Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  165 17838
Sitat av Adrenalinex Vis innlegg
Er de på engelsk eller norsk? Hvor kjøpte du dem?
Vis hele sitatet...
Bestilte de i Kindle-edition til iPad, på Amazon.com - 20$ for 4 bøker, altså.. rett over en hundrings. Kosta ca det samme om du vil ha pocket, pluss frakt.

Vet også at femte boka er RETT rundt hjørnet(september?) og at du kan preordere pakken med alle 5 fra både amazon og play - play har jo gratis frakt.
Det jeg frykter er at dette blir serie som The Walking dead, du får minimalt med episoder og 1654984132169841 år mellom sesongene.
Neutral Good
Mith's Avatar
GoT følger jo helt vanlige policy på sesonger og episoder. 10-12 episoder på 50min eller 20-24 episoder på 21min per år, ca. 500min i året.
Sist endret av Mith; 28. juni 2011 kl. 11:01.
Sitat av nightLook Vis innlegg
Har kjøpt de 4 første bøkene i Song of Ice and Fire nå, desse kan absolutt anbefales.
Vis hele sitatet...
Sitat av Sparkieville
Det jeg frykter er at dette blir serie som The Walking dead, du får minimalt med episoder og 1654984132169841 år mellom sesongene.
Vis hele sitatet...
Kjøpte hele GoT serien til Kindle/Android, samt 85 bøker av The Walking Dead via ComiXology/Android, så det blir mye bra underholdning på toget fremover.

Begge seriene er helt fantastiske i mine øyne, og det gjør meg ingening å lese dem istedet for å vente på at de skal få ut fingen for å få ferdig TV seriene.

Det er dessuten mye mer historie og innhold generelt om en skaffer seg bøkene.
Sist endret av Lanjelin; 28. juni 2011 kl. 11:05.
For min del dette med bøker, så er jeg redd jeg ikke klarer å sette meg helt inn i det. Jeg fikk 4 i engelsk på vgs men jeg sliter med å få med meg alt jeg leser. Noen tips? Har egentlig lite lyst til og vente et år på neste sessong -.-'
Sitat av Adrenalinex Vis innlegg
For min del dette med bøker, så er jeg redd jeg ikke klarer å sette meg helt inn i det. Jeg fikk 4 i engelsk på vgs men jeg sliter med å få med meg alt jeg leser. Noen tips? Har egentlig lite lyst til og vente et år på neste sessong -.-'
Vis hele sitatet...
Du må pent vente til neste sesong dersom du vil se serien. Når det gjelder lesingen, hvorfor ikke bare kjøpe den første eller andre boka i serien? Det er noe helt annet å lese litteratur som du selv har interesse for, kontra det å lese påtvunget faglitteratur. Med andre ord, begynn og les. Du vil nok være trollbundet etter de første 30 sidene uansett.
Sist endret av Golden Cap; 28. juni 2011 kl. 14:17. Grunn: leif
Sitat av Adrenalinex Vis innlegg
For min del dette med bøker, så er jeg redd jeg ikke klarer å sette meg helt inn i det. Jeg fikk 4 i engelsk på vgs men jeg sliter med å få med meg alt jeg leser. Noen tips? Har egentlig lite lyst til og vente et år på neste sessong -.-'
Vis hele sitatet...

Å lese bøker er en vanesak. Begynn med noe lettlest og "jobb" deg opp til mer komplekse og omfattende bøker / bokserier. Begynn gjerne med å lese bøker på norsk og så tar du noen enkle engelske etterhvert.
Selges bøkene hos bokhandler i Norge?
Sist endret av Adrenalinex; 28. juni 2011 kl. 14:53.
@adrenalinex kjøper nesten alt av bøker fra tanum.no.
Best uten ball!
r0bin's Avatar
Er bøkene oversatt til norsk?
::
Ser at den første boka game of thrones er det.
"Kampen om jerntronen" og "I vargens tid" utgjør første boka/sesongen.
Men finner ikke bok nr 2 oversatt noe sted. Noen som har peil?
Sist endret av r0bin; 28. juni 2011 kl. 15:57.
Jeg er ikke så glad i serier fra gammel tid egentlig...
Selv foretrekker jeg serier fra nyere tid, action, drama eller komedie.

Mine favoritter så langt er
#1 - Breaking Bad (Drama) Helt fantastisk serie. måtte se alle 4 sesongene på en uke når jeg hadde sett ferdig den første episoden.
#2 - The Big Bang Theory (komedie) Veldig morsomt, det har jeg også sett alle 4 sesongene av på kort tid.
#3 - Dexter (Krim, Drama) Holder på å se igjennom den akkurat nå, veldig imponert så langt.


Hvis jeg først kommer over det så ser jeg også Criminal Minds på tv. Veldig bra serie.
@r0bin Game of Thrones ble nettopp oversatt. er nok ei stund til de neste bøkene blir det.

edit: heter den seriøst "i vargens tid"??? vi får jo ikke stifte kjennskap med varger i førsteboka engang, om jeg husker rett.
Sist endret av Anonym57965; 28. juni 2011 kl. 16:13.
Norskehesten
Alden's Avatar
Sitat av Teddybe4r Vis innlegg

Mine favoritter så langt er
#1 - Breaking Bad (Drama) Helt fantastisk serie. måtte se alle 4 sesongene på en uke når jeg hadde sett ferdig den første episoden.
Vis hele sitatet...
3 sesonger.
Skogenskonge
Skauman's Avatar
Sitat av Adrenalinex Vis innlegg
For min del dette med bøker, så er jeg redd jeg ikke klarer å sette meg helt inn i det. Jeg fikk 4 i engelsk på vgs men jeg sliter med å få med meg alt jeg leser. Noen tips? Har egentlig lite lyst til og vente et år på neste sessong -.-'
Vis hele sitatet...
Blir det bedre av å høre det a ? du får alle bøkene som lydbok..
Ellers vil jeg anbefale en papirbit eller et bokmerke for og holde under settingen du leser på. da holder du orden.

Også en pc i nærheten med ordbok oppe er ikke dumt

Og det er utrolig god læring og lese og høre bøker på engelsk.

Btw når jeg "skaffet" lydbøkene fra nette kom de i reading order:

Reading Order 01 The Hedge Knight
Reading Order 02 The Sworn Sword
Reading Order 03 Song of Ice and Fire 1 - A Game of Thrones
Reading Order 04 Song of Ice and Fire 2 - A Clash of Kings
Reading Order 05 Song of Ice and Fire 3 - Storm of Swords
Reading Order 06 Song of Ice and Fire 4 - A Feast For Crows

De skal jeg høre igjennom etter jeg er ferdig med http://en.wikipedia.org/wiki/Inheritance_Cycle!

Neste sesong trur jeg blir fet, etter Inheritance har jeg blitt glad i drager!
noen som vet hvor man kan kjøpe Tales of Dunk and Egg? har bare sett bok to på Play og Tanum. vil også ha Blood/Path of the Dragon og Arms of the Kraken.

fant ut at Tales er gitt ut som en kompilasjon. men vet fortsatt ikke om de andre tre.

edit: åja. det var bare fortelling #3 av Tales som var gitt ut i Warriors-kompilasjonen. da mangler jeg fortsatt alt. :-(
▼ ... over en måned senere ... ▼
sRe
Trådstarter
Sitat av LeFTy Vis innlegg
Ser det blitt diskusjon om alder og hva "du" så når du var liten...

Hun er 13 og tar INGEN skade av å ikke se på denne serien,
så jeg mener jeg er en bedre forelder om vi venter noen år for å si det sånn.

Og det finnes heller ingen serier som kan betegnes som kunst på noen måte,
som alle må se etter min mening...

Mye sunnere å lese bøker i den alderen uansett,
og hun leser myyyye

Men jeg så selvfølgelig litt av serien selv i etterkant av posten,
og er enig i at denne serien bør IKKE sees av barn uansett....
Vis hele sitatet...
GOT bøkene skal være ganske mye drøyere enn serien.