Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1262
Anonym bruker
"Vettskremt Jette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er det bare jeg som blir helt kake av å drikke kratom og røyke?

Virker som et godt alternativ for folk som ønsker å kutte ned pillebruk og/eller opiatbruk.

Mvh
Anonym bruker
"Vanskelig Rødspette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
du er nok ikke alene,jeg blir fin i formen selv
Anonym bruker
"Opptatt Mus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Cannabis og kratom er en av de fineste og mest synergetiske kombinasjonene jeg vet om. Jeg har hørt Kava skal være enda bedre å blande med kratom, men det er så vanskelig å få tak i.

Jeg har åresvis er faring med kratom uten å bli fysisk avhengig av det. Men jeg bruker det maks en til to ganger i uken med mest mulig dagers mellomrom. Jeg vil utvilsomt si at det på alle måter er hundre ganger bedre en Benzo. Men det bør og brukes med forsiktighet å respekt. For min del er det et sundt og godt alternativ til helgefylla. SÅ lørdagen eller søndagen er kratom dager. Resten av uken holder jeg meg borte fra det.
Anonym bruker
"Vettskremt Jette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Cannabis og kratom er en av de fineste og mest synergetiske kombinasjonene jeg vet om. Jeg har hørt Kava skal være enda bedre å blande med kratom, men det er så vanskelig å få tak i.

Jeg har åresvis er faring med kratom uten å bli fysisk avhengig av det. Men jeg bruker det maks en til to ganger i uken med mest mulig dagers mellomrom. Jeg vil utvilsomt si at det på alle måter er hundre ganger bedre en Benzo. Men det bør og brukes med forsiktighet å respekt. For min del er det et sundt og godt alternativ til helgefylla. SÅ lørdagen eller søndagen er kratom dager. Resten av uken holder jeg meg borte fra det.
Vis hele sitatet...
Jeg bruker kun kratom 1-2 ganger per 2-3 måned kanskje. Det smaker så forferdelig vondt at det er såvidt jeg klarer det engang. Syntes effekten kan bli litt vel tung og. Men er så aldeles en fin kombinasjon en sjelden gang!
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg bruker kun kratom 1-2 ganger per 2-3 måned kanskje. Det smaker så forferdelig vondt at det er såvidt jeg klarer det engang. Syntes effekten kan bli litt vel tung og. Men er så aldeles en fin kombinasjon en sjelden gang!
Vis hele sitatet...
Hvorfor bruker du ikke kapsler? Kan svelges hele så slipper du smaken
Anonym bruker
"Opptatt Mus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg bruker kun kratom 1-2 ganger per 2-3 måned kanskje. Det smaker så forferdelig vondt at det er såvidt jeg klarer det engang. Syntes effekten kan bli litt vel tung og. Men er så aldeles en fin kombinasjon en sjelden gang!
Vis hele sitatet...
Kratom smaker best når det er fersk. Bitterstoffene kommer frem om den blir liggende for lenge. Så mitt tips er å ta frem det du kan tenke deg du kommer til å innta de neste mnd, og fryse resten.

Personlig er jeg vandt med smaken, det er bare å holde seg for nesen og bruke tørr metoden. En toppet te-skje rett i munnen og skylle fort ned med vann i det man holder seg for nesten.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Noen som har noe å si om "rød" kratom ofte solgt som "Red Dragon", "red wizard"
Anonym bruker
"Vettskremt Jette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Expialidocious Vis innlegg
Hvorfor bruker du ikke kapsler? Kan svelges hele så slipper du smaken
Vis hele sitatet...
De få gangene kratom brukes doserer jeg 10 gram. Med de kapslene jeg har liggende går det ikke stort oppi. Har ikke funnet det nødvendig å kjøpe inn egentlig.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
De få gangene kratom brukes doserer jeg 10 gram. Med de kapslene jeg har liggende går det ikke stort oppi. Har ikke funnet det nødvendig å kjøpe inn egentlig.
Vis hele sitatet...
I Satan mann.. har bare prøvd det en gang men tok to eller tre halvgrams kapsler og fikk en fin liten buzz av det. Må du virkelig opp i så store doser for å få noe ut av det?
Anonym bruker
"Vettskremt Jette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Expialidocious Vis innlegg
I Satan mann.. har bare prøvd det en gang men tok to eller tre halvgrams kapsler og fikk en fin liten buzz av det. Må du virkelig opp i så store doser for å få noe ut av det?
Vis hele sitatet...
Ja, det er litt merkelig. Første gangene jeg prøvde det testet jeg det ut helt alene, kjente ingenting før 5 gram.

5 til 7 gram gjør meg energifull mens 7+ gir meg mer en sånn "kake" følelse. Mulig jeg kunne testet og brukt en del mindre doseringer, men i og med at det smaker værre jo tynnere viskositet og i og med at jeg bruker det så sjeldent så har jeg bare ikke brydd meg med det.

Nå blander jeg 7-10 gram med en rev å koser meg ivei
Anonym bruker
"Vettskremt Jette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Men da føles det ut som at jeg har blandet opiater med en liten dose mdma og da. Klør overalt, gnisser tenner og er rett og slett nokså fjern.
Kjente en varm og god følelse bre seg over kroppen ca halvtime/time etter inntak her. Ikke noe wow men behagelig. Jeg drakk øl den kvelden og, men kjente at kratomen var noe annet som kom i tillegg til brisen følelsen.

Var interessant ja, men weed er mer greia mi.
Sist endret av Expialidocious; 13. august 2023 kl. 20:00.
Anonym bruker
"Tom Hippogriff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Må si jeg ble skuffa over kratom. Kanskje det var typen jeg skaffet (grønn), som en mild opiatrus med mye mer bivirkninger enn vanlige opiater. Klamme hender, forstoppelse, ble sur. Begynte forsiktig med 2-3 gram og gulpa i meg 30 gram fordelt på en lang kveld totalt.
Min favoritt er hvit kratom og alkohol, men tviler på at det er spesielt bra for kroppen, så skal ta en pause fra begge deler nå snart.

Kratom et digg, men toleranse inntreffer utrolig raskt og nedturen kan være litt slitsom når man må opp i dose. For min del kommer toleransen tilbake etter noen dagers bruk, uansett hvor lange pauser jeg tar. Har lest at agmatine skal hjelpe, men ikke fått prøvd det enda.

Har av en eller annen grunn fått helt avsmak på røykings på mine gamle dager, men kanskje kombinert med kratom er greia for meg også. Skal prøves.
Anonym bruker
"Opptatt Mus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Når man tar kratom anbefaler jeg på det sterkeste at man tar det på tom mage. Da tar kroppen opp alt i konsentrert mengde i blodet og rushet blir mye sterkere når det siger på.

Den beste følelsen jeg vet er f.eks søndags morgen når jeg våkner med uro i kroppen. Så kaster jeg i meg en god spiseskje med topp. Den følelsen er helt enorm. Når jeg re-doserer utover dagen passer jeg og på å ikke ha spist på mest mulig timer.

Jeg tror mange ikke forstår helt det med at det er store fordeler å ta kratom på tom mage. Min personlige favoritt kratom er røde-kratom typer, som skal ha mest sedativ effekt. Men det varierer veldig fra de forskjellige strainsa. F.eks er en Red borneo fra en produsent langt mindre potent en fra en annen produsent.
Anonym bruker
"Vettskremt Jette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Expialidocious Vis innlegg
Kjente en varm og god følelse bre seg over kroppen ca halvtime/time etter inntak her. Ikke noe wow men behagelig. Jeg drakk øl den kvelden og, men kjente at kratomen var noe annet som kom i tillegg til brisen følelsen.

Var interessant ja, men weed er mer greia mi.
Vis hele sitatet...
Jeg drikker generelt lite. Kun en øl eller to iblant, sjelden fler. Vaper cannabis/hasj (foretrekker vape fremfor mekk med tobakk) daglig til ettermiddags/kvelds. Alright følelse med noe kratom, men syntes nesten at det blir litt mye når jeg først får effekt. Ikke noe dagligdags iværtfall.
Anonym bruker
"Tom Hippogriff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Dersom man er disponert for avhengighet, generelt forsiktig eller uerfaren kan kratom sikkert fungere greit nok som et svakt rusmiddel. Hvis man allerede har et ryddig forhold til opiater og annet gøy er det fryktelig lite imponerende, kanskje utenom ved avvenning, hvor det kan være nyttig for å ta brodden av de verste opiatabstinensene. Poenget mitt er at det er svakt og utrolig komplekst med masse forskjellige strains og virkestoff. Foretrekker heller kodein, opium osv. for da vet jeg hva jeg får, men kan ikke anbefale det til fremmede pga. avhengighetspotensial. Poenget er at det blir litt det samme med kratom, har sett en god del folk bli hekta på dette også, gjerne med argumenter som at det er "naturlig", noen påstår det er sunt uten at det foreligger NOE relevant forskning som underbygger dette. Uforutsigbart og ekkelt hvordan effekten varierer mellom både personer og forskjellige typer. Meh, 2/10 rusmiddel imho.
Anonym bruker
"Opptatt Mus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Dersom man er disponert for avhengighet, generelt forsiktig eller uerfaren kan kratom sikkert fungere greit nok som et svakt rusmiddel. Hvis man allerede har et ryddig forhold til opiater og annet gøy er det fryktelig lite imponerende, kanskje utenom ved avvenning, hvor det kan være nyttig for å ta brodden av de verste opiatabstinensene. Poenget mitt er at det er svakt og utrolig komplekst med masse forskjellige strains og virkestoff. Foretrekker heller kodein, opium osv. for da vet jeg hva jeg får, men kan ikke anbefale det til fremmede pga. avhengighetspotensial. Poenget er at det blir litt det samme med kratom, har sett en god del folk bli hekta på dette også, gjerne med argumenter som at det er "naturlig", noen påstår det er sunt uten at det foreligger NOE relevant forskning som underbygger dette. Uforutsigbart og ekkelt hvordan effekten varierer mellom både personer og forskjellige typer. Meh, 2/10 rusmiddel imho.
Vis hele sitatet...


Ja, det er lite tvil om at kratom kan være veldig avhengighetskapende. Jeg vet ikke hvofor, men på mange floraer anbefaler "de vise" 3 dager mellom hver dosering. Men etter mange års bruk antar jeg at den "regelen" har hindret meg for å bli hektet.


Det er ellers hver sin smak når det kommer til rusmidler. Selv foretrekker jeg kratom fremfor heroin og andre opiater om man kan trekke en sammenligning. Men det er og fordi kratom er et bra preparat når man har smerter i kroppen.