Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 6822
Nylig så mistet jeg mobilen min - En Samsung Galaxy S3 Mini som jeg har hatt i mellom 5-10 år. Jeg har sjeldent noe særlig til overs så slike ting som Mobiltelefoner har jeg sjeldent penger til. Og er dermed noe jeg kjøper sjeldent.

Men nå må jeg ha en ny telefon uansett, og har den siste måneden klart å spare litt penger. Og siden dette er første gang jeg kjøper telefon på snart et 10-år. Og den jeg kjøper denne gangen må være en som kan vare i minst 3 år.

Jeg har et budsjett på opptil rundt 5000.
Jeg bruker telefon hovedsakelig kun til å ringe, skrive sms, benytte GPS, ta bilder, lytte til musikk og benytte apper slik som Coop Medlem-appen.

Hvilken foreslår dere at jeg skal kjøpe?
Tidligere har jeg hovedsakelig holdt meg til Samsung.
Det er godt mulig at jeg velger å kjøpe en brukt en. Ikke en som er mye brukt, men en som kanskje er blitt brukt litt av og på i 1-3 måneder. Så gjerne foreslå telefoner som koster over 5000 ny, men som er lett å få tak i til 5000 eller mindre som brukt.

Siden den skal vare i en stund så må det nesten bli en som har flest mulig av de nyeste og mest moderne funksjonene slik som fingerleser. Altså en som ikke er å anse som utdatert og umoderne om 3 år.
Telefonene jeg umiddelbart tenker på er Samsung Galaxy S10, Samsung Galaxy S10 Plus, Samsung A41 som jeg også ser er populær og Samsung Galaxy A71.

Jeg har også et godt øye for OnePlus Nord 5G Smarttelefonen - Som fikk 10/10 i test hos tek.no, Sony Xperia 5 Smarttelefonen - Som fikk 8.5 i tek.no sin test og til slutt Sony Xperia 10 II Smarttelefonen som scoret 9 hos tek.no.

Ikke overraskende så foretrekker jeg operativsystemet Android, da det eneste operativsystemet jeg er kjent med når det kommer til smarttelefoner og nettbrett.
Så jeg har aldri vært noe særlig borte i iPhone. Men skulle jeg gått for en iPhone så ville det mest sannsynlig blitt iPhone XR 64 GB - Som jeg ser fikk 9/10 i test hos tek.no. Eller hva sier dere?

Disse over her kom jeg fram til ved å se på hvilke som solgte best hos elkjøp.no.

Men jeg tok til slutt og en rask titt hos prisjakt.no også. Her ser jeg at disse her også er ganske populære: Samsung Galaxy S20 - Dette er vel den nyeste i Samsung Galaxy S-Serien?
Og så var det Samsung Galaxy S10e.

Tar jeg og sorterer etter hvor gode brukeranmeldelser de forskjellige telefonene har fått så er disse her blant de som komme best ut: Google Pixel 3a 64GB, Sony Xperia 1 Dual J9110, OnePlus 7 Pro (8GB RAM) 256GB, OnePlus 7T 128GB og OnePlus 6 128GB.

Jeg ønsker selvfølgelig å skaffe meg den som gir meg mest for pengene, spesielt når det kommer til de nyeste og mest moderne funksjonene. For ikke å snakke om god lagringsplass.
Jeg er også ikke særlig fan av telefoner som har så stor skjerm at de ikke engang får plass i jakkelommen. Så en telefon som ikke er så stor at jeg ikke får den med meg når jeg skal utendørs er et stort pluss.

Spørsmålet er hvilken det er.

Hva er deres mening?
'
For øyeblikket så holder jeg fingeren hardest på Samsung Galaxy S10, Samsung Galaxy S10 Plus, Galaxy S10e, Galaxy S10 Lite, Samsung Galaxy A71 og OnePlus Nord 5G.
Jeg har lenge vært størst fan av Samsung Galaxy sin S-serie, så det er naturlig at jeg også sjekker ut Galaxy S9 og S8 dersom jeg kommer til den konklusjonen at de som allerede er nevnt ikke helt fyller behovet mitt.

Men da avslutter jeg bare ved å spørre: Hvilken synes dere at jeg burde gå for? Og Hvorfor?
Har du forsøkt en av disse her og evt. Hva synes du er fordelene og ulempene ved de/den?
Har selv Oneplus Nord og er veldig fornøyd.

Om ikke så ville jeg anbefalt iPhone SE da du får 5 år med OS. Og sikkerhetsoppdateringer.
Sitat av Sandybridge Vis innlegg
Har selv Oneplus Nord og er veldig fornøyd.

Om ikke så ville jeg anbefalt iPhone SE da du får 5 år med OS. Og sikkerhetsoppdateringer.
Vis hele sitatet...
5 år forsikring mener du?
Hva er sikkerhetsoppdateringer?

Gjerne også nevn hvilke jeg ikke burde kjøpe, og hvorfor!
Sist endret av Defending; 19. september 2020 kl. 10:41. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.