Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 1411
Spør her før jeg spør nav, føler jeg spør nok fra før. Jeg fikk tanken om å flytte til Sverige. Språket er jo ganske likt, så snakke der med psykolog er ikke så vanskelig. Er mer muligheter der også enn i Oslo. Stnes svenskene ligger foran Norge i mye, og jeg kunne tenkt meg å prøve meg et annet sted igjen. Men dette er vel en smule for godt til å være sant?
Blir vanskelig å flytte om du tenker du skal beholde AAP. Om du går fra AAP til ufør så er flytting til Sverige helt uproblematisk. AAP er vel tenkt som økonomisk bistand mens mottaker av AAP utredes og avklares. Altså skal du vel strengt tatt bruke perioden på AAP til arbeidsavklaring, gå i behandling og ha et opplegg som du følger som gjør at du bedrer sjansene for å komme tilbake i jobb. Skjer det ikke at du blir istand til å gå tilbake i jobb så blir du vel å få beskjed om å søke ufør. Før corona var det opp mot et år venting på søknad om ufør, og det var vel for vanlige saker. Har lest at noen blir kasteball i systemet og at det kan ta mange mange år før de evt. blir ufør. Så tror det er vanskelig å kalkulere med at innen en fast dato så er du ufør. Så kanskje er det to muligheter for å få til flytting til Sverige.

Du kan forsøke deg i jobb i Sverige, og gå av AAP. Da kan du flytte raskt. Behandling kan du jo fortsette å gå til i Sverige likevel. Eller du kan avvente til du er ferdig utredet, har gjennomført arbeidsutprøving, og evt. tiltak NAV ønsker du skal gjennom, om du får ufør vedtak så kan du flytte til Sverige eller EU/EØS land og likevel beholde uføretrygd.

Hvilke muligheter tenker du det er i Sverige som det ikke er i Norge, eller Oslo, og på hvilke felt tenker du svenskene ligger foran oss?
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Blir vanskelig å flytte om du tenker du skal beholde AAP. Om du går fra AAP til ufør så er flytting til Sverige helt uproblematisk. AAP er vel tenkt som økonomisk bistand mens mottaker av AAP utredes og avklares. Altså skal du vel strengt tatt bruke perioden på AAP til arbeidsavklaring, gå i behandling og ha et opplegg som du følger som gjør at du bedrer sjansene for å komme tilbake i jobb. Skjer det ikke at du blir istand til å gå tilbake i jobb så blir du vel å få beskjed om å søke ufør. Før corona var det opp mot et år venting på søknad om ufør, og det var vel for vanlige saker. Har lest at noen blir kasteball i systemet og at det kan ta mange mange år før de evt. blir ufør. Så tror det er vanskelig å kalkulere med at innen en fast dato så er du ufør. Så kanskje er det to muligheter for å få til flytting til Sverige.

Du kan forsøke deg i jobb i Sverige, og gå av AAP. Da kan du flytte raskt. Behandling kan du jo fortsette å gå til i Sverige likevel. Eller du kan avvente til du er ferdig utredet, har gjennomført arbeidsutprøving, og evt. tiltak NAV ønsker du skal gjennom, om du får ufør vedtak så kan du flytte til Sverige eller EU/EØS land og likevel beholde uføretrygd.

Hvilke muligheter tenker du det er i Sverige som det ikke er i Norge, eller Oslo, og på hvilke felt tenker du svenskene ligger foran oss?
Vis hele sitatet...
Svenskene har vært tidligere ute enn oss spesielt når det kommer til mat. De startet kaffebarer med vegansk melk mange mnd før dette kom til Norge.

Stockholm er mye større enn Oslo, og jeg har aldri vært der. Det beste jeg vet med livet er å være et nytt sted.

Siden svenskene kommer til oss så kan vel like gjerne vi dra dit og leve litt mer billig.

Er det mulig å få psykolog og legebehandling i Sverige gratis som norsk statsborger?

Jeg er ikke engang sikker på om jeg vil. Det er bare en tanke
Svenskene kommer til oss på grunn av stor arbeidsledighet og dårlig lønn.

Gresser er ikke alltid grønner på andre siden...
Okay, du har aldri vært i Stockholm, og du vet at svensker kommer til Norge for å jobbe. Tenk deg litt om nå. Hørt om "kjerringa mot strømmen"? Ja, jeg snakker om deg.

Og, ehem, vil du si at vegansk melk er et framskritt, og at det er avgjørende for å flytte til Sverige? Sorry, not my table.

Jeg var selv på AAP i syv år, og er nå ufør. Og jeg har det bra her i Norge med god økonomi. Og godt helsevesen.
Har du noen spesifikke eksempler hva Sverge kan gi deg, som feks ikke en annen norsk by kan gi deg hvis du flytter innenlands?

At det er flere hipstere i Sverge enn i Norge skulle bare mangle. (basert på kaffebar kommentaren)
Sist endret av Superspurv; 24. oktober 2020 kl. 15:09.
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Okay, du har aldri vært i Stockholm, og du vet at svensker kommer til Norge for å jobbe. Tenk deg litt om nå. Hørt om "kjerringa mot strømmen"? Ja, jeg snakker om deg.

Og, ehem, vil du si at vegansk melk er et framskritt, og at det er avgjørende for å flytte til Sverige? Sorry, not my table.

Jeg var selv på AAP i syv år, og er nå ufør. Og jeg har det bra her i Norge med god økonomi. Og godt helsevesen.
Vis hele sitatet...
Hva har dette med kjerringa mot strømmen å gjøre? Dette er et jævla stort problem for meg, ja da tenker jeg på aspergersen, for vi har tydeligvis forskjellig språk. Er det jævla mye jantelov blandt folk eller er det noe annet som gjør at du kaller meg kjerringa mot strømmen? Jeg kan holde med strømmen, men da får den til helvete gå litt fortere og sikte på litt andre ting enn bare den vanlige gamle kjedelige tankegangen mange har. Jeg vet ikke hva som feiler meg men opplever at mine følelser og ønsker er bare skam fordi folk skal bremse meg. Jeg klarer ikke nyte at vi har godt helsevesen for det er veldig tilfeldig at jeg ble født her. Jeg tenker på de som ikke har muligheten.. nesten så jeg føler plikt til å bli syk her i landet fordi det er så himla bra her. Hvordan klarer mange utlendinger å se så mye lykkeligere ut enn oss nordmenn da? Hvis alt er så håpløst... fatter jeg det bare ikke.
Man kan ikke ta med AAP til utlandet og du har ikke rett på helsehjelp i Sverige med mindre du blir svensk statsborger. For å bli det må du ha bodd og jobbet der i x antall år.

Strømmen i Norge går ikke sakte men har fått inntrykk av at du heller velger å sitte hjemme å kjede deg og klage enn å hoppe opp i båten så strengt talt er det du som bremser deg selv.
Hvordan kjennes forresten overdose ut? Hvilke piller kan drepe deg? Jeg bare vet at jeg ikke kommer til å få noe jobb etter aap. Det blir bare noe dritt som 16-18 åringer driver med mens de sparer opp til studier. Jeg kommer bare til å bli en belastning for samfunnet. Leve på deres skattepenger. Skal ikke jeg bli en belast for samfunnet må jeg heller slite ut meg selv med drittjobber. Til jeg selv blir syk. Så ligger jeg der gammel og er sint på meg selv fordi jeg ikke klarte å bli noe annet en aspergerjenta. Det lå til rette for meg å finne det jeg ville. Men det var jenta inni meg som også skulle ødelegge det. Tilbake til Asperger taper plassen. Det er ikke vits at naturen skal livnære et slik individ som meg. Jeg klarer ikke kose meg med mat. Noen tur et sted. Fordi jeg vet at det bare er det kjedelige som venter. Alt har gått så jævla nedover i siste. Det blir verre og verre. Ønsker går ikke i oppfyllelse men alt negative går i oppfyllelse bare jeg tenker tanken. Jeg gjør INGENTING som folk flest gjør. Hater å sitte i selskap og der mammas venner snakker om hva deres barn på min alder gjør. Utdanner seg, fått jobb i utlandet, fått kjærester.. så sitter mamma det hvis datter også så ut til å endelig få gode planer, men det ble tilbake til noe enda kjipere enn det som var kjipt. Hun hadde fått aspergerdatter og det er vel bare å legge fra seg alle håp om at det noen gang er noe å fortelle.. det ble nav datter. Det er egentlig bedre at jeg ligger under jorden der jeg hører hjemme. I dag har jeg sett på leiligheter, men alt er grått. Hva er vitsen i å flytte? Bli mer ensom, gi familien pause fra meg..:bli påminnet at jeg egentlig ikke har noen. Jeg er sosialt handicapet!! Gidder ikke leve med denne pu hjernen. Jeg må ha Instagram for det er der jeg føler vennene er...selv om de ikke er vennene og nok har glemt meg, minnes jeg på der jeg var og hadde det fint. Men jeg hører til på aspergerplassen så før heller gå alene ute på vinterkveldene og vite at hjernen min er for dum og begrenset til å fortjene noe bra liv. Jeg synes kroppen min fortjene å bli syk. Synd at livsglade mennesker får ME. De er jo til nytte og sprer glede. Jeg får ha frisk kropp. Herregud sånn sløsing. Så syk hjerne jeg har er det bortkasta med frisk kropp. Om jeg ligger syk i senga eller er ute på ting er ingen forskjell.. for jeg må bare lete etter plassen min likevel. Kanskje jeg har funnet den, men så vil jeg ikke akseptere den.
Hvorfor tror du det er så mye bedre for deg i Sverige?

Kan si det sånn at det er mye lettere for deg å få en jobb her i Norge.
I Sverige har man en mye bedre arbeidsmoral uansett hvordan man står på bakken, så arbeidsledigheten rundt lavt kvalifiserte jobber er liten.

At du skal finne noe du trives med der borte er det en minimal sjanse forhold til Norge.
Samme rundt hjelpen din i form av psykolog, terapi dvs sikkert..


Du sier Sverige er mye lenger frem i tid.
Ja det er de rundt IT/startups, men det er ikke noe du kan tenke på da du ikke er kvalifisert pr idag til noe rundt det vil jeg anta..


Igjen sier du at du elsker å flytte til nye steder med ny start?
Ja hva gjør du såfall når du har bodd litt i Sverige? Må flytte igjen å starte på nytt da?


Helt ærlig mann, du får ikke noe bedre plass å starte rundt sykdommen og deg selv en Norges rike!
Ta deg sammen og tenk på alle som vil til Norge og ta din plass!


Finn deg en hobby samtidig jobb med deg selv og nav, før du vet smiler du fra øret til øret kompis!

Eller reis til moria leiren, selg passet ditt og start på nytt der
Sitat av Livsnyter3n Vis innlegg
Hvorfor tror du det er så mye bedre for deg i Sverige?

Kan si det sånn at det er mye lettere for deg å få en jobb her i Norge.
I Sverige har man en mye bedre arbeidsmoral uansett hvordan man står på bakken, så arbeidsledigheten rundt lavt kvalifiserte jobber er liten.

At du skal finne noe du trives med der borte er det en minimal sjanse forhold til Norge.
Samme rundt hjelpen din i form av psykolog, terapi dvs sikkert..


Du sier Sverige er mye lenger frem i tid.
Ja det er de rundt IT/startups, men det er ikke noe du kan tenke på da du ikke er kvalifisert pr idag til noe rundt det vil jeg anta..


Igjen sier du at du elsker å flytte til nye steder med ny start?
Ja hva gjør du såfall når du har bodd litt i Sverige? Må flytte igjen å starte på nytt da?


Helt ærlig mann, du får ikke noe bedre plass å starte rundt sykdommen og deg selv en Norges rike!
Ta deg sammen og tenk på alle som vil til Norge og ta din plass!


Finn deg en hobby samtidig jobb med deg selv og nav, før du vet smiler du fra øret til øret kompis!

Eller reis til moria leiren, selg passet ditt og start på nytt der
Vis hele sitatet...
Det er økonomien som trekker folk til Norge. Det er ikke vår spennende kultur og fine vær.
Sitat av Dreamliner91 Vis innlegg
Det er økonomien som trekker folk til Norge. Det er ikke vår spennende kultur og fine vær.
Vis hele sitatet...
Spørs hvem du spør det.
Ja økonomi er en trygghet, men langt fra alt annet Norge byr på utenfor husets 4 vegger.


Selv en på AAP som egentlig i alle andre land hadde havna på gata, kan ende opp med god jobb og godt liv, kan man be om bedre muligheter??? Nei så slutt å klag. Livet er fullt av skuffelser
Sist endret av Livsnyter3n; 24. oktober 2020 kl. 17:02.
Sitat av Livsnyter3n Vis innlegg
Spørs hvem du spør det.
Ja økonomi er en trygghet, men langt ifra alt annet Norge byr på utenfor husets 4 vegger.


Selv en på AAP som egentlig i alle andre land hadde havna på gata, kan ende opp med god jobb og godt liv, kan man be om bedre muligheter??? Nei så slutt å klag. Livet er fullt av skuffelser
Vis hele sitatet...
Og jeg er lei av at det er BARE det. Det er ikke det for alle altså. Virker som folk har ganske lett for å ta lett på ting. Ser mange muligheter. Men noen av oss er bare født med taperkortene. Hva er vits å glede seg til noe om man bare likevel blir skuffet?
Sitat av Dreamliner91 Vis innlegg
Det er økonomien som trekker folk til Norge. Det er ikke vår spennende kultur og fine vær.
Vis hele sitatet...
Norge er verdens dyreste land så det er ikke økonomien som trekker folk hit. Hvert år registreres over 30 millioner gjestedøgn med turister som ferierer i Norge (Kilde: Statistisk Sentralbyrå) på grunn av den spennende kulturen, flotte naturen, kule mulighetene og aktivitene og gode vær vi har her.

Vi er veldig heldige som bor i et så flott land med så mange muligheter!
Sitat av Mefibon Vis innlegg
Norge er verdens dyreste land så det er ikke økonomien som trekker folk hit. Hvert år registreres over 30 millioner gjestedøgn med turister som ferierer i Norge (Kilde: Statistisk Sentralbyrå) på grunn av den spennende kulturen, flotte naturen, kule mulighetene og aktivitene og gode vær vi har her.

Vi er veldig heldige som bor i et så flott land med så mange muligheter!
Vis hele sitatet...
Ja vel. Men det virker forbudt å like andre land!
Sitat av Dreamliner91 Vis innlegg
Jeg bare vet at jeg ikke kommer til å få noe jobb etter aap. Det blir bare noe dritt som 16-18 åringer driver med mens de sparer opp til studier.
Vis hele sitatet...
I Norge finnes det nesten ikke en eneste drittjobb. De aller aller fleste som jobber full stilling tjener 400 000 ish i året, ca det dobbelte av hva uføre tjener.

Du skriver ofte om asperger. Siden du også nevner jobb så kan jeg foreslå at du bruker litt tid fremover på å bli en flink programmerer. Ta et kurs på skillshare eller linkende plattformer. Asperger + programmering er en kombinasjon mange arbeidsgivere vil betale ekstra for. Fordi mange arbeidsgivere har opplevd at personer med asperger blir ekstremt dyktige på programmering, og kan kode i timesvis uten feil. Verdt å forsøke. Og får du først foten inn døren i en norsk bedrift som utvikler, så er faktisk det en jobb du potensielt kan ta med deg hvor enn du vil i verden. Tenk deg det blir nesten rene luksuslivet om du jobber fra hjemmekontor i feks Tyrkia hos en norsk bedrift og mottar en høy norsk lønn. Da kan du ha lett ha 12 ganger tyrkisk snitt lønn. På 1 måned tjener du like mye som en gjennomsnitts Tyrker gjør på et helt år. Det må vel bli sånn passe langt fra A4 livet du forakter?

Jeg kommer bare til å bli en belastning for samfunnet. Leve på deres skattepenger. Skal ikke jeg bli en belast for samfunnet må jeg heller slite ut meg selv med drittjobber. Til jeg selv blir syk. Så ligger jeg der gammel og er sint på meg selv fordi jeg ikke klarte å bli noe annet en aspergerjenta. Det lå til rette for meg å finne det jeg ville. Men det var jenta inni meg som også skulle ødelegge det. Tilbake til Asperger taper plassen. Det er ikke vits at naturen skal livnære et slik individ som meg. Jeg klarer ikke kose meg med mat. Noen tur et sted. Fordi jeg vet at det bare er det kjedelige som venter. Alt har gått så jævla nedover i siste.
Vis hele sitatet...
Ja om du ikke endrer på noe, så blir det kanskje akkurat slik. Men heldigvis så har jo vi mennesker evnen til å endre oss. Selv om endringene kan ta litt tid, eller kreve både hjelp og bistand så klarer mange å endre seg og skape muligheter for en bedre fremtid.

Kan du ikke forsøke å starte med å programmere da? Kanskje er det kjedelig, men kanskje kan du klare å hente opp asperger superkreftene og programmere feilfritt og med en enorm laserfokus? Gi det et forsøk. Da gjør du noe aktivt for å skape de mulighetene du ønsker. Nesten ingen i hele verden får ting tilrettelagt i hendene. Vi må alle krige og kjempe for hver minste ting. Tror det er slik for deg også. Så finn din indre kriger og gå til kamp mot alt det kjedelige og all forutsigbarhet. Bli en som kan leve det livet du ønsker å leve. Skaff deg den kunnskapen som kreves for at du kan ta med jobben din i en carry on koffert på et fly og reise hvor som helst i verden mens du jobber og tjener gode penger.


Det blir verre og verre. Ønsker går ikke i oppfyllelse men alt negative går i oppfyllelse bare jeg tenker tanken. Jeg gjør INGENTING som folk flest gjør. Hater å sitte i selskap og der mammas venner snakker om hva deres barn på min alder gjør. Utdanner seg, fått jobb i utlandet, fått kjærester.. så sitter mamma det hvis datter også så ut til å endelig få gode planer, men det ble tilbake til noe enda kjipere enn det som var kjipt. Hun hadde fått aspergerdatter og det er vel bare å legge fra seg alle håp om at det noen gang er noe å fortelle.. det ble nav datter. Det er egentlig bedre at jeg ligger under jorden der jeg hører hjemme. I dag har jeg sett på leiligheter, men alt er grått. Hva er vitsen i å flytte? Bli mer ensom, gi familien pause fra meg..:bli påminnet at jeg egentlig ikke har noen. Jeg er sosialt handicapet!! Gidder ikke leve med denne pu hjernen. Jeg må ha Instagram for det er der jeg føler vennene er...selv om de ikke er vennene og nok har glemt meg, minnes jeg på der jeg var og hadde det fint. Men jeg hører til på aspergerplassen så før heller gå alene ute på vinterkveldene og vite at hjernen min er for dum og begrenset til å fortjene noe bra liv. Jeg synes kroppen min fortjene å bli syk. Synd at livsglade mennesker får ME. De er jo til nytte og sprer glede. Jeg får ha frisk kropp. Herregud sånn sløsing. Så syk hjerne jeg har er det bortkasta med frisk kropp. Om jeg ligger syk i senga eller er ute på ting er ingen forskjell.. for jeg må bare lete etter plassen min likevel. Kanskje jeg har funnet den, men så vil jeg ikke akseptere den.
Vis hele sitatet...

Hva har du gjort for at livet skal endre seg til noe bedre, si den siste måneden, det siste halvåret eller det siste året? Har du aktivt gjort grep for at du skal få det livet du ønsker? Eller forveksler du kanskje det du ønsker deg med dagdrømmer?

Dagdrømmer er hyggelig nok feks om en venter på bussen. Men en dagdrøm det blir aldri noe av. I en dagdrøm er alt mulig. Absolutt alt. I den virkelig verden vil det bli noen begrensninger, men enormt mye er fortsatt mulig. Om en er villig til å jobbe hardt for å nå målet. Alt det du drømmer om, reise, flyttet utlands, leve et spennende liv. Hvilke valg og hvilken innsats har du lagt ned for å få til den drømmen?

Om du bare drømmer og ikke jobber for å skape drømmen, da er alt bare teater or sirkus og da blir det aldri noe av det. Men om du hver dag gjør noe for å nå målet ditt så vil du hver dag komme tettere på målet. Og i morgen er du kommet lengre enn i dag.

Kanskje kan du oppsøke en coach? Eller søke på motivasjonsvidoer, coaching videoer etc og legge en plan for hvordan du skal komme dit at du kan leve det livet du ønsker? Jeg foreslo programmering, fordi jeg vet det er et felt der asperger er positivt. Du har kanskje noen egne tanker om hva du vil gjøre eller hvordan du skal få friheten til å reise ut i verden?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Mefibon Vis innlegg
Man kan ikke ta med AAP til utlandet og du har ikke rett på helsehjelp i Sverige med mindre du blir svensk statsborger. For å bli det må du ha bodd og jobbet der i x antall år.
Vis hele sitatet...
Det er feil. Du kan ta med AAP utanlands, om du greier å gjennomføre aktivitetane NAV har lagt opp til. Det skriv NAV på sine eigne nettsider, som eg lenka til over. I praksis kan det vere vanskeleg, på grunn av aktivitetskravet, men juridisk er det altså åpent for det.

Viare gir schengen-avtalen og den nordiske passunionen svært stor reise- og busettjingsfridom i Norden. Det å flytte til Sverige er altså relativt uproblematisk. Eg vil tippe det omfattar trygdeordninger.
Ser du negativt på livet, er du garantert at livet blir trist og kjedelig.

Så du er ikke god på gamle ordtak? Strømmen går fra Sverige til Norge. Motsatt vei er det MOT strømmen.
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg

Så du er ikke god på gamle ordtak? Strømmen går fra Sverige til Norge. Motsatt vei er det MOT strømmen.
Vis hele sitatet...
Dobbelt bunn i den opprinnelige kommentaren ts reagerte på. For det er som du sier, pluss at jeg tror det også er et eventyr eller barnefortelling eller noe slikt?

Ts, det var neppe ment som kritikk.

Og nei, det er ikke noe galt å ønske å bo i andre land. Om det nå er Sverige, Spania eller Tyrkia.
Jeg skjønner meg ikke på programmering. Har en venn som driver med koding .. men de sitter da og skriver koder. Jeg fatter og begriper ikke hva det er
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Trur mange hadde blitt oppriktig glad på dine vegne hvis du fortalte om de aktive grepene du tar for å forbedre ditt eget liv, dreamliner?

Du er jo tydeligvis i stand til å skrive og lese mye på data, så krefter har du jo?
Sist endret av meaculpaUIO; 24. oktober 2020 kl. 18:04.
Sitat av Dreamliner91 Vis innlegg
Jeg skjønner meg ikke på programmering. Har en venn som driver med koding .. men de sitter da og skriver koder. Jeg fatter og begriper ikke hva det er
Vis hele sitatet...
Nei det er jo ofte slik meg ting en ikke kan noe om, at en en ikke forstår noe av det. Men det er hjelp å få. Du kan feks lage en tråd her på forumet, og be om tips på hva du bør starte med. Hvor det er gode eksempler og og oppgaver som du kan løse også er du igang.
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Trur mange hadde blitt oppriktig glad på dine vegne hvis du fortalte om de aktive grepene du tar for å forbedre ditt eget liv, dreamliner?

Du er jo tydeligvis i stand til å skrive og lese mye på data, så krefter har du jo?
Vis hele sitatet...
Er i kontakt med nav, så aap settes i verk snart. Men jeg har ingen peiling, har aldri før gjort dette. Jeg skal til legen på mandag for å snakke om medisinen. Nå har jeg 1 pille igjen av Bupropion Teva. Så blir 1 dag uten.
Klimafiendtlig troll
TS: Kanskje ta en telefon til 116 123? Alle disse innleggene dine skrevet i desperasjon gir mange svar fra folk som ønsker å hjelpe deg.

Når du får _ekstremt_ mange gode, velmenende råd og du tilsynelatende ikke vurderer de engang, så må du snart snakke med helsevesenet. Omstille deg litt, endre på ting. Ikke flytte til Sverige fordi de var kjapt ute med vegansk melk?

Hvis du har følt deg fremmedgjort i Oslo vil Stockholm være brutalt. Dessuten tviler jeg sterkt på at du har "runda" Oslo, byer er ikke som TV-spill.

Wellbutrin tror jeg ikke er en medisin som gir deg noe mer enn hypomani og indre uro.
Sist endret av Taert; 24. oktober 2020 kl. 18:27.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Dreamliner91 Vis innlegg
Jeg skjønner meg ikke på programmering. Har en venn som driver med koding .. men de sitter da og skriver koder. Jeg fatter og begriper ikke hva det er
Vis hele sitatet...
Nei, altså...

Kvifor i alle dager skulle du det, om du aldri har forsøkt? Det virker som du avskriver ting du ikkje har kjennskap til, fordi det framstår som uoverkommeleg.

Med den innstillinga forstår eg for all del at ting er svart. Men då bør du prøve å ta tak i den innstillinga, gjerne med hjelp frå psykolog, framfor å anta at det å flytte til eit land der du ikkje ein gong kjenner systemet eller veit kva dei ulike etatane heiter, magisk vil løyse alle problem.

Norsk byråkrati er gjerne problematisk å navigere til tider. Men fordelen er at det er på morsmålet ditt, og du har om ikkje anna ein overfladisk forståelse av kva dei ulike instansane gjer.
Har laget en tråd til deg ts, kanskje kommer det noen gode tips der etterhvert? Er en tråd om hvordan en som ønsker å kode skal gå fram for å få nødvendig kunnskap om emnet på egenhånd.

https://freak.no/forum/showthread.ph...89#post3640289
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Har laget en tråd til deg ts, kanskje kommer det noen gode tips der etterhvert? Er en tråd om hvordan en som ønsker å kode skal gå fram for å få nødvendig kunnskap om emnet på egenhånd.

https://freak.no/forum/showthread.ph...89#post3640289
Vis hele sitatet...
Takker)