Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 2448
Hei,
En venn av meg klarte å miste telefonen min i bakken i dag, og det kom et par sorte prikker som denne. https://d3nevzfk7ii3be.cloudfront.ne...PTGKZ.standard Jeg er interessert i å vite prosessen av å fikse denne og kostnaden selv. Jeg har forstått det sånn at det er noe med LCD skjermen? Jeg er totalt n00b når det kommer til dette, hadde vært sykt nice om noen kunne ha hjulpet meg litt. Spesielt prisen er viktig
Takk på forhånd,
Erlend
Vist du bytter sen selv så er set rundt 800/900kr for ny skjerm
Prisen for en skjerm av god kvalitet til iPhone 6s koster minimum 1000,- og oppover, de du får til 5-600 er med kopi LCD-er som ofte gir dårlig farge på bildet. De fungerer ofte greit men de kan ha en feilprosent på opp mot 20%.
De bruker også dårlig lim på rammene slik at du kan risikere at glasset løsner fra rammen i Norsk klima.

Husk å kjøpe LCD og digitizer i same del og ikke bare glasset!
Verktøypakker koster rundt 50,-kr (torx, stjerneskrujern og vanligvis en sugekopp).

Å gjøre dette selv er ganske rett frem, se på noen videoer før du begynner slik at du vet neste steg hele veien.
Pass på hvor hver skrue skal sitte, legg de gjerne i ett mønster på bordet som gjenspeiler hvor du skrudde dem ut fra.

Ha tunga rett i munnen, ikke ha hastverk så går det som regel greit og husk at dette er elektronikk som ikke er ment for å åpnes så hold støv og taffsing på ett minimum (altså bruk hansker!).

Guider finner du overalt, men ifixit sine er gode og enkle å følge.
https://www.ifixit.com/Device/iPhone_6s
Sist endret av Cybergasm; 10. januar 2017 kl. 18:01.
Trådstarter
10 0
Sitat av Cybergasm Vis innlegg
Prisen for en skjerm av god kvalitet til iPhone 6s koster minimum 1000,- og oppover, de du får til 5-600 er med kopi LCD-er som ofte gir dårlig farge på bildet. De fungerer ofte greit men de kan ha en feilprosent på opp mot 20%.
De bruker også dårlig lim på rammene slik at du kan risikere at glasset løsner fra rammen i Norsk klima.

Husk å kjøpe LCD og digitizer i same del og ikke bare glasset!
Verktøypakker koster rundt 50,-kr (torx, stjerneskrujern og vanligvis en sugekopp).

Å gjøre dette selv er ganske rett frem, se på noen videoer før du begynner slik at du vet neste steg hele veien.
Pass på hvor hver skrue skal sitte, legg de gjerne i ett mønster på bordet som gjenspeiler hvor du skrudde dem ut fra.

Ha tunga rett i munnen, ikke ha hastverk så går det som regel greit og husk at dette er elektronikk som ikke er ment for å åpnes så hold støv og taffsing på ett minimum (altså bruk hansker!).

Guider finner du overalt, men ifixit sine er gode og enkle å følge.
https://www.ifixit.com/Device/iPhone_6s
Vis hele sitatet...
Takk skal du ha!