Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 3476
Jeg tenkte å kjøpe meg en tv til Netflix, film og litt spilling på de nye konsollene om det blir PS5 eller Xbox vet jeg ikke ennå, det kommer vel noen gode tilbud på tv etter nyttår. Uansett, det frister meget å terrorisere San Andreas (GTA5) med en slik diger TV i 4K, 65 eller 75 tommer

Uansett, er det noe vits med å gå for en tv med 120hz? jeg tviler på at de nye konsollene klarer 120fps i 4K? jeg vil tro det ligger på 30-60hz?

Jeg har vel egentlig sett mest på LG nanocell 70", da den er billig, 7000kr, så blir det under 13k samlet med en konsoll ... men venter da det kanskje kommer gode tilbud på bedre tver etter nyttår.
Sist endret av Hans Høyhet; 19. desember 2021 kl. 08:01.
Det med hz gir først mening når kameraet i et spill "akselerer" mye. Dvs, at en gjør veldig mange ikke linære bevegelser. Hvor mye hz du trenger, avhenger litt av hvilke spill du tenker å spille. Når har en motion blur på, så kan en i 4k tolerere ned
til 10fps hvis en tåler slow motion effekten som skjer når en beveger seg mye.
Sist endret av itori123; 19. desember 2021 kl. 10:13.
Størrelse….

Her kommer det helt ann på hvor langt unna tven du sitter. Søker du på 4K Distance from tv så får du opp ekæn god pekepinn på hvor du bør ligge.

Jo høyere oppløsningen er jo nærmere må du egentlig tven i forhold til FullHD som er mye mer tilgivelig med avstand. Selv sitter jeg 3.5-4 meter unna tven og gikk for 65, selvom jeg strengt talt kunne hatt 75 uten problem.

Bare dobbelt sjekk at TV’en faktisk støtter 120HZ, min LG CX 2020 fikk det med update