Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 1474
Hei freaks. Holder på med å oppgradere fra Vista til Windows 7. Men opplever desverre problemer.
Trykker på install now, så kommer feilmeldingen opp. Husker ikke helt hva det var men det var noe rundt "floppy drive cd or dvd drivers can not be found, try to locate it" Eller noe.

Så hva skal jeg gjøre? Vet ikke helt hva jeg skal google men har prøvd. Har en HP laptop DV6. Vista 32bit kjøpt i november i fjor. Har også prøvd på en 5 år gammel acer uten hell. Men funket på en helt ny pc uten operativsystem.
Pirat-versjon av windows 7.

Kp til gode svar
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Du skriver ned nøyaktig feilmelding, og stapper den inn i google.
Forøvrig kan du ikke _oppgradere_ fra 32bit Windows XXXX til 64bit windows XXXX.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Forøvrig kan du ikke _oppgradere_ fra 32bit Windows XXXX til 64bit windows XXXX.
Vis hele sitatet...
Hvorfor skal ikke det gå? Hva skal jeg da gjøre når jeg ikke får formatert den?

Hvert fall feilmeldingen var: a required cd dvd drive device driver is missing.
Googlet det og det ser ut som jeg trenger noen Harddisk-drivere.
Lastet ned noen harddisk drivere, puttet det på en minnepenn og søkte etter den.
Hjalp desverre ikke dette heller.

Så hva skal jeg gjøre nå? Boote den fra minnepenn istedenfor DVD?
Det kan du gjøre f.eks installere fra USB er easy as... HP.

Guider finnes det tonnevis av på google også.

Men hva mener du med "får ikke formatert den?"

Sitat av SjokoMelk Vis innlegg
Hei freaks. Holder på med å oppgradere fra Vista til Windows 7. Men opplever desverre problemer.
Trykker på install now, så kommer feilmeldingen opp. Husker ikke helt hva det var men det var noe rundt "floppy drive cd or dvd drivers can not be found, try to locate it" Eller noe.

Så hva skal jeg gjøre? Vet ikke helt hva jeg skal google men har prøvd. Har en HP laptop DV6. Vista 32bit kjøpt i november i fjor. Har også prøvd på en 5 år gammel acer uten hell. Men funket på en helt ny pc uten operativsystem.
Pirat-versjon av windows 7.

Kp til gode svar
Vis hele sitatet...
At det ikke fungerte på den 5 år gamle PC'en kan være meget logisk da den neppe hadde 64bit CPU.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Det kan du gjøre f.eks installere fra USB er easy as... HP.

Guider finnes det tonnevis av på google også.
Vis hele sitatet...
Ok da gjør jeg det i morgen.

Sitat av atxbyea
Men hva mener du med "får ikke formatert den?"
Vis hele sitatet...
Glem det
i stede for en oppgradering, kan du ikke ta en clean installasjon?bare ta backup av bilder og dokumenter osv.
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
i stede for en oppgradering, kan du ikke ta en clean installasjon?bare ta backup av bilder og dokumenter osv.
Vis hele sitatet...
Oppgradering eller clean installasjon. Det er vell samme? Har jo ikke fått et valg om jeg kan gjøre det. Beklager hvis jeg kommer med dumme svar og spørsmål, har aldri fått dette problemet før..
Sitat av SjokoMelk Vis innlegg
Oppgradering eller clean installasjon. Det er vell samme? Har jo ikke fått et valg om jeg kan gjøre det. Beklager hvis jeg kommer med dumme svar og spørsmål, har aldri fått dette problemet før..
Vis hele sitatet...
Nei.
Det er ikke det samme.

Oppgradering == Data in place, ingenting slettes utenom windowsinstallasjonen og windows erstattes.

Clean install == Formatert harddisk først, deretter en installasjon av et OS på tom disk.
Anbefaler som sagt ein clean install. Anbefaler og for eksempel bruke ubuntu live cd til dette. Dette på grunn av unødige koplikasjoner!
Sitat av Rubs93 Vis innlegg
Anbefaler som sagt ein clean install. Anbefaler og for eksempel bruke ubuntu live cd til dette. Dette på grunn av unødige koplikasjoner!
Vis hele sitatet...
I himmelens navn, hvor i *insert masse stygge nordnorske ord her* skal han bruke ubuntu live-cd for å installere windows ?
Hvis man tar en clean install så vil filene du hadde fra før, lagre seg i en mappe som blir kalt windows.old.
Den mappa kan du finne igjen når du kjører W7
Sitat av nikkibever Vis innlegg
Hvis man tar en clean install så vil filene du hadde fra før, lagre seg i en mappe som blir kalt windows.old.
Den mappa kan du finne igjen når du kjører W7
Vis hele sitatet...
Nei, dette er en install fra scratch med ingen formatering, som igjen er en annen ting.
Da skal altså jeg ha en clean install, får jeg det valget senere i installeringen?
Du booter opp, når du kommer til steget som heter "choose disk" eller tilsvarende velger du "advanced" og velger "format" på disken du skal formatere.

Husk å ta backup av filer du trenger før du starter installasjonen.
Mulig og formatere uten disk?
Sitat av SjokoMelk Vis innlegg
Mulig og formatere uten disk?
Vis hele sitatet...
Du kan ikke formatere en disk uten å ha disken. Blir som å bytte dekk på en bil som ikke har hjul..
SÅ umulig og bare få en white box?
Når du fyrer inn win7 cden så kommer du til en pungt hvor du skal velge disken du skal inst. win7 på . Da trykker du på den også Advanced! Der velger du Format også blir disken formatert