Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1955
Er dette mulig?

http://www.tomsguide.com/us/usb-tv-t...view-1836.html

noen som kjenner til noen programmer til pc som gjør dette enkelt?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Enkelt? Neppe. Men SDR# er eit godt utgangspunkt, også vert det gjerne litt forskning derfrå til eit brukbart resultat. Det vil truleg variere litt frå PC til PC og, alt etter korleis ting er gjort og kor god støydemping som er.
Ikke helt det samme som å lytte til naboen, men dette programmet lar deg generere radiosignaler fra pc-monitoren som så kan høres på am-radio:
http://www.erikyyy.de/tempest/

Fra linken:
All electronic devices send out eletromagnetic waves.
so does your monitor. and your monitor does it all the time.
and at very high frequencies. high enough for your short wave
AM radio.
all you have to do is display the "correct" image on your screen
and your monitor will emit the "right" signals.
Tempest for Eliza displays pictures on your screen. one for
each note in the song.
Takk for link, veldig interessant og jeg skjønner ikke at det er mulig. Dette:

"Further demonstrations showed that keyboard presses emitted different radio signals, as did changing screen colors and patterns"

håper jeg bare gjelder trådløse tastaturer. Ellers så vil keyloggere i lufta bli et stort problem etterhvert...
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Ruh Vis innlegg
Takk for link, veldig interessant og jeg skjønner ikke at det er mulig. Dette:

"Further demonstrations showed that keyboard presses emitted different radio signals, as did changing screen colors and patterns"

håper jeg bare gjelder trådløse tastaturer. Ellers så vil keyloggere i lufta bli et stort problem etterhvert...
Vis hele sitatet...
Det gjeld nok vanlige tastatur og, og det er ein fundamental eigenskap ved elektristet: elektrisitet gjennom ei ledning lager eit elektromagnetisk felt. Elektromagnetiske felt er betre kjent som radiosignal.

På bakgrunn av forskjellige eigneskaper ved ulike delar av tastaturet kan ein antakeleg sjå skilnad på radiosignala frå forskjellige knapper. Det er forøvrig relativt velkjent.
Var det ikke en artikkel for et år eller to siden om at NSA og andre myndigheter i USA kan bruke radiosignaler til å avlytte informasjon fra tastaturet?
Så ja du kan helt sikkert klare å finne ut av dette om du dedikerer nok med tid og innsats. Og om du blir virkelig dyktig på dette så tenker jeg du vil få godt betalte oppdrag fra næringslivet. Evt. stjele så mye data og sensitiv informasjon at du ikke trenger lønnet arbeid
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av frtoretang Vis innlegg
Var det ikke en artikkel for et år eller to siden om at NSA og andre myndigheter i USA kan bruke radiosignaler til å avlytte informasjon fra tastaturet?
Vis hele sitatet...
Det er kalla TEMPEST, og er eldgammalt konsept. Det har nok vorte betre med åra, men fortsatt har dei ekstrem ulempe: du må vere nær målet ditt, og du må bruke ein del ressurser på målet. Sjansen for å bli oppdaga er større, og vert du tatt er det relativt handfaste bevis mot deg.
Sitat av frtoretang Vis innlegg
Så ja du kan helt sikkert klare å finne ut av dette om du dedikerer nok med tid og innsats.
Vis hele sitatet...
Utvilsomt - spørsmålet er vel stortsett om det er verdt det. Om målet er tilgang til informasjon så kan du oppnå rimeleg mykje ved å slenge ut eit titalls minnepinner med trojanere på parkeringsplassen...
Sitat av frtoretang Vis innlegg
Og om du blir virkelig dyktig på dette så tenker jeg du vil få godt betalte oppdrag fra næringslivet. Evt. stjele så mye data og sensitiv informasjon at du ikke trenger lønnet arbeid
Vis hele sitatet...
Næringslivet vil nok vere svært forsiktig med slikt, iallefall dei seriøse delane av det. Reint prinsippmessig er det ikkje så stor skilnad frå t.d. trojaner, ut over at det er meir arbeid og vanskelegare. Så om målet var kriminalitet trur eg trojaner er enklare, billegare og betre.

Så ja, om du har NSA på nakken så er det åpenbart verdt å tenke på. Er du redd for naboen er det neppe verdt bryet på ei god stund endå.
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Næringslivet vil nok vere svært forsiktig med slikt, iallefall dei seriøse delane av det. Reint prinsippmessig er det ikkje så stor skilnad frå t.d. trojaner, ut over at det er meir arbeid og vanskelegare. Så om målet var kriminalitet trur eg trojaner er enklare, billegare og betre.

Så ja, om du har NSA på nakken så er det åpenbart verdt å tenke på. Er du redd for naboen er det neppe verdt bryet på ei god stund endå.
Vis hele sitatet...

Tenkte mer på at om ts orker bryet med å skaffe kompetansen så vil han helt sikkert kunne selge inn den kompetansen til næringslivet - hvordan beskytte seg mot radiosignaler etc.

Evt. bedriftspionasje tar han sikkert på kveldstid uten faktura