Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  65 16067
Heisann folkens,

Jeg er i den situasjon at jeg trenger å legge meg opp minst kr 200 000, men gjerne kr 300 000, så fort som mulig.

Per i dag jobber jeg som tømrer med en stort sett normal arbeidstid. Har mulighet til å jobbe overtid nå fremover og kommer til å benytte meg av det, men det er uansett svært vanskelig å få lagt seg opp det jeg trenger uten at jeg har et perspektiv på 5 år eller flytter hjem til foreldrene mine igjen

Har noen tips til noe annet jeg kan prøve å se meg etter?

Jeg forventer ikke å bli adm. direktør altså, men ser etter alternative ruter til målet mitt.

Kan f.eks være interessert i å jobbe ekstremt mye en kort periode om det finnes noen jobber hvor det kan la seg gjøre.

Har tenkt på å starte opp som selvstendig næringsdrivende, men det krever litt investering igjen og kan være litt risikabelt.

Har også vurdert å prøve å få en jobb på sjøen, men har hørt at det er vanskelige tider akkurat nå?

Nattarbeid?

Risikofylt arbeid?

Hvis noen lurer, så skal jeg bruke pengene til å handle aksjer. Har studert markedet deltid/fulltid i 2 år og begynner å få brukbar kunnskap, men mangler altså penger til å starte opp virksomheten.

Jeg er overbevist om at det finnest en smartere måte enn å slite som tømrer i årevis, men lider desverre litt av tunnelsyn her.

Er også gjerne villig til å flytte på meg hvor det skulle være om det er en nødvendighet. Ihvertfall for en kort periode.

Av utdanning har jeg altså fagbrev som tømrer samt generell studiekompetanse.

Ekstremt takknemlig om noen har gode innspill her.

Med vennlig hilsen,

Elijah
på oljeplatformer jobber du sykt i en eller to uker trur jeg, og har fri i tre.

læreren min sa a jobba 18(?) timer på det meste
Sitat av sengetøv Vis innlegg
på oljeplatformer jobber du sykt i en eller to uker trur jeg, og har fri i tre.

læreren min sa a jobba 18(?) timer på det meste
Vis hele sitatet...
Trenger da utdannelse for dette. De gir ikke en tømrer jobb direkte fordi han trenger penger fort.
Utdanning = Penger.

Om du vil tjene 200-300 tusen fort, jobb svart. Tømrer er et av de få yrkene hvor du faktisk kan jobbe mye svart, om du går inn for det.
Trådstarter
Jeg har vurdert oljeplatform, men har innsett at med selv mine kontakter (kjenner en driller) så trenger jeg mye kurs (de du ser i avisene er stort sett verdiløse) og aller helst fagskole.

Med andre ord, så krever det muligens såpass mye innsats at jeg ikke er villig til å legge ned den på dette feltet uten at jeg visste at dette var noe jeg ville satse på for resten av livet.

Å jobbe svart som tømrer er et alternativ, men vil jeg ikke få et problem når det plutselig blir satt inn 200 000 på en konto som ikke kan forklares?

Et alternativ er jo da kanskje å spare opp tømrerlønna og så bruke sorte penger tjent på kveldstid til å leve på.
Sitat av Apu Vis innlegg
Trenger da utdannelse for dette. De gir ikke en tømrer jobb direkte fordi han trenger penger fort.
Utdanning = Penger.

Om du vil tjene 200-300 tusen fort, jobb svart. Tømrer er et av de få yrkene hvor du faktisk kan jobbe mye svart, om du går inn for det.
Vis hele sitatet...
Det er fullt mulig å få jobb som roughneck i Nordsjøen uutdannet så lenge du har de nødvendige kursene (som fort koster litt penger).

Annet enn det så er det gode muligheter for å tjene bra penger på fiske, men da kan du måtte belage deg på å måtte være lenge hjemmefra til tider.
Sist endret av Franklin; 16. november 2009 kl. 21:08.
Sitat av Apu Vis innlegg
Trenger da utdannelse for dette. De gir ikke en tømrer jobb direkte fordi han trenger penger fort.
Utdanning = Penger.

Om du vil tjene 200-300 tusen fort, jobb svart. Tømrer er et av de få yrkene hvor du faktisk kan jobbe mye svart, om du går inn for det.
Vis hele sitatet...
trenger bare masse kurs som en over meg sa.

men skal du jobbe svart så gå for tømrer eller rørlegger.

du tjener ganske greit
eller minigraver
over ca hvor kort periode er det snakk om? et år eller 2 måneder?
Du sier du er tømrer....

Kjøp et billig hus, fiks det slik at du kan øke salgsummen med 300.000. Husk at du må ha registeret addresse i et år for å slippe skatt/moms.

Tunelsyn?

Kaizen
Sist endret av Kaizen; 16. november 2009 kl. 22:36.
Trådstarter
Sitat av epledisco Vis innlegg
over ca hvor kort periode er det snakk om? et år eller 2 måneder?
Vis hele sitatet...
Så kort som mulig, men jeg bør vel være realistisk.

Jeg kan gjerne lide sosialt og fysisk i en kort tidsperiode hvis det lar seg gjøre med tanke på å tjene opp pengene, men hvis jeg uansett må bruke et år så bør det ikke være like smertefullt

Kaizen,

God idè og jeg har vurdert dette tidligere. Problemet er kanskje nettop det du sier mtp at jeg ikke får solgt det før etter et år, men det kan jo hende det er det beste alternativet allikevel.

Tenkte jo det samme for et år siden og sluttet det fra meg og nå er det gått et år allikevel
Hvis du virkelig er inne i det med aksjer, kan du jo starte med mindre kapital enn 2-300 000, for så trade deg til de pengene. Om man har flaks, samt kunnskap er det ofte en som skyter gullfuglen innen aksjer og tjener raske penger
Å legge av såpass mye penger uten to kilo flaks og fire kilo skills skal vel godt gjøres på kort tid.

Selv klarte jeg å spare 120k i fjor med en årsinntekt på 650k og som enslig, og store deler av de pengene var fra feriepenger \ tilbakebetaling på skatten.
dra en toska..

men litt mer seriøst:
hvis du vil tjene penger på en ærlig måte er det vel egentlig å jobbe mye, og svart. kan jo "leve" på svarte penger(mat, bensin, noen regninger her og der, sånn basic greier du får gjort med cash) og så sparer du det du tjener gjennom jobben din?
Sitat av sengetøv Vis innlegg
trenger bare masse kurs som en over meg sa.
Vis hele sitatet...
Tja, så om noen på nordsjøen bare trenger en "handyman", så trenger han vel bare sikkerhetskurset i grunn?
Det er sikkert dyrt nok det og, men..

Allier deg med en som vil starte opp et likt firma som deg. Da trenger du bare å beate halve beløpet, og ha halve ansvaret (kommer an på bedriftsformen som velges).
Kontakt forsvaret og si at du har fagbrev som tømrer og kunne tenkt deg å jobbe som tømrer i en Norsk base i Afghanistan. Netto hver mnd, er nærmere 40 000kr og du slipper å gjøre opertative ting!
[quote=moret;1551485]dra en toska..

men litt mer seriøst:
hvis du vil tjene penger på en ærlig måte er det vel egentlig å jobbe mye, og svart. QUOTE]



Ser ikke hvordan han kan tjene penger på en ærlig måte hvis han jobber svart
Fisker. Kødder ikke. Det er hardt, jævlig, til tider farlig, men jobber du nok tjener du grovt. Forhør deg litt, gjerne i Nordland/Troms/Finnmark, de trenger stadig mannskap på de forskjellige båtene og ansetter ofte for korte perioder dersom det er det du vil. En kompis av meg holdt på i et halvt år og fikk lagt av nok av penger.
Jobb som fisker på reke tråler, da tjener du faktisk bra, og må jobbe hardt og mye til tider (til gjengjeld synes i hvert fall jeg det er svært gøy).

Å hive alt inn i investeringer på aksje markedet ville jeg dog ikke gjort. Tradere har aldri tjent så lite som nå, og det er MINIMALT å tjene på aksjemarkedet med mindre du er særdeles flink (og kunnskap på aksje markedet kommer med erfaring, ikke lesing).
[quote=Circel;1551546]
Sitat av moret Vis innlegg
dra en toska..

men litt mer seriøst:
hvis du vil tjene penger på en ærlig måte er det vel egentlig å jobbe mye, og svart. QUOTE]



Ser ikke hvordan han kan tjene penger på en ærlig måte hvis han jobber svart
Vis hele sitatet...
sorry mac. litt dårlig formulert der. uten seriøse kriminelle handlinger.. mer riktig??
Fint at du har planer om å legge opp en ekstrakapital for å bruke på aksjer, og ikke tar av penger du kanskje ikke har "råd til å tape".

Noe av det mest realistiske for deg ville kanskje vært å bare fått en ekstra jobb. Enten deltid eller fulltid (natt). Spesielt gunstig vil det jo være å jobbe i helger, slik at du sparer mye.
Jeg måtte av flere grunner jobbe inn en del kapital en sommer, jobbet da over 80 timer i uken i 7 uker. Det ble litt penger av det , men det krever vilje, ettersom det eneste du gjør utenom jobb er å sove.

Klarer du å stå på litt i en lenger periode, eller i intervall, så skal det gå greit.
Virker forresten som du liker det med aksjer/økonomi, siden du allerede har studert markedet på fulltid/deltid.

Hvorfor ikke bare satse på en utdanning innen finans og leve muligens innen denne sektoren ut livet?
Sitat av knuffik Vis innlegg
Jobb som fisker på reke tråler, da tjener du faktisk bra, og må jobbe hardt og mye til tider (til gjengjeld synes i hvert fall jeg det er svært gøy).

Å hive alt inn i investeringer på aksje markedet ville jeg dog ikke gjort. Tradere har aldri tjent så lite som nå, og det er MINIMALT å tjene på aksjemarkedet med mindre du er særdeles flink (og kunnskap på aksje markedet kommer med erfaring, ikke lesing).
Vis hele sitatet...
Vel, børsen har doblet seg de siste 10 månedene, og har fortsatt stor oppside, så er ikke all verdens som skal til for å tjene penger på børs om dagen. Sett inn det du har i OBXEXDBULL, så tipper jeg du har 30-40% avkastning i løpet av et år.
Best uten ball!
r0bin's Avatar
Et alternativ er å jobbe på svalbard i gruvene der. Regner med at det ikke er noe som heter "normal arbeidstid" der, og iogmed du nesten ikke betaler skatt kan du fort tjene mye penger.
Sitat av Grimdoc Vis innlegg
Tja, så om noen på nordsjøen bare trenger en "handyman", så trenger han vel bare sikkerhetskurset i grunn?
Det er sikkert dyrt nok det og, men..
Vis hele sitatet...
for å si det sånn, jeg skal ut på sjøen som motormann(skip), og jeg har akkurat gått gjennom et kurs man MÅ ha for å få lov til å jobbe på sjøen, kurset heter IMO 60 og koster(iallefall der jeg tok det, Borre havarivernskole) ca. 16500kr.
for å jobbe offshore måtte man ha et annet(større?) kurs, og det koster sikkert mer ..

Man kan gjøre store penger ute på sjøen, + at man er like mye eller mer hjemme enn på jobb .. da kan man altså skaffe seg en annen jobb som man er på når man ikke er på sjøen, og da er man igang ..
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Militæret, Sjøen, Svalbard eller oleplattform.

Fordi man ikke bruker mye penger på husleie/strøm/reiseutgifter/bensin.
Og uten alle de faste agiftene så er du på lang vei.

Dette er en måte uten om valuta trading/aksjer/husopp pussing/ som også er en god måte å tjene penger på for den som kan det.
Sist endret av Alphanio; 17. november 2009 kl. 17:25.
Sitat av Alphanio Vis innlegg
Militæret, Sjøen, Svalbard eller oleplattform.

Fordi man ikke bruker mye penger på husleie/strøm/reiseutgifter/bensin.
Og uten alle de faste agiftene så er du på lang vei.
Vis hele sitatet...
i militæret og på sjøen(skip eller offshore) så slipper man i tillegg utgifter i forbindelse med mat og drikke, + det du nevnte, bolig og strøm(med mindre du har leilighet på land samtidig som du er ute da)
det du derimot må betale selv er tobakksvarer og annet "ekstra"

så i militæret eller ute på sjøen kan man spare masse penger, siden du slipper å betale for mat, drikke, strøm, leie, reise, osv.
for å spare enda mer penger kan du leve på kollektivtransport og bo hos foreldra dine når du er på land(eller har perm).

mye man kan gjøre for å spare penger, husk at det er veldig lite man faktisk trenger for å overleve, man trenger ikke tv, nett, tlf(selvom det er kjekt å ha), stereo, bil, godteri, brus, pils osv osv osv.
lev som en fattigmann, og bli rik ^^
Sitat av sengetøv Vis innlegg
på oljeplatformer jobber du sykt i en eller to uker trur jeg, og har fri i tre.

læreren min sa a jobba 18(?) timer på det meste
Vis hele sitatet...


2 uker på og 4 uker av
Trådstarter
Sitat av Circel Vis innlegg
Hvis du virkelig er inne i det med aksjer, kan du jo starte med mindre kapital enn 2-300 000, for så trade deg til de pengene. Om man har flaks, samt kunnskap er det ofte en som skyter gullfuglen innen aksjer og tjener raske penger
Vis hele sitatet...
Planen er å starte med 150-200 000 og så trenger jeg 100 000 for å dekke levekostnader et halvt års tid.

Det er mulig å lykkes med mindre, men til mer penger man har dess større sjangse for å lykkes. Vil derfor være sikker på at oddsene er i min favør istedenfor å gå i sirkel: Tape oppsparte midler. Bli frustrert. Begynne å spare igjen. Osv.

Sitat av moret Vis innlegg
dra en toska..

men litt mer seriøst:
hvis du vil tjene penger på en ærlig måte er det vel egentlig å jobbe mye, og svart. kan jo "leve" på svarte penger(mat, bensin, noen regninger her og der, sånn basic greier du får gjort med cash) og så sparer du det du tjener gjennom jobben din?
Vis hele sitatet...
Dette kan være et alternativ.

Og om det er noen moralens voktere her på forumet så er jeg ikke noen tilhenger av svart arbeid, men mener at hvis man betaler skatt gjennom en valing arbeidsuke bør man kunne tillate seg noen unntak

Sitat av x3m187 Vis innlegg
Kontakt forsvaret og si at du har fagbrev som tømrer og kunne tenkt deg å jobbe som tømrer i en Norsk base i Afghanistan. Netto hver mnd, er nærmere 40 000kr og du slipper å gjøre opertative ting!
Vis hele sitatet...
Dette skal jeg undersøke. Problemet er at jeg ikke har vært inne til førstegangstjeneste.

Sitat av Weili Vis innlegg
Fisker. Kødder ikke. Det er hardt, jævlig, til tider farlig, men jobber du nok tjener du grovt. Forhør deg litt, gjerne i Nordland/Troms/Finnmark, de trenger stadig mannskap på de forskjellige båtene og ansetter ofte for korte perioder dersom det er det du vil. En kompis av meg holdt på i et halvt år og fikk lagt av nok av penger.
Vis hele sitatet...
Skal undersøke dette

Sitat av knuffik Vis innlegg
Jobb som fisker på reke tråler, da tjener du faktisk bra, og må jobbe hardt og mye til tider (til gjengjeld synes i hvert fall jeg det er svært gøy).

Å hive alt inn i investeringer på aksje markedet ville jeg dog ikke gjort. Tradere har aldri tjent så lite som nå, og det er MINIMALT å tjene på aksjemarkedet med mindre du er særdeles flink (og kunnskap på aksje markedet kommer med erfaring, ikke lesing).
Vis hele sitatet...
Takk for tips, men jeg er ikke enig i det du sier om markedet. En trader tjener på svært kortsiktige kursbevegelser (volatilitet) og er dermed ikke avhengig av at markedet går hverken opp eller ned. Selvsagt vil ikke markedet alltid tilby like gode muligheter for selv en trader, men er man god så skal det være mulig å være jevnt profitabel selv om P/L`en vil ha en viss varians.

Erfaring er en viktig del, men uten et teoretisk rammeverk til å forstå markedet er det ikke vits i å bare sette seg fremfor skjermen.

Sitat av blankis Vis innlegg
Fint at du har planer om å legge opp en ekstrakapital for å bruke på aksjer, og ikke tar av penger du kanskje ikke har "råd til å tape".

Noe av det mest realistiske for deg ville kanskje vært å bare fått en ekstra jobb. Enten deltid eller fulltid (natt). Spesielt gunstig vil det jo være å jobbe i helger, slik at du sparer mye.
Jeg måtte av flere grunner jobbe inn en del kapital en sommer, jobbet da over 80 timer i uken i 7 uker. Det ble litt penger av det , men det krever vilje, ettersom det eneste du gjør utenom jobb er å sove.

Klarer du å stå på litt i en lenger periode, eller i intervall, så skal det gå greit.
Vis hele sitatet...
Det er noe slikt som dette jeg ser for meg og jeg har definitivt viljen. Jobbet faktisk like mye en periode tidligere, men de pengene er borte for lengst

Hva slags jobb var dette da?


Sitat av Circel Vis innlegg
Virker forresten som du liker det med aksjer/økonomi, siden du allerede har studert markedet på fulltid/deltid.

Hvorfor ikke bare satse på en utdanning innen finans og leve muligens innen denne sektoren ut livet?
Vis hele sitatet...
Har tenkt på dette, men mtp at jeg har investet så mye i denne "utdannelsen" har jeg bestemt for å satse alt i 2 år til før det evt blir skole.

Sitat av r0bin Vis innlegg
Et alternativ er å jobbe på svalbard i gruvene der. Regner med at det ikke er noe som heter "normal arbeidstid" der, og iogmed du nesten ikke betaler skatt kan du fort tjene mye penger.
Vis hele sitatet...
Dette må jeg undersøke nærmere. Vet du noe om lønn da? Jeg blir vel uansett skattepliktig til Norge?

Vet du hvor man henvender seg for å få jobb der da?
Hadde du satset mye penger så fort du leste at Hegnar kjøpte seg inn i Hurtigruten,hadde du tjent noen kjappe penger
Sitat av Circel Vis innlegg
Hadde du satset mye penger så fort du leste at Hegnar kjøpte seg inn i Hurtigruten,hadde du tjent noen kjappe penger
Vis hele sitatet...
Du burde nok vært raskere ute enn som så :-)
Man handler ikke aksjer på samme måte som man slår til på røvertilbud på laptop på elkjøp akkurat.
Reis til texas, lei deg en borerig, finn et sted hvor det er olje, bor, tapp, profit?
Snakka forresten med en kompis nå som er fisker, han tjente 15-20 000 bare inatt. Utenfor for Sandefjord :P

Han har null kurs eller utdannelse mer enn ungdoms skole! Han er 19 år.

Så regner med dette burde være den beste måten,hvis du selvfølgelig går inn for å leve så billig som mulig også.
Er vist stopp på alle ansettelser i gruvene på svalbard for øyeblikket etter hva mine bra sikkre kilder sier. Er også så mange som hvert år søker seg dit at sjangsene for å få jobb der er ikke så veldig høy.

Med tanke på at du er tømrer må jo svart arbeid være veien å gå. En tidligere svigerfar drog inn litt over 150.000 på en par måneder med svart arbeid mens han gikk sykemeldt, ble allefall gode penger av det så burde vær håp der. Han bygde ett tilbygg på en hytte samtidig som han mottok sykepenger av nav
Sist endret av Rick; 18. november 2009 kl. 02:08.
Trådstarter
Fisker må vurderes nærmere!

Rick,

Vet du noe mere angående jobb i disse gruvene?

Hva gjør man egentlig? Bor man på brakkerigg? Jobber man døgnet rundt?

Og hvor bra er lønna egentlig?
[quote=moret;1551803]
Sitat av Circel Vis innlegg
sorry mac. litt dårlig formulert der. uten seriøse kriminelle handlinger.. mer riktig??
Vis hele sitatet...
svart arbeid er en seriøs kriminell handling.
Sitat av Elijah Vis innlegg
Fisker må vurderes nærmere!

Rick,

Vet du noe mere angående jobb i disse gruvene?

Hva gjør man egentlig? Bor man på brakkerigg? Jobber man døgnet rundt?

Og hvor bra er lønna egentlig?
Vis hele sitatet...

Har en kompis som jobber der oppe. Lønningene vet jeg ikke helt hvordan er, men er vist hovedsakelig det at det er lite skatt, ting der oppe er billig og det faktum at det er begrenset hvor mye det egentlig er å bruke pengene på som gjør at du greier å spare opp en pen sum med å jobbe der. Men så lenge som det er stopp på inntaket av nye folk så hjelper det uansett ikke å søke.


Jeg tror enda at du har størst mulighet å jobbe svart, tømrere tjener jo styggelige bra pengesummer på den måten!
Trådstarter
Sitat av Rick Vis innlegg
Har en kompis som jobber der oppe. Lønningene vet jeg ikke helt hvordan er, men er vist hovedsakelig det at det er lite skatt, ting der oppe er billig og det faktum at det er begrenset hvor mye det egentlig er å bruke pengene på som gjør at du greier å spare opp en pen sum med å jobbe der. Men så lenge som det er stopp på inntaket av nye folk så hjelper det uansett ikke å søke.


Jeg tror enda at du har størst mulighet å jobbe svart, tømrere tjener jo styggelige bra pengesummer på den måten!
Vis hele sitatet...
Takker

Du har vel ikke mulighet til å sjekke opp litt mer konkret mtp lønn og slikt?

Den lave skatten betyr selvsagt en god del.

Selv om det ikke er inntak nå, så kan det jo åpne seg en mulighet senere og det kan være interessant å vite litt mer slik at jeg kan planlegge om dette kan være verdt å satse på.
[quote=alphamale;1553351]
Sitat av moret Vis innlegg
svart arbeid er en seriøs kriminell handling.
Vis hele sitatet...
Nå får du gi deg.

Væpnet bankran er en seriøs kriminell handling. Svart arbeid er bare kriminelt.
Hva med militæret? Soldat og bli sendt utenlands? ett halvt år der nede, og du har 600.000 på konto uten å betale skatt?
da må du reise ut med blackwater i så fall, eventuelt reise ut som offiser med relativt høy rang for å oppnå sånn lønn, var på det meste ute i ni måneder selv som Fenrik (lønnet som løytnant) og selv med minimale utgifter så hadde jeg ikke sjangs til å legge av den type summer, føkk, årslønnen min var ikke så høy engang. såeh, enten legg fram kilde på en slik lønnet avtale med det norske forsvaret der en tømrer kan dra inn så mye på en halvårsstint, så skal jeg begynne på videregående igjen jeg.
[quote=Sfun;1553551]
Sitat av alphamale Vis innlegg

Nå får du gi deg.

Væpnet bankran er en seriøs kriminell handling. Svart arbeid er bare kriminelt.
Vis hele sitatet...
å kjøre for fort og å stjele en kjærlighet på pinne er krimiinelt. Å jobbe svinde for mer enn "bare" 100.000 fører til fengsel, og for 1.000.000 er det fengsel i inntil 1,5 år. 1.000.000 er ikke mange jobbene.
Trådstarter
Noe omfattende svart arbeid tror jeg ikke er aktuelt, selv om jeg ikke ser problemet hvis man betaler skatt gjennom et vanlig arbeidsår.

En karriere i millitæret tror jeg kan være vanskelig, ettersom jeg fikk fritak fra førstegangstjeneste?

Har nå begynt å aktivt kikke etter et oppussingsobjekt. Dette er et godt alternativ, selv om man her har litt risiko mtp verdistigning og om man i det hele tatt sitter igjen med nok penger til slutt. Det koster jo en del å renovere et hus tross alt.

Det andre alternativet er å jobbe en del svart ved siden av og legge opp pengene over et lenger perspektiv.

Svalbard synst jeg hørest veldig interessant ut, særlig mtp den lave skattesatsen (12%?).

De har vel andre jobbmuligheter enn gruvedrift der oppe? Har ikke de bruk for en solid tømrer da?
Siden du er tømrer er du sikkert ganske fysisk sterk, så om du tar et lite kurs (er ikkje 100% sikker på om det er nødvendig en gang) så får du sikkert lett en jobb som utkaster/dørvakt på et utested, og der pleier timelønnen å vere ganske bra. Med en sånn jobb får man både risikotillegg og nattearbeid.
Undersøk fisker. Må jo være noe av det beste i ditt tilfelle, der jobber du så og si dag og natt. Får dermed utrolig godt betalt. Slippe sånne kurs osv. Vil tippe dette er det beste i ditt tilfelle
Trådstarter
Fisker fremstår som et veldig bra alternativ. Skal undersøke dette nærmere!

Det finnes ikke en jobb hvor man f.eks kan jobbe nattskift og få overtidsbetalt på den måten? Har tidligere hørt om verftsarbeidere som jobber natt istedenfor dag i perioder og håver inn store penger på det.

Denne uken jobbet jeg litt over 60 timer som tømrer og jeg var utrolig sliten i går kveld. Tror kanskje mye overtid som tømrer eller evt. oppussing av et gammelt hus ved siden av kan bli altfor fysisk tungt i lengden.
Ta opp lån?
Trådstarter
Sitat av h1gheNd Vis innlegg
Ta opp lån?
Vis hele sitatet...
Ja jeg har vurdert det, men da må jeg ihvertfall tjene opp penger til faste kostnader ++ til et halvt års tid.

Har ikke regnet så mye på hva jeg trenger, men jeg bør vel ha ihvertfall 100 000 til det. Som uansett er et mer oppnåelig mål på kort sikt.
Hvis du er heldig, så kan lotto funke jævlig bra. Eller bli cracker, og crack kredittkort.
Du kommer til å spare opp penger fortere jo fortere du reduserer utgiftene. Om du tåler å leve etter studentstandarder ett år kan du fint spare opp 250-300k på det året.
Funker fett med investering i valuta og aksjer
Sitat av Kulefanger Vis innlegg
Hva med militæret? Soldat og bli sendt utenlands? ett halvt år der nede, og du har 600.000 på konto uten å betale skatt?
Vis hele sitatet...
Eeh? Nei?! 600.000kr!? Jeg satt igjen med noe over 200.000kr, men så hadde jeg jo kjøpt pc,kamera,videokamera...+ +
Man betaler skatt når man er der.
Sist endret av Noose; 22. november 2009 kl. 11:40.