Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1340
Hei, jeg har nettopp fått deltidsjobb på et sykehus som sykepleier, er det noen fare for at de kommer til å be meg ta pisseprøve før jeg får lov til å begynne å jobbe? Kan de nekte meg ansettelse om jeg nekter å ta pisseprøve?
Vet ikke om det er det, men det burde iallefall.. etter det som har skjedd her; http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/sorlandet/1.6764805
Dette skal stå klart og tydelig i kontrakten dere har skrevet. Står det ikke her har dem på ingen måte krav om å få avlagt prøve.
Title of titles
bamsegutt's Avatar
Trådstarter
Okay, der står det ingenting. Mange takk
Det er ikke vanlig med pisseprøve for ansatte på sykehus, så lenge du ikke forsyner deg av medisinskapet er ikke dette noe problem. Og i samme sleng så kan det også nevnes at det ikke er det politiattest/vandelsattest går på her Lykke til i ny jobb
Title of titles
bamsegutt's Avatar
Trådstarter
Kjempeflott Røyker hasj 2-3 ganger i uka, og hadde vært kjipt å bli nekta jobb pga det