Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1063
Hei,

Jeg lurer på om det er verdt å vente på 7000-serien til AMD? Har hørt de skal gå fra 40nm til 28nm (dvs. ca doble ytelse/pris forholdet), noe som skjer hvert 2.-3. år... Burde jeg vente på det eller gå for et GTX 570 med en gang?

Mvh,
pyth0n
Om det er verdt å vente på er egentlig noe burde vurdere selv..

Hvilket kort har du nå?
Har du problemer med å spille de spillene du vil spille?
Spiller du spill som krever et kraftig skjermkort?
Trådstarter
Jeg har ikke PC enda... vil gjerne få mest for pengene med et budsjett på ca 2-3k.
2-3k for hele PC'en?

En 570 koster ~2000 alene
Har selv prøvd å sette sammen en lavbusdsjett PC, da for 5-6k, men fant ut at jeg heller ville legge i litt ekstra for å få kvalitet og oppgraderingsmuligheter. Skal du ha noe særlig av en gaming PC må du nok litt over 2-3 tusen..
Trådstarter
Mente altså 2-3k på grafikkort, hehe.. totalt budsjett er ca 10k.
Aha.

Det er spørsmålet heller om du er villig til å vente? :P

Ja, de kortene vil nok være mye bedre enn de som er ute nå. IIRC så ble det sagt av AMD at toppkortene i 7000-serien ville ha samme ytelse som dual-GPU løsingene(crossfire) til 6000-serien.
De sa dessverre ingenting om hvilke kort det gjaldt. De kunne ha tenkt på 6850 for alt vi vet.

Det er heller ingen release date såvidt jeg vet.

Har hørt noe om Q4 2011

Edit:
Kilde
Sist endret av Zaim; 22. juni 2011 kl. 17:37.
Trådstarter
Har hørt det er totalt waste å kjøpe PC nå mtp. LGA-2011, 7000 serien og DDR4 minne. Noen andre meninger?
Sitat av pyth0n Vis innlegg
Har hørt det er totalt waste å kjøpe PC nå mtp. LGA-2011, 7000 serien og DDR4 minne. Noen andre meninger?
Vis hele sitatet...
..hva?

*titegn*
Trådstarter
LGA-2011 sokkelen (trolig Q4 2011) skal etter ryktene støtte DDR4-minne. Så er det jo 7000 serien til AMD som skal gå ned til 28nm..