Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 7236
Ok, jeg vil gjerne dele denne historien til alle dere der ute som har hatt/har dårlige dager/tider og vil fjerne tankene ved hjelp av piller. Jeg vil dele dette med dere slik at jeg kan få det ut av systemet ettersom jeg angrer noe sykt. For noen dager siden la jeg ut denne rusrapporten (betydelig annerledes), men ettersom jeg var så dypt deppresiv ble hele greia meget feil formulert.

Jeg sliter med pillemissbruk og hadde fått tak i noen Roche 2mg flunitrazepam. Etter en helgs bruk satt jeg igjen med 14stk. Kjæresten min hadde fått med seg at jeg hadde drevet på med piller og så sterkt avstander som hun er av dette så gjorde hun det slutt.

Hva hadde jeg da å leve for tenkte jeg? I etterkant har jeg jo funnet ut at livet har mange flere gleder enn sorger å by på og livet er en morsom reise selvom den til tider kan være tøff. Venner, familie, naturen etc! Dodecha sendte meg blandt annet en veldig hyggelig melding, godt det finnes folk som bryr seg.

Jo, over til poenget. Jeg sitter og hører på en av Andy Moors nye mixer og nyter disse flotte instrumentale lydene som mixen er preget av. Tårene renner og jeg som ellers sliter psykisk fant ut at jeg skulle "glemme" litt problemer med hjelp av disse rohypnolene. Jeg finner frem skuffen min og dæven, der lå det en pakke zolpidem, noen valium og phenergan.

Jeg satte i gang med å knuse 14 rohypnol, 10 zolpidem, 5 valium og 10 phenergan. Jeg fjernet innholdet fra de hvite og røde gelatinkapslene som kreatinen min ellers var i og erstattet det med denne mixen min. Dum som jeg var helte jeg nedpå alt sammen på en gang ved hjelp av en halvliter cider og fortsatte i fort tempo med å få ned en liten flaske sjampagne og 2 bokser med svart carslberg sterkøl.

Min mor kom inn på rommet akkurat i det jeg var ferdig med min siste carlsbergboks og sier god natt som hun alltid gjør

Det hadde ikke gått lenge før hun hadde begynt å hørt mye snakking fra rommet mitt. Dette er ganske normalt siden jeg snakker en del i søvne. Etter å ha kjeftet høylytt på en venn av meg og begynt å skrike skjønte min mor at dette var noe helt annet enn vanlig søvn-prating. Jeg hadde sittet og stirret ut i løse luften, pratet, åpenbart fått svar tilbake, pratet igjen, fått svar fra denne "personen" osv. Slik foregikk det lenge.

"Ikke le av meg, le med meg jævla drittsekker"
"pell dere vekk"
"haha, ja den var god"
"hvor mye koster de pillene"
"oi, se på den"
"Ja, vi kan jo spise litt for jeg er sulten"
"unnskyld, kan du hjelpe meg med å finne senga"

Dette er noen av frasene mamma husker fra de 4 timene det tok å få meg til ro.
Jeg som liker å sove naken hadde pluttselig vandret ut av senga fordi jeg tydeligvis skulle fikse noe. Jeg halluniserte noe sykt. Det hele endte med at jeg lå naken over bordet, lå på gulvet, sto og hoppa i sofaen, skreik til min mor at hun skulle pelle seg til hælvette etc.

Dagen etter var jeg fremdeles totalt i min egen værden, jeg var faktisk på en strand i et par minutter før jeg fant ut at dette var en hallunisasjon. Jeg prøvde å tenne flere sigaretter, men hver gang gikk det opp for meg at jeg ikke hadde noen sigarett i hånden. Litt sånn som de fantom-gjenstandene man har hørt folk på datura har opplevd. Jeg tuller eller overdriver ikke, det hele virket så ekte at det var til å ta på.

Det har nå tatt meg 4 dager å komme tilbake til normalen. Jeg har slitet fælt med å gripe ting ettersom jeg tror jeg har ødelagt dybdesynet litt.

Om min mor og far skulle ringt ambulanse/politi kan diskuteres og de diskuterte det grundig. Men ettersom jeg var naken, klin gal, full av ulovlige piller og jeg roet meg ned etterhvert så lot de vær.

Så moralen her folkens: Piller løser ingen ting og livet er fylt av flere gode dager enn dårlige dager. Ting har en tendens til å ordne seg, heldigvis
Det jeg gjorde var ren idioti og jeg er glad jeg overlevde.
Btw, jeg og kjæresten min er sammen igjen
Sist endret av Trippa; 12. april 2008 kl. 01:54.
For all del, great news for deg - Og du føler deg sikkert prima.
Men, www.vgb.no (?)
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Godt du overlevde og fikk igjen dama.

Nå som du er sammen med dama igjen ville det jo vært dumt å fucke det opp med noe så lite konstruktivt som piller. Ikke bra med for mange sånne cocktailer... Håper du slapper av

god bedring (?)
Sist endret av Bothrops; 12. april 2008 kl. 02:54.
Bra det ordna seg.. Har vært idiot på pillene selv så vet hvordan det er. Spiser heldigvis ikke piller lengre nå.
Trådstarter
Ja, godt jeg overlevde. Herregud så lite gjennomtenkt dette "stuntet" mitt var. Men jeg var så langt nede psykisk at jeg ikke tenkte konsekvenser i det hele tatt. Det er nok ikke så mye for dere leserne å legge til i denne tråden min, jeg ville bare dele historien med dere, og det har jeg nå fått lov til.

Nå er jeg mer oppe å gå psykisk igjen, utrolig hvor fort ting kan fikse seg!
Setter pris på at du deler historien din her. Du skriver att du nå er sammen med dama igjen, håper ikke det er eneste grunnen til at livet er en dans på roser igjen? Har selv hatt problemer etter forhold der jeg har glemt alt annet og hatt dama som eneste grunn til og leve, det er ikke lurt. Så det bør du kanskje tenke litt igjennom?

Hva sa foreldrene dine til dette "stuntet"?
Trådstarter
Mine foreldre har erfaring med flere slike "stunt". De vet godt at jeg missbruker piller til tider. Livet mitt er absolut ikke en dans på roser siden jeg er sammen med min herlige jente igjen. Jeg sliter med angst og deppresjoner ellers, men jentami var det som holdt meg oppe å gå, og når jeg mistet hun, hva hadde jeg da å leve for tenkte jeg? I etterkant vet jeg jo at det er så myyyye mer i livet som er verdt å leve for, og man er i seg selv en viktig brikke i andres liv.

Edit: Jeg er myndig, altså over 18 år. Ville bare nevne det. Så mine foreldre hadde ikke så mye annet å uttrykke enn sin fortvilelse. De ville jo virkelig ikke politianmelde meg, de ville ikke unne sønnen deres dette som allerede sliter såpass som han gjør. Det å kaste meg ut av huset vil ikke gjøre situasjonen noe bedre.
Sist endret av Trippa; 12. april 2008 kl. 20:13.
Jeg også setter stor pris på at du deler historien din her
Kanskje kan det hjelpe andre?
Det er bra at du nå ser lysere på livet, og ser de fine sidene ved det også
Hey!

Nesten akkurat samme som jeg gjorde når dama gjorde det slutt. 20 valium og 6 øl. Jeg husker "heldigvis" ingenting av det, men det var ille nok å høre historiene fra foreldrene mine og min bestevenn. Jeg hadde visstnok vært så agressiv og ustabil at de måtte ringe til politiet. Ble lagt i jern og kjørt til legevakta. Det eneste jeg husker er faktisk et par minutter når jeg satt i politibilen.

Dagen etter husker jeg heller ikke stort av. I ettertid har jeg fått vite at faren min hadde fått to svære kutt på låret, og at han sleit med å jobbe i to uker, men prøvde å skjule dette for meg. Så moralen kan vel være at man skal være litt forsiktig med piller og alkohol
Ja man må så absolutt være forsiktig med piller, er ingenting å leke med.
Har tatt store mengde valium og alkohol selv, men det var bare for morro skyld når jeg var yngre, menmen. Valium og alkohol kan ikke sammenlignes med faren Trippa utsatte seg for den kvelden han var veldig nedfor, om det så hadde vært 50 valium + alkohol.

Jeg har vært utrolig irritert på Trippa pga dette stuntet, men nå har alt heldigvis ordna seg, og det er jeg glad for

Btw Trippa; Du vet sannelig hvordan du skal skrive, dette fortjener så absolutt KP.
Trådstarter
Litt sent å føye til nå kanskje, men jeg føler at jeg må si det. Jeg vet ærlig talt ikke om jeg halluniserte eller hva jeg drev med. Under det heftigste var jeg sikkert så på tur at jeg så ting osv, men dagen etter tror personlig jeg vekslet mellom å være våken, sovne for å så drømme et par minutter osv.

Jeg vet virkelig ikke ettersom hverken flunitrazepam, zolpidem eller prometazin som er det merkelige antihistaminet i Phenergan er hallunisogene stoffer. Kanskje det var kombinasjonen eller noe slikt.

Har noen noe å føye til så kom igjen
Dessverre ikke så mye å tilføye, men håper noen av den yngre garde leser dette, istedet for å lage tråder som " hvor mye fluni før jeg dør ?" og sånt søppel, som speq sikkert ofte må fjerne..
Bra skrevet Trippa, og godt at det ordnet seg - kp
Trådstarter
Sant pidget. Vet ikke helt om folk lærer av historien min, har inntrykk av at man selv lærer mest av sine egne feil og ikke andres feil. Det kan jo kanskje for noen virke morsomt og spennende å prøve det samme stuntet som meg, eller tilsvarende, men ærlig talt så husker jeg ingen ting og jeg var totalt fraværende/idiot i nesten 3 dager etter stuntet og dag nr.4 gikk med på å kvikne litt til. Tok meg forresten 7 dager før jeg følte jeg var i stand til å kjøre bil igjen.

Men uansett, dette var absolut en farlig blandig og en altfor stor dose så at jeg sitter her og skriver disse innleggene tror jeg selv har en del med flaks å gjøre. Må også nevnes at pga mitt missbruk har jeg nok bygget opp en viss tolleranse, men dette var langt over streken.

Flunitrazepam, diazepam og zolpidem er kraftige sedativer og prometazin kan ha/har på meg en sedativ virkning. Dette blandet med alkohol gjør det hele bare enda mer farlig og man kan rett og slett slutte å puste, bli bevistløs, kveles av sitt eget oppkast etc. (med eller uten alkohol)

Farlig, farlig!
Sist endret av Trippa; 15. april 2008 kl. 22:50.
Sant nok Trippa, men uten alkohol (ingen oppfordring) kan man innta mirakuløse mengder feks diazepam, uten å oppnå annet en en god natts søvn.
Det jeg prøver å si er at det er ikke nødvendigvis mengdene, men blandingen som kan være dritfarlig!
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Vet ikke helt hva eller hvordan jeg skal bidra med noe i denne tråden.
Pillemisbruk er noe skikkelig faenskap og blanding av forskjellige preparater kan få fatale følger.
For en del år tilbake lekte jeg meg en hel del pille kombo'er. Ikke fordi jeg var så deprimert, men fordi jeg ikke hadde noen som helst respekt for legemidler over hodet.
Dette fordi jeg var av den banale oppfatning av at det ikke kunne være farlig, ettersom man kunne få alt sammen utskrevet av legen.

Jeg tror du skal takke høyere makter for at du i det heletatt overlevde denne mixen. Men jeg vet også at dette har mye med med tåleranse å gjøre. En person som ikke er vandt til Benzodiazepiner ville mest sannsynelig ha tatt en kraftig overdose på det du puttet i deg.
Det er flott å høre at du fått et annet syn på det, og at du er kommet sammen med dama din igjen.

Jeg vil bare få uttrykke min advarsel til preparatet Phenergan. Jeg tror at grunnen til at du hallisunerte slik du gjorde er pga. dette preparatet, og må bare få sagt at det er det siste man vil kødde med.
Jeg vil tørre å påstå at jeg har opplevd noe av de drøyeste opplevelser i kombinasjon av Phenergan og andre rusmidler. Og det er ikke positive opplevelser.

Jeg kan vise tildenne tråden, bare for å vise til likhets trekkene. Jeg har i tilegg andre erfaringer med preparatet som jeg ikke tidligere har nevnt her.

Det er ikke meningen å stjele tråden din, men da jeg leste at du hadde pjåtet i deg 10 Phenerganer var det faktisk det som gjorde meg mest bekymret.
Jeg har endt opp 7-8 mil fra der jeg egentlig skulle være, på Phenergan og alkohol rus. Uten penger, busskort og sko, uten håp om å komme meg hjem igjen foruten om å haike.
Jeg snakket med meg selv i 2 dager og forsvant inn og ut i fra noe som virket så realistisk at jeg hadde store problemer med å forstå hva som var virkelighet og ikke.

Igjen vil jeg bare beklage for å "stjele" tråden din. Jeg skriver vel her fordi jeg selv kan kjenne meg igjen i endel du skriver, dog dette er snakk om 8 år tilbake i tid. Det vekket endel minner og fikk bare en kjempe trang til å advare mot det spesifikke preparatet.
Benzoer er velkjent, og blir helt feil å advare mot her. Men Phenergan er et preparat som lett kan undervurderes, og dette kan føre til fatale følger.
Å hoppe ut et vindu o.l er noe som kan virke "helt logisk" på en slik "form".

Til sist, håper du vil få det bedre med deg selv og at madammen din kanskje kan hjelpe deg med å få opp håpet i livet ditt igjen. Lykke til =)
Trådstarter
Du stjeler ikke tråden min Speq, du bare føyer til noe og det er da ikke noe galt i det. Kommet frem til at det mest sannsynelig er Phenergan som sto for mye av det "crazy" jeg gjorde og det at jeg måtte bevege meg noe som ellers hadde vært så og si umulig etter en såpass stor dose sedativer.

Har tatt det flere ganger. Riktig nok i mindre menger som 1-5 tabletter uten alkohol eller noen form for kombinasjon med andre stoffer, og det ender alltid med at jeg våkner sånn halveis under natta, altså jeg sover, men er alikvel på en måte våken og får helt merkelige vrangforestillinger og innbiller meg ting. Man kan vel si at jeg drømmer i sånn halveis våken tilstand. Det som regel skjer er at min kropp ligger i senga, øynene mine har åpnet seg, jeg er halveis bevist, men bevistheten min er egentlig et helt annet sted der jeg kan være på alt fra fest til safari.

Selv blir jeg også til tider meget aggresiv og hissig av Phenergan. Det skal ikke mer enn at noen snakker til meg før jeg føler at de forstyrrer meg og jeg må kjempe med meg selv for å ikke kjefte på personen. Dette er riktig nok svær vanskelig og aggresjonen har kommet ut over personen nesten hver gang.

Prometazin er et merkelig anitihistamin, så absolut og jeg er ganske sikker på at Phenergan er en av synderne i denne sammenhengen etter å ha lest dette:
http://en.wikipedia.org/wiki/Promethazine
Men pakka med zolpidem må absolut ha bidratt med mye av det visuelle jeg tydeligvis så der jeg satt å stirret ut i mørket og snakket.
http://en.wikipedia.org/wiki/Zolpidem
Tror så absolut at jeg fikk denne bivirkningen som det står at kan forekomme uavhengig av dosen: http://en.wikipedia.org/wiki/Delusion

Var selvfølgelig først i dag jeg fant denne siden hvor det sto så mye mer om prometazin enn på de norske sidene jeg har lest om stoffet. Hvis noen leser om bivirkningene så ser dere kanskje også at det står "restless legs", de blir ikke bare rastløse. Det har til tider blitt et smertehelvette og umulig å holde de i ro noe som har ført til våkne netter. Har selv brukt det en del mot kvalme, men funnet ut at på meg så følger det med så mye bivirkninger at det ikke er verdt det.

Kan jo også bare føye til at jeg gadd ikke knuse Phereganene, de ble bare skylt ned sammen med carsberboksene. Det å innta Phenergan var egentlig aldri en del av planen, var bare jeg som følte jeg ikke hadde fått nok selvom jeg ikke ventet mer enn 5 min med å sluke de.
Sist endret av Trippa; 17. april 2008 kl. 21:20.
Shit, du var ganske heldig der Jeg har også opplevd noen episoder med piller. Dritt kjipt! Hadde ingen erfaring med piller og nesten ikke noe med alkohol heller den gang. Jeg dro til en kompis, tok 1 vival. Kjente ingenting så stakk hjem. Der hadde jeg 10 stykk som jeg sniffa tror jeg. 10 min etter alt var inntatt husker jeg ikke stort, men pappa kom hjem og merka at jeg var fjern. Han trodde jeg trengte luft så han lot meg gå ut, men jeg måtte være snar siden maten snart var ferdig.

Jeg gikk da ut til en kompis og ringte på. Forledra åpna døre og der sto jeg fjern. Det skal også sies at jeg hadde meg 5-10 piller ut nå også + litt utblanda heimert som jeg drakk, men ikke stort tror jeg ikke. Pillene (Vival) var pakket inn i sølvfolie og da alle pillene var spist opp og sølvpapiret var igjen tygget jeg på det å sa: "Tru dåkk æ får nå effekt av d hær?" (trøndersk) Jeg hadde visst også spist noen paralgin fortè. Og nå husker jeg ikke stort bortsett fra at jeg tryna på veien hjem og en kis spurte om det gikk bra. Jeg bare sa til kompisen min som jeg sykla med; "kjapp dæ, sykkel!" elns og til mannen sa jeg at det gikk bra.

Da jeg kom hjem (kl 12 elr 1 på natta tror jeg, muli tidligere også) spurte jeg 2 ganger på ca 5 sek om hva det var til middag. Da begynte mamma å pappa å lure. Så jeg gikk å la meg. Da kom de ned på rommet mitt og babla om noe at de ser at jeg har tatt noe osv. Dagen etterpå våkner jeg med en termos på nattborte (den jeg hadde hembrygge på) og 4 piller av typen vival ved hodeputa mi. Pappa hadde da vært på rommet mitt den natta å sett i lommene mine og funnet røykeutstyr til flaske, men den hadde jeg brukt til å røyke tobakk bare

Nok om det! Da jeg våkna den dagen ja.. Da tok jeg de 3 pillene som lå der og gikk igjen inn i en hukomelses løs verden, satt meg på pcen og logga på msn. Jeg var så fjern da at min far hadde sjekka msn loggen min mens jeg satt på pcen. Han fant også pillespor på skrivebordet mitt.

Dagen etter der igjen tok jeg den siste pilla på skolen (prestasjon :S) og ble ikke mindre fjern av dette. Var faktisk ganske fjern i 1 uke etterpå. Og etter den tid har jeg hatt en liten dragning mot piller. Tatt de uansett om jeg visste jeg komst til å bli tatt liksom, men er ferdig med slikt nå

Var heller ikke meninga her å stjele tråden din, men ville gi et eksempel på hvor uskyldige disse pillene kan virke
Sist endret av NokErNok; 17. april 2008 kl. 21:12.
sykt bra skrevet trippa..
vil bare si som de fleste andre at jeg kjenner meg sykt godt igjen i dette..
er bare dog 4(?) mnd siden jeg hadde mitt pilleforsøk..
knuste så å si alt av piller vi hadde hjemme her, blanda med muskat(hørt at det sku være dødlig hvis du hadde mer enn 7 g eller no sånt), og skylte nedpå med 60% trur jeg det var..
husker jeg kasta opp som ett ja etter 5 timers tid..

bra du har fått igjen dama de da
kjenner ganske godt til åssen det er da dama går fra deg, og du føler hu er den eneste som klarer å holde formen oppe..
men lykke til vidre da

btw, var ikke meningen å "stjele" tråden din hvis jeg gjorde det
▼ ... over en måned senere ... ▼
Vel... piller kan være utrolig skummle.. hadde en episode som jeg tror in the end hadde noe bar med seg.. Flyttet til stavanger for noen år siden, helt alene for å gå på folkehøyskole. Var ute en helg å traff noen bekjente fra tidligere, husker at jeg _fikk_ 300 blåvalium.. husker ikke hvorfor.. hadde jo vært ute på byen..husker jeg spiste 4 stk.--- kommer til meg selv en uke senere får jeg vite..eller til meg selv å til meg selv.. er da neste gang jeg husker noe.. alt i mellom er svart.. da lhar jeg bodd hos noen folk der i stavanger som jeg ikke husker at jeg traff, i en uke! uken etter dette husker jeg bare kok, rot å vas.. å at jeg snakket som en mongis,.. va heeilt sevje i nepa... tilsammens så er ca 3 uker bare kok etter de 4 jrg husket jeg tok! :P hehe..
Det gode er jo at jeg ble så skremt at jeg rørte verken alkohol eller piller resten av d året! ikke bra å ende opp sånn når du er alene di første ukene! hehe... kunne fort bare ha blitt værende der eller no..jaja:P godt minne er det nå.. d liiiille jeg husker
Av 4 blåvalium? Det kan jo umulig stemme...
Jeg tror nok han mente at han hadde tatt flere og flere.
En gang spiste jeg 50 blå Ardin 10 mg valium i ett jafs. Drakk deretter rundt en halv liter 96%.
Etter dette husker jeg ingenting. Våknet opp på overvåkningen på sykehuset etter at jeg hadde kastet en stor stein gjennom et vindu før jeg hoppet gjennom det, og ble liggende bevisstløs til det kom to ambulanser og to politibiler. De hadde gitt meg narcantin (motgift mot opiater), så jeg følte meg nokså elendig når jeg våknet opp på sykehuset, og var veldig agressiv for jeg følte meg helt jævlig.

Etter endel argumentering fikk jeg skrive meg ut, måtte bevise at jeg kunne gå en rett linje først. Dyrkjøpt erfaring men nå har jeg mere respekt for piller.