Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 3109
Hei, nå som vi er i 2010 er det ikke lenge til militære kaller inn nye og ivrige Ungdommer til 2. bataljon i skjold. selv er det masse jeg lurer på men har også fått en del svar=). Jeg trives best i oslo pga det jeg driver med og samtidig er det 2. bataljon`en jeg vil til, derfor så lurer jeg litt på for dere som har erfaring eller allerede har vært der om hvor mange hjem reiser dere hadde? eller hvor mange muligheter dere hadde for å reise hjem til byen for dere som er fra oslo? Ønsker å ta vekter kurs og språk der oppe og lurer på om det går utover fritiden?

Bortsett fra det så gleder jeg meg til å utføre min tjeneste der oppe:P
all voksenopplæring skjer på fritiden. du får ikke sitte å ta vekterkurs mens resten har øvelse.
Sitat av raxor Vis innlegg
all voksenopplæring skjer på fritiden. du får ikke sitte å ta vekterkurs mens resten har øvelse.
Vis hele sitatet...
Vekterkurset tar jo ikke mange timene. Tipper dem kjører kurset på noen kvelder og\eller en helg eller to.

Når det kommer til hjemreise. Du er vel normalt ikke i tjeneste i helgene og kan reise hjem da. Det jeg vet om transporten, er at forsvaret sponser noen hjemreiser iløpet av tjenesten. Lurer på om det er rundt 8-10 hjemreiser for dem som tjenestegjør i Bardufoss området. Ellers må du stå for betalingen selv visst du ønsker deg hjem utover de fastsatte hjemreisene. Mange som tjenestegjør i dette området, foretrekker kanskje heller å slappe av, siden tur\retur tar såpass lang tid. Flyr vel med Hercules til militærflyplassen ved Gardemoen, som tar litt lenger tid enn andre fly.
Rattus Norvegicus
pr0cyon's Avatar
Det var 8 hjemreiser når jeg var inne. Hercules fra Bardufoss sluttet de med det året jeg rykket inn til Sætermoen, så vi måtte fly fra Tromsø
eripsa's Avatar
Trådstarter
14 0
Når var det noen av dere fikk perm når dere var i rekrutt? fikk dere det i det heletatt?
Folk stresser så med militæret. Det er bare å dra; all informasjon får du der oppe. Det å ikke vite noe eller kjenne noen er jo litt av sjarmen.
Mener å huske vi ikke hadde noe perm i rekrutten, var der i 06/07 så minnene er ikke akkurat ferske. Forøvrig en en fet avdeling, tjenestegjorde i Kp.A med CV-90 osv. Var vel den nest feteste tia jeg har hatt. Bare Afghanistan slår den.
eripsa's Avatar
Trådstarter
14 0
stresser gjør jeg nok, kjenner fler som er og var i sinn tid når det barer 3 dager til^^. men har lyst til å hente min underholdings maskin pc`en altså etter første permen. lest å tenkt at det er dumt å ta den med første dagen man kommer inn og er der:P
Sist endret av eripsa; 10. januar 2010 kl. 23:33.
Sitat av eripsa Vis innlegg
Når var det noen av dere fikk perm når dere var i rekrutt? fikk dere det i det heletatt?
Vis hele sitatet...
Første helga faktisk! Også dimma jeg 3 dager etter perm. Totalt 9 dager aktiv tjeneste.
eripsa's Avatar
Trådstarter
14 0
Sitat av nZaal Vis innlegg
Første helga faktisk! Også dimma jeg 3 dager etter perm. Totalt 9 dager aktiv tjeneste.
Vis hele sitatet...
Fikk du dra ut av leiren etter første uken?
Ja. Innrykk var vel på en Mandag om jeg ikke husker feil. Fredag ettermiddag fikk vi dra hjem på perm.
eripsa's Avatar
Trådstarter
14 0
Sitat av nZaal Vis innlegg
Ja. Innrykk var vel på en Mandag om jeg ikke husker feil. Fredag ettermiddag fikk vi dra hjem på perm.
Vis hele sitatet...
Hvor hen var du da?
Feltartilleriet på Haslemoen
Var selv i 2.bataljon i skjold for 2 år siden

Det er 8 hjemreiser i året og pluss 1-3 til hvis du søker om det, gjerne ved dødsfall, tre og landevirkesøknad eller generelt ønske om en hjemtur
2.bataljon er en av de tøffeste infanteri bataljonene i Norge og rekruterer soldater til operasjoner i utlandet. Så det er ingen hemmelighet at det er tøft der oppe, OG KALDT!

Gled deg masse, du kommer til å ha ett år du aldri glemmer
eripsa's Avatar
Trådstarter
14 0
Sitat av TempoGigante Vis innlegg
Var selv i 2.bataljon i skjold for 2 år siden

Det er 8 hjemreiser i året og pluss 1-3 til hvis du søker om det, gjerne ved dødsfall, tre og landevirkesøknad eller generelt ønske om en hjemtur
2.bataljon er en av de tøffeste infanteri bataljonene i Norge og rekruterer soldater til operasjoner i utlandet. Så det er ingen hemmelighet at det er tøft der oppe, OG KALDT!

Gled deg masse, du kommer til å ha ett år du aldri glemmer
Vis hele sitatet...
Hører så mye forskjellig om rekrutten derfra, noen sier de også fikk perm etter første uken og andre sier de fikk perm etter 5 uke. husker du om du fikk noe fri i rekrutten? Bursdag er vel ingen grunn til å få fri:P? kjenner en som har det litt etter jeg skal inn