Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1040 488606
Det vil funke, men du kan risikere at det er mindre på den ene halvparten ja.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg har tenkt litt på psykedelia. Aldri har jeg prøvd slike stoffer. Men de fascinerer enormt!

Men uansett. Livet har som kjent sine oppturer og nedturer - vil ikke da de enorme terapautiske effektene ved bruk, gå på tvers av dette?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Skjønner ikke helt hva du mener lol1989, gjerne utdyp hva du mener?
Sitat av lol1989 Vis innlegg

Men uansett. Livet har som kjent sine oppturer og nedturer - vil ikke da de enorme terapautiske effektene ved bruk, gå på tvers av dette?
Vis hele sitatet...
Litt vanskelig å tolke det du sier, noen kan ønske å bruke psykedelika for å løse eksakte problemer, men det hender også at man oppdager at man hadde problemer man ikke var klar over at man hadde.

Rettelse: psykedelika kan vel først og fremst belyse utfordringer en person har, du må jobbe med det etterpå, gjerne over lengre tid, og det er heller ikke alltid lett å dekode det du finner i de skjule rommene i hodet ditt som kan låses opp.
Sitat av [protus] Vis innlegg
det hender også at man oppdager at man hadde problemer man ikke var klar over at man hadde.
Vis hele sitatet...
Stemmer, og akkurat siden konsekvensene av slike underbevisste sår kan variere veldig fra person til person, og fra en livssituasjon til en annen, er det ofte greit å vente i et ekstra år før man prøver. Selv om man føler seg opplest og klar er det viktige å være litt føre-var.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hei! Nå har jeg lest HELE tråden og sitter fortsatt igjen med spørsmål.

Jeg er et 24 år gammelt individ som har prøvd en del røyking og noe mdma, og er nå nysgjerrig på psykedelika. Er tidvis deprimert, trolig bipolar 2, men har først nylig kommet i gang med utredning for det. Etter mange tunge måneder er jeg nå mye bedre, etter en kveld med mdma. Det var fantastisk å huske hvordan det føles å være glad, føler at jeg på slutten der var deprimert av å være deprimert, og emma boostet meg ut av det. Det styrket også min tro på at LSD kanskje kan hjelpe meg, for jeg har ingen traumer og tror at jeg egentlig er ganske frisk, har bare et litt flatt og kjedelig perspektiv på livet for tiden.

Spørsmål:
Jeg er ekstremt sensitiv for hasj og weed. Ett trekk er nok til at jeg får visuals, glir inn og ut av "bevissthet", og det blir vanskelig/umulig å snakke med folk. Har aldri testet ketamin, men det jeg har lest om det, minner meg om sånn jeg blir på selv veldig små doser THC. Jeg har alltid røyket sammen med andre, og opplever det som ukomfortabelt at jeg ikke klarer å konsentrere meg om samtale og å oppføre meg normalt. Prøver å klamre meg fast i lucidness, føler små øyeblikk av klarhet komme flytende og VET at jeg burde la dem bare seile forbi, men griper alltid fatt i dem fordi jeg føler jeg må være klar siden det er andre til stede.

1) Er det sannsynlig å anta at jeg da også er svært sensitiv for LSD, og burde ta en lav dose?

2) Siden jeg fokuserer veldig på å "oppføre meg" i selskap med andre, er det verdt å vurdere å ta syre alene første gang? Ellers har jeg også mulighet til å bli med en erfaren liten gjeng til skogs.

3) Jeg har noe xanor liggende, og vet at jeg kan ha det i bakhånd. Vurderer å ta et halvt milligram i forkant, noe jeg vet bare gjør meg litt avslappet, glad og tilfreds. Tenker kanskje det kan hjelpe meg å være i en positiv sinnstilstand, er redd for å ødelegge turen ved å være nervøs på forhånd. Jeg har ingen traumatiske minner som kan plage meg, jeg har hatt en _veldig_ lykkelig oppvekst og et bra liv, men jeg er litt nervøs av meg og har vanskelig for å slippe kontrollen. Hvilket er nettopp de trekkene ved meg selv som jeg ønsker å bearbeide med LSD. Er det en ok idé å ta forebyggende benzo, eller burde jeg vente til et eventuelt behov melder seg?

Håper det er ok å spørre i denne tråden, og takker for alle svar
Du burde ikke ta benzo overhodet. Ikke før, ikke under, ikke etter.

Du burde trippe med en god venn eller to som du er komfortabel med. Er du ukomfortabel med til og med gode venner, så vurder å trippe alene. Sammen med en "gjeng" høres ikke ideellt ut.

Det er sannsynlig at du er noe sensitiv. Bedre å starte forsiktig første gang. Ta rundt 100 mcg f.eks som en smak.
Orker ikke lese meg opp på alt, sorry. Vet mye av det fra før.

Dette blir min første LSD tripp. Jeg er fra før kjent med : Massive doser flein (Kunne fint spise 5g. tørket, noe mindre om jeg utblanda i store mengder amanita muscaria. Rød flue sopp) Da hadde jeg toleranse.
Nå i det siste har jeg prøvd MdMa krystaller. Ikke fornøyd, første gang overdoserte jeg kanskje. Resten er jo rein turing/soving. Skjønner ikke hva som er så digg med det, da kunne man tatt et bein eller 2.
Var borti noe 2b/2c- hci eller noe. Det sparka baller. (Au)
Uansett har 2 lapper å velge mellom : nr1. - 180 microg. Merke : LonneyToone (s) (fått gode tilbakemendinger)
Nr2. 160 Microg. fant ingen navn, men en fra en ny norsk vendor. DrammenViking. Av de få salg og kjøp han har og
å bra tilbakemeldinger, bør det funke.

Om været tillater det skal jeg ut i skogen, med utsikt til himmelen og vann til begge siden. (setting og alt er klart)

Det jeg lurer på i bunn og grunn. Er det trykt for meg og ta LSD for første gang så nærme vann? Eller blir det som med "store"doser flein, man er "tilstedet" og det å hoppe uti ei elv måtte virke potte tett, lsd eller ikke?

Beklager også feil tråd. Rett meg gjerne og bevar posten og putt den der den skal være. tusen takk

bare et par meter fra det spisseste, men vann på begge sider. Kan sikker finne noe mer trygtd, lenger oppi skogen. Men de er fortsatt vann der, bare lengre borte..

Forresten,kan jeg ta begge lappene hvis jeg føler jeg får dårlig funk...?
Sist endret av BrewGrow; 16. juli 2015 kl. 04:02. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ingen problem med vann, kan faktisk være du tar deg en dukkert
Det å etterfylle LSD funker dårlig, hvis det var det du tenkte på.
Takk Samoth. Kan jeg ta begge blottere om den ene ikke funker?
Og må man ha valium/sovetabletter i nærheten.?
Dette blir min første LSD tripp, men jeg er vel i familie med fleinsoppen vil jeg si etter den vinteren og høsten her.

Vil ta psychedelica aleine, da det blir at jeg leser tanker fra andre personer når jeg er på flein vertfall.

Ok, Moret. Da vet jeg det. Takk
Sist endret av BrewGrow; 18. juli 2015 kl. 00:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Nei, i prinsippet skal det være helt unødvendig å ha beroligende i nærheten. Noen liker å ha noen benzodiazepiner liggende i tilfelle de skulle havne i en bad trip, men hvis du er så versert i fleinsopp-turing som du sier så tror jeg du skal klare deg fint. Ihvertfall på én lapp av det som er å oppdrive fra de norske på det mørke nettet.

GLHF.
Merka ikke så mye av lappen egentlig. Ingen halliser eller blurete syn. blei noen lattter utbrudd og i fin form, ikke noe av det jeg er kjent med fra flein verden virka som lsd rusen. men vi doppa 2cb-hcl åppå der,det er noe helt jævlig turete stoff. masse halliser,mirster følelsen av tid og rom. Plutselig veit man ikke hvem eller hvor man er/sted/bygg. + 16 halvlitere avslutta med is og snickers.+ 5 jonaser. Fikk aldri slappe av før da,sikkert gått 7--8 dager å surra uten søvn. Kjenner jeg må legge meg nedpå litt igjen. Lander arldri fra den 2cb hcl shitten heller,sitter jo i over et døgn,med 2 smådropper. Har overdosert på dette også og da tok det flere dager før turinga ga seg. uff!
▼ ... noen uker senere ... ▼
halla freaks!

Noen som har vet noe om / vært på en av LSD-arrangementene som Natt&Dag og VG har skrevet om?

Skjer det noe spennende?
Sitat av Bearass Vis innlegg
Du burde ikke ta benzo overhodet. Ikke før, ikke under, ikke etter.
Vis hele sitatet...
Hvorfor nødvendigvis ikke?

Om man ikke har et problematisk bruk av benzoer ellers, så synes jeg det kan være beroligende å vite at man har det på seg, eller at det funker fint til å sovne etterpå hvis tankene fortsatt racer mens sinnet er slitent, eller evt om man føler man har behov for det, en liten dose før tripstart om man er vant til en litt bumpy opptur. Man vil jo ikke gjøre minnene mer uklare, men man vil samtidig ha en god tripp (Jeg er ikke noe fan av bad-tripper, uansett om man visstnok kan 'lære så mye')

Det er vell ikke noe fasitsvar egentlig, men det som funker for en funker ikke nødvendigvis for en annen - og folk kjenner seg selv best, så om du mener det kan være benefitial så sier jeg; go ahead, med måte.

Er også vært litt snakk noen steder om phenibut i kombinasjon med psykedeliske. Noen som mener det tar vekk litt bodyload, og satt dem en rolig mindspace.
Fordi benzo nummer deg og sløver deg. Dypere innsikt og realisasjoner blir tiltåket og mye av de positive ringvirkningene psykedelika potensielt kan ha, forsvinner.

Jeg tviler ikke på at benzo kombinert med psykedelika kan gi en behagelig rus.

Det er litt som å hoppe i fallskjerm. Man hiver ikke i seg benzo før man hopper. Psykedelika er noe man bør respektere og være våken for å få mest ut av.

Ellers mener enkelte psykedeliaforskere (stanislav grof) og psykiatere at benzo som en trippstopper kan gi uheldige bivirkninger i form av at trippen blir "fryst". Ved å la trippen naturlig spille seg ut så oppnår man som regel en naturlig forløsning, men ved å "fryse" trippen ved f.eks møte med ubehag så kan det være vanskeligere å oppnå forløsning - og man kan ha vanskeligheter med uforløste trippminner i lengre tid.
Sist endret av Bearass; 12. august 2015 kl. 00:45.
Sitat av lol1989 Vis innlegg
halla freaks!

Noen som har vet noe om / vært på en av LSD-arrangementene som Natt&Dag og VG har skrevet om?

Skjer det noe spennende?
Vis hele sitatet...
Om vi snakker om samme artikkel er det vell rave/underground miljøet I Oslo det ble skrevet om (opplevelsen på et slikt event) Det er ikke nødvendigvis "LSDarrangementer", men det er mange som benytter ulovlige rusmidler. Det spilles alt fra forskjellig house musikk til psytrance Så om du liker den type musikk er det mye gøy som skjer der
Sitat av ReeferBear Vis innlegg
Om vi snakker om samme artikkel er det vell rave/underground miljøet I Oslo det ble skrevet om (opplevelsen på et slikt event) Det er ikke nødvendigvis "LSDarrangementer", men det er mange som benytter ulovlige rusmidler. Det spilles alt fra forskjellig house musikk til psytrance Så om du liker den type musikk er det mye gøy som skjer der
Vis hele sitatet...
Nei, tenkte ikke på de. Glemte å skrive at dette var et arrangement for journalister ol. Er kort omtalt i nyeste Natt&Dag (under notiser på førsteside) papiravis, ikke på nett. Mener også og ha lest om det i VG og andre natt og dag artikler.
Bearass, mener du at dersom en trip blir grusom, man har panikkangst, dødsangst, hyperventilerer og skriker, at en ikke engang da bør ty til en xanor? En kan vel kanskje få angst eller ptsd av en virkelig grusom trip?
Freak Trooper
Joey's Avatar
tripsafe.org seier også dette:

If you have a blanket: 'the most comforting thing that some people reported helped them during the most acute experiences is having a blanked wrapped around them.'
Vis hele sitatet...
Har ikkje eigne erfaringar, dog.
Sitat av Bearass Vis innlegg
Fordi benzo nummer deg og sløver deg. Dypere innsikt og realisasjoner blir tiltåket og mye av de positive ringvirkningene psykedelika potensielt kan ha, forsvinner.

Jeg tviler ikke på at benzo kombinert med psykedelika kan gi en behagelig rus.

Det er litt som å hoppe i fallskjerm. Man hiver ikke i seg benzo før man hopper. Psykedelika er noe man bør respektere og være våken for å få mest ut av.

Ellers mener enkelte psykedeliaforskere (stanislav grof) og psykiatere at benzo som en trippstopper kan gi uheldige bivirkninger i form av at trippen blir "fryst". Ved å la trippen naturlig spille seg ut så oppnår man som regel en naturlig forløsning, men ved å "fryse" trippen ved f.eks møte med ubehag så kan det være vanskeligere å oppnå forløsning - og man kan ha vanskeligheter med uforløste trippminner i lengre tid.
Vis hele sitatet...
Det å sitte i ubehag i flere timer kontra å ta en valium får vi bare være uenig om. Jeg har personlig opplevd begge måter, og har derfor utrolig forsiktig når jeg går inn i en tripp. Jeg har aldri helt vært helt enig i denne greia om at det er så mye å lære fra badtrips, og jeg tror ikke det nødvendigvis er så mye bedre å sitte i ubehag i flere timer om man skulle gå på en smell fremfor å ta en valium og reanalysere tankegangen.

Al naturel er likevel selvsagt absolutt å foretrekke, og det du sier gir mening selv om jeg personlig opplever det litt annerledes. De som evt leser disse inleggene kan iallefall ta med seg to forskjellige meninger på den saken.

Til syvende og sist så kjenner en seg selv best og må ta et valg deretter - finnes ingen fasitsvar men mange velbegrunnede meninger
Føler det er viktig å poengtere at:
Det er ikke slik at eneste redning ut fra en badtripp er å proppe i seg masse benzo-preparater eller andre beroligende.

Badtrips kan i veldig stor grad unngåes ved å gjøre greie forberedelser til set og setting. Man kan komme ut av en badtripp ved å f.eks forandre setting (flytte seg fysisk til et annet sted - forandre belysning/musikk el.l) Ofte er det å vende seg innover og å la trippen spille seg ut ved å å være introvert (f.eks ved å lukke øynene og lytte til musikk og "follow the ride" eventuellt fokusere på pust eller lignende meditasjonsteknikker) hva som skal til for at en badtripp forløses.

Stanislav Grofs erfaringer med bad-trips i behandlingsøyemed gjorde at han bare i ytterst få tilfeller benyttet seg av kjemisk "trip-stopping". Og han beskrev flere vanskeligheter med slike pasienter i ettertid enn ved å la en badtripp spille seg ut naturlig - og naturlig forløses ettersom trippen slipper taket og man kommer tilbake til mer kjent bevisthet.

Om man kjenner seg selv godt og har tilstrekkelig med respekt for psykedelika er min mening at benzopreparaterm er helt unødvendig - og dermed ikke noe positivt å ha med seg i "trip-kittet" Om man ikke tør begi seg ut på en tripp uten å ha beroligende i lomma, så er det kanskje ikke tida eller stedet for en psykedelisk opplevelse?

En annen fare med beroligende sammen med psykedelika er at man f.eks kan ta høyere dosering og tro man "takler det" lettere og sånn sett kan man lulle seg inn i en vrangforestilling om at benzo er bra fordi man "takler turen" bedre. Dette kan fort utvikle seg til en utelukkende rekreasjonell tilnærming til psykedelika - hvor man ikke er tilstrekkelig våken og åpen for de dypere psykologiske virkningene. Av dem jeg har sett som har fått uheldige bivirkninger av psykedelikabruk er det som regel blandingsbruk med beroligende og lignende preparater inne i bildet.

På det generelle plan skal man også være forsiktig med å tro at benzo-bruk er noensomhelst løsning på f.eks angst. Eller at bruk av slike preparater er noe man kan ta lettvint på som en løsning på f.eks "mye tankekjør" eller andre litt småubehagelige psykologiske situasjoner.

Benzo-preparater legger et slør over slike problemer - men man lærer ikke å møte dem og å se at dem går over av seg selv.

Mine to cent er at benzopreparater er helt unødvendig på en godt forberedt psykedelisk reise. Dem er ingen løsning på psykologiske prosesser som har større eller mindre grad av ubehag. Og at andre metoder for å takle en badtrip har vist seg å være både sunnere og bedre for en i det lange løp.
På EZ-testen står det følgende:

"EZ Test for LSD (Ehrlich reagent) is a test that can be used to test for the presence of LSD or other Indoles such as DMT, Psilocybin, Psilocine, and many others…
No color = NO ACID!
Will not react to N-BoMEs, DOB etc
Contains 10 tests, detailed instructions and a color chart"

Betyr det at jeg fremdeles ikke vet om det faktisk er LSD man har fått? Altså at det kan være f.esk lab-framstilt psilocybin e.l. (det vil jeg vel i så fall merke på varigheten?)
Fargen som kommer fram er LILLA. Altså helt til høyre i skalaen på bruksanvisningen. Ikke rød. Brukte en kvart lapp i testen, den er lys lilla, ikke veldig mørk, men passe. Er det LSD tror dere, ble jo solgt som det. Noe RC er det i hvertfall ikke, for da ville den ikke reagrert i det hele tatt, sant?

Det står: "Tags: 4-acetoxy-DMT, 5-MeO-DiPT, 5-MeO-DMT (a.k.a. Foxy Methoxy), 5-MeO-MiPT, DMT, LSD, Psilocine, Psilocybin"
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Det eneste som kan være aktivt i en så liten dose (på en lapp) er LSD eller 25i-nbome og bromo-dragonfly, og når testen ikke reagerer på de RCene kan du være sikker på at det er LSD.
Vurderer å teste mikrodose LSD
Siden jeg har dråper vil f.eks 60% være et godt alternativ å løse opp i?
Blande en dråpe i 50 ml og ta en ts eller to
Har tatt en eller to dråper tidligere og det har vært mer enn nok for en fullblåst tripp
Sist endret av Gloss; 20. august 2015 kl. 16:40.
Bruk sprøyte for mer nøyaktig måling. Hvis du vet styrken på dråpene kan du dermed nøyaktig regne ut mikrodose. Man kan også greit blande med sterilt vann.
Ble sagt at det skulle være 200 mic det kan godt stemme, men vet jo aldri
Kan godt ta utgangspunkt i det, men tenker vel heller at jeg vil prøve
1/10 eller 1/5 av hva jeg har prøvd til nå

Har ikke no sterilt vann, vodka eller 60% funker vel?
Eller har dere andre forslag
Har ikke helt peil, men i teorien skal alkohol fungere bra å løse opp i. Husk å oppevare mørkt.

Pleier selv å mikrodosse i ca 20 mikrograms styrke. Noe av greia med mikrodossing er at du kan bedrive hverdagslige aktiviteter uten problem eller å føle noen "rus" i så måte. Godt humør og kreativitet samt fokus er som regel effekten (har flere ganger mikrodosert på lesesalen med godt resultat og fokus). Ved 40 mcg så merker man mer til syra og jeg ville f.eks ikke gått på jobb (siden jeg har jobb som krever mye ansvarlighet for mennesker). Men kan fremdeles fint fungere blandt mennesker, men prøv deg fram. Er bare å eksperimentere seg fram til man finner sin sweet spot. Husk pauser på 2-3dager mellom minrodossinga, eller at du må øke dosem jevnlig grunnet toleranse.
Sist endret av Bearass; 20. august 2015 kl. 17:51.
Er ikke det problematisk å inkorperere ektehetsfølelsesen av en dyp LSD-tur med et normalt hverdagsliv? Eller blir det en slags naturlig aksept for at det ikke alltid kan være slik?
Sist endret av lol1989; 22. august 2015 kl. 23:11.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Heisann freaks! Har vært innom en del psykedeliske rusmidler. Har tatt lsd en del ganger, men aldri alene. Men nå tenkte jeg skulle prøve lsd alene, og da kommer spørsmålet mitt: noen som har noen tidligere erfaringer med dette ? Er for øyeblikket i en depresjon , og vill prøve dette som en verktøy til å gå inn i meg selv og kanskje hjelpe meg med og lette litt på situasjonen jeg er i.
Sitat av Sjeldenfisk Vis innlegg
Heisann freaks! Har vært innom en del psykedeliske rusmidler. Har tatt lsd en del ganger, men aldri alene. Men nå tenkte jeg skulle prøve lsd alene, og da kommer spørsmålet mitt: noen som har noen tidligere erfaringer med dette ? Er for øyeblikket i en depresjon , og vill prøve dette som en verktøy til å gå inn i meg selv og kanskje hjelpe meg med og lette litt på situasjonen jeg er i.
Vis hele sitatet...
Ja, tok LSD alene første gangen jeg prøvde det. Jeg har PTSD som i mitt tilfelle sleper med seg en depresjon.

Jeg fant ikke det jeg lette etter, men det var en fin opplevelse og gikk helt trygt og greit for min del. Var alene i mitt eget hjem første gangen. Var fint å nyte musikk og diverse, men det endret ingenting i min hverdag ellers. Det synes jeg er litt mye å forvente; LSD er litt hypet opp i den sammenheng synes jeg.

Har tatt LSD alene mange ganger og det har alltid gått kjempebra, men jeg har aldri fått noen dypere innsikt i noe. Men etter å ha levd et rart liv er jeg på en måte klar over hvor skrudd og fucka ting egentlig er fra før, så jo kan ha noe med det å gjøre.

Det var kjempegøy å le igjen etter et par år nesten uten å ha gjort det. Spesielt på nedturen, som egentlig ikke er noen nedtur, men min favorittdel av hele LSD-opplevelsen. Sitcoms på nedturen er helt magisk. Ting blir bare så veldig gøy. Friends og Big Bang Theory er GENIALT. Det var vel den innsikten jeg fikk. Lol.
Sist endret av TrippyKing; 3. oktober 2015 kl. 18:54.
Sitat av Sjeldenfisk Vis innlegg
Heisann freaks! Har vært innom en del psykedeliske rusmidler. Har tatt lsd en del ganger, men aldri alene. Men nå tenkte jeg skulle prøve lsd alene, og da kommer spørsmålet mitt: noen som har noen tidligere erfaringer med dette ? Er for øyeblikket i en depresjon , og vill prøve dette som en verktøy til å gå inn i meg selv og kanskje hjelpe meg med og lette litt på situasjonen jeg er i.
Vis hele sitatet...
Sliter du med depresjon anbefaler jeg deg å anskaffe Ketamin istedenfor LSD.
Det er forskning som viser til at Ketamin har en helbredende effekt.
Det er bare å google det også vil du se at det er veldig positivt hva som står i diverse artikler
Ketamin er enkelt og dosere også varer det ikke like lenge (1-2timer) som en syre tripp (typisk 8-12timer). Du kan ta en stripe, legge deg tilbake i senga og høre på god musikk og føle et stort vell behag, samtidig som du får reflektert og tenkt mye positive og konstruktive tanker. Ønsker du å fortsette så er det bare å ta en stripe til også går du tilbake til et veldig behagelig sted.

Mange på LSD opplever tanke-loops, dette kan være veldig slitsomt og det slipper du på ketamin. Du styrer hele opplevelsen og du har samtidig full kontroll over din egen kropp.
Sist endret av Drugsarebadmkey; 3. oktober 2015 kl. 23:53.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Noen andre her som er avhengig av LSD? I det at man liker å trippe så jævlig mye, at man nesten kunne tenkt seg å gjøre det hver dag (som forsåvidt nesten er en umulighet pga toleranse).

Problemet er at jeg egentlig ikke vet om jeg har godt av å trippe så mye. Man blir jo litt vanskelig å relatere seg til.

I tillegg så føler jeg nesten det er egoistisk å trippe, da jeg oppdager mye jeg ellers ikke ville oppdaget, nesten som jeg til tider jukser. Og jeg tror ikke jeg er blitt noen greiere og snillere person heller, men samtidig så liker vel ikke folk greie og snille personer heller.

Om jeg i det store og hele har fått noe ut av min LSD tripping er jeg jævlig usikker på, men under trippene oppdager jeg mye rart.

Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Ja, tok LSD alene første gangen jeg prøvde det. Jeg har PTSD som i mitt tilfelle sleper med seg en depresjon.

Jeg fant ikke det jeg lette etter, men det var en fin opplevelse og gikk helt trygt og greit for min del. Var alene i mitt eget hjem første gangen. Var fint å nyte musikk og diverse, men det endret ingenting i min hverdag ellers. Det synes jeg er litt mye å forvente; LSD er litt hypet opp i den sammenheng synes jeg.

Har tatt LSD alene mange ganger og det har alltid gått kjempebra, men jeg har aldri fått noen dypere innsikt i noe. Men etter å ha levd et rart liv er jeg på en måte klar over hvor skrudd og fucka ting egentlig er fra før, så jo kan ha noe med det å gjøre.

Det var kjempegøy å le igjen etter et par år nesten uten å ha gjort det. Spesielt på nedturen, som egentlig ikke er noen nedtur, men min favorittdel av hele LSD-opplevelsen. Sitcoms på nedturen er helt magisk. Ting blir bare så veldig gøy. Friends og Big Bang Theory er GENIALT. Det var vel den innsikten jeg fikk. Lol.
Vis hele sitatet...
Må si meg litt enig her. LSD har hjulpet meg i å ikke ta verden så jævlig seriøst, om noe. Men har hatt mange moro'e tripper, men da blant folk. Har trippet en gang alene, da for å prøve å nøste opp i shit, men fikk ikke noe særlig ut av det.

Slik jeg ser det, er det artigs å trippe hvor det skjer mye. Det vil si på en fest for eksempel :P . Også trippet et par ganger på jobb (lave doser), uten at det er helt bra og si.

Min beste tripp oppdaget jeg forsåvidt mye, men da var jeg med 4 andre personer i skogen, på en dose ala 400 - 500 uG, og ble etter det manisk (bestemte meg for å leve ut livet som en "kunstner"), noe som endte med tvangsinnleggelse. Hadde det forsåvidt tenkt at det ikke var bra og trippe, da det var for sykt, og dermed ble trippen noe jeg gjorde til et vendepunkt i livet.

I dag så tenker jeg heller at det er fint å kunne endre kjemien i hjernen med et stoff man inntar, veldig praktisk i grunn. Så derfor er jeg ikke lengre ut etter å få en livsendrende tripp.


______________________

Men et stoff som jeg ser på som veldig positivt, er psilocybin, dette stoffer gir meg på ganske høye doser (2,5+ gram flein) ut av kroppen opplevelser, som er veldig innbringende for mitt liv (ikke tatt så mange trips forsåvidt). Første gang jeg trippet på trøffler, så var det som om jeg pratet med en "indre meg selv" som svarte alle mine spørsmål jeg lurte på, blant annet viste meg hvordan universet var skrudd sammen.

Når jeg trippet i vår, så gjennopplevde jeg mine første uker etter fødselen blant annet (var syk når jeg ble født).
Sist endret av loophole; 11. oktober 2015 kl. 14:35. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hei folkens!
Har forsøkt meg på LSD for første gang (og muligens eneste - synes det var mildt sagt langvarig) tok en relativ liten dose, kl 11 på morgenen. Og det ble den aller lengste dagen i mitt liv. 8 timer etter inntak var ansiktene på TVen fremdeles helt rare, og jeg så mønstre overalt enda. Ja, jeg vet - TV er ikke bra på tripp, men hadde vært ute på TO turer i naturen, tegnet, ligget og hørt musikk og gjort masse annet. Det hele varte og det rakk, og da jeg skulle legge meg til å sove rundt kl 01.00 var det HELT umulig å sove. Hele hjernen vibrerte og jeg hadde masse CEV av stygge og fæle ting. Er det vanlig at det varer så lenge og at søvn uteblir? Og ja, det var LSD, EZtesten var lilla.
Sist endret av Birgibba; 13. oktober 2015 kl. 17:38.
Ja. Vanlig for LSD det du nevner her Birgibba. Alt etter dosering varer LSD iallfall 8-12 timer.
Ja, insomnia på LSD er helt normalt. Hvis jeg doserer en lapp kl 12 om morgenen har jeg ikke sjans på å sove før klokken to¨-tre om natta minst.
Sitat av Birgibba Vis innlegg
Hei folkens!
Har forsøkt meg på LSD for første gang (og muligens eneste - synes det var mildt sagt langvarig) tok en relativ liten dose, kl 11 på morgenen. Og det ble den aller lengste dagen i mitt liv. 8 timer etter inntak var ansiktene på TVen fremdeles helt rare, og jeg så mønstre overalt enda. Ja, jeg vet - TV er ikke bra på tripp, men hadde vært ute på TO turer i naturen, tegnet, ligget og hørt musikk og gjort masse annet. Det hele varte og det rakk, og da jeg skulle legge meg til å sove rundt kl 01.00 var det HELT umulig å sove. Hele hjernen vibrerte og jeg hadde masse CEV av stygge og fæle ting. Er det vanlig at det varer så lenge og at søvn uteblir? Og ja, det var LSD, EZtesten var lilla.
Vis hele sitatet...
Får jeg spørre om hva du ville oppnå med denne turen? Ellers er det du opplever helt normalt som de andre over meg sier
https://haxiomic.github.io/GPU-Fluid...5/?q=UltraHigh

For dei som treng eit ekstra leiketøy

F11 for fullscreen og trykk h for å få vekk tekst.
SoppVandrerne: Hensikten var å teste styrken på lappen, så jeg tok en halv bare.

Forventet faktisk ikke at det skulle skje så veldig mye i det hele tatt, men det gjorde det altså
Var ikke en veldig sterk opplevelse, men kjente det alikevel godt, men synes det varte jævlig lenge.
Driiitlang og ubehagelig opptur. Peaken var "god" og passe sterk. Ganske visuelt, spesielt CEV. Men "nedluren" var ekstremt lang. Og det tok sikkert 20 timer før jeg fikk sove. Bråvåknet morgenen etter med super-angt og hele hjernen vibrerte enda. Fikk ikke sove igjen etter å ha våknet, noe jeg vanligvis allid gjør etter å ha sovet. Og det tok flere timer før jeg "kom meg" og følte meg normal igjen.

Hvis jeg merker så mye av en halv lapp, vet jeg ikke om jeg tør å prøve en hel. Kommer sikkert ikke å sove på to døgn. Og jeg er veldig avhengig av å få søvnen min
Fleinsopp har en mer behagelig varighet, da går det an å sove på kvelden igjen
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hvordan har deres mest absurde tripp foregått? Hvorfor ble den slik?
Sitat av Hinsides Vis innlegg
Hvordan har deres mest absurde tripp foregått? Hvorfor ble den slik?
Vis hele sitatet...
Du kan lese en tripprapport jeg skrev for en liten stund siden: http://freak.no/forum/showthread.php?t=283827 Det gikk som det gikk fordi jeg overdoserte relativt grovt, og undervurderte stoffet
Til dere som skal drive med Self Exploration med bruk av psykadelisk, er det en ting dere må forstå... Gjort alene, så er det teknisk sett en VELDIG usikker setting.

Husk shamaner vil si til deg at all bruk av urter, om det er cannabis, DMT eller ayahusca så skal man ha med en form for guide, dette kan være en shaman, eller en terapeut med faglig utdannelse innen psykoterapi og hva det innebærer....

Men får man den innsikten du leter etter, er det heller ikke dermed sagt at en tripp vil løse ALLE deres problemer, noe vil dere ikke ha muligheten til å løse alene, og det er som meditasjon, du kan ikke meditere i en hel dag og tro at det har gjort underverker, dette er årelange prosjekter gjort alene.

Men at det er mulig å gjøre alene helt klart, men det krever også andre til å utfordre de tankene du ikke helt klarer å ta tak i
Shaman? lol.

Hørt om Sitter eller? Ha en sitter. Det er egentlig mitt beste tips relatert til psykedelika.

LSD kan lage like mange problemer som du tror det kan løse.

Så gå trappa!
Sist endret av Triforce; 2. desember 2015 kl. 06:23.
Ja for du tror en sitter kan like mye om hue som en shaman eller terapeut?


en sitter er ikke en guide annet enn å komme seg igjennom en trippopplevelse... Kompisene dine klarer ikke ta tak i alle søpletanker som flyter rundt i hue ditt, noen... ikke alle...
Sitat av 420master Vis innlegg
Ja for du tror en sitter kan like mye om hue som en shaman eller terapeut?


en sitter er ikke en guide annet enn å komme seg igjennom en trippopplevelse... Kompisene dine klarer ikke ta tak i alle søpletanker som flyter rundt i hue ditt, noen... ikke alle...
Vis hele sitatet...
Nei, en en "sitter" er mye bedre enn ingen ting. Det virker som du har erfaring med terapaut/shaman noen historier du har lyst til å dele? Hvordan guider en shaman deg igjennom en tripp kontra en erfaren "sitter"?
Har ikke selv erfart dette så skal ikke preache noenting som helst, men liker å lese...
men det var en rapport her fra forumet som fikk meg interesert i emne: http://freak.no/forum/showthread.php...light=ayahusca

Men jeg tror og mener det ligger litt i korta at 5 timer i psykoterapi gjør mer for noen med seriøse episoder med depresjoner, PTSD ol. enn et par tripper gjort i en setting hvor du er helt alene....

Jeg har gjort dette opptil flere ganger selv, og merker selvfølgelig at dette er mulig alene, jeg sier bare at gjort alene hvor poenget er at du skal nøste opp i tanker på den måten er det ikke gjort på en tripp session på gutterommet.

Men som sagt, har fått int. for akkurat denne delen av den psykadeliske verden, og har veldig lyst til å gå gjennomført noe ala den linken jeg delte i denne posten
Sist endret av 420master; 2. desember 2015 kl. 15:07.
Sitat av 420master Vis innlegg
Ja for du tror en sitter kan like mye om hue som en shaman eller terapeut?

en sitter er ikke en guide annet enn å komme seg igjennom en trippopplevelse... Kompisene dine klarer ikke ta tak i alle søpletanker som flyter rundt i hue ditt, noen... ikke alle...
Vis hele sitatet...
Jeg tror det er viktig å huske på at alle rusmidler er kjemiske stoffer som påvirker kroppen din i ulik grad og måte, ikke at det er noe magisk stoff som du kun gjennom en sjaman eller utdannet veileder kan få noe ut av. Man bør også merke seg at sjamaner ikke nødvendigvis har noen vitenskapelig forankret kunnskap innenfor bruk av rusmidler, noe som fører til at mye baseres på overtro og ritualbasert erfaring... Spesielt klassiske psykedeliske rusmidler har en tendens til å være en veldig introvert opplevelse, så en god kompis kan være alt man trenger til å beholde roen under en potensielt "manisk" situasjon.

Selv vil jeg påstå at noen av mine beste og mest lærerike turer har kommet under solitære situasjoner, enten det er ved å bevege meg vekk fra andre mennesker (f.eks. "trippe ut" i et annet rom), eller det være seg det å ture alene.
Sist endret av Kålroten; 2. desember 2015 kl. 18:13.
Nå er heller ikke poenget mitt at du går MENTAL på syre uten en shaman tilstede

Som sagt er dette også fullt mulig alene, men jeg tror da at det tar litt lenger tid... Meditasjon er jo ikke noe du lærer deg i en håndvending, dette blir litt på samme måte
"Shaman" er bare fancy for erfaren sitter.. at best.. Hørt mye bullshit om folk som friker ut fordi de tror det er en demon i en person som har hatt en skikkelig badtrip. Det er ikke det personen som har bad tripp trenger å høre da akkurat ...

Spirituelle folk er ikke alltid de mest egna til å være sittere. Kommer helt ann på såklart. Sikkert fint for andre spirituelle på tur.

Kan skje mye sjuke greier på psykedelika++ En på Norshroom fikk erotiske følelser for trær ol.. lol. ( ͡ʘ ͜ʖ ͡ʘ)
Sitat av Triforce Vis innlegg
"Shaman" er bare fancy for erfaren sitter.. at best.. Hørt mye bullshit om folk som friker ut fordi de tror det er en demon i en person som har hatt en skikkelig badtrip. Det er ikke det personen som har bad tripp trenger å høre da akkurat ...

Spirituelle folk er ikke alltid de mest egna til å være sittere. Kommer helt ann på såklart. Sikkert fint for andre spirituelle på tur.

Kan skje mye sjuke greier på psykedelika++ En på Norshroom fikk erotiske følelser for trær ol.. lol. ( ͡ʘ ͜ʖ ͡ʘ)
Vis hele sitatet...
Mye vås. Det skrives forresten ''sjaman'' du som vet så mye om det så du tror du kan definere det, du definerer forresten helt feil, sjamanisme er langt mer en et synnonym til tripsitter. Uansett har disse sjamanene som blir brukt i peru blant annet ekstremt stor efaring med mennesker som tripper, så de vet godt hvordan å redde folk fra negative tripper og tankemønstre. De er også ganske flinke til å hjelpe folk med problemer via psykadelika. Dette er det ikke mange som klarer. Kanskje de ikke er så dårlige som du skal ha det til? Klart, møter du på kåre fjell som går i joggedress og naver og kaller seg sjaman og sprer rundt seg mange løgner så forstår jeg synspunktet ditt, men det handler om å ikke gå ut ifra anekdoter, men se på heleheten i sjamaner brukt til psykadelika og psykadelske formål.