Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  53 4822
leste nå denne artikkelen om at den er en i USA (sjokk) som mener at mange terrorandgrep er inspirert av spill. og ja det er sikker tnoe bak dette men jeg har jo spilt mw2,cs ,bf2, css og mange andre og jeg er jo ingen drapsmaskin fordeom.
men kansje hvis man er ustabil at detta kan vere en utløsende effekt.
men freak hva tror dere?
her er linkhttp://www.itavisen.no/861216/vil-advare-mot-spill
Sist endret av xavi0n; 27. januar 2011 kl. 14:59.
Link til artikkel?
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
voldlige spill er nok bare farlige for de som ikke greier og skille mellom virkelighet og spill, noe som kansje bare er noen få stykker rundt om i verden, og fåtallet av de igjen løper rundt og skyter alt og alle.
Trådstarter
Sitat av echuz Vis innlegg
voldlige spill er nok bare farlige for de som ikke greier og skille mellom virkelighet og spill, noe som kansje bare er noen få stykker rundt om i verden, og fåtallet av de igjen løper rundt og skyter alt og alle.
Vis hele sitatet...
jeg tenker at man må jo klare og skille meloom virkelighet og spill?
Vel, en unge i japan(?) drakk motor olje fordi transformers gjorde det. Mange syke folk her i verden
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Sitat av xavi0n Vis innlegg
jeg tenker at man må jo klare og skille meloom virkelighet og spill?
Vis hele sitatet...
det er jo mange som ikke er helt gode oppi huet også da det er jo for en grunn at det finnes mentalsykehus
Sitat av xavi0n Vis innlegg
leste nå denne artikkelen om at den er en i USA (sjokk) som mener at mange terrorandgrep er inspirert av spill. og ja det er sikker tnoe bak dette men jeg har jo spilt mw2,cs ,bf2, css og mange andre og jeg er jo ingen drapsmaskin fordeom.
men kansje hvis man er ustabil at detta kan vere en utløsende effekt.
men freak hva tror dere?
her er linkhttp://www.itavisen.no/861216/vil-advare-mot-spill
Vis hele sitatet...
Folk som blir påvirket av spill, kan bli påvirket av alt. Og de som blir påvirket er ofte de som har sånne tanker fra før av.
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Sitat av alicante55 Vis innlegg
Folk som blir påvirket av spill, kan bli påvirket av alt. Og de som blir påvirket er ofte de som har sånne tanker fra før av.
Vis hele sitatet...
ser nok ut til at det er flere som har noen sjuke tanker til tider, ikke bare folk som generelt er syke i huet.
Spillene gjør ikke personer til drapsmenn, det er noe galt med de fra før.

Men, hvis man da ikke har noe oppsyn ifra foreldre, gamer blodige skytespill 16 timer i døgnet hver dag i noen år har det vell en vis effekt.
Tynn i håret
ha12d's Avatar
Gikk akkurat opp for meg at min sopp-spisende rørlegger venn spilte mye super mario i sine yngre dager. Alt har sin grunn tydeligvis.
Trådstarter
Sitat av echuz Vis innlegg
ser nok ut til at det er flere som har noen sjuke tanker til tider, ikke bare folk som generelt er syke i huet.
Vis hele sitatet...
det der er jo ikke SÅ sykt da?
"Video games don't affect kids if pac-man affected us as kids we'd all be walking around in dark rooms eating magic pills while listening to repetitive electronic music?"

-Marcus Brigstocke
Sitat av Legynd Vis innlegg
Spillene gjør ikke personer til drapsmenn, det er noe galt med de fra før.

Men, hvis man da ikke har noe oppsyn ifra foreldre, gamer blodige skytespill 16 timer i døgnet hver dag i noen år har det vell en vis effekt.
Vis hele sitatet...

Har gamet GTA serien siden jeg fikk ps2 da jeg var 9år. Har ikke drept noen ennå?
Enda en diskusjon om spill og vold?
Det er aldri påvist(og det er virkelig PRØVD) at videospill gjør normale mennesker mer voldelige.

Det som derimot er påvist, er at mennesker som fra før har psykisk ubalanse/er ustabile, kan hente inspirasjon av voldsspill når de utfører voldshandlinger som de uansett ville ha utført - men da inspirert av spillet.

There ye go.
De som reagerer på den måten av spill (og film) er de som allerede har anlegg i kroppen til det, men det er faktisk få av de som gjennomfører slike ting, det er fler av dem som bare planlegger og legger det på hylla. Men det blir bare større og større problemer med det her, noe kan skyldes på 3d teknologi som gir ett mer virkelighetsbasert bilde enn uten 3d, og da får personer som har problemer med dette større vanskligheter med og skille mellom virkelighet og en virituel virkelighet.
Teknologien tilsier at det kommer til og blir fler saker som det her, jeg leste i går at en annonse på itavisen.no om kontaktlinser som viser bilde, akkurat som på tv. Da kan det bli skummelt om personer som er forstyrret spiller f.eks Cod bo og går ut på gata etterpå med linsene på.. Dermed får ett enda større problem med og skille mellom virkelighet og den virituelle verdenen.

http://www.itavisen.no/860609/tv-rett-paa-oyet
Helt fra vi er små til vi er ferdig oppvokst, må NOE utløse fantasi.
Jeg tror netopp det er filmer og spill etc. som gjør det.

Hadde vi ikke hatt disse skumle skrekkfilmene, eller rare historiene, eller bizzarre spillene. Hvor skulle folk fått noia/søvnløse netter/og nå... terrorangrep, fra?
Sitat av Legynd Vis innlegg
Men, hvis man da ikke har noe oppsyn ifra foreldre, gamer blodige skytespill 16 timer i døgnet hver dag i noen år har det vell en vis effekt.
Vis hele sitatet...
Jeg avkrefter denne.
Sitat av alicante55 Vis innlegg
Har gamet GTA serien siden jeg fikk ps2 da jeg var 9år. Har ikke drept noen ennå?
Vis hele sitatet...
Leste du hva jeg skrev? Uten oppsyn fra foreldre og 16 timer hver dag, "kan" det vell ha en vis effekt.
Sitat av Omaha Vis innlegg
"Video games don't affect kids if pac-man affected us as kids we'd all be walking around in dark rooms eating magic pills while listening to repetitive electronic music?"

-Marcus Brigstocke
Vis hele sitatet...
Vel, det er jo nettopp det som skjedde da. Ravescenen er jo full av folk som knasker ecstasy inne på mørke klubber med repetitiv elektronisk musikk dundrende i ørene.
Mannen med mens
duzzyd's Avatar
"Ekspertene" trenger bare noe å skylde på.
er så mange som sier at gamere ikke klarer å skille spill fra virkeligheten,men dette sier vel mere om de som påstår dette en de som gamer. mora mi studerer psykologi, og er svært skeptisk til at jeg spiller spill med vold, fordi mange 'eksperter' har påstått at dette er skadelig, da tenker jeg: hvor mange av disse 'ekspertene' har prøvd å game, og så sjekke om de føler seg voldeligere etterpå?
det er klart at spill kan påvirke allerede syke personer, alt kan jo gjøre det, men jeg har forresten spilt css nonstop alene en hel uke i strekk, med minimalt med søvn forran pc'n, spiser forran pc'n, for så å returnere på skolen, uten å ha onde tanker eller noe slikt.
Har spilt CoD i til sammen 1500timer. Har ikke skutt noen ennå?
1500 timer og 0 kills?????
Sitat av Nichotin Vis innlegg
Vel, det er jo nettopp det som skjedde da. Ravescenen er jo full av folk som knasker ecstasy inne på mørke klubber med repetitiv elektronisk musikk dundrende i ørene.
Vis hele sitatet...
Du pleier da å være såpass fornuftig at du forstår såpass åpenbar ironi?

Og mer til selve temaet.
Alle våpendesperadoer har spilt skytespill? Fra den konklusjonen kan vel trekke det andre veien også - alle som spiller skytespill blir våpendesperadoer? Det er noe veldig feil med den tankegangen. En veldig overforenkling og tøyselogikk.
Hvis du er våpengal og har lyst til å drepe folk er jo skytespill antakeligvis av større interresse for deg enn the sims. Det betyr ikke at alle som spiller skytespill er våpengale og har lyst til å drepe.
Ser for meg Bin Laden satt og spillte et fly-simulator spill i sine yngre dager
Sitat av Parasitic Vis innlegg
1500 timer og 0 kills?????
Vis hele sitatet...
HAHAHA!
my day has been made!

Sitat av andlov5000 Vis innlegg
Ser for meg Bin Laden satt og spillte et fly-simulator spill i sine yngre dager
Vis hele sitatet...
Du veit at Bin Laden ikke satt på noen av flyene ja?
Alt man gjør, ser og hører påvirker en, alt lagres i hodet. Vist man ser på et bilde, lagres det informasjon om dette bildet i hodet og man blir på en eller annen måte påvirket av det, som regel ubevisst. Vist man ser på et tv spill eller et tv program ser man på mange bilder hvert sekund, da er det mye informasjon som lagrer seg i hodet.
Vist tv programmet eller tv spillet inneholder vold og drap og man i tillegg nyter å se programmet eller nyter å spille spillet (som da de fleste gjør) tilknyttes informasjonen vi har lagret til glede. Altså vi blir påvirket på den måten at vi tilknytter vold og glede sammen, som regel på et ubevisst nivå.
Dette kan gjøre folk voldelige og gale, spesielt vist de allerede er på kanten fra før av. Enkelt og greit, spiller man mye voldelige spill må man regne med at mye av informasjonen oppe i huet er blitt ganske føkka.
For hallOO, det er jo ikke akkurat helt normalt å skal drive å nyte et spill der man bare driver og dreper folk.
Det som er veldig rart er at det har vert vold gjenom hele historien mens det bare er de siste årene pcspill og tv har kommet og kunne påvirke oss.
Forskning viser at etter 1-2 timer med tv har hjernen tatt imot så mange bilder fra skjermen at den må bruke 24 timer for å bearbeide alle bildene. I løpet av de timene har hjernen så mye arbeid å gjøre at den ikke har kapasitet til å lagre så mye annet. Vist man ser på tv 1-2 timer om dagen, vil det si at man ikke får plass til å lagre informasjon om de virkelige tingene som skjer i hverdagen. Altså da vist man ser tv hver dag kan glatt langt over 50% av all informasjon som er lagret oppe i hodet være fra hva du har sett på tv'en. Hjernen bygger opp virkeligheten basert på hjernens hukommelse\erfaringer. Da er det hva som blir vist på tv som blir virkelighet for den personen, det som er på tv blir mere virkelig en det som faktisk er virkelig.

Da er det skummelt å tenke på at en gjennomsnittelig person ser over 4 timer tv om dagen.

Vil ikke det si da at de fleste mennesker på jorda ikke lever i den virkelige virkeligheten, men en virkelighet skapt av media...
Mannen med mens
duzzyd's Avatar
Verden var mye voldeligere før enn hva den er nå etter at spill ble utbredt.
Sitat av elirdir Vis innlegg
Det som er veldig rart er at det har vert vold gjenom hele historien mens det bare er de siste årene pcspill og tv har kommet og kunne påvirke oss.
Vis hele sitatet...
Ehh......... nei det er ikke så rart, siden det er kun i de siste åra at pc spill har eksistert, også har populæriteten rundt det også eksplodert i de siste åra.


Og tv har nokk påvirka oss så lenge det har eksistert tv...

Sitat av duzzyd Vis innlegg
Verden var mye voldeligere før enn hva den er nå etter at spill ble utbredt.
Vis hele sitatet...
Det er jo ikke på grunn av spilla da. De hjelper garantert til at vold fortsetter og være en hverdagslig ting. De gjør vold til noe morsomt og underholdende som da gjør vold mere akseptert...
Beviste meg at Tekken til Ps2 ikke er virkelighet, når jeg lå på sykehuset med knust knee skål...

Fått tips fra film/spill som jeg kan legge i mine insane planer.
Men sånn seriøst så er vold spill med å skape mere ondskap, har fått masse tips til å legge med mine insane draps planer, som er lagret på datamaskin min, gjennom volds filmer å spill, (Vet jeg burde å oppsøke noen å snakke med)
Sitat av NaturensKraft Vis innlegg
Forskning viser at etter 1-2 timer med tv har hjernen tatt imot så mange bilder fra skjermen at den må bruke 24 timer for å bearbeide alle bildene. I løpet av de timene har hjernen så mye arbeid å gjøre at den ikke har kapasitet til å lagre så mye annet. Vist man ser på tv 1-2 timer om dagen, vil det si at man ikke får plass til å lagre informasjon om de virkelige tingene som skjer i hverdagen. Altså da vist man ser tv hver dag kan glatt langt over 50% av all informasjon som er lagret oppe i hodet være fra hva du har sett på tv'en. Hjernen bygger opp virkeligheten basert på hjernens hukommelse\erfaringer. Da er det hva som blir vist på tv som blir virkelighet for den personen, det som er på tv blir mere virkelig en det som faktisk er virkelig.

Da er det skummelt å tenke på at en gjennomsnittelig person ser over 4 timer tv om dagen.

Vil ikke det si da at de fleste mennesker på jorda ikke lever i den virkelige virkeligheten, men en virkelighet skapt av media...
Vis hele sitatet...
Kan du komme med noe kilder på dette eller er det bare paranoid synsing?
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av NaturensKraft Vis innlegg
Alt man gjør, ser og hører påvirker en, alt lagres i hodet. Vist man ser på et bilde, lagres det informasjon om dette bildet i hodet og man blir på en eller annen måte påvirket av det, som regel ubevisst. Vist man ser på et tv spill eller et tv program ser man på mange bilder hvert sekund, da er det mye informasjon som lagrer seg i hodet.
Vist tv programmet eller tv spillet inneholder vold og drap og man i tillegg nyter å se programmet eller nyter å spille spillet (som da de fleste gjør) tilknyttes informasjonen vi har lagret til glede. Altså vi blir påvirket på den måten at vi tilknytter vold og glede sammen, som regel på et ubevisst nivå.
Dette kan gjøre folk voldelige og gale, spesielt vist de allerede er på kanten fra før av. Enkelt og greit, spiller man mye voldelige spill må man regne med at mye av informasjonen oppe i huet er blitt ganske føkka.
For hallOO, det er jo ikke akkurat helt normalt å skal drive å nyte et spill der man bare driver og dreper folk.
Vis hele sitatet...
Og da får jeg vel bare spørre.. hvilke kvalifikasjoner har du til å uttale deg om hvordan informasjon lagres i underbevisstheten min? Jeg kan skyte folk, kappe dem opp med sverd, skyte pirater med pil og bue, svi dem med ild og fryse dem med is, før jeg sprenger en by i lufta eller ser en verden bli ødelagt når månen kolliderer med dem.

Jeg kan forsikre deg om at alt kan være ganske underholdende og at jeg likevel ikke blir å realisere noe av dette (det av det som går an, altså) i nærmeste framtid.
Gidder ikke se på alle linkene, men så på den fra parentstv. Den var jo veldig objektiv og interessant! Visste du at en del barn ser på noen annet alene enn når de er med foreldrene?! No shit!

Ifølge den siden er simpsons en negativ innflytelse på barn. En mer retarded og uobjektiv side skal du lete lenge etter. Den siden har vært i mediene flere ganger, og består utelukkende av middelaldrende mødre som ikke har noe bedre å gjøre på fritiden.
Sitat av robhol Vis innlegg
Og da får jeg vel bare spørre.. hvilke kvalifikasjoner har du til å uttale deg om hvordan informasjon lagres i underbevisstheten min? Jeg kan skyte folk, kappe dem opp med sverd, skyte pirater med pil og bue, svi dem med ild og fryse dem med is, før jeg sprenger en by i lufta eller ser en verden bli ødelagt når månen kolliderer med dem.

Jeg kan forsikre deg om at alt kan være ganske underholdende og at jeg likevel ikke blir å realisere noe av dette (det av det som går an, altså) i nærmeste framtid.
Vis hele sitatet...
Jeg sier ingenting om at folk blir så påvirket at de faktisk utfører det de har opplevd i spilleverdenen. Men vist man har bittelitt peiling på hvordan hjernen fungerer, er det jo selvsagt at man blir påvirket.
Men på forskjellige nivåer, man kan bli f.esk bli negativt påvirket slik at relasjoner til mennesker blir mere voldelig preget. Man mister empati, osv... listen er lang
Sitat av RoadKill94 Vis innlegg
Du veit at Bin Laden ikke satt på noen av flyene ja?
Vis hele sitatet...
Sikker? Trodde han var piloten:S Neida, men han hadde vel noe med planleggingen å gjøre? Derav min spøk om at han fikk inspirasjonen av et flyspill.
Empati er ikke noe man bare mister fordi man spiller eller ser på tv mye.
Sitat av nikons Vis innlegg
Empati er ikke noe man bare mister fordi man spiller eller ser på tv mye.
Vis hele sitatet...
Ehh... jo. Det kommer selvfølgelig an på hva man spiller og hva man ser da. Ser man på teletubbies dagen lang mister man neppe empati.

Men vist man ser på voldelige ting eller spiller voldelige spill, knytter man det som sagt opp til glede, da kommer hjernen din til å huske at du ble glad av vold og neste gang hjernen oppfatter vold vil den automatisk sende ut lykkestoffer, og hormoner som gjør at du vil like og akseptere vold mere og mere. Man kan tilogmed bli avhengig av vold for å få de riktige lykkestoffene. Det fører naturligvis til tap av empati.
Å føle lykke på grunn av vold har faktisk et velkjent term: SADO!
Det er faktisk gjort mye forskning på dette. Forskning viser også at det er dette som fører til at folk begynner å tenne på SM sex.
Skulle ikke være så vanskelig å skjønne det da.
Jeg så en dokumentar som omhandlet nettopp dette om tvspill påvirker barn.

For å utføre forsøket lot de 20stk barn i 12 års alderen spille FIFA en times tid, mens 20 andre spilte Call of Duty.

Etterpå skulle hver enkelt gå alene inn til en voksen kar som satt på et kontor. De hadde fått beskjed på at etter de hadde spilt skulle be de fortelle denne mannen hva som var bra/dårlig med spillet, eller noe i den duren, jeg husker ikke helt.

Men dette var jo et forsøk for å se om barn ble påvriket av spillet de hadde spilt, så med en gang et barn hadde satt seg ned i stolen foran skrivebordet mannen satt bak, så tok mannen armen frem for å "ta ut opp en penn for å begynne å notere", men det han gjorde var å velve hele stativet med penner/blyanter/tusjer slik at de falt ned på gulvet.

Mener at rundt 70% av de som hadde spilt fifa en time tilbydde seg å hjelpe mannen med å plukke opp pennene, mens bare 20% av de som hadde spilt CoD gadd å hjelpe. Jeg husker ikke prosentene helt, men det var en betydelig forskjell.
Jeg kjøper ingen av de utsagnene som sier at vi blir klin gærne av og spille spill. Elsker og spille de fleste gode spill, tom. de makabre spillene som bygger utelukkende på vold. Føler liksom ikke noen trang til å slå, stjele, drepe, voldta osv. Snarere tvert imot.

God oppdragelse og korrekt informasjon fra foreldre om spillet er det viktigste. Jeg kommer aldri til også nekte min sønn også spille spill uansett hva andre forskere sier, kanskje vi i tillegg kan spille noe sammen.
Uansett aldersgrenser er jeg veldig for, spesielt når barn er veldig unge og har fantasi til 1000.

Det jeg kan tro på er jo selvfølgelig at de som allerede er syke i hodet henter inspirajon (som andre har vært inne på) og metoder fra spill og tv. Dette i seg selv er jo ingen som helst indikasjon på at det er spillet som har skylden. Jeg vil mye heller trekke paraleller til oppvekst og miljø som en utløsende faktor. hvem har vel ikke sett på tv4 fakta og tlc norge om seriemordere og diverse andre klin gærne tullinger. Det de kommer frem til er jo det at oppvekst og miljø så godt som alltid er den faktoren som ødelegger folk.

En annen ting er jo det at enkelte individer nyter lidelse fra fødselen av og vil som barn f.eks torturere dyr og volde skade på de som de har rundt seg, samt bli fasinert av å tenne på ting og ødelegge.

Alle kan bli psykopater hvis de blir oppdratt på en grusom og ikke menneskelig måte. kanskje litt off topic.

Som avslutning: Ingen som er friske i hodet tar skade av ett spill, eneste jeg tror kan hjelpe er å finne ut hvem som ikke er friske og heller få behandlet dem tidligst mulig.

Edit: Deci: Dette høres ut som veldig seriøs forskning, de tar jo selvfølgelig høyde for hvordan barna er oppdratt og hva de ville ha gjort på forhånd ikke sant.
Sist endret av SinHazzard; 27. januar 2011 kl. 21:19.
Sitat av NaturensKraft Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Det var en del interessant stoff her, men jeg synes det trekkes litt brå sluttninger.

F.eks: 90% misforstår hva det så på TV for et par minutter siden.
Dette er vel VELDIG relatert til hva man ser på?
Vil du si at 90% at befolkningen ikke forstår hva nyhetene handlet om?

Men at en økt på 4 timer med søppel-TV(Ikke-utdannende programmer) og reklame ikke er direkte tanke stimulerende er nok en grei konklusjon.



OT: Spill har aldersgrenser for en grunn. Men visst en 18-åring klikker etter å ha spillt f.eks GTA har han/hun nok flere underliggende psykiske problemer hvor ekstrem-volden i spillet kun er en utløsende årsak.

En annen utløsende årsak kunne jo vært at han så nyhetene med bilder fra invasjonen i Irak, eller fangene som ble torturert i fengselet. Med så mye vold og elendighet i verden, blir det litt feil å fokusere på dataspill som årsak
til ondskap.
Sitat av Wilibald Vis innlegg
Du pleier da å være såpass fornuftig at du forstår såpass åpenbar ironi?
Vis hele sitatet...
Sitatet brukes ofte av folk som mener dataspill ikke påvirker. Ironien kommer i form av raveparty-parallellen, som egentlig gjør at sitatet sier det motsatte av det de prøver å si, hvis man tenker litt over det.
Sitat av Nichotin Vis innlegg
Sitatet brukes ofte av folk som mener dataspill ikke påvirker. Ironien kommer i form av raveparty-parallellen, som egentlig gjør at sitatet sier det motsatte av det de prøver å si, hvis man tenker litt over det.
Vis hele sitatet...
aah... Jeg har aldri oppfatta at noen har ment det seriøst
Sitat av NaturensKraft Vis innlegg
Ehh... jo. Det kommer selvfølgelig an på hva man spiller og hva man ser da. Ser man på teletubbies dagen lang mister man neppe empati.

Men vist man ser på voldelige ting eller spiller voldelige spill, knytter man det som sagt opp til glede, da kommer hjernen din til å huske at du ble glad av vold og neste gang hjernen oppfatter vold vil den automatisk sende ut lykkestoffer, og hormoner som gjør at du vil like og akseptere vold mere og mere. Man kan tilogmed bli avhengig av vold for å få de riktige lykkestoffene. Det fører naturligvis til tap av empati.
Å føle lykke på grunn av vold har faktisk et velkjent term: SADO!
Det er faktisk gjort mye forskning på dette. Forskning viser også at det er dette som fører til at folk begynner å tenne på SM sex.
Skulle ikke være så vanskelig å skjønne det da.
Vis hele sitatet...
Jeg bare liker hvordan du kommer med utsagnet "gjort mye forskning på dette", uten å komme med en link til forskningen...

Om du tror folk som spiller cod føler glede over volden, så tar du skammelig feil. Akkurat slik som det for sportsutøveren handler om å slå motstanderen, handler det om det samme for dataspilleren. Det handler ikke om nytelsen ved å skyte et menneske
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Som regel lovlydig
Dr. fungitumb's Avatar
Det har vist vært snakk om å forby salg av spill til barn og unge i California.
I den sammenheng har Adrian på www.gamereactor.no lagd en kommentar som jeg følte for å dele..

http://www.gamereactor.no/artikler/1...+burde+forbys/

Jeg gadd ikke lage en ny tråd for dette ettersom det bare er en artikkel God lesning!
Å skylde på at spel er f.eks grunn til alle skulemasakre rundt om i USA vil eg påstå er feil. Eit spel kan "trekke av" noko i hovudet på ein ja, men det er ikkje nok til at ein person skal kunne gå berserk på ein skule. Som Legynd seier;" Spillene gjør ikke personer til drapsmenn, det er noe galt med de fra før.", mobbing for å ta eit enkelt eksempel?

Sitat av Drachir Vis innlegg
Jeg bare liker hvordan du kommer med utsagnet "gjort mye forskning på dette", uten å komme med en link til forskningen...

Om du tror folk som spiller cod føler glede over volden, så tar du skammelig feil. Akkurat slik som det for sportsutøveren handler om å slå motstanderen, handler det om det samme for dataspilleren. Det handler ikke om nytelsen ved å skyte et menneske
Vis hele sitatet...
KP til deg!
Sist endret av Darkerface2; 20. juli 2011 kl. 14:21. Grunn: Skrivefeil.
Sitat av ha12d Vis innlegg
Gikk akkurat opp for meg at min sopp-spisende rørlegger venn spilte mye super mario i sine yngre dager. Alt har sin grunn tydeligvis.
Vis hele sitatet...
Beste jeg har lest på lenge:-)
BAD MOTHERFUCKER
Tomacco's Avatar
Jeg elsker spill, og tror ikke egentlig de oppfordrer til vold, men jeg syntes allikevel at en aktivist mot voldelige spill jeg så i ett klipp på Youtube traff spikeren ganske rett på hodet, tror det gikk slik:

"I'm not saying all kids who play violent video games are going to go out and the streets and shoot someone. And not everyone who sees a Lexus commercial goes out and buys one, but some do."