker det sikkert. Det beste for oss var å starte med bassen og la trommisen spille inn med bass i headset, men så hadde vi en veldig stødig bassist, da.
Sist endret av patches; 24. juli 2009 kl. 04:17.
Dette var jævlig fett. Stoner country, en sjanger jeg har savnet!
Jeg liker måten vokalisten synger på "far away youngster".Minner meg litt om
sangteknikken til bob dyllan.Hold på det.

Jeg synes det lukter litt "big bang" av de andre låtene,spesielt riffene noe som jo ikke er så verst.
All over ganske bra,men man hører det er demo.Men dette er jo live musikk deluxe .
Helt greit, virket som en slags blanding av gode gamle Creedence og modern rock som definitivt kan funke fett med litt finpuss.
Som andre har nevnt - navnet gir meg assosiasjoner om at dere er satanrockere, hva med å kalle dere (enkelt nok) Biri?
Imo kan det passe fint til musikken dere spiller; Konnotasjon til et liv på landet, country etc. Lykke til videre!