Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 4328
Hei, lurer på om det er mulig å ta vare på bøkene man låner via appen ebokbib. Ellers forsvinner de når lånetiden er ute går jeg ut fra.
Noen som kjenner til hvordan bøkene lagres teknisk på lesebrettet?
ja fult mulit, root tlf/pad , så når du finner fila , rename den til .rar og pakk ut :-D
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Jeg har funnet fila og pakket den ut, men sidene ser ut til være kryptert på noe vis.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av datagutten Vis innlegg
Jeg har funnet fila og pakket den ut, men sidene ser ut til være kryptert på noe vis.
Vis hele sitatet...
Finn formatet den er i, og bruk en halvtime med googling og testing av tvilsomme howtos. Det aller meste av DRM er knekt framlengs, baklengs, sidelengs og på tvers.

Her er f.eks. howto for adobe sin skit.
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Vanlig ePub DRM fra Adobe er jeg kjent med, men her ser det ut til å være en annen løsning. Strukturen i ePuben ser helt normal ut, men html filene med sider er kryptert.
Appen er laget av et firma som liker å finne på ting selv, så har mistanke om at dette ikke er noe kjent DRM.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Trådstarter
21 8
jeg bruker en litt tungvinn løsning.
1) ta skjermbilde av hver side (jeg bruker appen screenshot capture)
2) lag en pdf av alle bildene (etter evt. rediger bildene til ønsket størrelse, fx. i programmet ifranview (batch conversion))
▼ ... over et år senere ... ▼
Ingen som har funnet noen automatisk løsning for ebokbib-DRM ?