Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 6021
Eg les at det lønner seg å ha holdingselskap dersom ein har aksjar, ein reduserer skatten på utbytte frå 30 % til 3 % fram til ein tek dei ut. Dersom ein skal reinvestera aksjane er det gull.

Er det nokon slik fordel for valutahandel, for eksempel bitcoin og andre kryptovalutaer?
Du kan eksponere deg mot krypto gjennom aksjesparekonto. Da får du omtrent samme fordel.
Sist endret av moret; 23. januar 2021 kl. 11:42.
Sitat av moret Vis innlegg
Du kan eksponere deg mot krypto gjennom aksjesparekonto. Da får du omtrent samme fordel.
Vis hele sitatet...
Jeg tror ikke det er mulig med aksjesparekonto, men kanskje jeg tar feil.
Har du eksempel på hvordan du har eksponert deg mot krypto i en aksjesparekontor ?
Sitat av dggr Vis innlegg
Jeg tror ikke det er mulig med aksjesparekonto, men kanskje jeg tar feil.
Har du eksempel på hvordan du har eksponert deg mot krypto i en aksjesparekontor ?
Vis hele sitatet...
Regner med det er snakk om ETF'er eller fond. Men vet ikke om noe som er UCITS og innenfor EØS, så da får man ikke holdt på aksjesparekonto. Fant ikke noe på nordnet i alle fall.
Stor gutt's Avatar
Trådstarter
13 2
Hadde vore kjekt med ein type fond som ein kunne ha på aksjesparekonto. Det hadde oppnådd samme formålet. Kanskje ein forretningsidé… :->
Noen som vet om det er mulig å kjøpe/hodle "Ethereum XBT" i ASK på Nordnet?

https://www.nordnet.no/market/other-...1-ethereum-xbt
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Hei TS, fant du ut av spørsmålet ditt? Jeg lurer også på om de samme skattefordelene med holdingselskap gjelder for krypto.
Nei, men eg skal faktisk snakka med skatterådgjevar snart. Kanskje eg snart har svar! ��