Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 953
skal instalere win xp men så får jeg opp blå skjerm med :
memory_managment og at instalasjonen bare avbrytes


ka skal eg gjøre

får også i oppstarten: no driver attached to fasttrack
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Har du prøvd og bytte ut RAM brikker, event kjøre med bare en, om du har flere? Kan vel muligens være et RAM issue.
Opprinnelig postet av Ond^Sofa
Har du prøvd og bytte ut RAM brikker, event kjøre med bare en, om du har flere? Kan vel muligens være et RAM issue.
Vis hele sitatet...
har bare 1 rambrikke 256mb
Jeg anntar at du har formatert c:?

Jeg tror det muligens kan være noe galt med CD'n (en av installasjons filene). Har du prøvd med en annen CD?
Opprinnelig postet av MacGyver
Jeg anntar at du har formatert c:?

Jeg tror det muligens kan være noe galt med CD'n (en av installasjons filene). Har du prøvd med en annen CD?
Vis hele sitatet...
har prøvd med 2 ulike xp cder og 1 win2k alle crasher i instalasjon, mens win 98 går
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Høres veldig ut som en maskinvarefeil spør du meg. Prøv og sett i en annen rambrikke, lån event av noen andre mens du installerer.
Har problemer med å legge inn win2k og xp på min maskin, etter en format. Det jeg gjør er å ta utav harddisken, så går jeg til en kamerat og installerer det på den der. Virker alltid supert det, og så er det fort gjort.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Er egentlig det en god løsning? Med tanke på den store forskjellen i maskinvarekonfigurasjonen.. Husker vi prøvde dette med Windows 98 en gang. Det funka jo alltids, men var aldri noen stor suksess.

Jeg vil uans sette min tro på at det er noe med maskinvaren din som XP ikke liker. Kan jo egentlig være så mangt, men siden du får den memory erroren, virker det jo ganske sannsynlig at det har noe med ramen og gjøre-
Problemet mitt er at jeg ikke får komme inn på "hovedinstallasjonen". Så jeg lar nesten alt installeres hos kameraten, og så lar jeg den første booten skje hjemme. (Dvs. når de fleste driverene legges inn)

Nå vet ikke jeg hvor tidlig sig_8 får feilmeldingen da.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
ScanDisk som stopper det opp for deg? Kan vel kjøre setup /is for og hoppe over ScanDisk under installasjon om jeg ikke husker feil.
Opprinnelig postet av sig_8
skal instalere win xp men så får jeg opp blå skjerm med :
memory_managment og at instalasjonen bare avbrytes


ka skal eg gjøre

får også i oppstarten: no driver attached to fasttrack
Vis hele sitatet...
Hvilken versjon av WinXp har du? En som er kjøpt i butikken eller pirat?

Hvis du har den første versjonen av Corp Edition (warez) er denne fucka.. blue screen og freeze under installasjonen.

Oppstarts problemet vet jeg ikke.. minner meg om en driver til hovedkortet eller sånn..
▼ ... over en uke senere ... ▼
Trådstarter
har orginal win xp norsk cd.. var litt lite utfyellend med problemet ovenfor så eg legger til litt mer her :
de forskjelige problemen eg får, eg får de som regle under insatlasjonen av winxp ( har seff prøvd andre versioner uten lykke)

PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA
TECH INFO: *** STOP: 0X0000050, (0XE978A9FC, OX00000001, 0X805612B9, OX00000002).
BEGINING DUMP OF PHYSICAL MEMORY
PHYSICAL MEMORY DUM COMPLETE

SET UP CANNOT COPY THE FILE: mf.sys ( varierer kass fil den ikke kan koipiere)
STOP: d0000144 UNKNOWN HARD ERROR.

MEMORY_MANAGEMENT
TECH INFO: *** STOP: 0X0000001A (0X00041284, OX027A4000, 0X0000265C, 0XC0503000).

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
TECH INFO: *** STOP: 0X00000000, (0X00000000, OX00000002, 0X00000001, OX804EA568)
BEGINING DUMP OF PHYSICAL MEMORY
PHYSICAL MEMORY DUM COMPLETE.

Har testet hardiseken og den skal funke ( testet med wd sine programmer )

noen som har en ide eller 2??
takker
Jeg har opplevd det samme ved to tilfeller.

Ved det ene tilfelle var det overklokking som gjorde at installasjonen ikke ville fungere. Ved å sette bios'en i default gikk det fint. Etter installasjon var det bare å klokke igjen.

Ved det andre tilfellet var det harddisken. Hvis den har fysisk feil vil du oppleve dette. Det kan også være at du har en korrupt MBR. Det jeg da kan anbefale er å botte med win98 bootdisk eller cd og skrive fisk /mbr ved prompten.

Simen
Opprinnelig postet av sig_8
PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA
Vis hele sitatet...
Dette tyder vel på at det er RAM'en som er fucked?
Ikke nødvendigvis. Den feilen der har jeg fått helt tilsynelatende grunnløst før. Det viste seg at hovedkort og prossessor ikke likte hverandre, men ram'en var perfekt. Windows har merkelige feilmld. Men selvfølgelig, det kan være ram.

Ta ut ALT av esktra-komponenter, og prøv å kjøre install med bare det som er nødvendig. Det betyr ikke noe lydkort, nettverkskort o.l. Bare pros, ram, hdd cdrom, skjermkort, mus & tastatur. Det kan hjelpe.

Simen
Trådstarter
har nå i det siste bare fått MEMORY_MANAGEMENT ikke noen av de andre feilmedligen som er listet over..

skal prøve å ta ut alt seiner sånn som du sier å se ka som skjer :P
takker for hjelpen så langt håper den funker sanrt gitt! hehe

Hva slags hardware har du i maskinen, og hvor gammelt?
Trådstarter
Opprinnelig postet av CoDEmASTeR
Hva slags hardware har du i maskinen, og hvor gammelt?
Vis hele sitatet...
helt nytt hardware
MSI KT4 ULTRA-BSR Hovedkort Socket A
AMD Athlon XP2400+ 2.0 GHz 266 MHz bus
NEC Diskettstasjon 3,5" 1,44MB, Sort
Western Digital Caviar 80GB IDE 7200RPM
Chieftec Matrix Medium Tower m/dør Blå
SMC Kort EZ Card 10/100 PCI TPO
LG CD-spiller 52x (CRD-8522BB/BN)
256mbdrrram
og prossecorvifte husker ikkje kass i farten men den skal funke ;P
Jeg ville ha prøvd å fjernet alt du ikke trenger for å installere (netverkskort osv.) og se om det hjelper.
Hvis ikke bør du prøve med en annen RAM-brikke, og hvis ikke det virker bytter du prosessor, og tilslutt hovedkort hvis det fortsatt ikke går.
Men det kommer jo selvfølgelig an på om du har tilgang til alle disse delene, med mindre du driter penger da...
Trådstarter
eg tror at eg har kommet fram til at ramen var defekt gitt! sånn går det når enn kjøper hos komplett!!
takk for alle svar :P