Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 9283
Leser ikke så veldig mange nettaviser utenom DB og VG. Men det jeg særlig har lagt merke til er de utrolig billige click-baits artiklene som DB legger ut, hvor de så å si alltid ligger blant de 5-10 første artiklene du ser på siden. DB er helt ekstreme på dette.

For min del bidrar hvertfall dette til at jeg tar dem mindre seriøst [enn jeg allerede gjør]..
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Dette og hele styret med pluss-artikler er mesteparten av grunnen til at jeg bare leser NRK. De har enkelte clickbait-tendenser innimellom, men ikke i nærheten av VGs nivå, for ikke å nevne DB engang.
Lenge siden jeg anså db som en avis i det hele tatt. Ligger mer i samme kategori som Se og hør. Vg er litt bedre. Sluttet å lese de for maange år siden.
Sitat av kastrertHankatt Vis innlegg
Lenge siden jeg anså db som en avis i det hele tatt. Ligger mer i samme kategori som Se og hør.
Vis hele sitatet...
Godt observert.
Dagbladet ble kjøpt opp av Aller media i 2013 og Se og hør eies av det samme selskapet:

Ledelsen i Dagbladet og Se og Hør ønsker at journalistene i de to mediene skal jobbe tettere sammen om kjendissaker. De ansatte frykter at samarbeidet går på troverdigheten løs.
Vis hele sitatet...
https://www.dn.no/se-og-hor/dagblade...et/1-1-5587555
Og dette tragiske på DB: AKKURAT NÅ AKKURAT NÅ AKKURAT NÅ AKKURAT NÅ AKKURAT NÅ, som ruller over skjermen.
BRAND ∞ STRONG
..de tar seg nesten ikke bryet med å rette opp språket heller etter å ha Google translateted shiten ut av det.
Norske ord, Engelsk setningsoppbygging.

Vet ikke hva de driver med på journalist utdanning i dag.
Valgfag i droneflygning kan jo kanskje ha en nytte, så de i hvert fall ikke dreper noen.
Jeg forstår ikke helt problemet her.
Skal avisene tjene penger på reklame og klikk, så tilbyr de leseren et klikkhorehus fullt av reklame. Det er VG og Dagbladets strategi. NRK er statens anliggende, og således har de råd til å gi en bedre tjeneste gratis. De skal likevel tilstrebe seg å treffe ganske bredt, og den redaksjonelle linja blir derfor et minste felles multiplum. Vil man ha bedre, eller mer spissede aviser må man belage seg på å betale for et abonnement. Hva er det som er kontroversielt her?

Jeg kan forøvrig legge til at det finnes mer internasjonale ekvivalenter av NRK, så som BBC. De fleste gode tjenester har forøvrig ganske rimelige årsabonnementer. Det er fullt mulig å holde seg noenlunde oppdatert på hva som skjer i verden uten å betale i dyre dommer.
God og bra journalistisk generer ikke kontantstrøm lenger, når var sist gang du betalte for å lese en fysisk avis?
Dette har begynt å bli et økende problem de siste årene, og har ført til at tilogmed annerkjente aviser har begynt
i varierende grad å benytte seg av clickbait i et desperat forsøk på å tjene penger.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Jeg forstår ikke helt problemet her.
Vis hele sitatet...
Det er ikke så stort problem, det er mer det at det er deilig å ha noe å hate.

Men nyttig at du lærer oss om BBC
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Jeg forstår ikke helt problemet her.
Skal avisene tjene penger på reklame og klikk, så tilbyr de leseren et klikkhorehus fullt av reklame. Det er VG og Dagbladets strategi. NRK er statens anliggende, og således har de råd til å gi en bedre tjeneste gratis. De skal likevel tilstrebe seg å treffe ganske bredt, og den redaksjonelle linja blir derfor et minste felles multiplum. Vil man ha bedre, eller mer spissede aviser må man belage seg på å betale for et abonnement. Hva er det som er kontroversielt her?

Jeg kan forøvrig legge til at det finnes mer internasjonale ekvivalenter av NRK, så som BBC. De fleste gode tjenester har forøvrig ganske rimelige årsabonnementer. Det er fullt mulig å holde seg noenlunde oppdatert på hva som skjer i verden uten å betale i dyre dommer.
Vis hele sitatet...
Som gratispassasjer så har du et poeng. Det som irriterer meg er at selv som betalende kunde blir du oversvømt med reklame og clickbait.
Sitat av Rosander Vis innlegg
Som gratispassasjer så har du et poeng. Det som irriterer meg er at selv som betalende kunde blir du oversvømt med reklame og clickbait.
Vis hele sitatet...
Forsåvidt, og var jeg sjefsredaktør for en avis hadde jeg antakelig forsøkt å gi de betalende kundene en bedre opplevelse enn det. Men med fare for å høres ut som en nyfrelst libertarianer: Du står rimelig fritt til å heller abonnere på en bedre avis. Hvis Dagbladet er crap på grunn av reklame og klikkhor, enten du betaler eller ei, så ikke kast bort tid og penger på Dagbladet.
Hjernedøde tullinger som klikker på alt mulig sludder og vås = Blad-smørere forstår at sånne ting er veldig populært = Nettavisene fortsetter å sprute ut alt mulig tull og tøys av denne typen.

Men dersom INGEN lesere gidder å generere noen "klikk" til sånne ting, så ville jo alle nettavisene selvfølgelig kuttet ut å skrive om sånne ting.