Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  42 5183
Hei, Har nå spillt meg lei av di fleste spill og har endt opp med "upgrade" spill på kongregate..

Har litt lyst å spille et spill der man er veldig inne på "upgrade" delen.. Som f.eks i Hearts of Iron 3.. Bare noe i RTS, FPS eller RPG sjanger..


Liker å jobbe meg opp mot ting og spesiellt oppgraderinger og slikt.. Tenker da ikke på å finne armor og våpen som er +00.1% bedre en det forrige men mere som i direkte oppgraderinger med penger/science/points/xp etc..

Har noen anbefalinger?


Spill jeg har spilt mere en bare et par timer

Gmod - TTT
Arma 2 (Leke med editoren)
Anno 2070 (Var ikke helt fornøyd med denne)
Evil Genius (Elsker slike spill)
Dungeon Keeper serien ( -"- )
Borderlands 1 og 2
C&C Red Alert 2
C&C Generals ZH
CSS
The Dead Linger
Minecraft (Tekkit)
Terraria
Skyrim
Fallout 3
Fable
Far Cry 3
FTL
Galactic Arms Race
Gunpoint
Half Minute Hero: Super Mega Neo Climax Ultimate Boy
Kerbel Speiz Pregrem
Killing Floor
L4D
L4D2
Mirror's Edge
Planteray Annaihilation
Portal
Prison Architect
Rogue Legacy
S.T.A.L.K.E.R Serien
Saints Row serien
Spacebase DF-9
TF2
Tropico serien.
X Serien
EVE Online
WoW
RuneScape
Tibia
Flyff


Disse kommer jeg på akkurat nå..

Evtl et RPG spill likt FF til PC ?
XRebirth kommer den 15. november, ser du har spilt fra X-serien og EVE Online. XRebirth ser utrolig bra ut.
ArmA 3 er også mye bedre enn 2ern.
Sist endret av Xernox; 12. november 2013 kl. 12:03.
Starcraft 2
Arma 3 og spill wasteland ? er ikke så lett og få tak i de beste der om du går lone wolf
Har du sett på Total War serien? kan kanskje være noe for deg. har blitt hekta på det selv
Carrots for Fun!
darkslayer322's Avatar
Trådstarter
Har sett på X Rebirth og gleder meg til å prøve det. Men har dotte litt ut av X serien.

Har aldri prøvd starcraft 2 ettersom jeg er redd jeg kommer til å synes det er veldig dårlig. Har spilt en del Starcraft..

Derfor eneste C&C spillene er Generals og RA2

Har ikke fått prøvd Arma 3 enda.

Har sett på total war men aldri prøvd det.. Hørt at Rome 2 skal være dritbra.
RUST, spill alene eller med venner. det er inspirert av minecraft og dayz og det har medført et PvP spill helt utenom det vanlige. det har blitt mange timer med frustrasjon og seier for meg og mine venner.
spillet er bare i alpha men er allerede god på vei.
PAYDAY 2, du og tre andre skal gjøre et bankheist. det ligner litt på L4D bare forskjellen er at du dreper hele den amrikanske politi armeen. stjeler en veske? ingen problem la oss sende FBI, SWAT og CSI for å sjekke saken
andre forslag til spill jeg har funnet interesange Starcraft 2 og leage of leaguend.
Sitat av darkslayer322 Vis innlegg
Har sett på total war men aldri prøvd det.. Hørt at Rome 2 skal være dritbra.
Vis hele sitatet...
Hvem har du hørt det fra? Har man spilt Total War før så liker man ikke Rome 2. Jeg har over 500 timer totalt i TW serien (Rome, M2, Empire, Napoleon, Shogun 2 og Rome 2).
Rome 2 er en utrolig dårlig oppfølger.
Har selv de siste 3 mnd spilt gjennom alle spillene, til Rome 2. sitter og holder kontroll på ca halve mappet for øyeblikket selv

Sitat av Xernox Vis innlegg
Hvem har du hørt det fra? Har man spilt Total War før så liker man ikke Rome 2. Jeg har over 500 timer totalt i TW serien (Rome, M2, Empire, Napoleon, Shogun 2 og Rome 2).
Rome 2 er en utrolig dårlig oppfølger.
Vis hele sitatet...
Synes det er ett bra spill, men som du sier en dårlig oppfølger. Viss man ikke har spilt alle de andre. så er det et bra spill. liker ikke at de kuttet ut mye av det de hadde gjort sykt bra i Shogun 2 da...
Sitat av COokiez Vis innlegg
Synes det er ett bra spill, men som du sier en dårlig oppfølger. Viss man ikke har spilt alle de andre. så er det et bra spill. liker ikke at de kuttet ut mye av det de hadde gjort sykt bra i Shogun 2 da...
Vis hele sitatet...
Ikke bare har de kuttet features, men den er utrolig dårlig optimalisert og AI (spesielt siege) er sykt dårlig, dårligere enn forgjengerne.
Generaler dør sykt fort pga 1 års turns, agenter er OP til himmels, politikksystemet har absolutt ingen innvirkning bortsett fra civil war, som kommer selv om du har mest støtte.

Jeg spiller heller Third Age War, LOTR mod til Medieval 2.
Lotro! (Lord of The Rings Online) er ikke så veldig mange som spiller det, men jeg synes ihvertfall det er gøy. Tar sin tid å komme til lvl 85, mange ting å jobbe seg fram mot og som tar litt tid. MMORPG, vet ikke helt om det er det du er ute etter men men.
Carrots for Fun!
darkslayer322's Avatar
Trådstarter
Nå som dere frisker opp minnet mitt så har jeg spilt noe "ninja/samurai" spill for lenge siden på PS2 eller PS1.. Man sprang rundt på føtter, hester eller elefanter og det var storkrig på gang. Kan dette ha vært et TW spill?

Har spilt meg ganske lei av DOTA 2, LoL, HoN etc.. :/

LOTRO kom jeg aldri ordentlig i gang med selvom jeg spilte med min gamle AA1 og AA2 clan.

Hvis dere skulle anbefale et spill i TW serien utenom Rome 2. Hva ville det vært?


Kan prøve Rust, Ser det er facepunch som lager det. Burde bli bra
Kanskje World of Tanks kan være noe for deg?
Don't starve er et kult survival/upgrade spill
Carrots for Fun!
darkslayer322's Avatar
Trådstarter
Synes Don't Starve hadde et greit konsept og var artig i en periode på noen timer.. Men gikk lei og føler enda ikke for å plukke det opp igjenn..


Har kommet meg ganske langt på WoT (Tier 7 og 8 tanks) men de jeg spilte med sluttet og jeg følte ikke for å spille alene..

Dæven kor kræsn æ sku være på spill i d siste o.O
Det desidert beste spillet i TW serien er etter min mening Shogun 2

Men selv så anbefaler jeg Rome 2 som jeg sitter med nå, elsker det spillet også.
Sist endret av COokiez; 12. november 2013 kl. 15:44.
Civilization 5? Tur basert strategi der du velger en sivilisasjon som f.eks romerriket, gamle egypt, djengis khan's rike. Du styrer hvilke rettninger sivilisasjonen din skal gå, fra oldtiden 4000 BC frem til idag og inn i fremtiden. Religion, teknologi, handel, "world congress". Mange timers moro hvis du liker strategi. Er også mye bra mods på steam workshop, A Mod of Ice and Fire, der du kan være ett av husene i Westeros og kjempe for the iron throne.

Må dog ha alle expansions for å få alt det jeg nevner her, Gods and Kings og Brave New World.
The Man In Black
Dovregubben's Avatar
Third Age: Total War
Kampen om Midgard
Stronghold Crusader
Age of Empires 2
American Conquest: Fight Back
Anno 1404
Warcraft 3
Civilization V
7 Days to Die
Project Zomboid
State of Decay
Rust
Det er de beste survival og strategispilla jeg kom på nå, jeg anbefaler deg å spille The Wolf Among Us også.
Sist endret av Dovregubben; 12. november 2013 kl. 16:13.
som gullspiller i både SC2 og LoL så ser jeg ikke hvorfor de spillene er kjedelig.

det jeg ser i venne mengden er de de som gjør det dårligst som faller av etter hvert og leiter etter nye spill.

som et RTS spill utenom de som allerede er nevnt flere ganger så kan jeg kanskje foreslå company of hero, selv synes

jeg ikke det var nok spenning i det. men noen andre av mine venner synes det er veldig bra.


(war thunder, fly ditt eget fly og skyt ned fienden.)
Sitat av darkslayer322 Vis innlegg
N
Hvis dere skulle anbefale et spill i TW serien utenom Rome 2. Hva ville det vært?
Vis hele sitatet...
Kommer egentlig an på hvilken periode du liker. Jeg synes Empire kunne blitt et flott spill men fullt av bugs. Napoleon er en bedre versjon av Empire, men det er bare Europa så ødelegger litt for min del.

Den jeg vil kåre til den beste er Medieval 2, selv om den er ganske utdatert på grafikk så vinner den på gameplay. Det er mye du kan gjøre (du har familietre, crusader, excomm osv.)
Og du har mange flotte mods. Stainless Steels og Third Age War er de to største overhauls moddene. Liker du Ringenes Herre må du nesten sjekke ut Third Age War (den begynner å bli litt utdatert, men se på sub-mod forumet der er det mods som fortsatt jobbes med.)
Sist endret av Xernox; 12. november 2013 kl. 19:48.
Sjekk ut Neverwinter
Jeg syns du skal gi star craft 2 et go, jeg er blitt hekta hvertfall ^^
jeg veit ikke hva du mener med "upgrade" spill, men sins of a solar empire, civilization serien, fallout 2 og heroes of might and magic bl.a. har progressive elementer ved at du konstant oppgraderer ting hele tia mens du speller
Wesley Snipes, bitch
Snipes's Avatar
Om du liker Hearts of Iron 3, kan du sjekke ut noen av Paradox sine andre strategispill-titler, sånn som Europa Universalis 4 eller Victoria 2.
COMPANY OF HEROES! 1, IKKE 2!

Total War
Sist endret av Tøffetom; 13. november 2013 kl. 07:03.
World of Warcraft
Totalt annerledes enn noe annet du har spilt før:

EVE Online er et space-MMO med helt fri økonomi, alt er pvp og du kan bli universets hersker/pirat/hva enn du vil.
Sitat av flexd Vis innlegg
Totalt annerledes enn noe annet du har spilt før:

EVE Online er et space-MMO med helt fri økonomi, alt er pvp og du kan bli universets hersker/pirat/hva enn du vil.
Vis hele sitatet...
Han skrev EVE i førsteposten
Guild Wars 2 er verdt å teste
bioshock infinitie, litt kort men jeg elsket det
batman arkham city, eventuelt orgins men spillene er dønn like.
walking dead, artig hvis du liker sjangeren
civ V, spilte dette masse best med venner..
metro last light hvis du liker oppgraderinger, merk at det ikke er så veldig mange men det er nok
Din bønn har blitt hørt, så her er forslaget mitt:

Empire Earth 1

Da jeg så at du var ute etter et nytt spill, tolket jeg det slik at du ville ha noe utenom det vanlige, ikke 2013.
Empire Earth 1 med tilleggspakken The Art of Conquest har permanent oppholdstillatelse på min disk.
EE 2 og 3 anser jeg som ren søppel, siden de radikalt endret spillereglene.

Du er også veldig glad i følelsen av progress... Å kaste penger på noe for å sitte igjen med noe som gir deg "et edge".
Det kan være ting som å få sin sivilisasjon inn i neste epoke, øke sprengradius på bomber, rekkevidde, skade, fart, flytid og mer kombinert med alt fra steinkastere til atombombeubåter.
I starten av spillet får hver sivilisasjon et sett med poeng som de kan bruke for å skreddersy sin spillestil, som har litt mer spesielle egenskaper som feks å doble hitpoints på mur/tårn, ekstra population capacity, raskere farming osv.

Jepp, jeg nevnte "pop cap". Husker jeg riktig så er det 2000 units delt på antall spillere. Grunnen til at jeg ikke husker, er fordi spillet har løst det på en genial måte og er ikke så viktig. Man kan bygge fort (som i fangene på fortet, ikke fort som i raskt), og lagre units der til en fin regnversdag.
Eneste gangene jeg har slitt med dette, er når jeg skal gjøre syko angrepsbølge.

Stabiliteten er også et stort pluss i dette spillet. Til dere som er kjent med alle C&C-spillenes "out of sync/mismatch" vet jeg at dette høres fristende ut.
Fyr opp det største kartet, ta med 7 ekstra venner(eller mer), spillet gir faen, det skjærer seg ikke.
Kombinert med enkel autosave, så blir ikke 2-dagers øktet ikke tapt når en klums kommer borti strøm etc.
Spillet kan enkelt planlegges til å vare bare noen minutter (hvorfor noen vil dette, vet jeg ikke) til kanskje en uke.
Selv favoriserer jeg en økt som varer max en natt.

Spillet har en fantastisk håndtering der spillerne kan alliere seg, dele "vision", dele penger på løpende fot.
Så med mindre noen har vært en forpult drittsekk, så koker alltid spillet ned til der alle spillerne har dannet to allianser.
Og alt ender opp i noe man kan kalle en nydelig seier/et nydelig tap.

Jeg har desverre ingen bildemateriell/filmer, men jeg tror de enkelt kan finnes i google images/youtube.
Sist endret av Rolsen Royce; 13. november 2013 kl. 11:24.
altså, det er ikke pc spill, men pandemic.inc til smartphone er sjeft, kan utvikle dna etterhvert som du klarer utfordringene. veldig strategisk passe tidkrevende og relativt variert til mobilspill å være.
Carrots for Fun!
darkslayer322's Avatar
Trådstarter
Empire Earth e overst på lista nå.. Husker det spillet fra jeg var mindre og så at broren min spilte det.. Har aldri fått prøvd det selv.

GW2 Har jeg spilt noe.. men fikk aldri satt meg inn i det.

Pandemic er meh.. Har spilt det en del på telefon

Bioshock serien er completed ;D

Batman akraham city har jeg prøvd likte det ikke så bra.

Walking Dead EP.1 er prøvd å synes det var litt meh :/

Civ V glømte jeg på listen.. Det har jeg mange timer på. Samme med Civ IV

Metro Last Light har jeg ikke prøvd. men 2033 er spilt en del

Har sett på europa universalis og det er på listen over spill jeg kommer til å prøve senere ^^
Du burde prøve Alan Wake.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Sitat av Rolsen Royce Vis innlegg
*snip* EE 1
Vis hele sitatet...
Jeg spilte bra mange timer AOE 1 Gold Pack eller hva de kalte den. Etterhvert ervervet jeg meg EE2. Jeg har hatt bra mange timer med moro med begge to.

Jeg har ikke spilt EE1 siden jeg tenkte det var likt AOE1, men utifra din review høres det bra ut

EE2: når du lar tidsalderen være låst til modern age I og II så synes jeg å huske at det var sinnsykt bra.
Må lete litt for å finne "voksne" spill. Har selv fryktelig lyst på wasteland 2. Men har en alt for gammel pc.
Carrots for Fun!
darkslayer322's Avatar
Trådstarter
Har satt meg ned med EE2 for øyeblikket siden jeg ikke fant EE1.. Synes det var veldig artig.. Har ofte plagdes med å prøve "nye" spill når de er av eldre generasjon uten å ha spilt de før å få en nostalgifølelse.. men dette var herlig
har selv ikke prøvd EE1, men har vært svært fornøyd av EE2.
føler det er et så annerledes strategi spill forfra alt jeg har spilt. selv om det er en del artige ting med at huleboere kan overmanne en tank og man lærer å lage AA-kanon før man kan lage fly...
men anbefaler ikke å teste EE3, for dem ødlegger mye av den gleden som var med EE2.
var svært skuffet over oppfølgeren
World of Warcraft
Bare så det er sagt; jeg er med på en vill freak-runde i EE1 lett! Men burde ha 8(+) deltagere synes jeg da, som er naglet fast i sofa for et ordentig run.
Empire Earth 1 + The Art of Conquest er lokalt døpt til "TACO" her
Finnes enkelt på you-know-where på ~800 megabytes.
Spillet var forut sin tid, så vi slipper å fitte rundt med IPX og slikt svada... Er også av den alderen der man kan bare kopiere installasjonsmappen rundt omkring på koselige LAN, ready to run

P.S: spar opp til LAN-mat, så circler vi i skype en fin kveld <3
Sitat av doffen67 Vis innlegg
World of Warcraft
Vis hele sitatet...
Du har skrevet det 2 ganger nå, og om du faktisk leser førsteposten så ser du at han har spilt det.

Til TS: Ser du nevnte Fallout 3, men har du spilt Fallout New vegas?
Sist endret av Juliaan; 15. november 2013 kl. 14:18.
Dishonored. Sykt kult spill der du løper rundt i en steam/whale punk by og dreper badguys, eller goodguys. Opp til deg.
Carrots for Fun!
darkslayer322's Avatar
Trådstarter
Har runnet Dishonored med no-kills og total manslaugther Good fun

FO:NV skuffet lit.. Vet egentli ikke hvorfor. men greide aldri å like det like mye for FO3