Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 895
Hei!

Har ett nettbrettet liggende av typen Denver (billige greier til rundt 6-700,-).
Problemet er at det trådløse nettverket krasjer med en gang det kobler seg på WiFi (mellom 1 - 5 minutter etter tilkobling).

Har mye trafikk på routeren så jeg vet den tåler litt, men problemet oppstår til og med når nettbrettet er eneste tilkoblede enhet.

Jeg har ingen brannmur aktivert eller andre sikkerhetsmekanismer.

Det finnes ingen oppdateringer til dette brettet (nyeste er android 4.4), og routeren er en TP-link n600 Dual Band.

Jeg har allerede prøvd å tilbakestille brettet uten hell. Jeg har også tilbakestilt routeren og oppdatert firmware.

Det jeg lurer på er om noen har vært borte i lignende feil og hvordan jeg bør feilsøke problemet?
Du kan jo prøve å koble til et offentlig wifi og se hva som skjer? Kanskje du sitter på en wifi dos maskin
Kjøpte du den ny eller brukt?
Sitat av seroto9n Vis innlegg
Du kan jo prøve å koble til et offentlig wifi og se hva som skjer? Kanskje du sitter på en wifi dos maskin
Vis hele sitatet...
Har ikke testet med offentlig Wifi, men har en annen router hjemme som den også krasjer (men kun wifi delen) og den mister wifi på modemet mitt. Har testet den på ett hotell hvor den mistet trådløs tilgang etter rundt 30 minutter, men den krasjet ikke nettverket.

Sitat av Magnificent Vis innlegg
Kjøpte du den ny eller brukt?
Vis hele sitatet...
Har kjøpt den ny for noen mnd siden så kan sikkert få reklamert på den, problemet er at det ikke er alle nettverk den krasjer så det er typisk at de tester den på butikken og at alt virker. Butikken ligger også rundt 4 timer unna så hadde håpet at det fantes en quick-fix.

Jeg har en liten mistanke om at det er hardwarefeil.
Sist endret av Cybergasm; 13. desember 2016 kl. 14:39.
"Øko-Terrorist"
Kan høres ut som at den kanskje sender ut endel støy på enkelte kanaler i 2.4Ghz spektrumet. Prøv å sett router på en annen kanal.
Sitat av tr80r Vis innlegg
Kan høres ut som at den kanskje sender ut endel støy på enkelte kanaler i 2.4Ghz spektrumet. Prøv å sett router på en annen kanal.
Vis hele sitatet...
Takk for tips og det er notert, du tenker at den rett og slett kan "jamme" den aktuelle kanalen og dermed ikke nødvendigvis krasjer routeren? Jeg skal prøve å bytte mellom noen kanaler i kveld.
Bare å ta turen ned til Teknikmagasinet. De gir deg nok en by en